ziekte

Bestaat uit:
Hartritmestoornis (230)   Sotalol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartritmestoornissen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartritmestoornissen

Isosorbidemononitraat Tabletten

02-08-2020 | Vrouw | 70
isosorbide-5-mononitraat
Hartritmestoornissen
4 omleidingen 6 jaar later 4 stents, mocht stoppen met promocard, als ik last kreeg weer beginnen, kreeg last...weer begonnen ideaal nu geen last meer

19-07-2020 | Man | 74
Hartritmestoornissen
De medicatie is voor mij Sotalol geworden. Heeft enige bijwerkingen maar is effectief.

19-07-2020 | Man | 74

13-07-2020 | Man | 73

07-07-2020 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Ik heb nu vrijwel elke dag buikpijn en ga ook vaak naar het toilet. Soms zijn de pijnen zo erg dat ik nog nauwelijks kan lopen. Ontlasting slijmerig. Het heeft een negatieve invloed op mijn leven. Lijkt me beter om te stoppen en maar te kijken hoe het verder gaat met eventuele hart ritme stoornissen. Zo is het helemaal geen leven.

02-06-2020 | Man | 73

Metoprolol / Hydrochloorthiazide

metoprolol / hydrochloorthiazide
Hartritmestoornissen
na een algemene screening op 70 jarige leeftijd en 24 uurs hartonderzoek met een kastje kreeg ik metropolol voorgeschreven. daar werd ik doodziek van gedesoriënteerd en suf. autorijden werd gevaarlijk zelfs lopen op straat en de straat oversteken werd te riskant. ik kreeg van de huisarts als vervanging sotalol 40 mg die ik alleen hoefde te nemen als ik er zelf behoefte a[lees meer...]an had. ik leerde me aan niet teveel hooi op mijn vork te nemen en mijn activiteiten vooraf goed te plannen. Nu gebruik een paar keer per jaar een halve pil. Dat werkt goed. Met 10 pillen doe ik jaren.

Hartritmestoornissen
af en toe had ik hartritmestoornissen na een screening voor 70 jarigen kreeg ik metoprolol voorgeschreven daar werd ik ziek van, ik kreeg elke dag alle beschreven bijwerkingen tegelijk. ik raakte dan gedesoriënteerd en versuft. kon niet meer autorijden en zelfs op straat lopen en oversteken werd gevaarlijk. nu heb ik sotalol die ik naar behoefte kan nemen. dat is 1 pil va[lees meer...]n 40 mg in 3 maanden. meer heb ik niet nodig. ik heb me aangeleerd niet meer hooi op mijn vork te nemen dan ik gewoon aankan en mijn activiteiten goed te plannen zodat ik me vrijwel nooit meer hoef te haasten.

Hartritmestoornissen
voorgeschreven na algemene screening op 70 jarige leeftijd en 24 uurs onderzoek met een kastje. Voor de inname in de ochtend voelde ik me goed na de inname ontstonden gedurende de dag steeds meer bijwerkingen. Ik raakte dan langzamerhand ook versuft en gedesorienteerd. Autorijden werd gevaarlijk en zelfs lopen en de straat oversteken werd riskant.

30-04-2020 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Goede ervaring nergens last van ook geen bijwerkingen.

30-04-2020 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Voorheen had ik de medicijnen van TEVA daar had ik nergens problemen.

Tambocor

17-02-2020 | Vrouw | 66
Hartritmestoornissen
Gebruik Tambocor 150mg al enkele jaren 2x pdag .Zo nodig nog eens 50mg bij ernstige stoornis.Daarbij gebruik ik zo nodig isordil 5mg tegen druk op de borst. Dagelijks Lixiana 60mg als bloedverdunner en Metoprol 25mg Aprovel 75 mg als bloeddruk verlager. Veel last gewichtstoename vreselijk moeheid en duizeligheid slaapstoornis voornamelijk zijn deze klachten begonnen het af[lees meer...]gelopen jaar.Met arts al eens besproken of er iets veranderd kan worden aan de medicatie maar tussendoor nog veel last vd ritmestoornissen waardoor korte opnames met ambulance regelmatig voorkomen.Zie door de bomen het bos niet meer. Iemand met een dergelijke ervaring ? Tips zijn welkom.

Pradaxa

05-02-2020 | Man | 87
dabigatran etexilaat
Hartritmestoornissen
na fernprocoumon en zelf-prikken overgestapt op pradaxa. Ernstige vermoeiheidsverschijnselen, vooral in de benen. Geen eetlust, volslagen futloos. Over op xarelto, een verademing. Geen problemen meer.

Propranolol

16-01-2020 | Vrouw | 34
propranolol
Hartritmestoornissen
Door de huisartsenpost en vervolgenseen vervangende huisarts werd mij driemaal per dag 20 mg propranolol voorgeschreven. De aard van de aanvallen van tachycardie is al die tijd niet vastgesteld. Na het bezoeken van drie ziekenhuizen is pas na vier jaar voor het eerst een vermoeden van sinus uitgesproken. Propranolol hielp dan ook niet om aanvallen de stoppen. Via metoprolo[lees meer...]l en sotalol ben ik na vijf jaar aanklooien op bisoprolol gezet. Bisoprolol 5 mg helpt om een sinustachycardie binnen een halfuur af te zwakken. Het komt voor dat ik een tachycardie heb die ook niet door bisoprolol is te stoppen, mogelijk is het dan een flutter. Helaas kan ik dat niet inschatten. Als ik dat wel zou aanvoelen, dan zou ik sotalol innemen.

Bisoprolol

16-01-2020 | Vrouw | 34
bisoprolol
Hartritmestoornissen
Bisoprolol is voor mij noodzakelijk om zware aanvalken van tachycardie te stoppen. Ik krijg weliswaar maagpijn, maar ik heb geen andere keus dan deze bijwerking voor lief te nemen. Hetzelfde geldt voor koude handen en voeten: ik houd er rekening mee dat ik die kan krijgen. Stop met het verspreiden van negatieve verhalen, want mensen zoals ik moeten dit middel echt gebruike[lees meer...]n!

16-01-2020 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Ik ben een 63-jarige man en slik al ruim een jaar 1 x daags (in de ochtend) 100 mg Metoprolol Sandoz i.v.m. in korte tijd 3 x Hartritmestoornissen gehad. Top middel. Geen Hartritmestoornissen gehad, geen enkele bijwerking (zelfs geen koude handen en/of voeten). Slaap prima, sport meermalen in de week, geen maag/darmklachten. Woog voordat ik dit gebruikte altijd rond de 88[lees meer...] kilo (ben 187). En na een jaar nog steeds. Dus gewichtstoename is het bekende "broodje aap" verhaal. Tevens is het ook complete onzin dat je van het merkloze (wat ik gebruik) Sandoz bijwerkingen krijg en van Selokeen niet. Ik heb nergens last van. Dus laat je niet gek maken door sommige reacties hier.

Eliquis

15-01-2020 | Man | 70
apixaban
Hartritmestoornissen
Goed medicijn met bijna geen bijwerkingen.Alleen in het begin wat klachten van hoofdpijn.

Xarelto

15-01-2020 | Man | 70
rivaroxaban
Hartritmestoornissen
Ik gebruikte eerst het medicijn Apixaban 2x daags.Omdat je Rivaoxaban maar 1x daags hoeft in te nemen over gestapt op dit medicijn.Binnen 3 weken gelijk spontaan een bloedneus. In 3 jaar tijd bij het gebruik van Apixaban nog nooit een bloeding gehad.Gelijk weer over gestapt op Apixaban 2x daags.Moet je niet hebben bloedingen.

Metoprolol / Hydrochloorthiazide

10-01-2020 | Vrouw | 34
metoprolol / hydrochloorthiazide
Hartritmestoornissen
Niet echt n hartritme stoornis maar een constante overslag of extra slag vh hart.

28-12-2019 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Na 3 jaar zoeken bleek dat ik hartritmestoornissen had. Eerst bisoprolol en Xarelto, daarna Solatol en Xarelto en een ablatie eind oktober. Medicijnen moet ik blijven slikken tot de controle eind januari. Hartritme is goed nu en stabiel, bloeddruk ook maar naar de hoek van de straat lopen lukt niet, misselijk, vaak een naar gevoel (geen pijn), beperkt in activiteiten, vee[lees meer...]l mensen om me heen is lastig, ergens naar toe leidt tot een naar en onbestemd gevoel. Iemand die dit herkent?? Het beperkt mijn doen en laten en maakt het leven klein en minder leuk. Ik vraag me af of dit bijwerkingen zijn van medicijn.

14-11-2019 | Vrouw | 52
Hartritmestoornissen
Ik ben na 10 jaar en na 2 ablaties gestopt met Flecainide. Volgens cardioloog kunnen er geen klachten zijn na stoppen, maar ik voel me trillerig en duizelig. Herkent iemand dit?

24-10-2019 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
1x p.m.'s nachts hartritmestoornissen, meestal na 4 tot 6u.over. 1 à 2x p.j.opname SEH. Hart resetten. Van de cardioloog Flecainide 50mg gekregen om na problemen hart weer rustig te krijgen. Dinsdag 9u.na zijligging hartritme van slag. Durfde nog geen Fl.te nemen dus bloeddrukverlagers, Bisoprolol en antistolling Eliquis genomen.Woe.cardiocentrum om advies gevraagd of ik[lees meer...] Fl.mocht nemen met andere medicijnen. Geen probleem en Fl.hielp tot 's nachts. Zittend geslapen en hele dag moe en soms torenhoge bl.druk. Durf geen 2e Fl.tablet te nemen ivm.moeheid etc Morgen huisarts en dan waarschijnlijk resetten in zkh.

Bisoprolol

19-10-2019 | Man | 64
bisoprolol
Hartritmestoornissen
Van metropolol 50mg naar 2,5 mg bisoprolol. Volgens cardioloog werkt dit medicijn meer op het hart en minder op de rest van het systeem (lichaam). Na een paar dagen kreeg ik last van kortademigheid en pijn midden op de borst welke naar beide zijden van mijn lichaam uitstraalt. Ik ben hier nu heel onzeker van geworden. Met mijn hart is niets mis zoals de laatste har[lees meer...]techo heeft uitgewezen. Ik overweeg nu te stoppen met de bisoprolol en ga dat overleggen met mijn huisarts.

22-09-2019 | Man | 71
nagenoeg geen last meer

Eliquis

12-09-2019 | Vrouw | 57
apixaban
Hartritmestoornissen
Je krijgt ineens een hoeveelheid medicijnen waar je u tegen zegt, ik had nog nooit van mijn leven medicijnen geslikt, allelerlei tegenstrijdige verhalen en contraindicaties en alles werkt elkaar tegen, volgens mij kreeg ik veel teveel medicatie van de cardioloog moest ik alles blijven slikken en niets mideren. Van die bloedvedunners werd ik vergeetachtig en ik was mezelf n[lees meer...]iet overigens andere medicatie werkt daar ook noet bevorderlijk op. En plotselinge bloedingen zogenaamd nierbekkenontstekkibg, flauwekul het kwam uit mijn vagina, ontkennen dat het van die bloedverdunner kon komen terwijl ik nooit last had na de overgang. Korom ik ben gestopt met al die reguliere troep, alles liep namelijk in de war en mijn hele energiehuishouding lag stil en de spanning in mijn hoofd voelde ik stees hoger worden, dan krijg je pas een hersenbloeding, ik was als een dood vogeltje. Ik voel mij stukken beter nu ik met alle chemische troep ben gestopt. Het lichaam kan zelf met de juiste stimulatie veel zelf opvangen voeding goed afstemmen en goede kruiden ter ondersteuning en een goede integrale arts. Veel reguliere artsen en specialisten in Nederland zijn daar helaas erg fobisch daarover, Nederland loopt daardoor fors achter, laat je niet gek maken. Mijn lijf kan die chemische troep niet aan alleen symptoombestrijding. Overigens mensen die er wel baat bij hebben wil ik natuurlijk niet tekort doen, maar het is niet mijn keuze.

12-09-2019 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Hartritme storingen zijn voorbij. Maar zodra het onder de 20 graden komt steenkoude voeten en handen. Ook duizeligheid.

Xarelto

13-08-2019 | Vrouw | 67
rivaroxaban
Hartritmestoornissen
had vroeger nooit hoofdpijn, nu dagelijks druk in mijn hoofd.

09-08-2019 | Man | 57
Hartritmestoornissen
In principe tevreden over het medicijn. Wie kan mij echter verklaren dat ik tot voor kort (al een paar jaar lang) rond de € 0,10 per tablet betaalde en nu opeens in een keer € 0,32. Dus van € 3,00 naar € 10,00 per maand! Ik vind deze prijsstijging eigenlijk pure diefstal! Kan een fabrikant de prijs zo maar zo belachelijk verhogen. Het gaat hier om Sandoz.

27-06-2019 | Vrouw | 66
Hartritmestoornissen
Vrouw, 66 jaar. Woonachtig in Zweden waar de gezondheidszorg onder de maat is. In oktober 2018 in de auto en op weg naar Nederland sloeg mijn hart op hol. Ik dacht dat het snel afgelopen zou zijn met mij. Na een week Nederland, ik leefde nog steeds, terug naar Zweden en daar geprobeerd kontakt op te nemen met een arts. Dat lukt niet zomaar. 21 Nov. afspraak en doorverwezen[lees meer...] naar het ziekenhuis voor een holterapparaat. Deze kreeg i 6 januari 2019. Na 3 dagen terugbrengen. Op 6 april naar het ziekenhuis voor de inspanningstest. Resultaat o.a. veel ventriculaire extra slagen. Ik kreeg metoprolol voorgeschreven. De intensiteit van de slagen is wat minder maar verder doet het eigenlijk niet veel. Als ik in rust ben of in bed lig, breekt de hel los. Het lijkt wel alsof er elke avond een disco geopend wordt in mijn lijf en de bezoekers hard tegen de wanden aan trappen en schoppen. Ik heb verder geen last van bijwerkingen, maar merk ook niks van de positieve effecten die dit medicijn zouden moeten bewerkstelligen. Bloeddruk, die tijdens het artsenbezoek te hoog was, is hetzelfde als altijd (rond 117 en 77) die is met ongeveer 2 punten gezakt. Hartslag is zelfs hoger geworden van 71 naar 78. Ik vraag me af of ik met dit resultaat van die medicijnen de rest van mijn leven de aarde moet vervuilen met al die resten van die medicijnen die mijn lijf uitscheidt.

07-05-2019 | Vrouw | 55
Hartritmestoornissen
Heb 3 maanden flecainide gebruikt en voelde me moe en lusteloos. Maar het meest vervelend was dat ik vanaf 1 week na het starten met dit medicijn geen stem meer had. 3 dagen nadat ik gestopt was met de flecainide kwam de stem weer terug

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2383)
Depressie (1927)
Angst & paniekstoornis (1830)
Hoge bloeddruk (1357)
Acne/puistjes (963)