ziekte

Bestaat uit:
Hartritmestoornis (235)   Sotalol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartritmestoornissen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartritmestoornissen

13-06-2022 | Man | 75

Amiodaron

08-06-2022 | Vrouw | 80
amiodaron
Hartritmestoornissen
Krijg over mn hele huid vreselijke jeuk en prikkelingen. Krijg ook een droge mond en hoestklachten.

10-05-2022 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Dit medicijn eerder gehad ook toen misselijk geen eetlust duizelig en erg moe. Hoop op andere medicatie. Weet niet wat ze nog kunnen geven

07-05-2022 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Heb ruim 25 jaar sotalol geslikt...geen bijwerkingen. op advies van cardioloog naar metoprolol 50. Zeer lage bloeddruk...104/61 .... duizeligheid ...hartkloppingen... overslagen...trillende handen..opvliegers....gejaagdheid....misselijk...etc..

Sotalol

01-05-2022 | Man | 71
sotalol
Hartritmestoornissen
Stond op metropolol 25 mg daarna toch nog op de 1 e hulp cardio beland vanwege te hoge hartslag . Aldaar na een aantal mislukte chemische en elektro cardioversie pogingen door de cardioloog over gezet op Sotalol80 mg . Inmiddels allerlei onderzoeken ondergaan voor de afspraak met de cardioloog op 12 mei 2022. Van de sotalol 80 mg 2x per dag wordt ik echter per dag z[lees meer...]ieker en beroerder ,misselijkheid,oververmoeid,slecht slapen,en erg depressief. En mijn hartslag is nog steeds onregelmatig en tussen de 38 en 143. Huisarts geweest om me terug te zetten op de metropolol ,dat doet hij niet want hij zegt dat dat aan de cardioloog is. Cardioloog krijg ik niet aan de lijn als ik het ZH bel dus ben ik nu al ruim 4 weken stront beroerd en niemand kan of wil verantwoordelijkheid op zich nemen. Op eigen initiatief de dosis terug gebracht naar 3 x per dag een halve tablet hartslag blijft gelijk aan wat het was en ook mijn beroerd gevoel neemt niet af. Ik onderneem morgen een laatste poging om alsnog een cardioloog aan de telefoon te krijgen . Lukt dat niet dan bouw ik de sotalol 80 mg van Sandoz verder af en zie wel wat er van komt. Voor mij is dit middel niet geschikt .

Eliquis

24-04-2022 | Vrouw | 79
apixaban
Hartritmestoornissen
Sinds gebruik van eliquis voel ik mij veel beter.Hartritmestoornissen te verwaarlozen. Zeer tevreden !0

28-03-2022 | Vrouw | 67
Hartritmestoornissen
Eerste dagen dacht ik, voel me beter maar daarna ging het bergafwaarts en kwamen de hartkloppingen weer terug en bleef zo, gestopt met dit medicijn.

22-03-2022 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Dit medicijn gekregen tegen extrasystolen, vooral in de nacht bij platliggen. Helpt zeer goed, maar ben nu totaal uitgeput. Ik hoop dat dit voorbij gaat, want ik heb er wel baat bij. Heb ook de laagste dosering, 25 mg 2 keer per dag. Hart klopt nu lekker rustig, bloeddruk is nog nooit zo mooi geweest. Alleen die vermoeidheid......

Eliquis

16-03-2022 | Vrouw | 56
apixaban
Hartritmestoornissen
Vanwege boezemfibrilleren dit medicijn in gebruik sinds een maand. Heb geen enkele bijwerking die in de bijsluiter beschreven staat en medicijn doet wat hij moet doen. In de eerste weken wel wat hieronder vaak vermeld wordt; angstig, opgejaagd, slecht slapen. Maar dat is na enkele weken verdwenen. Het enige waar ik erg veel last van houd is branderige en droge ogen, soms z[lees meer...]o erg dat ik ze niet eens kan open houden. Voor iemand die voor zijn werk bijna de gehele dag voor een beeldscherm zit, zeer vervelend. Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben, ben benieuwd of dit inderdaad aan het medicijn kan liggen.

Propranolol

22-02-2022 | Vrouw | 51
propranolol
Hartritmestoornissen
Ik gebruik nu 4 maanden propranolol. Eerst metropolol, deze hielp niet. Propranolol is mijn redding. Ik had 24/7 extracystolen. Niet te doen. Echter je moet er iets voor over hebben.. maar de bijwerkingen zijn echt wel goed te doen. Ik ben gewoon blij dat mijn probleem grotendeels verholpen is. De extracystolen zijn er nog wel, maar heel af en toe. Wel iedere dag een paar [lees meer...]keer, maar niet meer constant zoals het was. Ik ben wel echt traag, slaap overdag makkelijk op de bank en droom soms snachts bizar en heel helder. Anders dan voor de tabletjes. Ik neem 4 dd 2 tabeltjes dus totaal 80 mg per dag. Ik voel me ook rustiger. Al met al.. prima pilletje! Mijn hartslag is iets omlaag en bloeddruk ook. Mooie bijkomstigheid. Oh ja.. koude handen.. maar ook niet de hele dag. En.. het heeft echt een paar maanden geduurd voordat ik op dit resultaat kwam.. echt even doorzetten dus! Ik heb ze ook van Accord geslikt maar die hielpen niet (ik denk dat de samenstelling toch iets anders is qua hulpstoffen, de ene pil is ook veel harder dan de andere). Teva helpt vele malen beter!! maar ook dat is wellicht persoonlijk. Het is wel een medicijn waarvan het gebruik en de fabrikant en hoeveelheid zeer nauw luistert... echt een uitvogelen. Maar als je het juiste recept gevonden hebt.. is het gewoon goed!

10-02-2022 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Kreeg dit middel in de 1e plaats voorgeschreven wegens hartritmestoornissen. Het zou tevens een positief effect op migraine hebben. De aanvallen worden erdoor inderdaad gedeeltelijk onderdrukt maar duren ook veel langer, met name de voorfase. Ze komen ook veel vaker terug. Het schijnt dat dit wel vaker zo is bij migraine met aura. Ben het dus aan het afbouwen, ook vanwege [lees meer...]de andere bijwerkingen. Heb eerder dezelfde ervaring gehad met dit medicijn.

Atenolol

09-02-2022 | Vrouw | 50
atenolol
Hartritmestoornissen
Drama om betablokkers te gebruiken. Moeheid, slapeloosheid, spierkramp. onrust, duizeligheid etc etc Drie soorten uitgeprobeerd in de laagste doses. Voor mij waren de bijwerkingen erger dan de kwaal.

Verapamil

09-02-2022 | Vrouw | 50
Hartritmestoornissen
Gekregen omdat ik absoluut niet tegen betablokkers kon bij ventrikel tachycardie. Gebruik het nu sinds bijna een jaar. ben wel snel slechter (wazig) gaan zien. Moe, verstopping en soms onrust. Verder geen aanval van VT gehad sinds ik het gebruik. (Maar zonder medicijn bleef het ook wel eens 1,5 jaar weg).

Diltiazem

26-01-2022 | Man | 82
diltiazem
Hartritmestoornissen
Aanvankelijk geen probleem. Slik Diltiazem sinds 2019. Maar vanaf december 2021 last van ernstige slapeloosheid.

Propranolol

23-01-2022 | Vrouw | 51
propranolol
Hartritmestoornissen
Lang moeten zoeken voor de juiste dosering gevonden was. Nu na paar maanden prima. Hartkloppingen bijna weg, rustiger en relaxed gevoel. Geen angst ook meer. Wel wat heftiger dromen soms en kortademig bij inspanning. Ook soms erg moe en darmen wat last. Gekke is dat dit heel soms optreedt. Meestal gewoon goed. Ik ben tevreden!

Ritmoforine

13-01-2022 | Man | 62
disopyramide
Hartritmestoornissen
ik heb geprobeerd de doses te verlagen naar twee keer per dag een 1/4 tablet dus 60 mg toen voelden mijn benen minder vermoeid en ook deden mijn knieen minder pijn , maar helaas begon mijn hart ook weer meer last van hartrimestoornissen te krijgen en ben ik weer naar mijn oude dosering gegaan 2 x 1/2 tablet per dag met helaas als gevolg weer last van de bijwerkingen

Ritmoforine

12-01-2022 | Man | 76
disopyramide
Hartritmestoornissen
Werkt goed maar bijwerkingen heel vervelend. Direct al na eerste gebruik vreemde en vlokkerige ontlasting, sla nu ook vaak dag over en dat was nooit zo. Veel gas productie. Lichte hoofdpijn en verminderd en moeilijk plassen in de nacht.

06-01-2022 | Man | 80

Diltiazem

28-12-2021 | Vrouw | 71
diltiazem
Hartritmestoornissen
Kan niet tegen dit middel moet het door gebruiken terwijl de MDL arts zegt dat ik een vervanging moet. Heb er aambeien van gekregen vocht rond de enkels

Verapamil

23-12-2021 | Vrouw | 55
Hartritmestoornissen
4 weken geleden op de eerstehulphartbewaking terecht gekomen omdat mijn hartslag heel hoog was en na 2 dagen nog niet wilde zakken. Ik kreeg daar veramapil voorgeschreven 1x daags 120mg, dat werkte niet echt om de ritmestoornis(AVre-entry) weg te houden, cardioloog heeft het verhoogd naar 240mg en dat gaat echt perfect, nergens geen last van, ook niet van bijwerkingen. Nog[lees meer...] een voordeel sinds ik 240mg gebruik heb ik geen last meer gehad van migraine(normaal 3 à 4 dagen per week) en ik heb veel meer energie.

Slow-K

20-12-2021 | Man | 62
kaliumchloride oraal
Hartritmestoornissen
Houdt het kalium gehalte prima op peil.

06-12-2021 | Vrouw | 97
Hartritmestoornissen
Sinds een week over van 2x 75 mg zonder retard naar 100 mg 1 x daags retard want bloeddruk was te laag. En hartslag eigenlijk ook (52) nu ben ik elke keer draaierig.Kun je van retard meer bijwerkingen hebben dan van niet retard?wie herkent dit

Bisoprolol

06-12-2021 | Man | 20
bisoprolol
Hartritmestoornissen
Ik neem dit sinds 2 weken om hartoverslagen tegen te gaan (1000 / 2000 in 24u) Na 2 weken zijn deze aanzienlijk vermindert. Bijwerkingen: hoofdpijn, koude handen/voeten Inname: tablet smelt vaak zeer snel op de tong, wat gebruiksgemak verlaagd.

Doxazosine

30-11-2021 | Vrouw | 79
doxazosine
Hartritmestoornissen
Twee cardioversies gehad, doxazosine ,flecainide , en pradaxa als medicijn gekregen, ben nu een wrak.Ben moe, suf, hypernerveus,duizelig ,trillen en beven.Lig meer op de bank dan ik functioneer.

Sotalol

20-11-2021 | Man | 63
sotalol
Hartritmestoornissen
Veel hoofdpijn na inname en regelmatig duizelig.

20-11-2021 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Matig effectief. Verlaagd de hartslag en bloeddruk maar voorkomt geen hartritmestoornissen. Zelf oplossingen gevonden die enigszins helpen: ademhaling, rugslapen met vrij hard kussen (wel effectief) en bij aanval van HRS paar keer flink op de grond stampen. Ook helpt bij mij een rustige wandeling maken. Tips over hoe om te gaan met HRS zijn zeer welkom.

Isoptin

18-11-2021 | Vrouw | 80
Hartritmestoornissen
ik ben 80 jaar en begrijp dat sommige klachten bij de leeftijd horen,maar de bijwerkingen zijn verre van prettig.Welk medicijn kan ik nu beter nemen. Nebivolol gaf ook teveel bijwerkingen,o.a. pijnlijke benen,kortademig en wazig zicht.

Nebivolol

17-11-2021 | Vrouw | 80
nebivolol
Hartritmestoornissen
Heb verschillende betablokkers geslikt voorheen verapamil 120 mg. calciumblokker. Na klachten ander medicijn, Nebovolol .voorgeschreven door cardioloog. Echter die geven mij zoveel bijwerkingen dat ik weer terug wil naar Verapamil 120 mg. Met dat medicijn had ik toch minder nare bijwerkingen. Vriendelijke groet.

Flecainide

02-11-2021 | Vrouw | 27
flecainide
Hartritmestoornissen
Sinds september 2021 ontdekt dat ik (al bijna 10 jaar) met vertriculaire extrasystolen rondloop. Omdat mijn klachten ernstig waren en het percentage van overslagen op 36% zaten, ben ik aanvankelijk gestart met Flecaïnide 100mg capsules. Echter, dit bleek niet voldoende. Dus al snel verhoogd naar 150. De ritmestoornis is onder controle en met een nieuw onderzoek blijkt dat [lees meer...]ik nu zelfs op minder dan 0.01% overslagen zit. Echter, de bijwerkingen zijn alles behalve grappig! Ik voel me beroerd. Ben enorm duizelig, waardoor autorijden gevaarlijk is en ik zelfs dingen uit mijn handen laat vallen als het me overvalt. Sinds gisteren gestart met 2x50 tabletvorm om te kijken of de bijwerkingen minder worden, maar voel nu al dat dit niet de oplossing zal zijn. :( Ik ben net 27 en zie het oprecht niet zitten om dit mijn leven lang te blijven slikken.

14-10-2021 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
Ik slik ze tegen hartritmestoornissen. Daar helpt het wel tegen al is het niet 100%. Nadeel is wel dat als je van te voren geen hoge bloeddruk hebt die erg gaat zakken met duizeligheid tot gevolg. Deze medicijnen zouden ook tegen migraine helpen maar daar merk ik niks van. In tegendeel: het aantal migraines is hetzelfde maar de aanvallen duren langer omdat je al dagen van[lees meer...] te voren last krijgt van voorverschijnselen. Ook de aurafase duurt langer. Ik heb ergens gelezen dat dit middel niet geschikt is voor migraines met aura, kan daar helaas nergens meer informatie over vinden maar dat is dus wel ook mijn ervaring.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2767)
Depressie (2215)
Angst & paniekstoornis (2208)
Hoge bloeddruk (1578)
Blaasontsteking (1165)