Ervaringen met Levetiracetam

levetiracetam

moe wakker worden stemmingswisselingen snel geïrriteerd depressief agressief

04-03-2024 | Man | 61
Epilepsie

moe wakker worden snel geïrriteerd

2 x 500mg is bij mij het maximum om nog enigszins vrolijk door het leven te gaan. Onlangs 's nachts 2 aanvallen gehad en de arts schreef toen 2 x 750mg voor. Hier werd ik zo depressief, moe en lusteloos van dat ik zelf weer de oude hoeveelheid medicatie ben gaan gebruiken. Deze geeft ook wel deze bijwerkingen maar minder. Ben wel snel geïrriteerd over kleine dingen die ni[lees meer...]et helemaal naar wens gaan.

12-09-2022 | Man | 31
Epilepsie
Na een niet aangeboren hersenletsel een epilepsie aanval gekregen. 2 x per dag 500 mg zonder enige uitleg van de neuroloog aan de deur gezet van het ziekenhuis met een doos keppra 500 mg in de hand. Na een maand in een diepe depressie terecht gekomen. Non stop zelfmoordgedachten Van tevreden van mijn leven naar doodswensen en terug 10 x per dag. Mijn toenmalige vrie[lees meer...]ndin verloren door mijn stemmingswisselingen en non stop depressie. kortom rampzalige ervaring en mag na 4 keer aan de alarmbel te trekken eindelijk beginnen afbouwen. Ik heb diepe momenten gekend in mijn leven. Maar daar was de juiste psychologische begeleiding genoeg voor. Maar als je niet kan verklaren vanwaar bepaalde gevoelens en emoties komen is dit onbegonnen werk. Sommige mensen nemen anti depressiva Voor mij was keppra INSTANT depressiva. Kan nie wachten tot deze horrorshow voorbij is.

03-07-2021 | Man | 78
Epilepsie
Ik ben vooral na de eerste pil binnen een half uur erg moe,dat duurt tot de middag!Bij de 2e pil valt alles erg mee,ik merk wel dat ik niet de hele dag kan werken. Hopelijk ben ik snel van de medicijnen af!Het belemmert je dag wel. Helaas moet je het zelf ervaren. Elk lichaam is anders,ik heb gelezen dat er veel mensen zijn die de moeigheid ervaren.

27-12-2020 | Vrouw | 25
levetiracetam (100mg/ml)
Epilepsie
Dit middel is een nachtmerrie. Na een status epilepticus heb ik 9 maanden aan dit middel gezeten met doorlopende ernstige ontstekingen over het hele lichaam. Ondertemperatuur, flauwvallen was vaste koek. Als klapper op de vuurpijl kreeg ik last van psychose - achtige klachten waardoor ik begon te vrezen voor mijn leven; de metro nemen lukte al niet meer uit verwardheid en [lees meer...]angst dat ik mezelf iets aan zou doen. Normaal gaat het super goed met mij, functioneer optimaal en ben erg succesvol in mijn werk. Boven alle verwachtingen uit verschrikkelijk!! Begin hier niet aan en vraag voor een alternatief. Lamortrigine werkt prima.

24-07-2019 | Man | 54
Epilepsie
Sinds diagnose lichte vorm epilepsie, Levetiracetam i.c.m clobazam. In het begin ging het redelijk. Na verloop van tijd pijn schouderbladen en zeer stijve nek. Tevens zeurderige onderrug. Bukken en tikken was lastig. Met specialist afgesproken te stoppen met dit middel. Na een paar dagen was de pijn in de nek bijna weg. Omdat ik een lichte vorm van epilepsie heb, ben ik[lees meer...] gisteren gestopt met Clobazam om te kijken of ik daar wellicht óók bijwerkingen van ondervond. Vanmorgen nog redelijk veel last van mijn onderrug, verder op de dag lijkt ook dié pijn wel te verdwijnen.

03-01-2019 | Man | 44
Epilepsie
na jaren gerookt te hebben was ik overgegaan naar nicorette spray. opeens kreeg ik in de avond een epileptische aanval. na onderzoek in het ziekenhuis,zagen ze op de scan een lichte beschadiging van heel vroeger(waarschijnlijk ooit gevallen) nu hebben ze deze pillen gegeven. ik blijf zelf zeggen dat de nicorette spray hier een oorzaak van is geweest(mischien teveel[lees meer...] gebruikt) dit heb ik gemeld bij mijn specialist.maar die geeft er geen antwoord op. ik zit er aan te denken om zelf af te gaan bouwen met de medicijnen. als beroep ben ik chauffeur.maar dat gaat niet goedkomen zoals ik mij nu nog voel.

26-09-2018 | Man | 29
levetiracetam (500mg)
mijn ziekte was als eerst: slaapwandelen. toen ik naar een neuroloog ging van ziekenhuis kreeg ik te horen: slaapwandelen heeft niks met epilepsie te maken vervolgens maakte ik een auto ongeluk daarna kreeg ik aanvallen ook overdag. bijna elke week kreeg ik een aanval. de neurologen van een ziekenhuis weten niks. ik adviseer iedereen: EPILEPSIE CENTRUM SEIN nu krijg [lees meer...]ik lamotrigine 125 mg. 1 jaar geen aanvallen gehad.

24-02-2018 | Man | 71
CVA (cerebrovasculair accident)
Ik heb na 7 jaar opnieuw een CVA gekregen. Ik lijd aan vasculitis (variant eGPA = Churg Strauss) en ben daarvoor onder controle bij een internist in een ander ziekenhuis, die op deze ziekte gespecialiseerd is . Toen ik de CVA kreeg beweerde een verpleger van de ziekenauto volgens mijn vrouw dat ik epilepsie zou hebben. In het ziekenhuis werd dit niet vastgesteld bij de o[lees meer...]nderzoeken maar wel als diagnose opgevoerd; in de map die ik mee naar huis kreeg had iemand aangetekend: "toch geen insult". Mijn vrouw heeft 42 jaar in een psychiatrisch ziekenhuis gewerkt en houdt vol dat dit geen epileptisch insult was maar naar haar wordt niet geluisterd. Daarom heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen met alle bijwerkingen van dien. Ik ben van plan om dit medicijn op korte termijn af te bouwen, met of zonder instemming van de neuroloog. Ik mag niet autorijden met deze pillen en ook niet zonder dus dat maakt niet uit. Eens kijken of ik een epileptische aanval krijg; ik geloof er niets van.

01-01-2018 | Vrouw | 63
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
De medicijnen gaven gelijk een gevoel van ongelooflijke helderheid. Ik kreeg echter steeds meer kleine toevallen. De medicijnen gaven toenemende boosheid die je niet direct verbaal uit naar anderen toe , maar in je hoofd lijken te zitten. Ook kleine hallucinaties en heel veel slaap. Het gekke was dat je gevoel los lijkt te staan van je handelingen en je er niet over [lees meer...]kan praten. Je zit als 't ware in een bubbel van gedachtes. Veel gruwelijke nachtmerries. Een familielid met kreeg gelijk met mij ook dit middel en dezelfde dosering, vanwege een hersentumor die kleine toevallen veroorzaken en kreeg gevaarlijke dwanggedachtes die net als bij mij snel verdwenen na stoppen van dit middel. Doordat we beiden niet over ons gevoel konden praten maakt het het lastig en gevaarlijk voor buitenstaanders om in te schatten wat we gaan doen.

21-06-2017 | Vrouw | 58
levetiracetam (250mg)
Epilepsie
Ik raad iedereen dit middel af! De ernstige bijwerkingen (afwezig, niet kunnen denken, depressief, vermoeid, knijpende ogen, zeer veel epileptische aanvallen) merkte ik pas na een aantal weken en als je dan stopt duurt het weer een poos voordat het uit je bloed is en je weer herstelt!

14-02-2017 | Man | 54
Beroerte
Mijn bijwerkingen: veel slapen, hoofdpijn, gedragstoornissen, dronken gevoel, moe wakker worden, boos zonder reden, verdrietig zonder reden.

20-01-2017 | Vrouw | 25
Epilepsie
Hallo allemaal, Medio juli 2016 werd ik snachts 'wakker' bij de spoedeisende hulp in het ziekenhuis. Mijn vriend is (gelukkig) wakker geworden door mijn vreemde ademhaling en schokkende bewegingen tijdens het slapen. Na diverse onderzoeken in het ziekenhuis (1 EEG (in plaats van 3) en 1 MRI) was het voor mijn neuroloog duidelijk: temporaalkwab epilepsie. Ik heb da[lees meer...]arvoor drie keer verspreid over 1 jaar een absance gehad vlak voor het in slaap vallen maar wist toen niet dat dit met epelepsi te maken had, die link legde ik pas toen ik de diagnose kreeg. Het is nu een half jaar geleden, ik heb sinds het gebruiken van medicijnen geen aanval of absances gehad maar ik heb er nog veel moeite mee om erover te praten, tegen bekenden én vreemde. Als eerste medicijn is vanwege mijn leeftijd en geslacht gekozen voor carbamazepine, omdat een eventuele zwangerschap mét dit medicijn het minst kwaad kan. Op dit moment hebben wij geen kinderwens maar dit kan over een jaar of 5 wel anders zijn en mocht carbamazepine voor mij goed werken hoefde ik niet over te stappen. Helaas was het na 4 maanden proberen niet haalbaar om door te gaan met de medicijnen, ik heb geen aanvallen meer gehad maar de bijwerkingen werden mij te veel. Het woog niet op tegen het feit dat ik ''mijn oude ik'' niet meer voelde. Daarom ben ik overgestapt naar het tweede medicijn: Levetiracetam, de bijwerkingen bleven helaas even vervelend, depressief in het kort gezegd. Daarbij had ik aanhoudende hoofdpijn vooral aan de linkerkant van mijn hoofd. Mochten er leeftijdsgenoten zijn die zich ook zo voelen/voelde contact willen opnemen met mij dan sta ik hier voor open. Het lijkt mij fijn om met iemand te praten die zich het zelfde voelt of heeft gevoelt. Veel liefs, en sterkte! Brenda

10-07-2016 | Vrouw | 52
levetiracetam (100mg/ml)
Epilepsie
Veel last van druk in mijn hoofd( ben bang dat ik weer een hersenbloeding krijg hier door) pijn in al mijn gewrichten toename ,last van mijn hart veel kloppingen,erg prikkelbaar ,moe spierpijn en veel krampen in arm been ,last van mijn arm knie leepoog hand voet rug heup,eigenlijk gehele lichaam ,doofheid en veel druk in oren waardoor ik kan heel slecht horen en veel d[lees meer...]ruk .echt verschrikkelijk dit middel moet eigenlijk verboden worden zoveel bijwerkingen geef het .IK GEBRUIK DIT MIDDEL NIET

22-11-2015 | Vrouw | 34
levetiracetam (1000mg)
Epilepsie
Begin van het jaar een hersenoperatie gehad ivm tumor. Dacht heel lang dat moeheid, sufheid, kort lontje en overgevoeligheid voor prikkels (geluiden, moeite om gesprekken en informatie te verwerken) een gevolg waren van de operatie. Na ongeveer 4/5 maanden gebruik kwamen daar ook nog extreme stemmingswisselingen bij. Steeds in de twee weken voor de ongesteldheid. Ik ben to[lees meer...]en eerst op aanraden van de neuroloog ergotherapie gaan doen om te kijken of dat kon helpen, omdat je eigenlijk het eerste jaar na een operatie beter niet kan stoppen met anti-epileptica. Toen ook ergotherapie niet hielp, heb ik levetiracetam (keppra) afgebouwd. En oh my god wat een wereld van verschil!! Ik herkende eindelijk mezelf weer. Veel energieker, vrolijker. Echt heerlijk. Helaas na vier dagen wel een kleine aanval gehad. Zonder medicijn gaat het dus niet. Ben nu Lamotrigine aan het opbouwen. Tot nu toe bevalt dat zeer goed, maar ik zit nog niet op de juiste dosis, dat duurt zeker twee maanden. Als je last hebt van bovenstaande klachten overweeg ajb een ander medicijn. Het is zonde om door de verkeerde medicijnen als een zombie door het leven te gaan! Succes!

12-11-2015 | Man | 33
Epilepsie
Heb dit medicijn uit voorzorg gekregen na een paar aanvallen tijdens fors alcoholgebruik. Zeer veel last gehad van de bijwerkingen van dit medicijn, stemmingswisselingen (vooral veel agressiviteit). Huiduitslag over mijn hele lichaam. Bultjes en rode plekken overal, ook veel last van jeuk, vergeetachtigheid, sufheid, stemmingswisselingen, zeer matig coördinatievermogen (bo[lees meer...]tste overal tegen aan), nu ik aan het afbouwen ben, nemen de bijwerkingen ook snel af. Tip voor andere mensen die ook levetiracetam of keppra gebruiken: neem alle vitamine B supplementen erbij om de bijwerkingen tegen te gaan vooral vitamine B6, maar ook andere B-vitamines zijn belangrijk om tegelijkertijd met dit medicijn te nemen.

28-08-2013 | Vrouw | 57
levetiracetam