Trulicity

Glimepiride (46 meningen)
Jardiance (35 meningen)

07-01-2019

Diabetes type 2

Gebruik metformine en insuline. Toename van gewicht en hoge bloeddruk. Na gebruik kon de insuline snel worden gestopt. 12 kilo in gewicht afgevallen. Daarna stabilisatie van het gewicht. Nuchtere bloedsuiker en Hba1C bijna genormaliseerd (Nbls 6/ HBa1C 47). Na een jaar lijkt het effect verdwenen, kan weer meer eten. Maar als ik de injectie stop dan ga ik echt veel eten [lees meer...]en stijgen mijn bloedsuikers. De obstipatie maakt dat ik er eigenlijk mee wil stoppen. Ben nu aan het lijnen tot een normaal BMI, als ik het gevoel heb dat ik mijn eetgewoonte onder controle heb dan wil ga ik proberen te stoppen,
23-06-2018

Diabetes type 2

Omdat volgens de specialist metformine en gliclazide niet genoeg was kreeg in Trulicity. In het begin al direct last van hogere en onregelmatige hartslag en hogere bloeddruk. Ook moeilijke stoelgang. Verder las ik dat gebleken is dat proefdieren er kanker van kregen en zou het niet op mens en dier mogen worden toegepast en verboden moeten worden. Kreeg ook maagprobleme[lees meer...]n en suiker ging er totaal niet door omlaag. Gewichtstoename had ik wel van die rommel. Mijn mening is dat het een waardeloos product is wat alleen geld in het laatje van handelaren en fabrikanten brengt. Nu na stoppen begin ik weer een normaal mens te worden en dat na 2 weken. Nu na twee weken suiker niet omhoog en eerder iets gedaald zelfs zonder dat vergif.
21-03-2018

Diabetes type 2

De eerste maanden de eerste 3 dagen na de injectie ziek van geweest. Erg misselijk, geen zin in eten, snel vol zitten, beroerd. Moeite met nadenken, slecht concentreren. De klachten van misselijkheid namen af na 2,5 maand. Grootste probleem is nu de moeheid en het me niet meer concentreren. Erg emotioneel ook. Ga de internist vragen een aantal weken te stoppen om te kijken[lees meer...] of de bijwerkingen van de slechte concentratie, het wazig zijn, en de moeheid verminderen zullen. Dan weet ik of dit ook een bijwerking is. Zijn hier meer ervaringen mee?
11-09-2017

Diabetes type 2

Ik gebruik het nu 4 maanden en mijn waarden zijn mooi gezakt. Mn medicatie is ook gehalveerd. Ik kom van 2500mg metformine 200mg uni diamicron naar 1000mg metformine en 120mg uni diamicron. Echt een aanrader. En volledig terugbetaald daar het ziekenfonds (be).
11-09-2017

Diabetes type 2

Na een tweetal weken gebruik van de Trulicity zijn mijn suikerwaarden fors gedaald, ik let ook op wat ik eet, confituur zonder suiker, géén ijsjes meer. Ik zet de spuit telkens op zaterdagmiddag, de volgende dagen heb ik last van braakneigingen - pijn in de buik - maag. Neem daar nog bij: ' s morgens 2 pilletjes UNI DIAMICRON 60 mg - en dan driemaal per dag Glucophage 8[lees meer...]50 mg. Maar die spuiten zijn maar tijdelijk: 6 maanden. Ik heb een "zorgtraject" en zo is alles gratis af te halen bij de apotheek: de strips - het toestel om te prikken, de spuiten, ook de consultaties bij de huisarts en de specialist zijn gratis. Globaal gezien ben ik tevreden, afgezien van de buikkrampen en de misselijkheid.
10-09-2017

Diabetes type 2

Gebruik nu 8 weken het medicijn Trulicity, nadat mijn bloedsuikerwaarden van normaal gereguleerd naar waarden stegen van 16 - 18. Nu ik Trucility gebruik, samen met wat al gebruikte aan Metformine ( 2 X1000) en Glicazide ( 2 x 30) is mijn bloedsuikerwaarde weer gedaald naar rond de 8 (HbA1c 62). Ik ondervind geen of nauwelijks vervelende bijwerkingen van het medicijn. Het [lees meer...]enige is als ik te veel per keer eet of te lang geen eten inneem kan ik licht misselijk worden. Internist verwacht dat de bloedsuikerwaarden komende weken nog meer zullen verbeteren. Ik eet minder, kleinere porties en regelmatiger, ben in 8 weken ca. 5 kg afgevallen en voel mij uitstekend. Ook is mijn bloeddruk in deze 8 weken met 15 punten gedaald, al weet ik niet zeker of dit door dit medicijn komt. Al met al zeer tevreden.
11-05-2017

Diabetes type 2

In het begin van de week, vaak maandag t/m donderdag misselijk gevoel en gevoel soms van braken. Eetlust ontbreekt hierdoor. Weinig trek in eten wat natuurlijk wel positief is. Inmiddels 2 kilo afgevallen en hoop op meer.
14-04-2017

Diabetes type 2

Sinds 5 weken gebruik ik Trulicity 1x per week. Daarvoor gebruikte ik 4x p/d insuline + metformine 3x1000mg. Inmiddels zijn mijn bloedsuikers zo netjes dat ik alleen nog maar 1500mg metformine per dag gebruik. Ik ben 7 kilo afgevallen en ook mijn bloeddruk medicatie heb ik van 3 soorten naar 2 soorten kunnen verlagen. Ik heb behalve de positieve bijwerkingen zoals lagere [lees meer...]glucosewaarden en het ontbreken van hongergevoel geen negatieve bijwerkingen ervaren. Ik heb me sinds tijden niet zo goed gevoeld. Ik hoop echt dat de verzekering mij wel blijft vergoeden als zij weten dat ik geen insuline meer nodig heb. Maar ja, als ik stop heb ik wel weer insuline nodig tenzij ik de gelegenheid krijg om echt op een gezond gewicht te komen. Ik begon met een BMI van 33,6 deze is nu 30,4
09-02-2017

Diabetes type 2

Makkelijk in gebruik. Wel enorm aan de prijs. Misselijkheid met soms neiging tot braken, als ik bijvoorbeeld eten kook. Nadeel: ik kan bijna niks eten... ik hoef maar naar eten te kijken en voel me al misselijk. Soms wat pijn in de buik, maar dat is zeer weinig. Voordeel: heb enorm veel energie terug gekregen.
10-01-2017

Diabetes type 2

Na de 5e injectie gestopt, te veel bijwerkingen en pijn. Eerste 2 weken veel bijwerkingen, 3e week bijna geen, 4 e en 5e week verergerde bijwerkingen, oplopend. De eerste injectiepen klikte niet terug, de naald bleef naar buiten steken, dat was verwarrend, vooral omdat het de eerste pen was. De firma die Trulicity produceert heeft de pen opgehaald en onderzocht, ter verbe[lees meer...]tering. Effectiviteit: geen idee, nuchtere suiker was wel iets lager.
20-11-2016

Diabetes type 2

6 weken geleden begonnen met trulicity 1,5, na 2 jaar Victoza te hebben gebruikt. Van de eerste week had ik last van maagzuur en oprispingen hetgeen ik nu nog steeds heb . Na 2 weken nog een probleem, zware verstopping en nog steeds. Bijgevolg op al die weken ben ik 3 kg bijgekomen. Ik denk te stoppen en terug mijn Victoza elke dag te gaan spuiten. Vroeger spoot ik La[lees meer...]ntus en was 10 kg bijgekomen, nadien Victoza en was de 10 kg vlug kwijt. Ik heb geen zin om stilaan die 10 kg terug bij te komen, omdat ik niet voldoende naar het toilet kan gaan.
11-11-2016

Diabetes type 2

Een week geleden begonnen met de Trulicity pen, omdat mijn suikerwaardes veel te hoog bleven met Metformine en Gliclazide. Gisteren voor het eerst een drastische daling in mijn glucosewaardes gemeten. Daar waar ik voorheen (nuchter) bleef hangen op 13.4 tot 14.8, was mijn nuchtere bloedsuikermeting deze morgen 7.8 . Daarnaast heb ik geen last meer van honger en heb ik nauw[lees meer...]elijks meer behoefte om te snacken. Wél heb ik wat last van oprispingen en brandend maagzuur, maar mij is verteld dat dit zal verdwijnen na toediening van de tweede dosis. Tot nu toe ben ik tevreden en de bijwerkingen vind ik tot nu toe meevallen.
13-09-2016

Diabetes type 2

opgezette buik zeer hinderlijk, boeren ook erg vervelend!
11-12-2015

Diabetes type 2

4 weken aan de Trulicity, wat een verandering niet meer 4 keer per dag spuiten maar 1 injectie met een voor gevulde pen de eerste week was ik een beetje licht in mijn hoofd. Het middel heeft als goede bijwerking dat je maag langzaam ledigt, zodat je snel voldaan bent. na 4 weken 4 kilo afgevallen( dat is ook de bedoeling) was na 1,5 jaar insuline 20 kilo gegroeid.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum