dulaglutide

Diabetes type 2 (16 meningen)

Metformine (550 meningen)
Victoza (168 meningen)
Gliclazide (58 meningen)
Glimepiride (47 meningen)
Jardiance (42 meningen)

06-06-2020 | Man | 58
Diabetes type 2
In het begin ook misselijk, na een maandje niet meer. wel obstipatie. Geen gewichtsverschil. wel bloedsuiker beter gereguleerd en als belangrijkste de helft aan insuline nog maar.

05-06-2020 | Man | 50
Diabetes type 2
Ge ruik sinds december 2019 14.kilo afgevalle me.suikerwaarde van 8.9 naar 3.9 gezakt.en me.bloeddruk na 120 voel.me zeer fit oerfect middel ga er mee.door

09-03-2020 | Man | 57

21-10-2019 | Vrouw | 57
Afslanken - overgewicht
ben in 2 maanden tijd 4 kg afgevallen, maar mijn concentratie is weg, heb het gevoel dat ik na een vroegere burn-out te hebben gehad dit geneesmiddel mij last bezorgd. Een soort blackout en moeilijk concentreren. Ik weet niet of het van het geneesmiddel komt.

10-08-2019 | Vrouw | 61
Afslanken - overgewicht
12,5kg bijgekomen in 2,5 maand zonder overdadig te eten.conclusie van arts:traagwerkende schildklier

07-01-2019 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Gebruik metformine en insuline. Toename van gewicht en hoge bloeddruk. Na gebruik kon de insuline snel worden gestopt. 12 kilo in gewicht afgevallen. Daarna stabilisatie van het gewicht. Nuchtere bloedsuiker en Hba1C bijna genormaliseerd (Nbls 6/ HBa1C 47). Na een jaar lijkt het effect verdwenen, kan weer meer eten. Maar als ik de injectie stop dan ga ik echt veel eten [lees meer...]en stijgen mijn bloedsuikers. De obstipatie maakt dat ik er eigenlijk mee wil stoppen. Ben nu aan het lijnen tot een normaal BMI, als ik het gevoel heb dat ik mijn eetgewoonte onder controle heb dan wil ga ik proberen te stoppen,

03-11-2018 | Vrouw | 63
dulaglutide (1,5mg/ml)
Sinds ik de spuit Trulicity gebruik gaat het een stuk beter met mijn suikers ,in het begin wel last van boeren misselijkheid en winderigheid 3 weken. maar ik ben blij dat ik heb doorgezet 13 kg lichter en minder lantus spuiten.

23-06-2018 | Man | 55
dulaglutide (3mg/ml)
Diabetes type 2
Omdat volgens de specialist metformine en gliclazide niet genoeg was kreeg in Trulicity. In het begin al direct last van hogere en onregelmatige hartslag en hogere bloeddruk. Ook moeilijke stoelgang. Verder las ik dat gebleken is dat proefdieren er kanker van kregen en zou het niet op mens en dier mogen worden toegepast en verboden moeten worden. Kreeg ook maagprobleme[lees meer...]n en suiker ging er totaal niet door omlaag. Gewichtstoename had ik wel van die rommel. Mijn mening is dat het een waardeloos product is wat alleen geld in het laatje van handelaren en fabrikanten brengt. Nu na stoppen begin ik weer een normaal mens te worden en dat na 2 weken. Nu na twee weken suiker niet omhoog en eerder iets gedaald zelfs zonder dat vergif.

15-06-2018 | Vrouw | 66
dulaglutide (3mg/ml)
Zonder dat ik t wist mega hoge Hb1Ac waardes gemeten in bloed en arts vroeg of ik niets merkte. Nee dus! Direct naar internist vasculair en Trulicity voorgeschreven gekregen. Na 3 maanden terug naar waarde 60 en nu na 1/2 jaar 46. In t begin wel misselijk en geen trek in eten met als resultaat 8 kilo afgevallen. De internist was mega verrast en mag nu weer onder controle v[lees meer...]an de huisarts. Trulicity is mega gemakkelijk om te injecteren. Mag nu nu ook de diamicron halveren maar als ik nadelen hiervan ondervind mag ik weer terug naar 2

21-03-2018 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
De eerste maanden de eerste 3 dagen na de injectie ziek van geweest. Erg misselijk, geen zin in eten, snel vol zitten, beroerd. Moeite met nadenken, slecht concentreren. De klachten van misselijkheid namen af na 2,5 maand. Grootste probleem is nu de moeheid en het me niet meer concentreren. Erg emotioneel ook. Ga de internist vragen een aantal weken te stoppen om te kijken[lees meer...] of de bijwerkingen van de slechte concentratie, het wazig zijn, en de moeheid verminderen zullen. Dan weet ik of dit ook een bijwerking is. Zijn hier meer ervaringen mee?

27-01-2018 | Man | 69
dulaglutide (1,5mg/ml)
nam al een 2tal jaar metformax850mg en trajenta tegen verhoogd suikerpijl in mijn bloed nu sinds begin december 2017 begonnen met trulicity1,5mg en trajenta gestopt , na de 2de spuit die trouwens heel gemakkelijk in gebruik zijn is , mijn suikerpijl met de helft gezakt van meer dan 400 naar een waarde van +- 220 , daar het niet verder zakte nu ook begonnen met insuline , h[lees meer...]eb niet heel veel last van bijwerkingen juist last van de maag als de tijd tussen 2 maaltijden te lang wordt , ben ook een 4tal kg gewicht kwijt wat ik zeker als +punt ervaar .

04-01-2018 | Vrouw | 56
dulaglutide (1,5mg/ml)
In juli 2017 de jaarlijkse controle bij de internist, ik had teveel hypo's. Ik was zelf al 15 kilo afgevallen en de internist bood mij dit aan. Hij heeft mij wel alle bijwerkingen verteld, en inderdaad ik heb het allemaal gehad. Maar ik heb volgehouden en ben ook nog eens 7 kilo extra afgevallen, de misselijkheid en braken is echt heel vervelend maar nu na 5 mnd. heb ik[lees meer...] het niet meer. Waar ik het meeste last van heb is dat ik niet regelmatig ontlasting heb. Heb nog wel even magnesium gebruikt maar ben daar nu ook weer mee gestopt. De soms rare smaak is er soms nog wel. Ik blijf het gebruiken want mijn waarde's zijn stabiel en ik heb geen hypo's meer gehad. Ik ben er achteraf heel blij mee! O ja, na veel geprobeerd te hebben spuit ik op Vrijdagavond rond 9.00 uur. dit werkt voor mij heel goed.

11-09-2017 | Man | 36
Diabetes type 2
Ik gebruik het nu 4 maanden en mijn waarden zijn mooi gezakt. Mn medicatie is ook gehalveerd. Ik kom van 2500mg metformine 200mg uni diamicron naar 1000mg metformine en 120mg uni diamicron. Echt een aanrader. En volledig terugbetaald daar het ziekenfonds (be).

11-09-2017 | Man | 69
Diabetes type 2
Na een tweetal weken gebruik van de Trulicity zijn mijn suikerwaarden fors gedaald, ik let ook op wat ik eet, confituur zonder suiker, géén ijsjes meer. Ik zet de spuit telkens op zaterdagmiddag, de volgende dagen heb ik last van braakneigingen - pijn in de buik - maag. Neem daar nog bij: ' s morgens 2 pilletjes UNI DIAMICRON 60 mg - en dan driemaal per dag Glucophage 8[lees meer...]50 mg. Maar die spuiten zijn maar tijdelijk: 6 maanden. Ik heb een "zorgtraject" en zo is alles gratis af te halen bij de apotheek: de strips - het toestel om te prikken, de spuiten, ook de consultaties bij de huisarts en de specialist zijn gratis. Globaal gezien ben ik tevreden, afgezien van de buikkrampen en de misselijkheid.

10-09-2017 | Man | 51
Diabetes type 2
Gebruik nu 8 weken het medicijn Trulicity, nadat mijn bloedsuikerwaarden van normaal gereguleerd naar waarden stegen van 16 - 18. Nu ik Trucility gebruik, samen met wat al gebruikte aan Metformine ( 2 X1000) en Glicazide ( 2 x 30) is mijn bloedsuikerwaarde weer gedaald naar rond de 8 (HbA1c 62). Ik ondervind geen of nauwelijks vervelende bijwerkingen van het medicijn. Het [lees meer...]enige is als ik te veel per keer eet of te lang geen eten inneem kan ik licht misselijk worden. Internist verwacht dat de bloedsuikerwaarden komende weken nog meer zullen verbeteren. Ik eet minder, kleinere porties en regelmatiger, ben in 8 weken ca. 5 kg afgevallen en voel mij uitstekend. Ook is mijn bloeddruk in deze 8 weken met 15 punten gedaald, al weet ik niet zeker of dit door dit medicijn komt. Al met al zeer tevreden.

11-05-2017 | Man | 62
Diabetes type 2
In het begin van de week, vaak maandag t/m donderdag misselijk gevoel en gevoel soms van braken. Eetlust ontbreekt hierdoor. Weinig trek in eten wat natuurlijk wel positief is. Inmiddels 2 kilo afgevallen en hoop op meer.

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum