ziekte

Bestaat uit:
Hartritmestoornis (231)   Sotalol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartritmestoornissen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartritmestoornissen

Lixiana

16-10-2020 | Man | 64
edoxaban
Hartritmestoornissen
Lixiana werkt probleemloos. Na mijn mini mazeoperatie i.v.m. hartritmestoornissen probeerde het ziekenhuis over te schakelen op andere bloedverdunners onder toezicht van de trombosedienst. Dit gaf heel veel bloedingen (zelfs 1 keer 112 gebeld) zowel in als na ontslag uit het ziekenhuis. Daarna weer snel overgestapt op Lixiana en het probleem van bloedingen was over. Dit m[lees meer...]edicijn is wel een stuk duurder dan de andere bloedverdunners maar je hoeft niet naar de trombosedienst. Uiteindelijk is dit medicijn veel goedkoper.

Vasexten

13-10-2020 | Man | 71
barnidipine
Hartritmestoornissen
Eenmaal hartritmestoornis 2005 bij onderzoek Ingang aorta te wijd door hypertensie inmiddels al een paar jaar stabiel en geen problemen dankzij medicaties. Eenmaal per jaar onderzoek door cardioloog in de Hartkliniek in Lelystad.

12-10-2020 | Vrouw | 27
Hartritmestoornissen
Ik heb heel af en toe een lage bloeddruk, ik heb namelijk een zeldzame hartafwijking die Wpw of beter wolff parkinson white syndrome heet. Ben op mijn 21ste opgenomen voor een ablatie en had toen een max ritme van 240hr/min. Mijn medicatie is al enkele keren opgedreven. Van 1.25 voor 1jaar naar 2.5mg voor 2 jaar op naar 5mg te gaan voor nog eens 2jaar om dat nu sinds dat i[lees meer...]k uitval rechts heb gehad ( rechter lichaamszijde was voor 30min inactief ) opgedreven naar 10mg. Nog steeds onzeker of alles goed zal blijven gaan. Maar ik geloof als verpleegkundige in de medische wereld en heb vertrouwen in de dokters die me helpen zowel cardioloog als neuroloog.

Propranolol

11-10-2020 | Vrouw | 52
propranolol

05-10-2020 | Vrouw | 50
Hartritmestoornissen
Angina pectoris, hartritmestoornissen en longemfyseem aderverkalking kransslagader zit voor 70procent dicht. Te lage bloeddruk bovendruk 80 onderdruk 40. En al twee openhartoperatie gehad en bij de tweede operatie hartstilstand gehad ,zat bloedpropje in mijn hartzakje.5 hartinfarcten. Een tia gehad kon een week niet praten.wou niet na ziekenhuis toe mond hing scheef. Er to[lees meer...]ch goed uit te komen. Toen was ik 30 jaar oud . Me eerste openhartoperatie was ik 46 jaar oud en de tweede was al na 2 maanden.nu een Defrozen Shoulder links en rechterschouder. Heb er in rechts en linkse schouder al drie spuiten in gehad. Ga nu kapot van de pijn. Slik oxazepam oxycodon 5mg kort werkend 6 0p een dag. 2x 20 mg oxycodon op een dag bromazapine 6 nu 4 x daags 1 tablet fenthany pleister 25 ug 7en een halve mg Dormicum. En mijn hartmedicatie natuurlijk. Maar ik heb nu al 6 maanden pijn in mijn linkerschouder, echt niet te houden die pijn met alles wat ik slik. Slaap ook slecht. Nu begin rechterschouder ook al. Ik kan dus niks. Niet op mijn scootmobiel kunnen rijden. Dan ga ik helemaal kapot van de pijn. Zelfs mijn jack russel lukt bijna niet om uit te laten. We weten dat het met mijn een aflopende zaak is. Door mijn hart wat familiair gebonden is. Dus belde net op dat ik kapot gaat van de pijn en loop te huilen en dat is niks voor mijn. Want mijn pijn grens lig hoog zeiden ze toen ik een meisje van 13jaar was. Is er dan echt niks voor doe schouder zodat ik nog een beetje kan functioneren kan. Kreeg donderdag 1 oktober nortriptyline van 10 nu. Was voor zenuwenpijn zei de huisarts. Ik slaap er niet door en heb nog pijn. Waarom pak mijn lichaam niks. Zit altijd elke dag met pijn. Zo wel met mijn hart die ook te weinig zuurstof krijg en met angina pectoris. Ik ben op en zo moe en weet het echt niet meer en huisarts schijnbaar ook niet. Maar ik lig elke nacht wakker en lig te janken van de pijn. Al de medicatie die ik slik help ook niet. Het enigste wat ik nu echt wil is eens lekker slapen zonder tien keer wakker te worden huilend van de pijn. Wie kan mijn aub helpen. Yvonne

15-09-2020 | Vrouw | 39
Hartritmestoornissen
Nooit meer deze medicatie voor mij. Vreselijke bijwerking van dit medicijn! Slijmerige diarree, overgeven, hele erge darm krampen, duizeligheid en misselijkheid, en als ergste ademnood... ook heel snel mee gestopt šŸ¤¢

Lanoxin

09-09-2020 | Man | 27
digoxine
Hartritmestoornissen
Klachten: Ruim 10 keer per dag een hartslag van 180 tot 250 slagen per minuut. Ik heb lanoxin enige tijd gebruikt na ontzettend veel andere medicijnen te hebben geprobeerd. Ik begon met 0,125mg en dit werkte een aantal weken, cardioloog heeft aangeraden over te gaan op 0,25mg ook hier was ik enige tijd mee uit de brand geholpen. Toen ook deze hoeveelheid zijn effect l[lees meer...]eek te verliezen gaf de cardioloog aan dat ik evt. 0.375mg zou kunnen proberen maar dit absoluut niet zonder risico was. Toch wilde ik het graag gebruiken want ik voelde me er zoveel beter bij. Bijwerkingen waren bij mij ZEER ENGE realistische dromen.(als ik wakker werd ging ik (bijna) kijken of ik mijn gezin niets had aangedaan.) Ritmestoornis werd niet verholpen door lanoxin of andere medicijnen, enkel werder de klachten verminderd/dragelijker. Uiteindelijk heb ik tot 2 keer toe een ablatie gehad en de 2e was gelukkig geslaagd! Nu ben ik al ruime tijd klachtenvrij.

Verapamil

01-09-2020 | Vrouw | 75
verapamil

Isosorbidemononitraat Tabletten

02-08-2020 | Vrouw | 70
isosorbide-5-mononitraat
Hartritmestoornissen
4 omleidingen 6 jaar later 4 stents, mocht stoppen met promocard, als ik last kreeg weer beginnen, kreeg last...weer begonnen ideaal nu geen last meer

19-07-2020 | Man | 74
Hartritmestoornissen
De medicatie is voor mij Sotalol geworden. Heeft enige bijwerkingen maar is effectief.

19-07-2020 | Man | 74

13-07-2020 | Man | 73

07-07-2020 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Ik heb nu vrijwel elke dag buikpijn en ga ook vaak naar het toilet. Soms zijn de pijnen zo erg dat ik nog nauwelijks kan lopen. Ontlasting slijmerig. Het heeft een negatieve invloed op mijn leven. Lijkt me beter om te stoppen en maar te kijken hoe het verder gaat met eventuele hart ritme stoornissen. Zo is het helemaal geen leven.

02-06-2020 | Man | 73

Hartritmestoornissen
na een algemene screening op 70 jarige leeftijd en 24 uurs hartonderzoek met een kastje kreeg ik metropolol voorgeschreven. daar werd ik doodziek van gedesoriƫnteerd en suf. autorijden werd gevaarlijk zelfs lopen op straat en de straat oversteken werd te riskant. ik kreeg van de huisarts als vervanging sotalol 40 mg die ik alleen hoefde te nemen als ik er zelf behoefte a[lees meer...]an had. ik leerde me aan niet teveel hooi op mijn vork te nemen en mijn activiteiten vooraf goed te plannen. Nu gebruik een paar keer per jaar een halve pil. Dat werkt goed. Met 10 pillen doe ik jaren.

Hartritmestoornissen
af en toe had ik hartritmestoornissen na een screening voor 70 jarigen kreeg ik metoprolol voorgeschreven daar werd ik ziek van, ik kreeg elke dag alle beschreven bijwerkingen tegelijk. ik raakte dan gedesoriƫnteerd en versuft. kon niet meer autorijden en zelfs op straat lopen en oversteken werd gevaarlijk. nu heb ik sotalol die ik naar behoefte kan nemen. dat is 1 pil va[lees meer...]n 40 mg in 3 maanden. meer heb ik niet nodig. ik heb me aangeleerd niet meer hooi op mijn vork te nemen dan ik gewoon aankan en mijn activiteiten goed te plannen zodat ik me vrijwel nooit meer hoef te haasten.

Hartritmestoornissen
voorgeschreven na algemene screening op 70 jarige leeftijd en 24 uurs onderzoek met een kastje. Voor de inname in de ochtend voelde ik me goed na de inname ontstonden gedurende de dag steeds meer bijwerkingen. Ik raakte dan langzamerhand ook versuft en gedesorienteerd. Autorijden werd gevaarlijk en zelfs lopen en de straat oversteken werd riskant.

30-04-2020 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Goede ervaring nergens last van ook geen bijwerkingen.

30-04-2020 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Voorheen had ik de medicijnen van TEVA daar had ik nergens problemen.

Tambocor

17-02-2020 | Vrouw | 66
Hartritmestoornissen
Gebruik Tambocor 150mg al enkele jaren 2x pdag .Zo nodig nog eens 50mg bij ernstige stoornis.Daarbij gebruik ik zo nodig isordil 5mg tegen druk op de borst. Dagelijks Lixiana 60mg als bloedverdunner en Metoprol 25mg Aprovel 75 mg als bloeddruk verlager. Veel last gewichtstoename vreselijk moeheid en duizeligheid slaapstoornis voornamelijk zijn deze klachten begonnen het af[lees meer...]gelopen jaar.Met arts al eens besproken of er iets veranderd kan worden aan de medicatie maar tussendoor nog veel last vd ritmestoornissen waardoor korte opnames met ambulance regelmatig voorkomen.Zie door de bomen het bos niet meer. Iemand met een dergelijke ervaring ? Tips zijn welkom.

Pradaxa

05-02-2020 | Man | 87
dabigatran etexilaat
Hartritmestoornissen
na fernprocoumon en zelf-prikken overgestapt op pradaxa. Ernstige vermoeiheidsverschijnselen, vooral in de benen. Geen eetlust, volslagen futloos. Over op xarelto, een verademing. Geen problemen meer.

Propranolol

16-01-2020 | Vrouw | 34
propranolol
Hartritmestoornissen
Door de huisartsenpost en vervolgenseen vervangende huisarts werd mij driemaal per dag 20 mg propranolol voorgeschreven. De aard van de aanvallen van tachycardie is al die tijd niet vastgesteld. Na het bezoeken van drie ziekenhuizen is pas na vier jaar voor het eerst een vermoeden van sinus uitgesproken. Propranolol hielp dan ook niet om aanvallen de stoppen. Via metoprolo[lees meer...]l en sotalol ben ik na vijf jaar aanklooien op bisoprolol gezet. Bisoprolol 5 mg helpt om een sinustachycardie binnen een halfuur af te zwakken. Het komt voor dat ik een tachycardie heb die ook niet door bisoprolol is te stoppen, mogelijk is het dan een flutter. Helaas kan ik dat niet inschatten. Als ik dat wel zou aanvoelen, dan zou ik sotalol innemen.

16-01-2020 | Vrouw | 34
Hartritmestoornissen
Bisoprolol is voor mij noodzakelijk om zware aanvalken van tachycardie te stoppen. Ik krijg weliswaar maagpijn, maar ik heb geen andere keus dan deze bijwerking voor lief te nemen. Hetzelfde geldt voor koude handen en voeten: ik houd er rekening mee dat ik die kan krijgen. Stop met het verspreiden van negatieve verhalen, want mensen zoals ik moeten dit middel echt gebruike[lees meer...]n!

16-01-2020 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Ik ben een 63-jarige man en slik al ruim een jaar 1 x daags (in de ochtend) 100 mg Metoprolol Sandoz i.v.m. in korte tijd 3 x Hartritmestoornissen gehad. Top middel. Geen Hartritmestoornissen gehad, geen enkele bijwerking (zelfs geen koude handen en/of voeten). Slaap prima, sport meermalen in de week, geen maag/darmklachten. Woog voordat ik dit gebruikte altijd rond de 88[lees meer...] kilo (ben 187). En na een jaar nog steeds. Dus gewichtstoename is het bekende "broodje aap" verhaal. Tevens is het ook complete onzin dat je van het merkloze (wat ik gebruik) Sandoz bijwerkingen krijg en van Selokeen niet. Ik heb nergens last van. Dus laat je niet gek maken door sommige reacties hier.

Eliquis

15-01-2020 | Man | 70
apixaban
Hartritmestoornissen
Goed medicijn met bijna geen bijwerkingen.Alleen in het begin wat klachten van hoofdpijn.

Xarelto

15-01-2020 | Man | 70
rivaroxaban
Hartritmestoornissen
Ik gebruikte eerst het medicijn Apixaban 2x daags.Omdat je Rivaoxaban maar 1x daags hoeft in te nemen over gestapt op dit medicijn.Binnen 3 weken gelijk spontaan een bloedneus. In 3 jaar tijd bij het gebruik van Apixaban nog nooit een bloeding gehad.Gelijk weer over gestapt op Apixaban 2x daags.Moet je niet hebben bloedingen.

10-01-2020 | Vrouw | 34
Hartritmestoornissen
Niet echt n hartritme stoornis maar een constante overslag of extra slag vh hart.

28-12-2019 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Na 3 jaar zoeken bleek dat ik hartritmestoornissen had. Eerst bisoprolol en Xarelto, daarna Solatol en Xarelto en een ablatie eind oktober. Medicijnen moet ik blijven slikken tot de controle eind januari. Hartritme is goed nu en stabiel, bloeddruk ook maar naar de hoek van de straat lopen lukt niet, misselijk, vaak een naar gevoel (geen pijn), beperkt in activiteiten, vee[lees meer...]l mensen om me heen is lastig, ergens naar toe leidt tot een naar en onbestemd gevoel. Iemand die dit herkent?? Het beperkt mijn doen en laten en maakt het leven klein en minder leuk. Ik vraag me af of dit bijwerkingen zijn van medicijn.

14-11-2019 | Vrouw | 52
Hartritmestoornissen
Ik ben na 10 jaar en na 2 ablaties gestopt met Flecainide. Volgens cardioloog kunnen er geen klachten zijn na stoppen, maar ik voel me trillerig en duizelig. Herkent iemand dit?

24-10-2019 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
1x p.m.'s nachts hartritmestoornissen, meestal na 4 tot 6u.over. 1 Ć  2x p.j.opname SEH. Hart resetten. Van de cardioloog Flecainide 50mg gekregen om na problemen hart weer rustig te krijgen. Dinsdag 9u.na zijligging hartritme van slag. Durfde nog geen Fl.te nemen dus bloeddrukverlagers, Bisoprolol en antistolling Eliquis genomen.Woe.cardiocentrum om advies gevraagd of ik[lees meer...] Fl.mocht nemen met andere medicijnen. Geen probleem en Fl.hielp tot 's nachts. Zittend geslapen en hele dag moe en soms torenhoge bl.druk. Durf geen 2e Fl.tablet te nemen ivm.moeheid etc Morgen huisarts en dan waarschijnlijk resetten in zkh.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2424)
Depressie (1973)
Angst & paniekstoornis (1882)
Hoge bloeddruk (1374)
Blaasontsteking (986)