levetiracetam

Epilepsie (30 meningen)

28-09-2019 | Vrouw | 50
Epilepsie
12 jr geleden een beroerte gehad. Half jr daarma epileptische aanvallen gekregen. Eerst een ander middel gehad. Lyrica of zo iets. Ging helemaal niet goed. Lichamelijk verschrikkelijk naar gevoel, trillen beven duizelig. Ik was er nog slechter aan toe dan na de beroerte... Toen kwam Kepra. Ik vind het een heel fijn geneesmiddel. Niks geen bijwerkingen en doet zn werk prima[lees meer...]!

12-02-2019 | Man | 40
Epilepsie
Na jaren depacine chrono te hebbe gebruikt tegen de epileptie deze geprobeerd. Alleen de overgang, beide medicatie gelijkertijd innemend, periode van ene naar ander ging gepaard met erg suf gedragen. Elke handeling moest ik 3 keer voor mezelf controleren. Dit duurde ongeveer een week, de tijd van afbouwen. Daarna werd mn besluitvaardigheid beter dan daarvoor. Ik ben v[lees meer...]oor.

25-10-2018 | Vrouw | 53
Epilepsie
Tgv van een meningeoom epileptische insult. Het is mij momenteel niet duidelijk of de vermoeidheid,vergeetachtigheid versterkt worden door het gebruik van deze medicatie. De meningeoom zit bij linker slaapkwab waardoor er ook vergeetachtigheid en andere verschijnselen de oorzaak kunnen zijn. De vermoeidheid is wisselend van aard persoonlijk denk ik niet dat het puur al[lees meer...]leen aan het gebruik van deze medicatie afkomstig is. Gelukkig stabiel en positief in het geestelijke welzijn.

20-08-2018 | Man | 70

12-08-2014 | Man | 56
levetiracetam
Epilepsie
Sinds 1985 last van aanvallen gehad tijdens mijn slaap. Eerst met medicatie Depakine geprobeerd maar dat bleek niet te helpen. Kreeg ongeveer 2x per maand aanvallen alleen tijdens mijn slaap. Sinds +/-2005 met keppra begonnen 2x 500 Mg per dag. In 2009 begon ik maar 1 tablet van 250 Mg per dag in te nemen en heb mijn neuroloog hiervan op de hoogte gesteld. Na een blo[lees meer...]od onderzoek vertelde hij me dat ik beter 2 tabletten per dag kon innemen. Sinds 2011 ben ik opnieuw maar 1 tablet van 250 Mg per dag gaan innemen waarna af en toe 1 tablet per twee dagen.tot nu toe geen aanvallen gehad. Vorige week ben ik voor een afspraak geweest bij een andere neuroloog en die vertelde me dat 1 x250mg per dag geen nut heeft en dat ik kon ermee stoppen. Ik vind het nog eng om ermee te stoppen maar ik ga het proberen en hopelijk ben ik dan van alle medicijnen af.

30-12-2019 | Vrouw | 52
Epilepsie
Vanaf mijn 13de jaar last van epilepsie. Eens om de 2 a 3 jaar kreeg ik weleens een aanval en soms bleef het langer weg of heel soms kreeg ik 2 aanvallen in één jaar. In 1999 kreeg ik weer een aanval en toen in 2008 ook weer, dat was wel weer een domper en gelijk weer voor de komende 3 jaar medicatie slikken (medicatie diphantoine). Na een aantal jaren mocht ik weer stop[lees meer...]pen met de medicatie. Dit jaar in februari 2019 na 10 jaar aanval vrij te zijn geweest ging het helaas weer mis. Gebruikt nu Levertiracetam en tot nu bevalt het mij prima. Sommige mensen kraken dit medicijn af maar onthou één ding, niet iedereen is het zelfde, de ene lichaam reageert er beter of slechter op dan het ander. Tot nu toe gaat het prima met mij en voelt mij goed, hoop dat het zo zal blijven.

16-06-2019 | Man | 73
levetiracetam (250mg)
Door een meningeoom Rechts , tegen het chiasma opticum en oogzenuw aan, epilepsie, d.w.z. aanvallen van geheugenverlies en verwardheid. Daarvoor bestraling, 30x, in het VUmc gehad. Voor het beginnen met de levetiracetam ook last van het gevoel van zachtjes trillen na het wakker worden, gebrom en getol in mijn hoofd, horen van vogelgekwetter. Af en toe een aanval van he[lees meer...]vige misselijkheid. De behandelend neuroloog (in opleiding) sprak af dat als de aanval niet binnen 5 minuten over was een neusspray met midazolam te gebruiken. 4 februari 2019 begonnen met 2x 250mg, dit in een paar weken tijd opgehoogd tot 2x 1500mg. Na het verhogen eerst een paar dagen verbetering en daarna toename van de klachten, de nare sensaties. Ook werd er clobazam voor het slapen voorgeschreven eerst 10mg, later 15mg. Elke dag na het wakker worden had ik 1 of 2x neusspray nodig om door te kunnen slapen. Vaak begon de ellende om 5 uur. Kort samen gevat gaat het om het rebound fenomeen, eerst beter en dan nog veel erger. De opleider van de neuroloog heeft de behandeling over genomen en afgesproken om de levetiracetam af te bouwen en onmiddellijk met de midazolam te stoppen (zeer verslavend), want al die vervelende sensaties was geen epilepsie, maar bijwerkingen van de levetiracetam. Uiteindelijk zijn we uitgekomen op 2x 500mg levetiracetam en 10mg clobazam. Zodra ik onder de 2x 500mg kwam, waren er weer aanvallen van geheugenverlies. Nu heb ik als bijwerkingen alleen het gevoel van lichte elektrische schokjes, die binnen een minuut over zijn. Wat opvalt is dat als ik op mijn zij ga liggen er weer schokjes optreden en ook als ik mijn armen of benen beweeg, verleg. En dit gebeurt altijd bij het wakker worden. De epilepsie lijkt zo onder controle

13-05-2019 | Vrouw | 47
levetiracetam (100mg/ml)
Epilepsie
sinds maart 2019 een ernstig insult gehad die lang duurde daarvoor was opname ziekenhuis nodig daar begonnen met keppra bevalt mij goed wel enkele bijwerkingen helaas maar nog geen aanval weer gehad dat vind ik het belangrijkste momenteel

20-02-2016 | Vrouw | 67

09-07-2015 | Vrouw | 25
Epilepsie
Hoi, ik ben 25jr, 54kg en 1.64. Ik heb sinds mijn 18e aanvallen en alleen in mijn slaap. De eerste 6 jaar kreeg ik het 1 a 2 keer in een jaar, in 2011 en 2012 zelfs geen. Sinds eind 2013 begon het weer frequenter voor te komen en alleen in mijn slaap. Na diverse en vele onderzoeken sinds september 2014, heb ik sinds juni dit jaar medicatie gekregen, Levetiracetam 500mg. D[lees meer...]e oorzaak is bij mij niet te verklaren.. Ik ben nu bezig met opbouwen en ik merk bij iedere hogere dosering dat ik doodmoe ben, futloos en ben niet vooruit te branden. Na een paar dagen trekt dat wel weg. Daarnaast ben ik soms ook wat emotioneler dan normaal. Ik hoop dat dit op langer termijn minder gaat worden zodra ik klaar ben met opbouwen naar 500mg. Mijn arts zei ook dat deze medicatie beste past voor een toekomstige kinderwens. Ik ben benieuwd hoe het op langer termijn gaat lopen, daar maar ik me soms wel zorgen over..

21-03-2015 | Vrouw | 11
Epilepsie
Mijn dochter van 11 gebruikt dit medicijn nu 2 jaar tegen haar epilepsie, geheel zonder bijwerkingen en ze is vrolijk en fitaal, in tegenstelling met de depakine wat ze eerder gebruikte.

08-08-2021 | Vrouw | 56
Hersentumor
In 2012 ben ik geopereerd aan een (glioom, een kwaadaardige hersentumor. Nog op de IC kreeg ik een partiéle epileptische aanval.Sindsdien gebruik ik anti/epileptica. Ik begon met keppra, heb ook andere middelen gebruikt, depakine bv.maar de bijwerkingen daarvan waren erger dan bij keppra-levetiracetam. Ik moet kiezen tussen een leven zonder epilepsie en kunnen autorijden, [lees meer...]zwemmen , maw zelfstandigheid en een leven met voortdurende vermoeidheid. Ik heb een half jaar geleden de dosering 's avonds met een halve tablet verminderd, minder mag niet van mijn neuroloog. Ik denk dat ik die halve tablet minder naar de ochtend ga verschuiven. Ik gebruik nu 1750 mg per dag.

11-05-2021 | Vrouw | 52
Epilepsie
Erge jeuk over mijn hele lichaam en ontzettend moe

21-10-2019 | Vrouw | 22
Epilepsie
In 2017 begonnen met levetiracetam doordat ik meerdere epileptische aanvallen kreeg. 6 weken lang moeten leven met verschrikkelijke bijwerkingen die vooral mentaal speelden. Ik voelde me depressief, vergat dingen en had nare gedachtes die voor m'n aanvallen nooit aanwezig waren. De neuroloog vertelde dat ik in ieder geval de 6 weken moest wachten. Na 6 weken werden de geda[lees meer...]chtes inderdaad minder. Maar de aanvallen bleven eens in de zo veel tijd terug komen. 1 jaar aanvalsvrij geweest maar dit jaar kwam het weer terug. Nadat de neuroloog de medicijnen maximaal verhoogd had (2500 mg op 55 kilo, maximaal was 3000 op iemand van 70kl), besloten naar SEIN te gaan. Nu slik ik ook lamotrigrine in de hoop dat het nu wel werkt en ik geen aanvallen meer krijg. Levetiracetam zou best kunnen werken voor sommigen, maar voor mij wegen eigenlijk de bijwerkingen niet op tegen het kleine beetje effect, alleen soms heb je geen keus.

16-11-2017 | Man | 52
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Ik zie levetricetam als een noodzakelijk kwaad. Ik kan kiezen tussen vrij zware insulten met als gevolg dat ik een hele tijd buitenspel kom te staan of de bijwerkingen van levetiracetam accepteren. Die zijn helaas ook niet misselijk waarbij depressie wel het ergste is. Verder ook problemen met concentratie en geheugen. Helaas hebben andere medicijnen tegen epilepsie ook ve[lees meer...]rvelende bijwerkingen dus ik heb het uiteindelijk maar gehouden bij levetricatam. Het blijft dus helaas wachten op betere medicijnen tegen epilepsie zonder ernstige bijwerkingen. De effectiviteit van levetiracetam is wel redelijk.

22-03-2017 | Man | 35
Hersentumor
Heb sinds 2015 epilepsie door een hersentumor , na een tijdje van het 2 maal daags slikken van 500 mg levetiracetam (s'ochtends en s'avonds), merkte ik dat ik veel last had van agressief gedrag en slapeloosheid, de slapeloosheid verergerde mijn agressief gedrag, ook had ik veel last van geheugenverlies, paranoia (paniek-aanvallen, vergeetachtigheid, concentratieverlies[lees meer...], vermoeidheid, depressiviteit en onzekerheid. Neem sinds kort ook een dagelijks een paar druppels medicinale wiet-olie en de bijwerkingen zijn zwaar verminderd, voor al het slapen gaat weer goed, waardoor mijn lichaam veel meer hersteld en de bijwerkingen veel lichter worden. Vooral sporten en gezond leven is heel belangrijk bij epilepsie . succes allemaal !

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum