Ervaringen met Betahistine

Duizeligheid (38 meningen)
Ziekte van Menière (32 meningen)
Evenwichtsstoornis (19 meningen)

Flunarizine (3 meningen)
Primatour (2 meningen)

24-09-2018 | Vrouw | 60
Duizeligheid
Heb erge oorsuizen en wegvallen van gehoor aan de linker zijde. Vervolgens een aanval van Ménière gehad en met ambulance naar ziekenhuis. Op dat moment gebruikte ik 2 x daags 2 tabletten van 24 mg. De KNO arts verhoogde de dosering naar 3 tabletten 24 mg 2 x daags. Vervolgens elke dag een aanval gehad gedurende een week. Na deze week had ik geen ernstige aanvallen meer m[lees meer...]aar af en toe een beetje duizeligheid. het gevoel is dat de tabletten wel een week nodig hebben voordat ze hun werk doen. Nu alleen nog oorsuizen en vol gevoel in mijn oor maar duizeligheid is voor 80% weg.

30-09-2016 | Man | 60
Evenwichtsstoornis
Op aanraden KNO arts jaren geslikt. Voor mijn gevoel zonder resultaat.

11-08-2016 | Vrouw | 60
Duizeligheid
Na 1 dag al minder duizelig.

25-03-2015 | Vrouw | 60
Evenwichtsstoornis
Al jaren last van evenwichtstoornissen, deze maken voor mij duidelijk verschil en het leven leefbaar, jammer dat je ze in nederland bijna niet kunt krijgen in 24 mg, dus ja, ik ga naar een apotheek in belgie ervoor.

29-08-2014 | Vrouw | 60
betahistine
Een jaar geleden van de ene op de andere seconde doof aan er oor. Geen duizeligheid. Het heet sudden deafness. Na veel commotie bij huisarts , deze wilde als verkouden of prop behandelen, had nooit van sudden deafness gehoord. Nog net op tijd bij kno arts. Gestart met stootkuur prednison. Dit hielp na ca 10 dagen kon ik weer horen. Dit heeft zich drie keer herhaald maar d[lees meer...]ie keren ging het vanzelf over na enige uren. Moest van kno arts betahistine gaan slikken. Het heeft zich niet meer herhaald maar als ik het niet op tijd slik lijkt het of er iets diep in mijn oor bevindt. Een levend ding maar dat is dan mijn slakkenhuis wat weer dreigt te bezwijken.

29-11-2012 | Vrouw | 60
Duizeligheid
Sinds enkele weken gebruikt mijn echtgenote (60) betahistine om plotse duizeligheid te voorkomen. Dit middel werkt naar behoren. Tot mijn grote verbazing/verbijstering zijn er haar vriendenkring tientallen! die nu plots dezelfde symptomen hebben en door verschillende geneesheren hetzelfde = betahistine krijgen voorgeschreven.. deze (plotse) wijde verspreiding baart me en[lees meer...]ige zorgen, want dit lijkt me niet meer normaal. Hoe meer mensen (vrouwen) ze ontmoet hoe meer klachten over een zelfde fenomeen ? Enige gelijkaardige ervaring/oplossing?

30-03-2018 | Man | 61
betahistine (24mg)
Na een legionella besmetting op een vlucht naar Turkije, opgenomen in het Bascent university hospital te Alania, had 41 gr koorts. Was even tricky. Speciale antibiotica kuur gemaakt ivm resistentie. Na ontslag zelfde avond weer opgenomen met een oorsuizen en draaierigheid, tot omvallen toe. Nog 2 maal opgenomen voor onderzoeken en toen o.a. Bethahistine voorgeschreven g[lees meer...]ekregen was na denk 1 dag van mijn Meniere bevrijd. Mijn oorsuizen bleef helaas. Door een specialist doorverwezen naar Kentalis voor verdergaand onderzoek, waaruit Tinitus bleek, nu Tinitusblokkers in de vorm van gehoor apparaten met frequentie blokkeren. Betahistine was voor 1 jaar, maar na beëindigen binnen 1 dag effect terug, ook afbouwen geen optie. Ben erg blij met dit medicijn en de werking.

04-01-2015 | Vrouw | 61
Ziekte van Menière
Ik was rond de 30jaar toen de eerste symptonen zich kenbaar maakte. Duizeligheid , misselijk enz. De dokter vroeg gelijk hoe mijn dag en week indeling eruit zag, en dat was heel druk. Als alleenstaande moeder 2 kinderen opvoeden waarvan een slechtziend was, en een opleiding stage enz. Om een lang verhaal kort te maken het advies was dat ik ook tijd voor mezelf moest make[lees meer...]n. Daar lette ik daarna ook op en het ging prima tot zo'n tien jaar geleden ik het weer kreeg . En vaker voor een dag of twee rust pilletje en dan was het over. Maar nu de afgelopen 2 jaar komt het vaker en heviger terug langere rust periode en hevige duizeligheid misselijk tot braken aan toe . Nu neem ik 3 maal per dag een pilletje en dan moet ik er alleen maar slapen van. Het lijkt wel als of de tabletten het erg maken. Heb besloten om mij toch nog verder te laten onderzoeken, KNOarts b.v. Ik weet het niet meer. Ik hou van reizen en dat gaat niet meer kunnen denk ik .

09-01-2012 | Man | 61

23-11-2019 | Vrouw | 62
Duizeligheid
Voor het eerst een jaar geleden super duizelig met braken, na heftig hoofd schudden om water in het oor eruit te krijgen . Diverse bezoeken aan KNO arts , daarbij oefeningen gekregen die in 1e instantie goed hielpen, half jaar later zijn duizeligheid en oorsuizen permanent terug gekomen, vol/dronken hoofd , plotselingen kleine aanvallen enz. Nu 3 x daags 1 pil a 16 mg, pa[lees meer...]ar dagen nu , kan nog geen oordeel vellen, voorgeschreven door huisarts omdat ik het geloof in KNO artsen wel wat kwijt ben ( wilde zelfs long provocatie test doen ). Verlang wel naar mijn oude leven terug zoals iedereen hier denk ik

26-02-2016 | Vrouw | 63
Ziekte van Menière
Slik sinds september 2015 betahistine. Steeds de dosis moeten verhogen. Bij 3x 32 Mg per dag leek het te helpen. Tot 7 dagen geleden de duizeligheid weer toesloeg. kon niet autorijden, slecht lopen, veel vallen, struikelen. Na een "aanval" ben ik een dag of drie op zijn minst, erg moe en futloos. Ik voel me eerlijk gezegd radeloos. Het beheerst toch mijn leven. Ik mo[lees meer...]et thuis gebracht worden, auto ergens laten staan. Ik moet ook vaak afspraken op het laatst afzeggen. Kortom een ingrijpende gebeurtenis. Die lastig te plaatsen is, want verder ben ik gezond.

27-03-2012 | Man | 63
betahistine
Ik liep als een dronkeman en was doorlopend duizelig. De arts schreef Betahistine voor en zei dat het wel een paar weken kon duren voordat de effectiviteit merkbaar werd. Tot mijn verbazing werkte het na twee dagen al en sindsdien zijn de duizelingen vrijwel geheel verdwenen. Ik gebruik het middel al enkele jaren.

23-01-2011 | Vrouw | 63
betahistine
Springende kristallen in linker oor
klacht opgelopen na aanrijding

21-03-2021 | Vrouw | 64
Evenwichtsstoornis
De eerste maal kreeg ik duizelingen toen ik door osteopaat geholpen was voor nek ,vorig jaar weer flink duizelig ,overgeven ,misselijk ,ik kon niks meer,bij kno arts geweest in ziekenhuis in België, met oefeningen werd het alsmaar erger ,8 maanden gesukkeld met evenwicht ,. Toen doorgestuurd naar Ukkel(België)door kno arts , Bij kinesist, die speciaal daar in gespecialis[lees meer...]eerd is . Ben in een stoel gaan zitten voor ruimtevaarders,met bril op ,deze draaide rond ,zodat het kristal op de juiste plaats word gezet ,voelde mij gewoon een ander mens . In Nederland in Amersfoort, zijn ze daar wezen kijken en daar passen ze nu dezelfde méthode toe . In België heet het Center du vertige,en het kost maar 50 euro . Maar als je evenwichtstoornissen hebt ,doe je alles om er vanaf te komen toch .want het is verschrikkelijk, niet leefbaar Het is een echte aanrader . Ik wens jullie allemaal veel sterkte ,het is proberen waard

16-10-2012 | Man | 64
betahistine
Neem vanaf 1e keer, constant in, 3x dgs 16 mg. Daar ik geen vergelijk heb met niet innemen, weet ik niet of het werkelijk helpt of aanvallen verminderd. Heb nog steeds last van aanvallen, soms 1x per 3 maand, soms 1x per week. Hoop op verbetering, bijna opgegeven. Word er onzeker van en mijd allerhande activiteiten.

12-09-2012 | Man | 64
betahistine
Ben er nog niet goed uit of middel helpt..of niet. Gebruikte eerst 3 x daags 16 mg, iom arts naar 2 x daags...maar aanvallen blijven komen, wel zeer onregelmatig...3 maand niets, en dan 3 dagen achtereen een aanval van paar uur. Ga nu weer terug naar 3x daags.