ziekte

Bestaat uit:
Hartritmestoornis (235)   Sotalol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartritmestoornissen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartritmestoornissen

Propranolol

23-01-2022 | Vrouw | 51
propranolol
Hartritmestoornissen
Lang moeten zoeken voor de juiste dosering gevonden was. Nu na paar maanden prima. Hartkloppingen bijna weg, rustiger en relaxed gevoel. Geen angst ook meer. Wel wat heftiger dromen soms en kortademig bij inspanning. Ook soms erg moe en darmen wat last. Gekke is dat dit heel soms optreedt. Meestal gewoon goed. Ik ben tevreden!

Ritmoforine

13-01-2022 | Man | 62
disopyramide
Hartritmestoornissen
ik heb geprobeerd de doses te verlagen naar twee keer per dag een 1/4 tablet dus 60 mg toen voelden mijn benen minder vermoeid en ook deden mijn knieen minder pijn , maar helaas begon mijn hart ook weer meer last van hartrimestoornissen te krijgen en ben ik weer naar mijn oude dosering gegaan 2 x 1/2 tablet per dag met helaas als gevolg weer last van de bijwerkingen

Ritmoforine

12-01-2022 | Man | 76
disopyramide
Hartritmestoornissen
Werkt goed maar bijwerkingen heel vervelend. Direct al na eerste gebruik vreemde en vlokkerige ontlasting, sla nu ook vaak dag over en dat was nooit zo. Veel gas productie. Lichte hoofdpijn en verminderd en moeilijk plassen in de nacht.

06-01-2022 | Man | 80

Diltiazem

28-12-2021 | Vrouw | 71
diltiazem
Hartritmestoornissen
Kan niet tegen dit middel moet het door gebruiken terwijl de MDL arts zegt dat ik een vervanging moet. Heb er aambeien van gekregen vocht rond de enkels

Verapamil

23-12-2021 | Vrouw | 55
Hartritmestoornissen
4 weken geleden op de eerstehulphartbewaking terecht gekomen omdat mijn hartslag heel hoog was en na 2 dagen nog niet wilde zakken. Ik kreeg daar veramapil voorgeschreven 1x daags 120mg, dat werkte niet echt om de ritmestoornis(AVre-entry) weg te houden, cardioloog heeft het verhoogd naar 240mg en dat gaat echt perfect, nergens geen last van, ook niet van bijwerkingen. Nog[lees meer...] een voordeel sinds ik 240mg gebruik heb ik geen last meer gehad van migraine(normaal 3 à 4 dagen per week) en ik heb veel meer energie.

Slow-K

20-12-2021 | Man | 62
kaliumchloride oraal
Hartritmestoornissen
Houdt het kalium gehalte prima op peil.

06-12-2021 | Vrouw | 97
Hartritmestoornissen
Sinds een week over van 2x 75 mg zonder retard naar 100 mg 1 x daags retard want bloeddruk was te laag. En hartslag eigenlijk ook (52) nu ben ik elke keer draaierig.Kun je van retard meer bijwerkingen hebben dan van niet retard?wie herkent dit

Bisoprolol

06-12-2021 | Man | 20
bisoprolol
Hartritmestoornissen
Ik neem dit sinds 2 weken om hartoverslagen tegen te gaan (1000 / 2000 in 24u) Na 2 weken zijn deze aanzienlijk vermindert. Bijwerkingen: hoofdpijn, koude handen/voeten Inname: tablet smelt vaak zeer snel op de tong, wat gebruiksgemak verlaagd.

Doxazosine

30-11-2021 | Vrouw | 79
doxazosine
Hartritmestoornissen
Twee cardioversies gehad, doxazosine ,flecainide , en pradaxa als medicijn gekregen, ben nu een wrak.Ben moe, suf, hypernerveus,duizelig ,trillen en beven.Lig meer op de bank dan ik functioneer.

Sotalol

20-11-2021 | Man | 63
sotalol
Hartritmestoornissen
Veel hoofdpijn na inname en regelmatig duizelig.

20-11-2021 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Matig effectief. Verlaagd de hartslag en bloeddruk maar voorkomt geen hartritmestoornissen. Zelf oplossingen gevonden die enigszins helpen: ademhaling, rugslapen met vrij hard kussen (wel effectief) en bij aanval van HRS paar keer flink op de grond stampen. Ook helpt bij mij een rustige wandeling maken. Tips over hoe om te gaan met HRS zijn zeer welkom.

Isoptin

18-11-2021 | Vrouw | 80
Hartritmestoornissen
ik ben 80 jaar en begrijp dat sommige klachten bij de leeftijd horen,maar de bijwerkingen zijn verre van prettig.Welk medicijn kan ik nu beter nemen. Nebivolol gaf ook teveel bijwerkingen,o.a. pijnlijke benen,kortademig en wazig zicht.

Nebivolol

17-11-2021 | Vrouw | 80
nebivolol
Hartritmestoornissen
Heb verschillende betablokkers geslikt voorheen verapamil 120 mg. calciumblokker. Na klachten ander medicijn, Nebovolol .voorgeschreven door cardioloog. Echter die geven mij zoveel bijwerkingen dat ik weer terug wil naar Verapamil 120 mg. Met dat medicijn had ik toch minder nare bijwerkingen. Vriendelijke groet.

Flecainide

02-11-2021 | Vrouw | 27
flecainide
Hartritmestoornissen
Sinds september 2021 ontdekt dat ik (al bijna 10 jaar) met vertriculaire extrasystolen rondloop. Omdat mijn klachten ernstig waren en het percentage van overslagen op 36% zaten, ben ik aanvankelijk gestart met Flecaïnide 100mg capsules. Echter, dit bleek niet voldoende. Dus al snel verhoogd naar 150. De ritmestoornis is onder controle en met een nieuw onderzoek blijkt dat [lees meer...]ik nu zelfs op minder dan 0.01% overslagen zit. Echter, de bijwerkingen zijn alles behalve grappig! Ik voel me beroerd. Ben enorm duizelig, waardoor autorijden gevaarlijk is en ik zelfs dingen uit mijn handen laat vallen als het me overvalt. Sinds gisteren gestart met 2x50 tabletvorm om te kijken of de bijwerkingen minder worden, maar voel nu al dat dit niet de oplossing zal zijn. :( Ik ben net 27 en zie het oprecht niet zitten om dit mijn leven lang te blijven slikken.

14-10-2021 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
Ik slik ze tegen hartritmestoornissen. Daar helpt het wel tegen al is het niet 100%. Nadeel is wel dat als je van te voren geen hoge bloeddruk hebt die erg gaat zakken met duizeligheid tot gevolg. Deze medicijnen zouden ook tegen migraine helpen maar daar merk ik niks van. In tegendeel: het aantal migraines is hetzelfde maar de aanvallen duren langer omdat je al dagen van[lees meer...] te voren last krijgt van voorverschijnselen. Ook de aurafase duurt langer. Ik heb ergens gelezen dat dit middel niet geschikt is voor migraines met aura, kan daar helaas nergens meer informatie over vinden maar dat is dus wel ook mijn ervaring.

05-10-2021 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Wanneer ik de ervaringen lees lijkt het wel of metoprolol alleen maar ellende geeft. Natuurlijk is het vervelend wanneer je bijwerkingen hebt. Ik ben echter zeer tevreden over het gebruik van metoprolol ook al was en ben ik er geen voorstander van. Maar soms heb je geen keuze in het kiezen van iets wat je probleem kan verhelpen. De enige echte bijwerking is het dromen maar[lees meer...] dat probeer ik dan maar te relativeren.

Eliquis

02-10-2021 | Vrouw | 69
apixaban
Hartritmestoornissen
Opgejaagd gevoel, constant gevoel van stress. Vaak in het geheel geen aanleiding voor. Soms hoofdpijn. Wel gebruiksvriendelijk, behalve als je artrose/reuma klachten aan handen hebt. Dan is het lastig uit de verpakking te krijgen. Sinds 1 jaar in gebruik.

24-09-2021 | Man | 76
Hartritmestoornissen
Te wenig pomp kracht hart, Digoxine zou het verbeteren, helaas lukte dat niet en moet ik worden gekatheteriseerd worden, gezien mijn leeftijd en 45 geleden een hartinfarct lijkt het mij nu te laat.

24-09-2021 | Vrouw | 87
Na ingenomen na ongeveer 1 uur diaree

23-09-2021 | Man | 76

13-09-2021 | Vrouw | 19
Hartritmestoornissen
Ik slik nu ongeveer 2 jaar metroprolol . De laatste tijd begin ik steeds meer bijwerkingen te krijgen. Ik slik dr metroprolol omdat mijn hart ‘te snel’ klopt. Uiteraard moet het medicijn dit verhelpen en de hartslag laten zakken. Helaas heb ik nu nog steeds we eens een hartslag van 190 (zowel in rust als bij inspanning). Laatst hierover contact gehad met de cardioloog en [lees meer...]die zei dat ik dan maar een hogere dosis zou moeten nemen, ik heb er voor gekozen dit niet te doen omdat ik soms al enorm wordt geremd door alle bijwerkingen. Ik heb ondanks het medicijn nog steeds vaak last van hartkloppingen en een te hoge hartslag, maar mijn cardioloog ziet hier niet zo de ernst van in omdat ik nog jong ben.

18-08-2021 | Man | 61
Hartritmestoornissen
Mijn ervaring? Vanwege constante hart vibreren in het ziekenhuis terecht gekomen. Aan het infuus gelegen en dat hielp niet, vervolgens na enige tijd ECV. Uiteraard geen dag of 2 oid ter observatie gelegen, maar meteen in de middag met medicatie naar huis gestuurd, medicatie oa bloedverdunners en maagbeschermer. Twee weken later geen effect medicatie, terug naar het zi[lees meer...]ekenhuis, diverse onderzoeken, oa hartfilmpje Echo en al wat er bij hoort, ook nog holteronderzoek gehad, vonden er niks op, ja, zo nu en dan overslag rikketik . Maar toch last van de rikketik, nu komt het, in 4 maand tijd door verschillende cardiologen gezien en verschillende hartmedicaties gekregen, let wel, bij geen 1 zat er een maagbeschermer bij. Gevolgen, je bent gewoon ene wrak geworden, constant moe ,misselijk en oplopende hartslag, last van de maag en eetlust nagenoeg 0 en er niet op gewezen geworden dat je maagbeschermers er bij zou moeten/kunnen gebruiken. Nu ben ik , door dat ik mij al zo,n beetje 4 maand, door diverse harttabletten, hondsberoerd voel met de laatste hart medicatie Metoprolol 50 mg, gestopt. Elke keer als ik een cardioloog om raad vroeg, en ik daarbij de kwalen aan hem/haar voorlegde kreeg ik gewoon een andere hartpil voorgeschreven, kwaal bleef gewoon doorgaan. Waarom wijst er dan niemand van artsen en of specialisten op de oplossing . Nu uiteindelijk word er bij mij een algehele bloedonderzoek gedaan, kijken wat voor schade ik, vanwege al die verschillende hartmedicaties zonder maagbeschermers opgelopen heb. In die tijd , eigenlijk nu nog steeds,zat ik ook nog eens met een hele boel stress. Vertrouwen in de medische wereld is dan ook bij mij al aardig geslonken, of komt dat soms door Corona dat dat veel belangrijker geworden is, de rest is bijzaak geworden, of heb ik het mis.

15-08-2021 | Vrouw | 59
Hartritmestoornissen
Sinds 1 1/2 jaar gebruikte ik metoprolol.Ik had boezemfibrileren gehad en zat in zware burnout.Al snel,kreeg ik veel pijn op de borst,uitval en hoofdpijn,pijn in armen,kaken,na het innemen van metoprol.Mijn cardioloog zei dat het niet kon dat ik van dit middel zo,n pijn kreeg;"zal vast wel aan de burnout liggen en het feit dat ik te dik ben."Ik heb al deze tijd in een vres[lees meer...]elijke hel geleefd,zoveel pijn,dat ik soms dacht dat euthanasie beter zou zijn als het niet over ging.Ik werd niet geloofd,want ik had toch immers een "burnout"!Ik kreeg zelfs een medisch psychologe, die me daarin begeleidde.Ik ben vele malen gestopt met metoprolol,maar moest weer beginnen omdat ik weer hartritmestoornissen kreeg.Het was inmiddels corona tijd en ben letterlijk onder een steen gekropen om de coronapatienten niet te hinderen en heb dus zo 1 1\2 jaar vreselijke pijnen geleden.Toen het coronavirus afnam,kreeg ik op verzoek een andere cardioloog en deze dank ik op mijn blote knieën dat hij een hartcatherisatie bij me liet uitvoeren,want toen moest ik 5 dagen stoppen met bloedverdunners en heb toen ook de metoprolol niet meer genomen.En tadaaa ik was pijnvrij.Op de laatste dag zonder bloedverdunners heb ik metoprolol genomen en die vreselijke pijn was terug.Bij de catherisatie is mijn kransslagader goed gebleken,-waar ik inmiddels ook niet meer aan twijfelde-maar nu was het bewijs daar.Ik heb vanaf de dag dat ik stopte met metoprolol geen pijn meer gehad,wel nog een week hartkloppingen die zachtjesaan ook verdwenen.Moraal van dit verhaal:blijf bij je gevoel!Als 20 mensen zeggen dat het komt door je burnout,want daar "kun je alles "van krijgen,en jij voelt dat het niet zo is,blijf bij je gevoel.Elk mens is anders,elk medicijn werkt bij iedereen anders.Bij mij was overgevoeligheid voor bepaalde medicijnen bekend,had ook al ooit een anaflaktische reactie gehad,maar er werd niet naar me geluisterd.Het is te triest voor woorden dat ik bijna 2 jaar zoveel pijn geleden heb,terwijl dit niet nodig was.

Amiodaron

04-08-2021 | Vrouw | 70
amiodaron
Hartritmestoornissen
Heb dus hartkloppingen en in de nacht veel bonzen van ❤️ op rug links rechts liggen amiodaron snel het bleef 135 pm huisarts post assistent gebeld moet er maar een extra nemen dus week lang 2 per dag nu op de helft nog steeds t zelfde en moest maandag morgen bellen voor cv afspraak maar wat bleek huisarts en de zondag assistent hadden dinsdag middag niks doorgeven.Gaat ac[lees meer...]hter uit ziekenhuis dus nu afwachten op afspraak heb al t mogelijkheden al geprobeerd eerst n week 2 💊 dan kijken we verder .pfffffff.

Verapamil

02-08-2021 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Na een ritmestoornis bloedverdunners en verapamil. Vaker ritmestoornis gehad. 120 mg was een ramp. Heel veel klachten, ook na maanden over gestapt naar 2x40. Geen verbetering. Overgestapt 1x 40 geen verbetering. Auto rijden wil eigenlijk nog steeds niet. Ben gestopt met verapamil. En zie daar na een jaar van gebruik ben ik nu weer de oude. Kan alles weer. Veilig achter het[lees meer...] stuur. Fietsen geen enkel probleem meer. Hartkloppingen zijn over. Slapen op een bonkend hart is over. Maar.... Een jaar geen ritme stoornis gehad. Mogelijk komt dat weer... Geen idee.

Isoptin

18-07-2021 | Man | 57

Flecainide

18-07-2021 | Vrouw | 55
flecainide
Hartritmestoornissen
Ik gebruik nu ruim 3 maanden Flecainide 50 mg vanwege hartritmestoornissen, oorzaak nog niet gevonden. Ik heb zelf de keuze gemaakt om het 's avonds in te nemen, omdat ik gelezen had dat het de eerste 7 uur het meest effectief werkt en ik 's avonds het meeste last had. Werkt goed, ik heb nauwelijks bijverschijnselen. Soms bij sporten een heel licht draaierig gevoel en wat [lees meer...]kortademigheid. Dit is helaas niet te voorkomen, volgens mijn arts. Bij dit soort medicijnen is het van belang om ze heel nauwkeurig in te nemen, dus dat doe ik keurig elke dag om half 8. Als ik het tabletje vergeet en later neem, lijkt de werking anders te zijn. Dus regelmaat is echt belangrijk. Volgens mij helpt het ook om met een lage dosis te beginnen en langzaam uit te bouwen naar een hogere dosis, zodat je lichaam er aan kan wennen. Ik heb dat gemerkt met een bètablokker, die ik hiervoor gebruikte.

30-06-2021 | Man | 71

17-06-2021 | Man | 71
Hartritmestoornissen

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2688)
Depressie (2167)
Angst & paniekstoornis (2133)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1133)