Ervaringen met Betahistine

Duizeligheid (38 meningen)
Ziekte van Menière (32 meningen)
Evenwichtsstoornis (19 meningen)

Flunarizine (3 meningen)
Primatour (2 meningen)

07-09-2012 | Man | 64
betahistine
Gebruik dit middel sinds kort ,wordt er slaperig van en moe. Duizeligheid wordt wel minder. Is er iemand die ervaring heeft met dit middel en moet je dit medicijn de rest van je leven blijven slikken? Verneem gaarne een reactie.

26-06-2016 | Vrouw | 65
Duizeligheid
Ik gebruik dit middel vanaf 1997 3x daags 1 x 16 mg. Na het een paar jaar gebruikt te hebben viel mij op dat ik moeite met gekruid eten heb. alles smaakt erg pittig en brandt soms in de mond. 2 jaar geleden kreeg ik weer enorme aanvallen en toen heeft de specialist aanbevolen om de dosering te verdubbelen. 3x daags 2x 16 mg. Sinds die tijd heb ik nog veel meer moeite met[lees meer...] gekruid eten. Ik zeg al heel snel dit is mij te pittig terwijl het helemaal niet pittig is volgens anderen. Mijn aanvallen zijn enorm afgenomen. Ongeveer 1x per jaar heb ik nog aanvallen. Duizelig ben ik wel heel vaak. Ik ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring met het gekruide eten heeft.

04-11-2013 | Vrouw | 65
Evenwichtsstoornis
Zo uit het niets gekomen, heb het nu 3 maanden, was vreselijk duizelig en zit in mijn evenwichtsorgaan. Hoop dat het niet zo erg weer terugkomt, heb wel erg veel last van mijn rechteroog. Weet niet of dit er mee heeft te maken.

13-05-2013 | Vrouw | 65
Duizeligheid
3 weken geleden 'raar' oor: dof/dovig/overge voelig voor geluid/geluid dreunt. Heb het even afgewacht. Maar op een nacht duizelig in hoofd, ik leek wel dronken. Ook volgende dag. Direkt naar KNO arts. KNO gaf Betahistin 24. 3 x dgs 1/2 tbl. Na 3 dagen weer urenlange zware duizeling. Toen 3 x dgs 1 tbt. Geen duizelingen meer gehad. Re. oor nog steeds dof en dreunend. Ga nu[lees meer...] over op 3 x 1/2 en kijken of het dan ook goed gaat.. Neem tbl. na het eten in en dan geen bijwerkingen.

12-09-2012 | Man | 65

21-11-2011 | Vrouw | 65
Oorsuizen en duizeligheid
slecht in pillen slikken.

07-11-2011 | Man | 65
Ziekte v. migraine

23-01-2011 | Man | 65
Evenwichtstoornis
geen bijzonderheden.

09-02-2024 | Vrouw | 66
betahistine (8mg)
Ziekte van Menière
Vanaf mijn 40e de ziekte van Meniere geconstateerd door de specialist, niet gepaard gaand met doofheid. Ik slik vanaf die tijd (ben nu 66) al Betahistine. Eerst 3 maal daags 16 mg. Nu 3 maal daags 8 mg. Nog minder heeft meteen gevolgen, dus dat doen we niet meer. Het werkt wel gelukkig., al komt er heel af en toe toch een aanval. Geen noemenswaardige bijwerkingen. Al eni[lees meer...]ge maanden is het middel al niet meer te verkrijgen in NL! Gelukkig kon dat nog wel in België. ook daar is het nu op. Maar weet iemand een alternatief. Dokter en apotheek kunnen mij ook niet adviseren. Genoemd wordt Piracetam. Is dat iets?? Wie kan mij helpen?

18-03-2013 | Vrouw | 67
Duizeligheid
Ik slik ook Bètahistine 3x 24mgr en voel me er goed bij .Arts adviseerde 3x 16mgr maar om dat ik me goed en vooral weer zekerde voelde mocht ik 24mgr blijven slikken . Durf nu weer auto te rijden en alleen ergens heen te gaan Hoop dat het zo blijft.

23-01-2011 | Vrouw | 67
Evenwichtsstoornis

16-08-2022 | Man | 72
Ziekte van Menière
Sterke draaiduizeligheid. Frequentie 2 tot 3 maal per week. ,Duur ca 5 tot 6 uur. Diepe slaap , transpiratie en overgeven. Zowel s’nachts als plotseling overdag. Diverse kno onderzoeken gehad. Uiteindeljk gestart met betahistine 3x daags 1 tablet van 16 mg. Waarschijnlijk Meniere.,Na 14 dagen begon het medicijn te werken en ben nu sinds 2 weken vrij van duizeligheids aan[lees meer...]vallen. Tot nu toe voor mij zeer effectief gebleken. Benieuwd hoe lang de aanvallen wegblijven.

01-10-2020 | Vrouw | 75
Allergische reactie
De eerste 5weken hielp niet wou het niet meer slikken,had de huisarts gebel n zei ik heb niets anders toen dacht ik laat me nog maar ven door gaan nu al een paar maanden geen last meer dus ben blij dat ik heb doorgezet,doe alles weer als voorheen fietsen auto rijden gewoon moet je even geduld hebben. Veel succes er mee

11-08-2017 | Man | 75
Ziekte van Menière
na in 2010 2 maal een hevige aanval van duizeligheid en misselijkheid te hebben gehad via de huisarts naar de kno arts, na uitgebreid onderzoek de diagnose meniere vastgesteld. Huisarts schreef me 3 maal daags betahistine 2HCL Accord voor. 2 dagen na de eerste inname van de medicatie kreeg ik nog een aanval, maar lang niet meer zo hevig als de vorige keren, heb nu al 6 jaa[lees meer...]r geen aanvallen meer gehad en ervaar ook geen bijwerkingen. Ben dus zeer tevreden, kan en mag weer autorijden, fietsen etc.

18-09-2018 | Man | 76
Duizeligheid
Aanval van Meniere-achtige verschijnselen, ernstige evenwichtsstoornis, misselijk, oorafwijkingen etc.

23-01-2011 | Vrouw | 76
Evenwichtsorgaan.