Ervaringen met Trulicity

Jardiance (77 meningen)

26-01-2024 | Man | 54
dulaglutide (3mg/ml)
Diabetes type 2
Ipv ozempic dat is er niet meer dit gekregen als vervanger. Doodziek van geworden week niet gegeten en gedronken. Naar eerste hulp geroepen door diabetes verpleegkundige voor infuus ivm uitdroging. Pas na tablet voor misselijkheid weer wat kunnen eten en aan te sterken wat een dorst en honger de dagen er na was ook 6 kilo afgevallen in week tijd. Gevaarlijk spul nu ma[lees meer...]ar weer gewoon insuline spuiten dan maar lekkere dikke boek. Weer er voorzichtig mee

25-11-2023 | Man | 58
Diabetes type 2
Goedenavond, Niet alleen de bijwerkingen waren vreselijk soms was het niet mogelijk ook naar 14 dagen naar de wc te gaan, het ergste was de door het medicijn en ernstige darminfectie te krijgen welke mijn leven ook naar het stoppen nu een jaar geleden nog mijn leven bestemd.

16-09-2023 | Man | 64
dulaglutide (3mg/ml)
Diabetes type 2
Gestart met 1,5 mg nergens geen last van. Waardes bleven hoog sinds 2 weken 3mg waardes nog steeds hoog en hele dagen misselijk. Ga nu in overleg met diabetes verpleegkundige om gewoon ouderwetste gaan spuiten en dan 2-4-6 schema aanhouden.

18-08-2023 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
Na spuiten geen last, maar 2 dagen later maagpijn, diaree, opgeblazen gevoel, oprispingen. Dit duurt ook 2 dagen en dan zijn de klachten weg. Dan is het weer tijd om te spuiten. Gebruik het inmiddels al wel 4 maanden. Omdat andere medicatie bv metformine en nog andere medicatie, ook dezelfde klachten geeft moet ik helaas deze spuiten blijven gebruiken. Ik hoop dat de kla[lees meer...]chten nog over gaan.

28-07-2023 | Vrouw | 31
Diabetes type 2
Ik gebruik Trulicity 1.5 mg iedere maandag eentje en ik moet zeggen ik heb een bloedhekel aan dit product ik gebruik het nu ongeveer 5 maand en ik heb nog steeds extreme maagklachten normaal gezien zouden die klachten na 1 maand weg moeten zijn ja amai merci men voeten niks te 1 maand weg zijn ! ik heb dit ook al eens besproken met de arts die kijkt voor men suiker hij vro[lees meer...]eg me of ik het nog eens wilde proberen ik heb ja gezegd maar heb nu vreselijk veel spijt dat ik er nog mee verder wilde doen de maagklachten blijven aanhouden het is echt vreselijk! Ik durf bijna niks meer te eten door dit hatelijke spul! In het begin van mijn diagnose nam ik Apidra daar heb ik nooit maar dan ook nooit klachten van gehad maar met die Trulicity blijven de klachten aanhouden

18-06-2023 | Man | 57
dulaglutide (0,75)
Diabetes type 2
Gebruik Trulicity 0,75 mg sedert 3 weken. Eerst heel bevreesd voor bijwerkingen. Maar heb er geen enkele. Ben 3 kg vermagerd op 3 weken. Voel me veel beter. Heb ook een andere kijk op eten. Ik heb bijna geen honger, maar het eten smaakt me beter. Ik eet minder en selectiever. Gisteren op restaurant geweest, voorgerecht en hoofdgerecht maar geen dessert meer, kon er echt ni[lees meer...]et meer bij. Alcohol vormt geen probleem. Begin Augustus, dus na 2 maanden ben ik benieuwd naar mijn bloedresultaten, maar ik voel aan alles dat de suikerwaarden wel zullen gedaald zijn.

27-03-2023 | Man | 61

17-03-2023 | Vrouw | 55
dulaglutide (0,75)
Diabetes type 2
Kan op dit moment niet veel zeggen , ben maar drie weken bezig 😉

08-03-2023 | Man | 56
Diabetes type 2
Na drie weken Diaree maagpijn en constant diaree niet fijn oprispingen met rotte eieren geur Bah

19-02-2023 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Vond het spannend om te starten met Trulicity,maar ook blij dat ik de gelegenheid kreeg.

11-12-2022 | Man | 53
Diabetes type 2
Voor ik dit medicijn ging gebruiken las ik net als velen de reviews , en ik werd erg angstig om te gaan beginnen met Trulicity. Mensen laat je hier niet door van de wijs brengen want er word alleen geschreven als er een slechte ervaring is met dit medicijn . Daarom nu eens een goed verhaal. Ben er nu 10 weken mee bezig , 11 kilo afgevallen , alle waardes die te hoog war[lees meer...]en zitten nu op het goede niveau, vooral de suiker. Het enige waar je op moet letten is niet te veel eten want dan kan je last krijgen van een erg vol gevoel tot een blok gevoel in je maag , maar dat is een kwestie van aanvoelen op een gegeven moment en je lichaam laat het daarna wel weten door flink naar de wc te gaan. Probeer wel wat meer te bewegen , maak eens een wandelingetje of op je werk wat meer te lopen. Zelf ben ik blij dat ik toch gewoon kan eten , natuurlijk niet elke dag naar de Mac maar gewoon normaal , geen 2 stukjes vlees maar 1 stukje bijvoorbeeld. Ik hoop hierbij wat mensen te kunnen motiveren om het middel toch te gaan gebruiken . Ben er zelf erg blij mee

16-11-2022 | Vrouw | 66
Vreselijk nog nooit zo beroerd gevoeld drama gestopt na 3x gebruik t te hebben

04-10-2022 | Vrouw | 41
Diabetes type 2
Dit medicijn werd mij toegewezen ter vervanging van Ozempic. Deze was niet leverbaar. In de eerste week na start met Trulicity hevige maagkrampen, maagpijn, reflux, opgezette buik, spierkrampen en vermoeidheid. Dit alles nam toe in de tweede week. Nu weiger ik dit medicijn nog te gebruiken. Ik wacht wel tot Ozempic er weer is.

03-10-2022 | Man | 57
Diabetes type 2
Wegens schaarste van mijn gebruikelijke Ozempic noodgedwongen gebruik gemaakt van Trulicity. Niet tevreden hiervan, ik stop er mee en wacht dan maar tot Ozempic weer beschikbaar is. Ik gebruik dit medicijn in kader van diabetes type 2. Daar waar ik met Ozempic een heel stabiele curve had in bloedsuikerwaarden, gaat deze nu weer alle kanten op met pieken en dalen. Naast de [lees meer...]erg vervelende bijwerking van enorm opgeblazen gevoel en hevig dromen, alsook de drang naar eten, stop ik met Trulicity. Daar waar het voor andere mensen allicht goed werkt doet het dit bij mij allerminst

02-09-2022 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Heb 10 j metformax genomen , na die 10 j begonnen de problemen met de diaree . Moest ermee stoppen , nadien nog andere medicatie maar had ook diaree daarvan . Uiteindelijk trulicity 0,750 beginnen nemen . Eerste weken hevige diaree en maagpijnen . Nadien wat beterschap . Hielp niet genoeg meer en moest 1,5 mg nemen . Hevige hevige diaree waardoor ik niet meer buiten kon ko[lees meer...]men en gekluisterd was en ben aan mijn wc . Ik neem nu nog steeds trulicity 1,5 mg maar de diaree is niet veel verbeterd waardoor ik nu minstens 3 x per week imodium neem om toch naar de winkel te kunnen . Moet ik een hele dag weg dan neem ik de dag voor imodium en de dag zelf nog . Ik heb daar gewoon geen controle over mijn diaree . Zijn er nog mensen die zoveel last hebben of ben ik de enige met zoveel problemen ? Ik word er moedeloos van en moet steeds rekening houden met diaree , rommelen en maagkrampen . . Wat kan ik doen , en kan het kwaad dat ik regelmatig imodium neem ? Graag tips aub want dit is geen leven …..

25-05-2022 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Ik heb een paar maanden trulicity 0,750 genomen . Daar had ik ook diaree van maar niet zo hevig als nu met de 1,5 mg . Heb vandaag dokter moeten bellen omdat ik heel de avond en nacht hevige diaree had . Heb hier zitten huilen omdat ik het echt niet aan kan . Ik spuit maandagmorgen en vanaf s avonds begint het , hevig rommelen , buikpijn en diaree tot ongeveer donderdaga[lees meer...]vond of vrijdagmorgen . Zaterdag en zondag gaat het normaal beter om tegen maandagavond terug opnieuw te beginnen met de miserie . Heeft iemand nog zoveel last van hevige diaree hier , ik zou het graag horen zodat ik niet alleen ben met dit probleem . Bedankt om te luistere