Ervaringen met Tegretol

Zenuwpijn (1 mening)

23-09-2010 | Vrouw
Epilepsie
ik heb epilepsie, complex partiele aanvallen. ben 21 jaar. Ik ben al 3 jaar aanvalsvrij met tegretol. Ik heb erg veel last van de bijwerking moe en slechte concentratie.Ik moet om de 4 uur gaan slapen langer kan ik niet wakker blijven. erg vervelend dus.Medicijn werkt wel goed tegen de aanvallen.

27-07-2010 | Man
Epilepsie
Onze zoon (normaal begaafd met complex partiele epilepsie) slikt inmiddels ruim 1,5 jaar Tegretol. Dit leek in eerste instantie goed te helpen, zeker na wat ophogingen. De enige bijwerking was dat hij vaker/langer sliep. Na verloop van tijd steeds meer insulten, dus Depakine erbij. De aanvallen namen weer toe, Keppra erbij. Hiervan kreeg hij oncontroleerbare woedeaanvalle[lees meer...]n. Hij was totaal niet meer aanspreekbaar. We herkenden onze eigen zoon niet (meer)!!! Nu zijn we de Keppra af aan het bouwen en gaan dan over op Lamictal. De Tegretol en Depakine moet hij voorlopig ook gewoon blijven slikken.

25-06-2010 | Man
Epilepsie
Ik gebruik Tegretol ongeveer 12 jaar, met tussenstop ertussen voor me epilepsie. Hij werkt goed, op het begin wel wat bijwerkingen, en met afbouwen ook. Maar als je er op ingesteld bent, is dit medicijn goed te vertragen. Ik gebruik de CR (Gereguleerde afgifte). Die is wat aangenamer, dan de klassieke Tegretol.

10-06-2010 | Man
Epilepsie - ppea

17-03-2010 | Man
Zenuwbanen in hersenen ordenen
na een hersentumor die verwijderd is blijf ik last houden van een dood gevoel in mijn linkerhanden " stroom stoten " in mijn linkerbeen, de neuroloog in groningen heeft dit medicijn voorgeschreven om die ' zenuwpijn " zien te bestrijden. medicijn werkt niet en er zal dus iets anders moeten komen. bijwerkingen zijn er weinig behalve dan dat ik de hele dag moe ben, niet [lees meer...]zo moe dat ik niet kan werken maar gewoon moe. ook zijn er sombere momenten waarbij ik dan niet mijn ei kwijt kan, ik weet niet hoe dit komt, gewoonlijk ben ik een open boek maar tijdens die momenten trek ik me terug en ben dan erg gesloten.dit duurt ongeveer 2 uur en dan is het weer goed. voor de rest geen werking en bijwerking. groet Herman

09-03-2010 | Vrouw
Epilepsie
Ik heb heel veel epilepsie medicijnen gehad en niets hielp dan Tegretol. Een paar jaar zonder aanvallen geweest. Nu weinig tot zeer weinig aanvallen. Alleen wanneer ik grapefruit eet dan werkt het medicijn niet.

17-02-2010 | Vrouw
Epilepsie
in het begin met instellen wat verward maar ik slik het nu 20 jaar en heb nergens last van gr

30-09-2009 | Vrouw
Epilepsie
dit medicijn is zeer goed. Het heeft geen slechte smaak. Ik heb nu ongeveer 8 jaar geen aanvallen gedaan en de dokter raadt mij aan 's ochtens 200 mg te nemen en 's avonds 400mg

31-08-2009 | Vrouw
Manisch Depressief
Gebruik dit middel tegen manisch-depressiviteit zeker al meer dan 8 jaar. Voordat ik het kreeg voorgeschreven, wisselde mijn stemmingen wel tot 4 maal per dag. Dankzij Tegretol niet meer. Ik ben veel beter in balans. De manies zijn afgevlakt en de depressies ook. Nadeel is dat het een relatief zwaar middel is met risico-bijwerkingen. Maar dat weegt voor mij niet op tegen d[lees meer...]e voordelen die ik er tegenwoordig van ervaar.

24-05-2009 | Vrouw
carbamazepine
Epilepsie en doet ook wat de migraine verminderen.

28-04-2009 | Vrouw
Epilepsie
Heb dit medicijn ongeveer 10 jaar gebruikt. De eerste tijd geen bijwerkingen, alleen op lange termijn werd ik steeds moeier. Reageerde minder alert. Kon me op het laatst niet meer concentreren en lag 'savonds om half 9 al uitgeteld en in coma op de bank te slapen. Heb dit middel heeeeeel langzaam afgebouwd; om de paar weken 100 mg minder. En uiteindelijk na een aantal maan[lees meer...]den geheel van dit middel af. En ik was weer wie ik was/ben!

29-10-2008 | Vrouw

16-10-2014 | Vrouw | 19
Epilepsie
Sinds mijn twaalfde is er epilepsie bij mij geconstateerd. Ik heb daarnaast ook een DNA onderzoek gehad om erachter te komen wat voor epilepsie ik precies heb. We spreken hier van een "Autosomaal Dominant Frontaal Temporaalkwab Epilepsie" ik heb hier in mijn slaap te maken mee. Ik heb in December, 2007 in S.E.I.N. gelegen. Ik ben daar begonnen met Tegretol 3x200 mg plus ee[lees meer...]n Frisium voor de nachtelijke onrust. Het medicijn sloeg goed aan en daarom ik ook snel weer naar huis. Over de loop van de jaren heen ben ik gestopt met de medicijnen. Ik zat toen in de derde klas van het voortgezet onderwijs. Het ging hartstikke goed, ik had geen last van epileptische aanvallen meer en nog belangrijker de bijwerkingen die zich daarmee speelden. Ik had namelijk bijwerkingen als gewichtstoename (ruim 6 tot 8 kilo), vocht vasthouden, ernstige vermoeidheid, misselijkheid, soms duizelig zien en concentratieproblemen. Rond het examen in de 4de klas waren de in de meivakantie een weekje weg op vakantie. Stress is de grootste trigger van epileptische aanvallen. Ik heb dit nacht zeer ernstige aanvallen gehad waarbij mijn hele lijf verkrampte en ik stikte in mijn eigen tong. Dit maakte mij zo bang en ik was zo overstuur dat ik die hele nacht geen oog dicht heb gedaan en ik meteen de volgende ochtend de medicijnen (Tegrerol) opnieuw heb ingenomen. Ik heb dezelfde dosis weer opgebouwd en ingenomen voor 2,5 jaar lang. Ik ben vervolgens weer gestopt met de medicatie en dit ging goed tot op heden. De laatste tijd heb ik weer last van kleine schokkende aanvallen die doorlopend zo'n twee tot 3 uren duren. Ik ben begonnen met het slikken van Tegretol opnieuw, dit maal 1x200 mg. Opnieuw hsd ik last van bijwerkingen als gewichtstoename, lusteloosheid, ernstige vermoeidheid en concentratieproblemen. Ik ben vandaag voor een consult bij mijn neuroloog geweest en ben overgestapt op Trileptal. Een andere naam alleen met dezelfde werking. Ik hoop dat de bijwerkingen daar minder bij zijn! Tegretol heeft verder een goede werking, maar als het op bijwerkingen aankomt haak ik in ieder geval snel af.

16-12-2013 | Man | 22
Bipolaire stoornis
Stemmingswisselingen zijn er nog steeds, maar wel beperkter. AD is stopgezet en hopelijk doet dit de snelle mood swings afnemen. Qua effectiviteit valt het nog een beetje af te wachten, snelle episodes zijn er dus nog. De depressies zijn eerder dips geworden door Tegretol, dat ervaar ik wel, maar de manische storm episode is nog bijna even sterk en heftig.

13-01-2020 | Man | 30
Stemmingswisselingen
Je kunt bijna niet meer op je been staan een sport gaat ook niet ik heb deze bijwerkingen niet plezant zeker als je actief wilt zijn

27-02-2014 | Man | 32
Epilepsie
Heb dit medicijn bijna tien jaar gebruikt zonder noemenswaardige problemen, buiten dat de laatste drie jaar mijn gezondheid en fysiek er sterk op achteruitgegaan zijn, met als gevolg tal van ziekenhuisonderzoeken met niets als resultaat. buiten sterk verhoogde lever en gal en nierfunctie plus vermindering witte bloedcellen die in beenmerg worden aangemaakt. Zit nu aan de k[lees meer...]eppra, en voel me al stukken beter, terug eten, niet meer misselijk, minder moe, kan dit echt een gevolg zijn van de carbamazepine op lange termijn? Graag reacties van medelotgenoten. Alvast bedankt, groetjes