Ervaringen met Zonegran

Bij  EpilepsieX

21-03-2021 | Vrouw | 44
zonisamide (25mg)
Epilepsie
Het is jammer dat er niet veel ervaringen gedeeld zijn. Ik vind het prettig om de ervaring van anderen te lezen. Daarom mijn verhaal in de hoop op een reactie. Zonisamine is mijn derde medicijn voor epilepsie. Ik ben begonnen met levitiracetam wat een verschrikkelijke ervaring was. Hierdoor overgestapt naar lamotrigine waardoor ik heel erg haaruitval kreeg en veel ben aang[lees meer...]ekomen. Ook nog steeds niet aanvalvrij. Samen met de neuroloog gekozen voor zonisamide. Ik merk dat ik mezelf verlies. Depressief en vlak af. Het interesseert mij allemaal niet meer. Mijn geheugen en mijn zicht werken ook niet meer mee. Ik was een heel vrolijk positief persoon. Deze verdwijnt. Ik verander innerlijk en uiterlijk en heb daar moeite mee. Maar ook ben ik bang om weer een ander medicijn te gaan proberen. Wie kan mij vertellen of deze bijwerkingen na verloop van tijd weg gaan. Wie heeft dezelfde ervaringen als ik gehad? Wie kan mij adviseren op basis van ervaring.

31-07-2020 | Vrouw | 25
zonisamide (50mg)
Epilepsie
Ik heb epilepsie en slik daar lamotrigine voor en depakine. Ik wou/wil stoppen met depakine , dus ben ik zonegran gaan proberen. Het werkte goed , geen last van aanvallen . Maar ik had 1 bijwerking die heel vervelend was. Ik had continu het gevoel dat ik moest plassen en als ik zat lukte het niet. Het voelde als een soort chronische blaasontsteking. Echt een hel dus. Daarn[lees meer...]a weer depakine gaan slikken.

27-03-2017 | Vrouw | 41
zonisamide (50mg)
Epilepsie
Heeft iemand ervaring met de overstap van Zonegran naar het merkloze Zonisamide van Teva?

10-02-2015 | Man | 55
Epilepsie
Slik Depakine chrono 500 en ivm een te hoge bloedspiegel was het idee om Zonegram als 2e medicijn te gaan gebruiken en wanneer ik het goed kon verdragen de Depakine afbouwen. Begonnen met 25 mg. en dit wekelijks opgebouwd. Begon bij 75 mg steeds vermoeider te worden en had ik zeer veel behoefte aan slaap. Bij 100 mg de derde nacht in een psychose gekomen. Sliep alleen [lees meer...]maar en had geen enkele energie om ook maar iets te ondernemen. Dit middel schaar ik onder de noemer " het middel is nog kwader dan de kwaal!" Nu depakine met 250 mg afgebouwd en bloedspiegel is op juiste niveau en minder absences.

18-07-2012 | Man | 25
Epilepsie
Prima medicijn, als enig bijwerking is het geheugen dat mij vaak in de steek laat. Maar wat vaak vergeten wordt of waar geen weet van is, is dat niet alleen medicijnen effect hebben op epilepsie, maar ook onze voeding. E620 t/m E625, = o.a. MSG, zeer slecht voor Epilpsiepatienten. MSG is een smaakversterker wat in veel voeding voorkomt, zoals (blik) soep, curry, macaro[lees meer...]ni e.d., enz. enz.

23-03-2012 | Vrouw | 40
Epilepsie
Zeer goed anti-epilepticum dat ik neem in combinatie met tegretol. Het enige is dat als het heel warm is, mijn aanvallen in alle hevigheid terugkomen, maar buiten dat werkt het heel goed. Je moet er rekening mee houden dat je een tijdje nodig hebt om gewend te raken aan de tabletten (je moet toch zeker wel een maand rekenen voor dat de bijwerkingen minder worden): gaten i[lees meer...]n je geheugen, geïrriteerd, stemmingswisselingen, maar je moet volhouden want het gaat over. Sterkte voor iedereen en houd je zelf voor dat misschien het medicijn nog niet goed is ingesteld in plaats van meteen van tablet te wisselen.