ziekte

Bestaat uit:
Hartritmestoornis (235)   Sotalol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartritmestoornissen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartritmestoornissen

Lopresor

06-06-2021 | Man | 55

06-06-2021 | Man | 55
Hartritmestoornissen
Al 23 jaar hartritmestoornissen rechterkamer sinds 3 jaar ook atrium vibreren eerst 20 jaar metropolol gebruikt hierbij geen bijwerkingen Sinds 3 jaar sotalol hierbij veel last van koude handen en voeten en vooral moeheid in benen ook vergeetachtig geworden Altijd zeer sportief en actief geweest nu niet meer vooruit te branden vooral bij iets warmer weer 20 + Iemand her[lees meer...]kent zich hierin bij warmer weer?

Verapamil

21-05-2021 | Vrouw | 33
verapamil
Hartritmestoornissen
In augustus 2020 ivm hartritmestoornissen een cardioversie uitgevoerd bij mij. Hierna van de cardioloog metropolol 50mg voorgeschreven. Na wat onderzoeken aan mijn hart en bloeddruk, waar overigens niets zorgwekkends uit is gekomen, kreeg ik na telefonisch consult met een cardioloog een vervolg met de metropolol. Just in case. De cardioloog belde later terug en wilde mij t[lees meer...]och van de metropolol af hebben ivm mijn psoriasis. Er blijkt een stofje in de metropol te zitten welke psoriasis triggert. Ik mocht over op de Verapamil 120mg 1x daags. Wat een verademing. Ik was niet meer de hele dag misselijk, geen kloppingen en duizelingen meer. Heel blij met deze overstap. En de psoriasis is ook rustiger geworden.

10-05-2021 | Man | 74
Hartritmestoornissen
jaren sotalol gebruikt en een jaar rytmonorm tussendoor nog eens verapromil nu aan de metoprolol van 25 mg bij mij werkt het het beste als ik de helft neem dan krijg ik weinig storingen en het is niet zo heftig als sotalol

Eliquis

06-05-2021 | Vrouw | 69
apixaban
Hartritmestoornissen
Vanwege boezemfibrilleren en diabetes met dit middel begonnen op voorschrift van cardioloog. Al snel kwam de onrust en een opgejaagd gevoel, alsof ik 20 kopjes koffie op had. Ik voelde permanent mijn hartwerking door mijn hele lijf, mijn hart bonkte al bij geringe inspanning. Ook het slapen ging slecht, met name het inslapen. Ik zat als een angstig en hopeloos wezen vaak [lees meer...]lamgeslagen op de bank en vroeg me af hoe nu verder. Na overleg met apotheker contact opgenomen met cardioloog, die meteen een ander middel (Xarelto) voorschreef. Dit verminderde de klachten met zo'n 80%.

22-04-2021 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Gebruik 2 maal daags metoprolol 50 retard Geweldig middel voor mij ! Zou niet meer zonder kunnen . En totaal geen bijwerkingen.

Fenprocoumon

20-04-2021 | Vrouw | 66
fenprocoumon
Hartritmestoornissen
Ik heb hartritmestoornissen en na een ablatie behandeling zakt mijn hartslag weg. Ik heb sinds die tijd een pacemaker en slik al bijna 15 jaar fenprocoumon. Al die tijd slaap ik slecht. De laatste jaren krijg ik steeds meer last van mijn gewrichten. Is dit voor meer mensen herkenbaar en wat kan ik doen? Overstappen naar een andere kortwerkende bloedverdunners?

Eliquis

18-04-2021 | Vrouw | 78
apixaban
Hartritmestoornissen
Ik gebruik eliquis al 5 jaar na een vervanging van de mitrailleur klep , biologische klep en voel mij prima .

Amiodaron

17-04-2021 | Man | 73
amiodaron
Hartritmestoornissen
Na ablatie gedurende drie maanden voorgeschreven. Zeer sterke huidirritatie . Zelfs een jaar na het stoppen met dit medicijn nog steeds zeer snelle verbranding in de zon ondanks beschermingsfactor 50

Slow-K

14-04-2021 | Man | 61
kaliumchloride oraal
Kaliumgehalte te laag

Amiodaron

13-04-2021 | Man | 67
amiodaron
Hartritmestoornissen
Na ruim twee jaar gebruikt te hebben werd mijn zicht verminderd. Tevens zwelde mijn gezicht op en kon moeilijk naar het toilet. Dit resulteerde in een longoedeem met alle gevolgen van dien. Nu werkt mijn schildklier te traag.

Flecainide

12-04-2021 | Vrouw | 67
flecainide
Hartritmestoornissen
Door het uitspuiten van mijn oren kreeg ik last van draaiduizeligheid, die verergerde door het gebruik van flecainide 200mg. Toen ik stopte met flecainide verdween de draaiduizeligheid. Van de arts kreeg ik nu 150 mg voorgeschreven, die ik ben gaan slikken na een maand zonder medicatie. Twee weken ging het goed en toen kreeg ik de eerste bijwerkingen zoals in de avond pi[lees meer...]jn op de borst en een pauze in mijn hartslag. (net als eerder bij de 200mg). Ik neem de medicijnen in voordat ik naar bed ga. Na drie weken en ook na het gebruik van Nitrolingual (spuitje voor onder mijn tong) werd ik heel duizelig wakker en zodra ik probeerde op te staan ook heel erg misselijk zodat ik amper naar het toilet kon. Ik kon niet eten en drinken, braakte zelfs slokjes water uit en kon alleen maar liggen. Ik durfde s'avonds mijn medicijnen niet in te nemen en doe dat nog steeds niet. De volgende dag kon ik langzaam weer wat drinken en een beetje eten, wel voel ik af en toe steken in mijn lever en pijn in mijn nierstreek en heb een soort opvliegers, blozen noemen ze dat in de bijsluiter. Nu de vierde dag, kan ik weer zitten aan de eettafel, maar ben nog steeds een beetje duizelig en heb jeukende uitslag vooral op mijn borst. Ik voel me erg slap, maar het gaat beter.

Ritmoforine

21-03-2021 | Man | 71
disopyramide
Hartritmestoornissen
Na 8 ablaties ivm boezemfibrillatie bleven er nog ongewenste overslagen over. Deze worden succesvol met Ritmoforine behandeld. Ben hiermee tevreden. Ongewenst ritme komt vrijwel niet meer voor.

Tambocor

16-03-2021 | Vrouw | 22
flecainide
Hartritmestoornissen
Iets meer dan anderhalf jaar geleden is bij mij de hartritme stoornis AVNRT vastgesteld. Na metoprolol te hebben geprobeerd zonder effect (iedere maand minimaal 1 aanval en meerdere keren opgenomen en adenosine toegediend) stelde de arts bijna een jaar geleden een ablatie voor. Een andere mogelijkheid was nog 1 medicijn proberen, maar de kans op succes was klein. Ik besloo[lees meer...]t toch het medicijn, de Tambocor, een kans te geven. En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan. Sinds de start met Tambocor geen (grote) aanval meer gehad. Af en toe gedacht dat de aanval opkwam maar deze heeft nooit door gezet of het was toch niet zo.

Rivaroxaban

11-02-2021 | Man | 69
rivaroxaban
Hartritmestoornissen
In toenemende mate last van vermelde bijwerkingen. Overgestapt van 20 mg naar 15 mg, geen effect. Na overleg met cardioloog na 4e ablatie (eindelijk succesvol) gestopt met Rivaroxaban.

23-12-2020 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Hartritme stoornissen van linkervoorkamer. Ik moet de Bisoprolol samen met Apocard Retard 3 maanden innemen en dan op controle terug komen. Als deze bijverschijnselen na een paar weken niet verminderen/overgaan neem ik contact op met de cardioloog.

Lanoxin

03-12-2020 | Man | 65
digoxine
Hartritmestoornissen
Gevoel van zwakte en onwel zijn. Lusteloosheid, vermoeidheid. Hoofdpijn, misselijkheid. Wazig zien en door een gele waas zien. Verwardheid. Hartkloppingen. bleek overdoseringsverschijnselen bij 0,25 mg Laat je goed controleren op de digoxinespiegel in je bloed zoals beschreven in het https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/ lage doseringen kunnen al leiden[lees meer...] tot intoxinatie En kijk eens naar internet; per direct gestopt met dat gif Is gemaakt van het vingerhoedskruid !!!!!!!

Lixiana

16-10-2020 | Man | 64
edoxaban
Hartritmestoornissen
Lixiana werkt probleemloos. Na mijn mini mazeoperatie i.v.m. hartritmestoornissen probeerde het ziekenhuis over te schakelen op andere bloedverdunners onder toezicht van de trombosedienst. Dit gaf heel veel bloedingen (zelfs 1 keer 112 gebeld) zowel in als na ontslag uit het ziekenhuis. Daarna weer snel overgestapt op Lixiana en het probleem van bloedingen was over. Dit m[lees meer...]edicijn is wel een stuk duurder dan de andere bloedverdunners maar je hoeft niet naar de trombosedienst. Uiteindelijk is dit medicijn veel goedkoper.

Vasexten

13-10-2020 | Man | 71
barnidipine
Hartritmestoornissen
Eenmaal hartritmestoornis 2005 bij onderzoek Ingang aorta te wijd door hypertensie inmiddels al een paar jaar stabiel en geen problemen dankzij medicaties. Eenmaal per jaar onderzoek door cardioloog in de Hartkliniek in Lelystad.

12-10-2020 | Vrouw | 27
Hartritmestoornissen
Ik heb heel af en toe een lage bloeddruk, ik heb namelijk een zeldzame hartafwijking die Wpw of beter wolff parkinson white syndrome heet. Ben op mijn 21ste opgenomen voor een ablatie en had toen een max ritme van 240hr/min. Mijn medicatie is al enkele keren opgedreven. Van 1.25 voor 1jaar naar 2.5mg voor 2 jaar op naar 5mg te gaan voor nog eens 2jaar om dat nu sinds dat i[lees meer...]k uitval rechts heb gehad ( rechter lichaamszijde was voor 30min inactief ) opgedreven naar 10mg. Nog steeds onzeker of alles goed zal blijven gaan. Maar ik geloof als verpleegkundige in de medische wereld en heb vertrouwen in de dokters die me helpen zowel cardioloog als neuroloog.

Propranolol

11-10-2020 | Vrouw | 52
propranolol

05-10-2020 | Vrouw | 50
Hartritmestoornissen
Angina pectoris, hartritmestoornissen en longemfyseem aderverkalking kransslagader zit voor 70procent dicht. Te lage bloeddruk bovendruk 80 onderdruk 40. En al twee openhartoperatie gehad en bij de tweede operatie hartstilstand gehad ,zat bloedpropje in mijn hartzakje.5 hartinfarcten. Een tia gehad kon een week niet praten.wou niet na ziekenhuis toe mond hing scheef. Er to[lees meer...]ch goed uit te komen. Toen was ik 30 jaar oud . Me eerste openhartoperatie was ik 46 jaar oud en de tweede was al na 2 maanden.nu een Defrozen Shoulder links en rechterschouder. Heb er in rechts en linkse schouder al drie spuiten in gehad. Ga nu kapot van de pijn. Slik oxazepam oxycodon 5mg kort werkend 6 0p een dag. 2x 20 mg oxycodon op een dag bromazapine 6 nu 4 x daags 1 tablet fenthany pleister 25 ug 7en een halve mg Dormicum. En mijn hartmedicatie natuurlijk. Maar ik heb nu al 6 maanden pijn in mijn linkerschouder, echt niet te houden die pijn met alles wat ik slik. Slaap ook slecht. Nu begin rechterschouder ook al. Ik kan dus niks. Niet op mijn scootmobiel kunnen rijden. Dan ga ik helemaal kapot van de pijn. Zelfs mijn jack russel lukt bijna niet om uit te laten. We weten dat het met mijn een aflopende zaak is. Door mijn hart wat familiair gebonden is. Dus belde net op dat ik kapot gaat van de pijn en loop te huilen en dat is niks voor mijn. Want mijn pijn grens lig hoog zeiden ze toen ik een meisje van 13jaar was. Is er dan echt niks voor doe schouder zodat ik nog een beetje kan functioneren kan. Kreeg donderdag 1 oktober nortriptyline van 10 nu. Was voor zenuwenpijn zei de huisarts. Ik slaap er niet door en heb nog pijn. Waarom pak mijn lichaam niks. Zit altijd elke dag met pijn. Zo wel met mijn hart die ook te weinig zuurstof krijg en met angina pectoris. Ik ben op en zo moe en weet het echt niet meer en huisarts schijnbaar ook niet. Maar ik lig elke nacht wakker en lig te janken van de pijn. Al de medicatie die ik slik help ook niet. Het enigste wat ik nu echt wil is eens lekker slapen zonder tien keer wakker te worden huilend van de pijn. Wie kan mijn aub helpen. Yvonne

Metoprolol / Hydrochloorthiazide

15-09-2020 | Vrouw | 39
metoprolol / hydrochloorthiazide
Hartritmestoornissen
Nooit meer deze medicatie voor mij. Vreselijke bijwerking van dit medicijn! Slijmerige diarree, overgeven, hele erge darm krampen, duizeligheid en misselijkheid, en als ergste ademnood... ook heel snel mee gestopt šŸ¤¢

Lanoxin

09-09-2020 | Man | 27
digoxine
Hartritmestoornissen
Klachten: Ruim 10 keer per dag een hartslag van 180 tot 250 slagen per minuut. Ik heb lanoxin enige tijd gebruikt na ontzettend veel andere medicijnen te hebben geprobeerd. Ik begon met 0,125mg en dit werkte een aantal weken, cardioloog heeft aangeraden over te gaan op 0,25mg ook hier was ik enige tijd mee uit de brand geholpen. Toen ook deze hoeveelheid zijn effect l[lees meer...]eek te verliezen gaf de cardioloog aan dat ik evt. 0.375mg zou kunnen proberen maar dit absoluut niet zonder risico was. Toch wilde ik het graag gebruiken want ik voelde me er zoveel beter bij. Bijwerkingen waren bij mij ZEER ENGE realistische dromen.(als ik wakker werd ging ik (bijna) kijken of ik mijn gezin niets had aangedaan.) Ritmestoornis werd niet verholpen door lanoxin of andere medicijnen, enkel werder de klachten verminderd/dragelijker. Uiteindelijk heb ik tot 2 keer toe een ablatie gehad en de 2e was gelukkig geslaagd! Nu ben ik al ruime tijd klachtenvrij.

Verapamil

01-09-2020 | Vrouw | 75
verapamil

Isosorbidemononitraat Tabletten

02-08-2020 | Vrouw | 70
isosorbide-5-mononitraat
Hartritmestoornissen
4 omleidingen 6 jaar later 4 stents, mocht stoppen met promocard, als ik last kreeg weer beginnen, kreeg last...weer begonnen ideaal nu geen last meer

19-07-2020 | Man | 74
Hartritmestoornissen
De medicatie is voor mij Sotalol geworden. Heeft enige bijwerkingen maar is effectief.

19-07-2020 | Man | 74

13-07-2020 | Man | 73

07-07-2020 | Man | 68
Hartritmestoornissen
Ik heb nu vrijwel elke dag buikpijn en ga ook vaak naar het toilet. Soms zijn de pijnen zo erg dat ik nog nauwelijks kan lopen. Ontlasting slijmerig. Het heeft een negatieve invloed op mijn leven. Lijkt me beter om te stoppen en maar te kijken hoe het verder gaat met eventuele hart ritme stoornissen. Zo is het helemaal geen leven.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2575)
Depressie (2076)
Angst & paniekstoornis (2006)
Hoge bloeddruk (1452)
Blaasontsteking (1053)