Ervaringen met Topamax

topiramaat

Bij  MigraineX

09-02-2024 | Vrouw | 19
topiramaat (25mg)
Na 2/3 keer in de week heftige migraineaanvallen werd dit medicijn voorgeschreven. Heb voor dat ik dit ging gebruiken veel gelezen over bijwerkingen maar wilde het toch proberen. Eerste week begon ik met 1 pilletje toen merkte ik nog niks. Daarna ging ik het ophogen en ik heb mij nog nooit voor een langere tijd zo raar gevoeld. Ik was totaal niet mijzelf. Het begon met t[lees meer...]rillingen in mijn voeten en handen dit kon wel 5 min aanhouden. Ik vergat ook elke keer dingen. De ergste bijwerking ( wat niet vernoemd wordt ) is spraakgebrek. Ik kon totaal niet meer uit mijn woorden komen. Ik vergat elke keer woorden als ik een zin vertelde. Ik was me hier wel heel bewust van en kreeg daardoor ook last van angst als ik wist dat ik moest spreken want lange zinnen vertellen of überhaupt spreken koste mij heel veel moeite door dit medicijn, werd er uiteindelijk ook heel onzeker van. Ik weet niet of dit werkt voor migraine want ik slikte het maar voor een maand. Ik raad dit medicijn echt aan niemand aan. Ik was zo blij toen ik mocht stoppen en voel me weer helemaal mezelf. ( met af en toe migraine ) wat ik liever heb dan deze rare bijwerking!!!!

04-10-2023 | Vrouw | 35
topiramaat (25mg)
Ik heb topamax opgebouwd naar 100 mg der dag. Ik moest het minimaal 3 maanden de kans geven om te laten werken. Mijn migraine aanvallen werden erger, ik was enorm vermoeid, kon alleen maar huilen en werd angstig voor de migraine en toekomst. Ik was niet meer in staat om te werken. Tijdens het afbouwen ging ik mij weer beter voelen. Ik slik nu 2 weken geen topamax meer e[lees meer...]n heb mijn energie weer terug, huil niet meer en inmiddels (helaas) wel weer migraine gehad maar niet zo heftig en beangstigend als toen.

11-08-2022 | Vrouw | 17
topiramaat (15mg)
Ik gebruikte het voor migraine op mijn 16e/17e. Verschrikkelijk spul. Voor 3 maanden lang was ik een vreselijk mens. Haaruitval, woedeaanvallen, depressiviteit, constant huilen, fysiek agressief, verward, onaardig, impulsief en nog wel meer. Versterkte mijn add gigantisch. Mijn omgeving wisten niet meer hoe ze met mij om moesten gaan. Na stoppen was ik weer de oude. Stop a[lees meer...]lsjeblieft met dit spul zodra je je slecht voelt

20-07-2022 | Vrouw | 42
topiramaat (50mg)
Dit was echt by far het meest vreselijke middel dat ik ooit geslikt heb. Één en al bijwerkingen, bijna erger dan de kwaal. Reden genoeg geweest om te stoppen en een ander medicijn te proberen.

28-06-2022 | Vrouw | 33
topiramaat (25mg)
Voor mij is topiramaat geen succes, er is geen enkele effectiviteit (ik zat op 5 migraineaanvallen per maand en nu nog steeds) en de bijwerkingen zijn te heftig. Eerst opgebouwd tot 50 mg maar vanwege geen enkel effect met de neuroloog toch afgesproken het nog een kans te geven tot 100 mg. Dit is echter een dosering waarbij ik de bijwerkingen niet verdraag, ik kan niet mee[lees meer...]r functioneren. Ik ben zo langzaam, ik kan niet meer nadenken, en ben er depressief van.

04-05-2022 | Vrouw | 33

25-10-2018 | Vrouw | 21
topiramaat (50mg)
Zeer neerslachtig na een paar weken, gewichtstoename, concentratieproblemen. Hielp in aantal tegen migraine, aanvallen waren even erg tot erger.

16-11-2015 | Vrouw | 17
topiramaat (25mg)
1ste week 1 tablet, vanaf de 2de week 2 tabletten per dag. Na de 2de dag met 2 tabletten, waren er verschrikkelijke nevenwerkingen: fouten schrijven, zelfs eigen naam verkeerd schrijven, 2x hetzelfde woord schrijven omdat je niet meer weet dat je dat geschreven hebt, spreken doe ik als iemand die net een beroerte heeft gehad, dus met veel stotteren en hakkelen en takkele[lees meer...]n. Mijn ademhaling is verstoord en ik word hier ontzettend moe van. MRI scan en CT scan en reflex-onderzoeken hebben uitgewezen dat er geen beroerte is opgetreden, dus het is zuiver van de Topamax. Ik laat die nu al 3 dagen en er is geen beterschap, het zou toch een week duren voor de symptomen weg zouden zijn en dan misschien nog logopedie om terug deftig te leren praten en schrijven!!!

22-03-2015 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Al 3 jaar begin zwangerschap had ik hoofdpijn en al 3 jaar ik heb inderal gebruikt met inderal had ik hallucinaties ben er mee gestopt! En als ik sumatriptan gebruik krijg ik veel spierpijn. Nu moet ik beginnen met topramax , maar ik heb wel twijfels voor de bijwerkingen. En daar bij bij aanvallen brufen 600 samen met sumatriptan. Zal dan niet te zwaar zijn?

06-10-2019 | Vrouw | 41
topiramaat (25mg)
sedert 1 jaar migraine en aangezichtspijn, bij inname van topamax leekt de eerste maand beterschap, na paar maanden geen effect, enorm misselijk en opbouwen lukt vanwege de bijwerkingen

03-11-2017 | Vrouw | 26
topiramaat (25mg)
Ik ben sinds 7 maanden onder behandeling bij een neuroloog voor mijn migraine. Bij acute migraine aanvallen slik ik rizatriptan 10mg smelttablet wat prima werkt. Maar de omdat de aanvallen zo vaak terugkeren nu weer opnieuw op zoek naar een preventief medicijn. Sinds 4 maanden slik ik topiramaat (opgebouwd naar 75mg), de eerste maand tijdens het opbouwen (25mg) geen aanval[lees meer...]len gehad. De overige 3 maanden bijna iedere week een migraine aanval. Ik kan dus wel stellen dat dit medicijn voor mij niet werkt. Daarnaast ben ik veel gewicht verloren. 10kg. Van 58kg (wat al niet erg veel was) naar 48kg. Daarnaast merk ik dat ik af en toe veel moeite heb mij te concentreren op mijn werk. Als de migraine aanvallen er daadwerkelijk minder van werden, had ik het er misschien nog voor over gehad. Maar aangezien ik mezelf niet meer terug herken, heb ik in overleg met de neuroloog besloten dit medicijn af te bouwen. We gaan nu over op Candesartan, een bloeddrukverlagend middel wat redelijk nieuw is tegen migraine. Ik ben benieuwd..

29-11-2021 | Vrouw | 38

27-11-2021 | Vrouw | 29

29-03-2016 | Vrouw | 38
topiramaat (25mg)
Hoi, Ik ben sinds 3 weken begonnen met topamax voor mijn migraine. Ik moet de komende maand 25 mg slikken daarna opbouwen naar 50 mg. De bijwerkingen neem ik even voor lief. Nu zit ik met het volgende...anticonceptie schijnt niet meer veilig te zijn. Nu verschillen de meningen hierover. Wat is jullie ervaring? Spiraaltje is voor mij geen optie, prikpil word niet aangeraden[lees meer...] door mijn neuroloog...wat dan wel? ik overweeg implanon (staafje in arm) maar is dat wel betrouwbaar? Wie weet raad??

20-01-2016 | Vrouw | 27
topiramaat (25mg)
Sinds mijn 12de heb ik aura migraine. Toen ik jonger was had ik er hyperventilatie bij, omdat ik er niet mee kon in gaan. De aura is een vooraf verschijnsel voor de migraine en dat houd ongeveer 2 uur aan. In die 2 uur verlies je je eigen ik en je bent het jezelf bewust. Daarna komt de migraine. Toen ik 18 was, kreeg ik een hersenscan, maar het was een auramigraine, soms b[lees meer...]leef het maanden weg en dan kreeg ik het zo maandag en dan woensdag weer! Geen pijl op te trekken! Alle medicijnen geprobeerd, maar helaas. Ik werd zwanger en had maar 2 aanvallen gehad! Gelukkig want het maakt me bang vooral de aura's. Maar na de geboorte van mijn dochter werd het weer veel erger dan daarvoor, ik slik sinds 2 maanden topamax, want bètablokkers hielpen niet. Ik slikte 25 Mg 1 x per dag, de eerste week moest ik wennen, was down, nergens geen zin in tintelingen in mijn hand, misselijk, gewichtsverlies. Na toch kreeg ik het na een maand weer, omdat de dosis te laag was. Slik nu 2 tabletjes 's morgens en 's middags het gaat nu goed, heb nog wel tintelingen in mijn handen en af en toe, maar ben het aan het opbouwen scheef zicht maar dat gaat over, ik moet naar de 4 pilletjes per dag, 100 Mg, en zit nu op 50 maar wil het rustig aan doen. Hoop echt dat dit me gaat helpen, en jullie ook.

23-09-2015 | Vrouw | 40
topiramaat (25mg)
Al meer dan 25 jaar loop ik te tobben met migraine, welke het laatste jaar zelfs om de dag aanwezig is. Geen enkel medicijn of therapie werkte afdoende todat ik in oktober 2014 Topamax voorgeschreven kreeg. Na het opbouwen tot 50 mg per dag had ik eindelijk wekenlang geen migraine meer. Wel zijn er duidelijk bijwerkingen merkbaar zoals tintelingen in vingers en voeten, wel[lees meer...]ke aanvaardbaar zijn. Maar de reden dat ik na een half jaar ben gestopt is het afvlakken van de emoties. Drie maanden na het stoppen van de Topamax beginnen de migraine aanvallen weer drastisch toe te nemen voor mij een reden om toch weer met Topamax te starten in de hoop dat de bijwerkingen nu misschien wat minder aanwezig zijn