Ervaringen met Lanoxin

Hartklachten (2 meningen)
Hartkloppingen (2 meningen)

02-04-2019 | Vrouw | 75
Hartritmestoornis
Had op een nacht dat mijn hart op hol sloeg. Kwam in het ziekenhuis terecht en kreeg een prik in mijn hand. Dat hielp geweldig. Ging naar huis met een recept voor Lanoxin. Heb ik een paar maanden gebruikt en toen was mijn suiker iets verhoogd. Een pilletje en over 6 maanden terug komen. Toen bleek dat mijn suiker over de 30 was. En iedereen wilde mij opnamen en laten spu[lees meer...]iten. De internist bleef kalm. Die gaf mij meer medicijnen en zei ; even afwachten. Na 3 maanden terugkomen. Medicijnen hielpen maar het schommelde heel erg. Eind 2018 moest ik voor controle naar de cardioloog. Toen mocht ik stoppen met de Lanoxin. Drie maanden er na was mijn suiker normaal. Dus ik heb sterk het vermoeden dat door de Lanoxin mijn suiker zo was ontregeld.

12-09-2012 | Vrouw | 77
digoxine

02-02-2016 | Man | 73

16-11-2023 | Man | 69
Hartritmestoornissen
Erg snel moe zijn, lusteloos en nu na het lezen van andere ervaringen ook rode bultjes die erg jeuken, dacht eerst dat het van insecten waren, maar nu is dus duidelijk dat het waarschijnlijk van dit medicijn komt.

07-03-2023 | Man | 84
digoxine (62,5ug)
Hartritmestoornissen
Door 2 vergrote hartboezems is onregelmatig hartkloppen veroorzaakt. Behandeling middels cardioversie helpt niet het probleem op te lossen. Om het onregelmatig hartkloppen iets te verminderen helpt lanoxine wel, en de bijwerking is minimaal . Ben redelijk tevreden over dit middel ( tot nu toe ) .

24-09-2021 | Man | 76
digoxine (0,25mg/ml)
Hartritmestoornissen
Te wenig pomp kracht hart, Digoxine zou het verbeteren, helaas lukte dat niet en moet ik worden gekatheteriseerd worden, gezien mijn leeftijd en 45 geleden een hartinfarct lijkt het mij nu te laat.

23-09-2021 | Man | 76

22-11-2016 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Mijn hart bleef in rust te snel kloppen, vandaar dat mij lanoxin werd voorgeschreven door de cardioloog, mijn ervaring met dit medicijn is dat ik sinds het gebruik nu 1 week beter slaap en een minder honger gevoel heb. Mijn bijwerkingen: ontzettend veel diarree, braak neigingen, vermoeid. Gebruik naast lanoxin 0.125 ook nog metformine 850 2x per dag, dat zal de bijwerkinge[lees meer...]n nog wel extra versterken denk ik, vind het een naar vervelend medicijn.

20-12-2023 | Man | 51
Hartritmestoornissen
Ben bekend met extra overslagen, en de ene dag is beter dan de andere. Het kan geen kwaad en je kunt er 100 mee worden. Maar af en toe is dat overslaan zo vermoeiend. Nu eergisteren voor de tweede keer een hartslag van 170, uit het niets in rust. Op mijn werk naar de medische dienst die me daar metoprolol gaf omdat het ritme niet echt terug liep na 3 kwartier. Na overle[lees meer...]g met een cardioloog in het ziekenhuis besloten om lanoxin in voor te schrijven en een bloedverdunner. Moest eerst ‘opladen’ met een hoge dosering (elke 3 uur, drie keer. En daarna een onderhoud dosis. Aanvankelijk geen probleem, moest een afspraak maken met een cardioloog via de huisarts en kon gelukkig de volgende dag terecht. Na onderzoeken van bloed, hartfilmpje en echo een kleine afwerking in de hartklep, waar ik over een half jaar voor terug moet komen. De cardioloog heeft me meteen van van de lanoxin afgehaakt en metoprolol voorgeschreven en ik moet doorgaan met de bloedverdunners. Eenmaal thuis begonnen de bijwerkingen van de lanoxin. De volgende dag hondsberoerd en overgeven en diarree. Mijn maag is helemaal van streek en zo ook mijn darmen. Vermoeidheid en een somber gevoel ook ging het slapen niet meer. Gelukkig hoef ik die niet meer in te nemen, en ben terug op metoprolol. Heeft ook zijn nadelen, zoals ultra realistische sombere dromen, maar daar is enig sinds mee te leven. Heb in eerste instantie een halfje metoprolol genomen, just in case.

14-07-2023 | Vrouw | 75
Hartritmestoornissen
Na de eerste week overal rode bultjes die heel erg jeukten

09-09-2020 | Man | 27
digoxine (0,375mg)
Hartritmestoornissen
Klachten: Ruim 10 keer per dag een hartslag van 180 tot 250 slagen per minuut. Ik heb lanoxin enige tijd gebruikt na ontzettend veel andere medicijnen te hebben geprobeerd. Ik begon met 0,125mg en dit werkte een aantal weken, cardioloog heeft aangeraden over te gaan op 0,25mg ook hier was ik enige tijd mee uit de brand geholpen. Toen ook deze hoeveelheid zijn effect l[lees meer...]eek te verliezen gaf de cardioloog aan dat ik evt. 0.375mg zou kunnen proberen maar dit absoluut niet zonder risico was. Toch wilde ik het graag gebruiken want ik voelde me er zoveel beter bij. Bijwerkingen waren bij mij ZEER ENGE realistische dromen.(als ik wakker werd ging ik (bijna) kijken of ik mijn gezin niets had aangedaan.) Ritmestoornis werd niet verholpen door lanoxin of andere medicijnen, enkel werder de klachten verminderd/dragelijker. Uiteindelijk heb ik tot 2 keer toe een ablatie gehad en de 2e was gelukkig geslaagd! Nu ben ik al ruime tijd klachtenvrij.

08-07-2022 | Man | 83
Hartritmestoornissen
Alle bijwerkingen van Lanoxin kwamen bij mijn man voor. Zo erg dat hij verward raakte, gisteren, en zijn auto in de parkeergarage niet meer kon vinden. Met man en macht door handhavers en politie en uiteindelijk gevonden op parkeerterrein van particulieren.

30-06-2021 | Man | 71

03-12-2020 | Man | 65
Hartritmestoornissen
Gevoel van zwakte en onwel zijn. Lusteloosheid, vermoeidheid. Hoofdpijn, misselijkheid. Wazig zien en door een gele waas zien. Verwardheid. Hartkloppingen. bleek overdoseringsverschijnselen bij 0,25 mg Laat je goed controleren op de digoxinespiegel in je bloed zoals beschreven in het https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/ lage doseringen kunnen al leiden[lees meer...] tot intoxinatie En kijk eens naar internet; per direct gestopt met dat gif Is gemaakt van het vingerhoedskruid !!!!!!!

05-01-2019 | Vrouw | 71
Hartritmestoornis
Zo beroerd elke dag, misselijk, moe, vervelend dus depresief . zit mezelf zo in de weg, cardioloog gebeld, is niet aanwezig, andere cardioloog haleerde de hoeveelheid. Gevoel net zo slecht, waar moet ik heen, wie helpt mij, vande cardioloog naar de apotheker, die stuurt je naar de dokter, en zij wer naar de cardioloog. Ja leuk 3 maanden wachttijd.

17-05-2018 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
werd depressief en in de war.een vreselijk middel.