Ervaringen met Victoza

liraglutide

Diabetes type 2 (146 meningen)
Prediabetes (1 mening)
Diabetes type 3 (0 meningen)

Metformine (589 meningen)
Ozempic (287 meningen)
Saxenda (112 meningen)
Jardiance (77 meningen)
Gliclazide (74 meningen)

03-01-2023 | Vrouw | 55
liraglutide (6mg/ml)
Diabetes type 1
Nog iemand victoza te koop ? ///(Red. mijn medicijn.nl: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.) ///

02-01-2017 | Vrouw | 44
liraglutide (6mg/ml)
Diabetes type 1
Ben nu 5 weken aan het gebruiken en sinds 4 dagen geheel zonder insuline erbij. Dat is wel even wennen na ruim 22 jaar insuline gebruikt te hebben. Makkelijk is het wel om nog maar 1x per dag te moeten spuiten. Daarnaast test ik mijn suikerwaarden nog wel geregeld en vind het dan ook belachelijk, dat de teststrips niet vergoed worden nu ik Victoza gebruik en geen insuline [lees meer...]meer. Testen blijft cruciaal. Daarnaast merk ik wel wat bijwerkingen. Vooral zuuroprispingen zijn heftig, maag en buikpijn ook, daarnaast is mijn honger gevoel ernstig afgenomen. Moet mezelf dwingen om te eten. Maar daar was het ook wel gedeeltelijk om te doen. Nu maar hopen dat ik naast deze bijwerkingen ook gewicht verlies.

27-05-2013 | Vrouw | 56
Suikerziekte (type 1)
Omdat ik steeds meer gewichtstoename kreeg van het gebruik van insuline, en me er niet lekker bij voelde. Ben ik op het internet gaan kijken of er een alternatief voor mij was. Via mijn diabetesverpleegkundige besloten om naar de internist te gaan om te kijken of Victoza iets voor mij zou zijn. Ik gebruik het nu vanaf 21 maart. Elke week werd het opgehoogd en ik zit nu[lees meer...] op de max van 1.8. Dit is redelijk te doen al moet ik wel zeggen de bijwerkingen zijn niet altijd fijn. Misselijk veel boeren en totaal geen eetlust, wat wel als gevolg heeft dat ik 20 kilo ben afgevallen. mijn waardes zijn prima kom bijna niet meer boven de 8 . Mijn vraag is deze kom ik nog van de bijwerkingen af of moet ik er maar mee leren leven? Gr.Lenie

20-12-2012 | Vrouw | 27

18-11-2012 | Vrouw | 54
Diabetes type 1
heb weer 2 dagen om heb gisteren na het eten van een ei erge oprispingen gehad die tot de volgende dag door gingen en het rook naar rotte eieren heb nooit last gehad van eieren weet ook niet of dit van de nieuwe medicijn komt last van mijn maag en vandaag weer diaree erge pijn in mijn buik met lopen maar wil toch nog vol houden de suiker was de eerste x wat hoog gr tiny[lees meer...]

17-11-2012 | Vrouw | 54
Diabetes type 1
heb pas een paar dagen victoza heb de eerste dag last van hoofdpijn gehad en misselijk ben toen weer de maag beschermers begonnen in te nemen en de misselijkheid is redelijk weg heb alleen na 2en een half uur last van diaree best wel erg met krampen en volgens mij gaat alles wat ik eet er meteen weer uitvoel me wel weer fitter want na een halfe dag werken was ik gewoon moe[lees meer...] en moest me daar elke x weer erover heen zetten want ik ben een alleenstaande moeder die niet kan blijven zitten dus we moeten door gaan maar nu voel ik me veel beter ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan en ben 2kg kwijt moet over 2 weken 1.2 gaan spuiten weet niet hoe dit verloopt dus even afwachten hoe alles gaat en mijn suiker staat onder de 10 plus minnus 7 na t eten 7.8 of 8.8 toen ik spoot en had gegeten ging de suiker van 7 naar 12 dus deze is alleen al betergeworden vond het alleen even raar om maar 1x te moeten spuiten maar de dokter dacht nu ik victoza ga spuiten de suiker even omhoog ging maar dat is bij mij niet gebeurd de rest volgt nog als ik een paar weken verder ben gr tiny

05-06-2012 | Vrouw | 63
Diabetes type 1
Na 2 weken Victoza stond mijn waarde gemiddeld op 8. voor mijn doen heel netjes zeker bij een gebruik van 0,6 Victoza. Gebruik ook 2 keer daags metformine 500 en Glimepiride 1x daags. Ik heb geen last van bijwerkingen gehad en ben inmiddels 10 kilo afgevallen. Gebruik nu wel het hoogste gebruik van Victoza 1,8 en sta gemiddeld op 10. De internist wil terug naar Insuline[lees meer...]. Ik niet ik heb nooi meer een hypo gehad sinds ik Victoza gebruik. Ik ben wel sneller moe maar dat hoeft niet persé aan Victoza te liggen

18-04-2012 | Vrouw | 58
Diabetes type 1
Ik heb pas ontdekt dat ik erg moe ben na het nemen van victoza in de ochtend na het ontbijt. Een zware vermoeidheid, bijna verlammend, gepaard met zweten en hartkloppingen en verwarring, dit kwam door de aanwezigheid van lactose, dus melk in mijn ontbijt die een wisselwerking had met victoza, ik ben gestopt met alle producten met lactose en nu gaat alles heel goed, ik neem[lees meer...] calcium op een andere manier, ik weet niet of u dit kunt terugvinden in de bijwerkingen van victoza.

23-01-2012 | Man | 57
Diabetes type 1
aanvankelijk nier insufficientie, daarbij hypertensie en angina pectoris, gronisch Jicht, etalagebenen, pijn in motoriek , toen kwam Diabetis 2 om de hoek kijken, toen ontstond in hele lichaam pijn, en ontwikkelde zich diabetis 1. het ergste is voor al de lichamelijke pijnen in spieren en gewrichten. en verder wordt ik niet beter, maar ik ga ook niet dood, Bah Bah [lees meer...] bah Bah Vor Victoza liep ik op insulien , maardatwas Godse veel spuiten

18-01-2012 | Vrouw | 36
Diabetes type 1
Ik ben begonnen met de behandeling voor diabetes type 2 in april 2010 (metformine en diamicron) en in mei 2010 hebben ze lantus in de avond toegevoegd. In oktober 2010 heeft mijn diabetoloog me victoza voor geschreven. Ik heb 8kg verloren in minder dan 3 maanden maar veel bijwerkingen (misselijk, diarree, boeren, verlies van eetlust) In februari 2011 ben ik verander[lees meer...]d van psychologische behandeling en mijn diabetes werd oncontroleerbaar, dus ben ik gestopt met de orale medicatie en victoza om over te stappen op snelle insuline en lantus. Na 2 dagen ben ik weer mijn oude behandeling gestart (vanwege goede resultaten van het bloedonderzoek in september) en ik heb wat angst voor de bijwerkingen zelfs als het wel helpt om gewicht te verliezen.

13-01-2012 | Vrouw | 51
Diabetes type 1
Diabetes type 2 met morbide obesitas, sinds maart victoza, eerst 0.6, toen 1.2 en nu 1.8mg. Met deze dosis heb ik veel last van maagzuur en obstipatie. Maar het voordeel is dat ik 30kg ben kwijt geraakt sinds 20/03/2011. Nu is mijn gewicht stabiel en ga ik terug naar 1.2 Kunt u mij tips geven, want ik eet niet veel maar daarentegen eet ik wel veel 's avonds voor de TV,[lees meer...] ik kan niet voor 1uur 's ochtends slapen. Ik ben sinds 2004 onder behandeling voor mijn diabetes type 2

11-01-2012 | Vrouw | 50
Diabetes type 1
Mijn suiker komt niet onder de 1.89 's ochtends op een nuchtere maag, ik heb problemen met de stilets, na 2 keer gebruiken blokkeert hij. De apotheker wil er niets van weten, gezien de kosten van dit medicijn. Wat moet ik doen voor een behandeling met gliclazide (ik kan niet tegen met metformine) en zonder stilets?

10-01-2012 | Man | 39
Diabetes type 1
Ik ga niet van mening herzien over de effectiviteit van deze behandeling. Bijna al mijn waardes zijn zo goed als perfect, een echt wonder, gezien mijn eerste tests.... Daarentegen zijn de bijwerkingen erg vervelend. Pijn in mijn gewrichten, weinig eetlust, diarree, misselijk en maagproblemen in alle soorten... Kortom, niet echt top. Dosering 1.80. Ik ga verminderen om te k[lees meer...]ijken of het dan beter gaat want ik heb er genoeg van. Ik ga aandelen bij Lotus kopen als het zo doorgaat!!! Succes.