liraglutide

Diabetes type 1 (22 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (564 meningen)
Ozempic (70 meningen)
Gliclazide (64 meningen)
Glimepiride (48 meningen)
Jardiance (47 meningen)

15-08-2018 | Man | 65
Suikerziekte (type 2)
Stapte over van Trulicity naar Victoza , max dosering Victoza 1.6 Klachten er jeuk, pijlijk prikkend gevoel lichaam. Bloedsuikers stegen ,ipv zakken De injectie spuit voor vaker gebruik, gammel. Weer terug op Trulicity.

05-08-2018 | Man | 46
liraglutide (1.2ml)
Suikerziekte (type 2)
Ben tot nu toe zeer tevreden met dit medicijn, en makkelijk in gebruikt en bijna geen bijwerkingen gehad.

12-04-2018 | Man | 52
liraglutide (1.2mg/ml)
Diabetes type 2
Op eigen verzoek onderzoek bij internist aangevraagd . Insuline werd steeds verder verhoogd maar effect nihil. Ochtendwaarden waren +/- 14 en wijzigde niet. DAC bezocht, en internist stelde Victoza voor. Na eerste gebruik direct effect, ochtend waarde 6!!! Vermoeidheid neemt af en insuline is nu na 6 weken afgebouwd tot nul. Inmiddels ook 6 kg afgevallen, ondanks geen v[lees meer...]erandering in voedingspatroon en beweging. Die waren er al maar hadden geen effect, ook de motivatie ontbrak door de vermoeidheid. Ik word fitter en de waarden worden beter, zonder insuline. Wat een suc6, ben er blij van. Gr. R

13-03-2018 | Man | 48
Diabetes type 2
Meestal had ik sochtens een bloedsuiker spiegel van 20 en dan ging het lopende de dag wat omlaag. Ik spoot grote hoeveelheden insuline. Nu zit de suiker gemiddeld op 5 of 7 en iedereen is blij :) Heb het jaren afgehouden omdat de internist beweerde dat het niet vergoed werd. Het word 100% vergoed hier.

14-02-2018 | Man | 62

14-02-2017 | Man | 65
Diabetes type 2
Vervolg verhaal. Na 1 week 0,6 zonder noemenswaardige problemen, het advies om naar 1.2 te gaan. Toen begon de ellende: sterke misselijkheid, overgeven, stijging bloeddruk, algehele malaise en de nodige hypo's. 1 dag gestopt. weer gestart met 0.6. Overgeven tijdens maaltijd blijft samen met ernstige maagpijn. Bloeddruk is weer normaal. Hartslag is terug naar 75, terwijl de[lees meer...] eerste gebruiksweek de hartslag 85 was. Glucosewaarde is nu wat hoger (nuchter 5.5). Duizelig in avonduren, dan glucose 7.5, dat kan dus oorzaak niet zijn. Ik herzie dus mijn eerdere mening dat het voor mij een goed middel zou zijn. Zal de internist om insuline verzoeken......

01-02-2017 | Man | 60
liraglutide
Diabetes type 2
Ik gebruikte al jaren de insuline lantes (24 uurs insuline) met als gevolg om 300 eenheden te spuiten ik 6x moest prikken met 50 eenheden. 24 uurs insuline heeft als nadeel dat je vlak na inspuiting veel te veel hebt, in het midden van de periode geweldig bent en aan het eind van de cyclus een tekort hebt, met als gevolg dat je met uiterste regelmaat moet spuiten en eten.[lees meer...] Victoza is zeer onverschillig aan die regelmaat zolang je maar spuit die dag,maar of dat nu om 17.30 uur of 21.00 uur is maakt geen verschil, daar komt bij dat je je de hele dag goed voelt op die rottige diarree na. Eens in de twee dagen een alles ontziende diarree wat een behoorlijke wissel trekt op het werkend en sociaal leven. Als je binnen 3 meter van een toilet blijft op deze dagen ben je veilig, ga je verder dan ben je de klos en gebeurt het gewoon waar je staat in je broek (bij mij 2 a 3 keer per maand), dat is heel jammer, maar toch wint het middel het van insuline wat ik ook een groot aantal jaren gebruikt heb. Ook was ik een zware roker 60 sigaretten per dag zo'n 35 jaar lang en stopte ineens en kwam 40 kilo aan die ik door Victoza in 6 maanden weer verloor.

30-01-2017 | Man | 65
Diabetes type 2
Sinds 1999 diabetes type 2. Tot vorige week 5x metformine en 3x gliclazide gebruikt. Echter internist vond het nodig OF insuline OF victoza te gaan voorschrijven. Vanwege mijn gewicht van 120kg viel de keuze op victoza. De eerste injectie met 0,6 mg leverde 6 uur na injectie een licht beroerd gevoel op. Omdat ik ook bloeddruk problemen had controleerde ik deze de ochtend n[lees meer...]a de injectie. Die was normaal. Alleen is de hartfrequentie behoorlijk toegenomen. Volgens de bijsluiter zou dit tot 2 slagen per minuut meer kunnen zijn. Bij mij blijkt dat 15 slagen meer te zijn. Over ruim een week heb ik een telefonisch consult met de internist en zal tot die tijd ook dagelijks mijn hartfrequentie controleren.