ziekte

Bestaat uit:
Hartritmestoornis (235)   Sotalol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartritmestoornissen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartritmestoornissen

01-12-2022 | Vrouw | 30
Hartritmestoornissen
Helaas is het medicijn net zo hinderlijk als de kwaal. In deze lage dosis ook niet heel effectief, maar vanwege de flinke bijwerkingen besloten de dosis niet op te hogen.

14-10-2022 | Man | 49
Hartritmestoornissen
Het medicijn helpt m'n hart om het sinusritme vast te houden. Ook zijn de vele extra systoles onderdrukt. Na vele operaties word je erg gevoelig voor stoornissen vanwege vele littekens en vergrote boezems. Dit medicijn gekregen om het resultaat van een cardioversie(sinusritme) vast te houden na atriumfibrilleren(boezem). Daar werkt het goed voor, al duurde het instellen e[lees meer...]rg lang. Spiegel moet opgebouwd worden. Medicijn blijft ook heel lang in het lichaam. Aanvankelijk 2x daags 200mg nodig om op de juiste spiegel te komen. Heel gevoelig voor UV, met als resultaat bang voor zonlicht en zelfs binnen branderig gevoel in de zomer. Maar de ergste bijwerking is het kapot maken van mijn schildklier. Deze werd vergiftigd en schoot in de turbo modus met alle ellende die er dan bij hoort. De schildklier hebben ze moeten verwijderen want medicatie hielp niet. Erg zuur om afhankelijk te zijn van een medicijn dat ik al nooit wilde(Ik wil ablatie, maar dat is complex bij mij en geen garanties) dat vervolgens gezonde delen kapot maakt. Er is nog een ernstige bijwerking die kan optreden nl. witte stippen in de longen(röntgen). Ik hoop dat dat me bespaard blijft.

21-09-2022 | Vrouw | 38
Hartritmestoornissen
Heb paniek en agressie aanvallen en probleem met mijn hart ritme. Ik krijg na depot 1x in de 3 weken 100 mg depot, en pariperidon 1x per dag 3 mg.

21-09-2022 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Algemeen ziek zware benen ik ga aan de cardioloog vragen om met middel te stoppen!

Acenocoumarol

13-09-2022 | Vrouw | 72
acenocoumarol
Hartritmestoornissen
Sinds gebruik, nu twee jaar , constante loopneus, vaak grieperig gevoel en heel gauw vermoeid. Terwijl ik voor die tijd veel meer aan kon. vervanger van andere bloedverdunner, waar ik buikklachten van kreeg. Door internet te raadplegen, deze site tegengekomen , omdat ik door kreeg, dat mijn klachten zijn begonnen na het gebruik van dit medicijn .

Fenprocoumon

06-09-2022 | Vrouw | 74
fenprocoumon
Hartritmestoornissen
Ik heb boezemfiblileren En daarom Fenprocoumon Ik heb erge opgezette voeten al zeker zo'n 3 jaar Ik kan bijna geen schoen/laars aan En ik ga moeilijker lopen Vaak merk ik dat ik me niet lekker voel een paar uur na inname heb nu ook al een week of twee erge bloedneuzen Ik ben op een streng dieet gegaan Al 11 kilo kwijt in 2 en een halve maand Maar mijn voeten blijven dik Ik[lees meer...] neem de fenprocoumon savonds bij mijn eten En een tijdje daarna begint het Soms een gevoel.alsof ik wegzak zo noem ik het Een raar gevoel Slaap ook slecht En heb een heel slechte perioden achter de rug Mijn man dementeerd en woont nadat ik hem 10 jaar heb verzorgd in een verpleeghuis.Dus ik heb een nare tijd ook achter de rug Mast ik voel me toch echt na het innemen van de medicijnniet lekker

15-08-2022 | Man | 75

15-08-2022 | Vrouw | 52
Hartritmestoornissen
Ik slik Verapamil nu ongeveer een jaar. Super blij met de medicijnen. Sinds vorig jaar is er een hartritmestoornis geconstateerd en direct met Verapamil begonnen. Eindelijk niet ziek meer van een hart dat de weg kwijt is. Bijwerkingen heb ik niet gehad Afgelopen dagen tijdens de hitte wel heel veel last gehad van; misselijkheid, moe, slaperig, hoofdpijn, opvliegers, warmt[lees meer...]egevoel, meer zweten dan normaal, nervositeit. Vandaag is het koeler en het gaat weer goed. Misschien meer mensen last van bijwerken bij temperatuur boven de +30?

Lanoxin

08-07-2022 | Man | 83
digoxine
Hartritmestoornissen
Alle bijwerkingen van Lanoxin kwamen bij mijn man voor. Zo erg dat hij verward raakte, gisteren, en zijn auto in de parkeergarage niet meer kon vinden. Met man en macht door handhavers en politie en uiteindelijk gevonden op parkeerterrein van particulieren.

13-06-2022 | Man | 75

08-06-2022 | Vrouw | 80
Hartritmestoornissen
Krijg over mn hele huid vreselijke jeuk en prikkelingen. Krijg ook een droge mond en hoestklachten.

10-05-2022 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Dit medicijn eerder gehad ook toen misselijk geen eetlust duizelig en erg moe. Hoop op andere medicatie. Weet niet wat ze nog kunnen geven

07-05-2022 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Heb ruim 25 jaar sotalol geslikt...geen bijwerkingen. op advies van cardioloog naar metoprolol 50. Zeer lage bloeddruk...104/61 .... duizeligheid ...hartkloppingen... overslagen...trillende handen..opvliegers....gejaagdheid....misselijk...etc..

Sotalol

01-05-2022 | Man | 71
sotalol
Hartritmestoornissen
Stond op metropolol 25 mg daarna toch nog op de 1 e hulp cardio beland vanwege te hoge hartslag . Aldaar na een aantal mislukte chemische en elektro cardioversie pogingen door de cardioloog over gezet op Sotalol80 mg . Inmiddels allerlei onderzoeken ondergaan voor de afspraak met de cardioloog op 12 mei 2022. Van de sotalol 80 mg 2x per dag wordt ik echter per dag z[lees meer...]ieker en beroerder ,misselijkheid,oververmoeid,slecht slapen,en erg depressief. En mijn hartslag is nog steeds onregelmatig en tussen de 38 en 143. Huisarts geweest om me terug te zetten op de metropolol ,dat doet hij niet want hij zegt dat dat aan de cardioloog is. Cardioloog krijg ik niet aan de lijn als ik het ZH bel dus ben ik nu al ruim 4 weken stront beroerd en niemand kan of wil verantwoordelijkheid op zich nemen. Op eigen initiatief de dosis terug gebracht naar 3 x per dag een halve tablet hartslag blijft gelijk aan wat het was en ook mijn beroerd gevoel neemt niet af. Ik onderneem morgen een laatste poging om alsnog een cardioloog aan de telefoon te krijgen . Lukt dat niet dan bouw ik de sotalol 80 mg van Sandoz verder af en zie wel wat er van komt. Voor mij is dit middel niet geschikt .

24-04-2022 | Vrouw | 79
Hartritmestoornissen
Sinds gebruik van eliquis voel ik mij veel beter.Hartritmestoornissen te verwaarlozen. Zeer tevreden !0

28-03-2022 | Vrouw | 67
Hartritmestoornissen
Eerste dagen dacht ik, voel me beter maar daarna ging het bergafwaarts en kwamen de hartkloppingen weer terug en bleef zo, gestopt met dit medicijn.

22-03-2022 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Dit medicijn gekregen tegen extrasystolen, vooral in de nacht bij platliggen. Helpt zeer goed, maar ben nu totaal uitgeput. Ik hoop dat dit voorbij gaat, want ik heb er wel baat bij. Heb ook de laagste dosering, 25 mg 2 keer per dag. Hart klopt nu lekker rustig, bloeddruk is nog nooit zo mooi geweest. Alleen die vermoeidheid......

16-03-2022 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Vanwege boezemfibrilleren dit medicijn in gebruik sinds een maand. Heb geen enkele bijwerking die in de bijsluiter beschreven staat en medicijn doet wat hij moet doen. In de eerste weken wel wat hieronder vaak vermeld wordt; angstig, opgejaagd, slecht slapen. Maar dat is na enkele weken verdwenen. Het enige waar ik erg veel last van houd is branderige en droge ogen, soms z[lees meer...]o erg dat ik ze niet eens kan open houden. Voor iemand die voor zijn werk bijna de gehele dag voor een beeldscherm zit, zeer vervelend. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben, ben benieuwd of dit inderdaad aan het medicijn kan liggen.

22-02-2022 | Vrouw | 51
Hartritmestoornissen
Ik gebruik nu 4 maanden propranolol. Eerst metropolol, deze hielp niet. Propranolol is mijn redding. Ik had 24/7 extracystolen. Niet te doen. Echter je moet er iets voor over hebben.. maar de bijwerkingen zijn echt wel goed te doen. Ik ben gewoon blij dat mijn probleem grotendeels verholpen is. De extracystolen zijn er nog wel, maar heel af en toe. Wel iedere dag een paar [lees meer...]keer, maar niet meer constant zoals het was. Ik ben wel echt traag, slaap overdag makkelijk op de bank en droom soms snachts bizar en heel helder. Anders dan voor de tabletjes. Ik neem 4 dd 2 tabeltjes dus totaal 80 mg per dag. Ik voel me ook rustiger. Al met al.. prima pilletje! Mijn hartslag is iets omlaag en bloeddruk ook. Mooie bijkomstigheid. Oh ja.. koude handen.. maar ook niet de hele dag. En.. het heeft echt een paar maanden geduurd voordat ik op dit resultaat kwam.. echt even doorzetten dus! Ik heb ze ook van Accord geslikt maar die hielpen niet (ik denk dat de samenstelling toch iets anders is qua hulpstoffen, de ene pil is ook veel harder dan de andere). Teva helpt vele malen beter!! maar ook dat is wellicht persoonlijk. Het is wel een medicijn waarvan het gebruik en de fabrikant en hoeveelheid zeer nauw luistert... echt een uitvogelen. Maar als je het juiste recept gevonden hebt.. is het gewoon goed!

10-02-2022 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Kreeg dit middel in de 1e plaats voorgeschreven wegens hartritmestoornissen. Het zou tevens een positief effect op migraine hebben. De aanvallen worden erdoor inderdaad gedeeltelijk onderdrukt maar duren ook veel langer, met name de voorfase. Ze komen ook veel vaker terug. Het schijnt dat dit wel vaker zo is bij migraine met aura. Ben het dus aan het afbouwen, ook vanwege [lees meer...]de andere bijwerkingen. Heb eerder dezelfde ervaring gehad met dit medicijn.

Atenolol

09-02-2022 | Vrouw | 50
atenolol
Hartritmestoornissen
Drama om betablokkers te gebruiken. Moeheid, slapeloosheid, spierkramp. onrust, duizeligheid etc etc Drie soorten uitgeprobeerd in de laagste doses. Voor mij waren de bijwerkingen erger dan de kwaal.

09-02-2022 | Vrouw | 50
Hartritmestoornissen
Gekregen omdat ik absoluut niet tegen betablokkers kon bij ventrikel tachycardie. Gebruik het nu sinds bijna een jaar. ben wel snel slechter (wazig) gaan zien. Moe, verstopping en soms onrust. Verder geen aanval van VT gehad sinds ik het gebruik. (Maar zonder medicijn bleef het ook wel eens 1,5 jaar weg).

Diltiazem

26-01-2022 | Man | 82
diltiazem
Hartritmestoornissen
Aanvankelijk geen probleem. Slik Diltiazem sinds 2019. Maar vanaf december 2021 last van ernstige slapeloosheid.

23-01-2022 | Vrouw | 51
Hartritmestoornissen
Lang moeten zoeken voor de juiste dosering gevonden was. Nu na paar maanden prima. Hartkloppingen bijna weg, rustiger en relaxed gevoel. Geen angst ook meer. Wel wat heftiger dromen soms en kortademig bij inspanning. Ook soms erg moe en darmen wat last. Gekke is dat dit heel soms optreedt. Meestal gewoon goed. Ik ben tevreden!

Ritmoforine

13-01-2022 | Man | 62
disopyramide
Hartritmestoornissen
ik heb geprobeerd de doses te verlagen naar twee keer per dag een 1/4 tablet dus 60 mg toen voelden mijn benen minder vermoeid en ook deden mijn knieen minder pijn , maar helaas begon mijn hart ook weer meer last van hartrimestoornissen te krijgen en ben ik weer naar mijn oude dosering gegaan 2 x 1/2 tablet per dag met helaas als gevolg weer last van de bijwerkingen

Ritmoforine

12-01-2022 | Man | 76
disopyramide
Hartritmestoornissen
Werkt goed maar bijwerkingen heel vervelend. Direct al na eerste gebruik vreemde en vlokkerige ontlasting, sla nu ook vaak dag over en dat was nooit zo. Veel gas productie. Lichte hoofdpijn en verminderd en moeilijk plassen in de nacht.

06-01-2022 | Man | 80

Diltiazem

28-12-2021 | Vrouw | 71
diltiazem
Hartritmestoornissen
Kan niet tegen dit middel moet het door gebruiken terwijl de MDL arts zegt dat ik een vervanging moet. Heb er aambeien van gekregen vocht rond de enkels

23-12-2021 | Vrouw | 55
Hartritmestoornissen
4 weken geleden op de eerstehulphartbewaking terecht gekomen omdat mijn hartslag heel hoog was en na 2 dagen nog niet wilde zakken. Ik kreeg daar veramapil voorgeschreven 1x daags 120mg, dat werkte niet echt om de ritmestoornis(AVre-entry) weg te houden, cardioloog heeft het verhoogd naar 240mg en dat gaat echt perfect, nergens geen last van, ook niet van bijwerkingen. Nog[lees meer...] een voordeel sinds ik 240mg gebruik heb ik geen last meer gehad van migraine(normaal 3 à 4 dagen per week) en ik heb veel meer energie.

Slow-K

20-12-2021 | Man | 62
kaliumchloride oraal
Hartritmestoornissen
Houdt het kalium gehalte prima op peil.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2847)
Angst & paniekstoornis (2315)
Depressie (2291)
Hoge bloeddruk (1638)