dulaglutide

Gliclazide (66 meningen)
Jardiance (59 meningen)

25-05-2022 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Ik heb een paar maanden trulicity 0,750 genomen . Daar had ik ook diaree van maar niet zo hevig als nu met de 1,5 mg . Heb vandaag dokter moeten bellen omdat ik heel de avond en nacht hevige diaree had . Heb hier zitten huilen omdat ik het echt niet aan kan . Ik spuit maandagmorgen en vanaf s avonds begint het , hevig rommelen , buikpijn en diaree tot ongeveer donderdaga[lees meer...]vond of vrijdagmorgen . Zaterdag en zondag gaat het normaal beter om tegen maandagavond terug opnieuw te beginnen met de miserie . Heeft iemand nog zoveel last van hevige diaree hier , ik zou het graag horen zodat ik niet alleen ben met dit probleem . Bedankt om te luistere

14-04-2022 | Vrouw | 56
Diabetes type 2
Ook ik heb last van misselijkheid en slecht eten de eerste 3 dagen vooral, maar na 3 weken stopte dat laatste, misselijk ben ik op en af. En ja mijn maag moet vol blijven anders wordt ik weer misselijk. Aan andere kant vergeet je zo ook niet te eten. Kon wel slecht naar de toilet , maar gebruik nu dagelijks poeder om beter naar de toilet te kunnen. Ben gestart met 8wkn 1,[lees meer...]5mg/week en het resultaat ben ik al erg tevreden mee. 8 kilo minder en lange termijn suiker gezakt van 65 naar 61. Dinsdag gestart met verdubbelen dosis, dus 3 mg per week. Was bang weer hetzelfde te krijgen als in hetbegin, maar dat is gelukkig (nog) niet zo. Gewoon nog zelfde misselijkheid als de laatste 5wkn. Niet fijn maar valt mee te leven. Ik weet waar ik het voor doe.

10-01-2022 | Man | 69
Diabetes type 2
Gebruik het het nu7 weken 1x per week. Na de eerste injectie 2 dagen erna diaree durf deur niet meer uit. 7 weken later nog steeds diaree. Ook schildklier tot boven de norm.

09-01-2022 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Ik gebruik 2 maal 500 mg methformine. Insuline lanthus verdroeg ik niet goed:: werd er dik van en injectie brandde bij toedienen. Ik heb eind okt. een DMR behandeling gehad waarbij mijn slijmvlies in de 12v darm weg gebrand is zodat die opnieuw kon aangroeien. De stof die daar aangemaakt wordt gaat naar de alvleesklier. Deze zelfde stof zit in trilucity. Ik ben met [lees meer...]0.75 ml begonnen vier weken , daarna opgehoogd naar 1.5 ml. Nu totaal 9 weken. Voordeel: Heel blij dat ik kon stoppen met langwerkende insuline! Ondanks maar licht overgewicht toch 8 kg afgevallen in 9 weken! Mijn diabetische waarden zijn nu nét goed, hoop dat het nog wat zakt. Nadeel: de eerste twee dagen na injectie vreselijk misselijk en kan ik niet eten.. Vooral vlees en vis en kaas gaat er slecht in. Ik eet nu over de hele dag kleine beetjes, vooral karnemelk omdat het lekker dik is en yoghurt. (Pap zou ook kunnen vlg diëtiste maar ik eet geen koolhydraten. ) De maag moet vol blijven merk ik. Smaak is nog niet geweldig maar je móet íets eten anders wordt je weer misselijk . Ook neem ik eiwitrijke shake’s. Voor extra voeding omdat ik nog weinig eet. Tegen misselijkheid neem ik Nux Vomica D66 Na drie dagen gaat het eten beter en dan begint het weer na een week van voor af aan. Men zegt dat uiteindelijk de misselijkheid over gaat ik hoop het maar want verder vindt ik dit een fantastisch middel!! Ff doorzetten dus.

08-12-2021 | Man | 54
Diabetes type 2
ondanks vervelende bijwerkingen wou ik doorgaan , maar ik kan niet meer rustig slapen door gas vorming in mijn buik

17-11-2021 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Op zaterdag om 12:00 uur mijn eerste (en tevens laatste) prik gezet. Al vrij snel een opgeblazen gevoel en misselijkheid. Bij de gedachten aan eten kreeg ik al braakneigingen. De zondag doorgekomen met 1 cracker. Kon echt niet meer eten. Van zondag op maandag heel slecht geslapen door buikkrampen. Op maandag begon het heftig braken, zelfs bij een slokje water en dat ging d[lees meer...]e gehele dag door. Zelfs op dinsdag en heb toen de HA ingelicht. Zij heeft mij toen medicatie voorgeschreven tegen de misselijkheid en gelukkig heeft dat goed gewerkt. Maar door het heftig braken wel een rib gekneusd. Op advies van de HA gaan we hier niet mee verder, ik reageer namelijk te extreem op Trulicity.

11-10-2021 | Vrouw | 62
Diabetes type 2
Ben eind april begonnen en was in september 10 kg kwijt Heb snel een vol gevoel en eet daardoor heel weinig. Heb wel veel meer energie, voel me uitstekend Suiker gedaald naar 6,5

13-09-2021 | Man | 61
Diabetes type 2
trulicity heb ik al verscheiden dozen gebrokt van 1.5 al zeker 6 dozen maar het doet niet mijn gewicht blijft altijd het zelden een keer 153 en de week daarna 152 ik ben dat kost beu

03-09-2021 | Vrouw | 85
Diabetes type 2
Mooi gewichtsverlies 4 kg, maar ernstige verstopping, tot 075 teruggebracht maar niet veel beter. Na ruim drie maanden lastige netelroos.

05-07-2021 | Vrouw | 53
dulaglutide (3mg/ml)
Diabetes type 2
het ging het wondermiddel zijn om te vermageren... dieet van 1200kcal en activiteit van minstens 2400 kcal geeft nog maar een verlies van minder dan 5 kg in een half jaar, wat voor mij teleurstellend is. Nu stelt de arts een maagverkleining voor maar heb daar geen zin in. Ik zoek wel mijn balans met de juiste voedingsstoffen te eten. Het is net alsof er een ballon opgeblaz[lees meer...]en is in mijn maag en ik begin zweren te krijgen op mijn buik. Nierstenen en galverstoppingen worden niet behandeld, alleen fixatie op het overgewicht. Ik weeg nu 95 kilo, tijdens mijn metabool syndroom in januari bedroeg dit 103 kg. Mijn streefgewicht is 75 kg (ik ben 154cm groot). Ik heb veel minder pijn van artrose sedert ik de juiste voedingsstoffen probeer te eten.

17-03-2021 | Man | 69
Ik merk nog geen resultaat na 9 weken deze injectie te gebruiken

15-03-2021 | Man | 54
dulaglutide (0,75)
Diabetes type 2
ik kreeg de doos met Trulicity dinsdag maar ik gebruikte vrijdag ,nadat ik de bijwerkingen gelezen dacht ik, kan ik weekend de bijwerkingen beter verwerken , zondag na avond eten begon de problemen ,opgeblazen buik, vieze mondsmaak, bijna hele nacht op de wc..ik moet nog wachten wat gaat de medicijn op mijn bloedsuiker ghaalte ,maar ik heb nare ervaring met deze prik

15-02-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Na 10 jaar Metformine had ik veel ernstige bijwerkingen, overstappen naar Diamicron was geen succes. Nu dagelijks 20cc insuline en in de vooravond 1 metformine (risico onverwachte diarree, dus neem ik als ik thuis ben) en wekelijks Trulicity. Glycemie is terug gedaald van 300 (metabool syndroom)naar gemiddeld 170, maar ik ben nog maar een paar weken bezig. Bloeddruk is ter[lees meer...]ug normaal dus vraag ik bij eerste doktersbezoek of ik die medicatie weer mag stoppen. Ik neem ook dagelijks iets voor traagwerkende schildklier. Ik heb maagpijn als er teveel tijd is tussen 2 maaltijden maar honger heb ik niet echt meer. Ondanks 2x/week cardio en calorie-arm dieet (1000-1200 calorieën ook al mag ik er 1600 eten) slechts 3 kilo vermagerd in 4 weken. Soms echt een doorkoud gevoel en lage lichaamstemperatuur van 35°C.

08-12-2020 | Vrouw | 24
Diabetes type 2
Sinds 1 week opgestart met trulicity omdat mijn suiker curve goed was, maar zo'n 100 mg/dl te hoog globaal. Voorheen nuchter 230, en nu rond de 125. Perfect dus. Naast snelwerkende insuline en langwerkende insuline dit erbij gekregen. Nam normaal ook glucophage/metformine 850, maar wegens continu diarree van deze pil als bijwerking (lees: de deur niet uit durven zonder i[lees meer...]modium pillen op zak), hiermee gestopt. Soms misselijk na de maaltijd, portie is veel kleiner en heb eigenlijk nooit nog echt een grommende maag hongergevoel. Verder is het me opgevallen dat ik moeite heb met naar toilet gaan en dus wat verstopping heb sinds ik dit neem. Over het algemeen raad ik dit zeker aan, hopelijk gaan de bijwerkingen ook nog weg na een tijdje en zal ik dus ook wat afvallen doordat ik minder eet en amper honger heb.

16-09-2020 | Vrouw | 46
Suikerziekte (type 2)
Na wederom langere periode prednison te hebben moeten gebruiken voor reuma inflammaties, is mijn suiker van pad af gegaan. In jaar tijd was hij van normaal naar 22 gegaan in december 2019. Ik kwam niet meer aan revalideren toe, zo intens moe, kon niet afvallen ( 20 kg erbij op toch al morbide obesitas :-( ). Metformine moest bijgestaan worden door iets anders, dat werd d[lees meer...]an Trulicity. binnen paar dagen na de eerste spuit voelde ik het leven weer wat terugvloeien en kon ik weer lekker klussen aanpakken op de boerderij. Helaas veel bijwerkingen : misselijkheid, boeren, geen trek in eten, al bij het eten ruiken onpasselijk worden, alles wat ik eet komt er ook vrijwel meteen weer uit, steeds lichte druk/ hoofdpijn in voorhoofd. Maag voelt altijd vol, alsof er een ballon in opgepompt is.. ik weet niet meer wat te eten... In korte tijd wel 15 kg kwijt, waar ik dan weer dankbaar voor ben, maar om mij elke dag zo vreselijk ziek te voelen... zelfs als we ergens naartoe gaan niks kunnen eten tevoren omdat je bij toilet moet blijven, is toch wel erg vervelend :-( Ik ben nu 9de spuit verder ( 1 x per week) .. ik hoop dat het weer wat betert...

02-09-2020 | Vrouw | 42
Diabetes type 2
Net 3 dagen bezig dus kan er niet al teveel over vertellen. Aan te raden (in mijn geval) is echt gedoseerd eten. Ik leef al 3 dagen op een schaaltje yoghurt en 2 wraps met zalm. Erg moe en hoofdpijn. Eerste 2 dagen had ik het koud maar at iets met suiker en het was weer weg. Dus goed je suiker in de gaten houden.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum