Ervaringen met Levetiracetam

levetiracetam

moe wakker worden stemmingswisselingen snel geïrriteerd depressief agressief

21-03-2015 | Vrouw | 11
Epilepsie
Mijn dochter van 11 gebruikt dit medicijn nu 2 jaar tegen haar epilepsie, geheel zonder bijwerkingen en ze is vrolijk en fitaal, in tegenstelling met de depakine wat ze eerder gebruikte.

10-04-2024 | Vrouw | 32

stemmingswisselingen depressief agressief

Ik heb ongeveer 12 jaar levetiracetam geslikt. Toen ik begon met de medicijnen kreeg ik enorm veel bijwerkingen, stemmingswisselingen, neerslachtig, hele enge dromen. Na een paar weken verdwenen deze. De afgelopen 12 jaar heb ik eigenlijk geen last gehad van de medicijnen. Toen ben ik een maand of 4 geleden begonnen met afbouwen. Ik begon enorm agressief te worden, had hee[lees meer...]l veel stemmingswisselingen en werd agressief. Nu ben ik een week of 5 gestopt met de medicijnen en ik merk dat ik mij erg depressief voel, stemmingswisselingen heb, nog steeds agressief (terwijl ik helemaal niet zo ben van nature) En ik heel snel emotioneel ben en moet huilen. Ik kan begrijpen dat medicijnen invloed hebben maar ik ben nu een week of 5 gestopt en ik blijf hier last van hebben. Er is weinig te vinden over de afbouw van deze medicijnen en de consequenties. Hebben meer mensen hier last van en hoe lang duurt zoiets?

04-05-2023 | Vrouw | 52

23-03-2022 | Vrouw | 22
Epilepsie
Ik slik de levetiracetam nu vijf jaar, en heb in die vijf jaar verschillende hoeveelheden geprobeerd. Mijn TC's stopten meteen, maar kleinere aanvallen bleven. We hebben een grotere dosis geprobeerd, maar mijn lijf is erg gevoelig voor de bijwerkingen. Daarom slik ik nu 1000mg en probeer ik er wat van te maken met de overige aanvallen, want het is óf dat, óf veel depress[lees meer...]ieve gedachten, angstgevoelens, extreme vermoeidheid en wazig denken. Ik ervaar het korte lontje nog dat vaak genoemd word, en kan ik héél kort boos worden of boze gedachten ervaren. De rest van de bijwerkingen zijn nog steeds aanwezig. Ik ben vaak moe. Soms angstig. Mentaal ben ik niet altijd 100%. Toen ik drie jaar geleden lamotrigine ging slikken leek mijn stemming meer in balans en kon ik weer helder nadenken (levetiracetam ging van 1500mg naar 1000mg) Maar, mentale dipjes horen ook bij epilepsie, het is niet altijd feest. Succes allemaal, met jullie brein. Hopelijk kan de Levetiracetam wat voor jullie doen.

08-08-2021 | Vrouw | 56
Hersentumor
In 2012 ben ik geopereerd aan een (glioom, een kwaadaardige hersentumor. Nog op de IC kreeg ik een partiéle epileptische aanval.Sindsdien gebruik ik anti/epileptica. Ik begon met keppra, heb ook andere middelen gebruikt, depakine bv.maar de bijwerkingen daarvan waren erger dan bij keppra-levetiracetam. Ik moet kiezen tussen een leven zonder epilepsie en kunnen autorijden, [lees meer...]zwemmen , maw zelfstandigheid en een leven met voortdurende vermoeidheid. Ik heb een half jaar geleden de dosering 's avonds met een halve tablet verminderd, minder mag niet van mijn neuroloog. Ik denk dat ik die halve tablet minder naar de ochtend ga verschuiven. Ik gebruik nu 1750 mg per dag.

11-05-2021 | Vrouw | 52
Epilepsie
Erge jeuk over mijn hele lichaam en ontzettend moe

21-10-2019 | Vrouw | 22
Epilepsie
In 2017 begonnen met levetiracetam doordat ik meerdere epileptische aanvallen kreeg. 6 weken lang moeten leven met verschrikkelijke bijwerkingen die vooral mentaal speelden. Ik voelde me depressief, vergat dingen en had nare gedachtes die voor m'n aanvallen nooit aanwezig waren. De neuroloog vertelde dat ik in ieder geval de 6 weken moest wachten. Na 6 weken werden de geda[lees meer...]chtes inderdaad minder. Maar de aanvallen bleven eens in de zo veel tijd terug komen. 1 jaar aanvalsvrij geweest maar dit jaar kwam het weer terug. Nadat de neuroloog de medicijnen maximaal verhoogd had (2500 mg op 55 kilo, maximaal was 3000 op iemand van 70kl), besloten naar SEIN te gaan. Nu slik ik ook lamotrigrine in de hoop dat het nu wel werkt en ik geen aanvallen meer krijg. Levetiracetam zou best kunnen werken voor sommigen, maar voor mij wegen eigenlijk de bijwerkingen niet op tegen het kleine beetje effect, alleen soms heb je geen keus.

16-11-2017 | Man | 52
Epilepsie
Ik zie levetricetam als een noodzakelijk kwaad. Ik kan kiezen tussen vrij zware insulten met als gevolg dat ik een hele tijd buitenspel kom te staan of de bijwerkingen van levetiracetam accepteren. Die zijn helaas ook niet misselijk waarbij depressie wel het ergste is. Verder ook problemen met concentratie en geheugen. Helaas hebben andere medicijnen tegen epilepsie ook ve[lees meer...]rvelende bijwerkingen dus ik heb het uiteindelijk maar gehouden bij levetricatam. Het blijft dus helaas wachten op betere medicijnen tegen epilepsie zonder ernstige bijwerkingen. De effectiviteit van levetiracetam is wel redelijk.

22-03-2017 | Man | 35
Hersentumor
Heb sinds 2015 epilepsie door een hersentumor , na een tijdje van het 2 maal daags slikken van 500 mg levetiracetam (s'ochtends en s'avonds), merkte ik dat ik veel last had van agressief gedrag en slapeloosheid, de slapeloosheid verergerde mijn agressief gedrag, ook had ik veel last van geheugenverlies, paranoia (paniek-aanvallen, vergeetachtigheid, concentratieverlies[lees meer...], vermoeidheid, depressiviteit en onzekerheid. Neem sinds kort ook een dagelijks een paar druppels medicinale wiet-olie en de bijwerkingen zijn zwaar verminderd, voor al het slapen gaat weer goed, waardoor mijn lichaam veel meer hersteld en de bijwerkingen veel lichter worden. Vooral sporten en gezond leven is heel belangrijk bij epilepsie . succes allemaal !

04-02-2017 | Man | 62
Epilepsie
Het sloeg meteen aan toen de diagnose gesteld was en ik hier mee moest starten. Wel beroerd op een gedeelte van de dag. Toen heeft de neuroloog voorgesteld het gelijkmatig over de dag te verdelen. Daarna geen last meer gehad. Na een jaar gebruik krijg ik erge huiduitslag met erge jeuk. En nadat het genezen lijkt blijft een bruine plek achter. Ik vermoed dat het met dit med[lees meer...]icijn te maken heeft.

25-01-2017 | Man | 74
Epilepsie
Het werkt en bijwerkingen is niet helemaal zeker.

09-08-2023 | Vrouw | 27
Epilepsie
De eerste paar dagen liep ik rond met een dronkengevoel. Duizelig, hartkloppingen, eczeem, overmatig transpireren, wazig zien, trillende armen. Daarnaast ook heel emotioneel. Soort paniekaanvallen. Snel geirriteerd en een ongelukkig gevoel. Niet meer naar buiten willen, geen bezoek. Zoveel last van bijwerkingen dat ik besloot er mee te stoppen. Ik had nog maar 1 insult mee[lees meer...]gemaakt en wist niet zeker of ik leid aan epilepsie. 3 dagen nadat ik Levetiracetam volledig had afgebouwd, kreeg ik een nieuwe aanval in mijn slaap, tonisch clonisch. 2-3 uren later volgde er nog een aanval. Nu ben ik Lamotrigine aan het opbouwen en dat gaat veel beter.

29-07-2022 | Man | 34
Epilepsie
Heb Slapeloosheid en boos en verdrietig zonder reden Slik tamezepan maar Heb nu door dat de leverticatam de oor zaak is Heb noreloog op gebeld van het ziekenhuis nu kijken wat ze gaan doen

22-04-2022 | Man | 20
Epilepsie
Ik had een hersentumor geopereerd toen ik 14 was en ben ik met deze tabletten begonnen. Ik de eerste halfjaar van gebruik van deze tabletten veel vermoeidheid, misselijk, zwakke spieren. Voor ongeveer 4 jaar werkte te medicatie wel goed maar na 4 jaar weer heftige aanval gehad. Na de aanval weer last gekregen van epilepsie symptomen en medicatie bleek nauwelijks meer te [lees meer...]helpen. Ben overgestapt na 1 maand geleden en voel me al een heel stuk beter + ik had last van kleine aanvallen bij mijn linker wang/kaak spieren en dat blijkt met de nieuwe medicatie veel beter te zijn. Ik zal volledig aanraden om over te schakelen naar een ander medicijn dat beter is dan levetiracetam. Ik merkte zelf niet meer hoe het voelde om niet moe te zijn en ik heb ook depressief en zelfmoord gedachten gekregen terwijl ik blij ben hoe mij leven er nu uitziet. Ik voel me veel minder moe, beter in mijn vel en de angst voor grote aanvallen is een stuk minder geworden. Ook ben ik 15/20 kilo aangekomen in 4 maanden tijd hoogstwaarschijnlijk door de depressie klachten en andere side effects van deze medicatie terwijl ik een gewoon goede levensstijl bijhoud. Als ik eerder van medicatie was verwisseld was ik waarschijnlijk beter van pas maar deze medicatie wordt zeer waarschijnlijk als eerst je aangeraden omdat dit verzekerd is.

25-10-2018 | Man | 76
levetiracetam (500mg)
8 maanden in gebruik. Zie rubriek bijwerkingen.

26-11-2015 | Vrouw | 26
Epilepsie
Vanwege bijwerkingen Depakine over gegaan op levetiracetam. Ik werd vlakker (qua emotie) maar was mee om te gaan. Vanaf week of 3 kreeg ik enorm last van huilbuien. Om het minste ging ik al janken. Ik had last van slaperigheid, ik sliep het liefst van 21:00-12:30. Zo moe was ik. Uit mijn werk lag ik gelijk voor pampus. Als ik een reden had om verdrietig te zijn (overlijden[lees meer...], etc.) raakte ik in paniek en werd ik zo somber dat ik zelfs suicidale gedachten kreeg. Ik voel me echt depressief. Lichamelijke bijwerkingen die ik had van Depakine zijn dus weg, maar psychisch voel ik me echt rot. Epilepsie bleef gelijk als bij Depakine, alleen nu vond dit meer plaats, maar duurde het minder lang. Met name rond mijn menstruatie nam de aanval frequentie toe.