ziekte

Bestaat uit:
Hartritmestoornis (235)   Sotalol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartritmestoornissen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartritmestoornissen

24-09-2021 | Vrouw | 87
Na ingenomen na ongeveer 1 uur diaree

23-09-2021 | Man | 76

13-09-2021 | Vrouw | 19
Hartritmestoornissen
Ik slik nu ongeveer 2 jaar metroprolol . De laatste tijd begin ik steeds meer bijwerkingen te krijgen. Ik slik dr metroprolol omdat mijn hart ‘te snel’ klopt. Uiteraard moet het medicijn dit verhelpen en de hartslag laten zakken. Helaas heb ik nu nog steeds we eens een hartslag van 190 (zowel in rust als bij inspanning). Laatst hierover contact gehad met de cardioloog en [lees meer...]die zei dat ik dan maar een hogere dosis zou moeten nemen, ik heb er voor gekozen dit niet te doen omdat ik soms al enorm wordt geremd door alle bijwerkingen. Ik heb ondanks het medicijn nog steeds vaak last van hartkloppingen en een te hoge hartslag, maar mijn cardioloog ziet hier niet zo de ernst van in omdat ik nog jong ben.

18-08-2021 | Man | 61
Hartritmestoornissen
Mijn ervaring? Vanwege constante hart vibreren in het ziekenhuis terecht gekomen. Aan het infuus gelegen en dat hielp niet, vervolgens na enige tijd ECV. Uiteraard geen dag of 2 oid ter observatie gelegen, maar meteen in de middag met medicatie naar huis gestuurd, medicatie oa bloedverdunners en maagbeschermer. Twee weken later geen effect medicatie, terug naar het zi[lees meer...]ekenhuis, diverse onderzoeken, oa hartfilmpje Echo en al wat er bij hoort, ook nog holteronderzoek gehad, vonden er niks op, ja, zo nu en dan overslag rikketik . Maar toch last van de rikketik, nu komt het, in 4 maand tijd door verschillende cardiologen gezien en verschillende hartmedicaties gekregen, let wel, bij geen 1 zat er een maagbeschermer bij. Gevolgen, je bent gewoon ene wrak geworden, constant moe ,misselijk en oplopende hartslag, last van de maag en eetlust nagenoeg 0 en er niet op gewezen geworden dat je maagbeschermers er bij zou moeten/kunnen gebruiken. Nu ben ik , door dat ik mij al zo,n beetje 4 maand, door diverse harttabletten, hondsberoerd voel met de laatste hart medicatie Metoprolol 50 mg, gestopt. Elke keer als ik een cardioloog om raad vroeg, en ik daarbij de kwalen aan hem/haar voorlegde kreeg ik gewoon een andere hartpil voorgeschreven, kwaal bleef gewoon doorgaan. Waarom wijst er dan niemand van artsen en of specialisten op de oplossing . Nu uiteindelijk word er bij mij een algehele bloedonderzoek gedaan, kijken wat voor schade ik, vanwege al die verschillende hartmedicaties zonder maagbeschermers opgelopen heb. In die tijd , eigenlijk nu nog steeds,zat ik ook nog eens met een hele boel stress. Vertrouwen in de medische wereld is dan ook bij mij al aardig geslonken, of komt dat soms door Corona dat dat veel belangrijker geworden is, de rest is bijzaak geworden, of heb ik het mis.

15-08-2021 | Vrouw | 59
Hartritmestoornissen
Sinds 1 1/2 jaar gebruikte ik metoprolol.Ik had boezemfibrileren gehad en zat in zware burnout.Al snel,kreeg ik veel pijn op de borst,uitval en hoofdpijn,pijn in armen,kaken,na het innemen van metoprol.Mijn cardioloog zei dat het niet kon dat ik van dit middel zo,n pijn kreeg;"zal vast wel aan de burnout liggen en het feit dat ik te dik ben."Ik heb al deze tijd in een vres[lees meer...]elijke hel geleefd,zoveel pijn,dat ik soms dacht dat euthanasie beter zou zijn als het niet over ging.Ik werd niet geloofd,want ik had toch immers een "burnout"!Ik kreeg zelfs een medisch psychologe, die me daarin begeleidde.Ik ben vele malen gestopt met metoprolol,maar moest weer beginnen omdat ik weer hartritmestoornissen kreeg.Het was inmiddels corona tijd en ben letterlijk onder een steen gekropen om de coronapatienten niet te hinderen en heb dus zo 1 1\2 jaar vreselijke pijnen geleden.Toen het coronavirus afnam,kreeg ik op verzoek een andere cardioloog en deze dank ik op mijn blote knieën dat hij een hartcatherisatie bij me liet uitvoeren,want toen moest ik 5 dagen stoppen met bloedverdunners en heb toen ook de metoprolol niet meer genomen.En tadaaa ik was pijnvrij.Op de laatste dag zonder bloedverdunners heb ik metoprolol genomen en die vreselijke pijn was terug.Bij de catherisatie is mijn kransslagader goed gebleken,-waar ik inmiddels ook niet meer aan twijfelde-maar nu was het bewijs daar.Ik heb vanaf de dag dat ik stopte met metoprolol geen pijn meer gehad,wel nog een week hartkloppingen die zachtjesaan ook verdwenen.Moraal van dit verhaal:blijf bij je gevoel!Als 20 mensen zeggen dat het komt door je burnout,want daar "kun je alles "van krijgen,en jij voelt dat het niet zo is,blijf bij je gevoel.Elk mens is anders,elk medicijn werkt bij iedereen anders.Bij mij was overgevoeligheid voor bepaalde medicijnen bekend,had ook al ooit een anaflaktische reactie gehad,maar er werd niet naar me geluisterd.Het is te triest voor woorden dat ik bijna 2 jaar zoveel pijn geleden heb,terwijl dit niet nodig was.

04-08-2021 | Vrouw | 70
Hartritmestoornissen
Heb dus hartkloppingen en in de nacht veel bonzen van ❤️ op rug links rechts liggen amiodaron snel het bleef 135 pm huisarts post assistent gebeld moet er maar een extra nemen dus week lang 2 per dag nu op de helft nog steeds t zelfde en moest maandag morgen bellen voor cv afspraak maar wat bleek huisarts en de zondag assistent hadden dinsdag middag niks doorgeven.Gaat ac[lees meer...]hter uit ziekenhuis dus nu afwachten op afspraak heb al t mogelijkheden al geprobeerd eerst n week 2 💊 dan kijken we verder .pfffffff.

Verapamil

02-08-2021 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Na een ritmestoornis bloedverdunners en verapamil. Vaker ritmestoornis gehad. 120 mg was een ramp. Heel veel klachten, ook na maanden over gestapt naar 2x40. Geen verbetering. Overgestapt 1x 40 geen verbetering. Auto rijden wil eigenlijk nog steeds niet. Ben gestopt met verapamil. En zie daar na een jaar van gebruik ben ik nu weer de oude. Kan alles weer. Veilig achter het[lees meer...] stuur. Fietsen geen enkel probleem meer. Hartkloppingen zijn over. Slapen op een bonkend hart is over. Maar.... Een jaar geen ritme stoornis gehad. Mogelijk komt dat weer... Geen idee.

Isoptin

18-07-2021 | Man | 57

Flecainide

18-07-2021 | Vrouw | 55
Hartritmestoornissen
Ik gebruik nu ruim 3 maanden Flecainide 50 mg vanwege hartritmestoornissen, oorzaak nog niet gevonden. Ik heb zelf de keuze gemaakt om het 's avonds in te nemen, omdat ik gelezen had dat het de eerste 7 uur het meest effectief werkt en ik 's avonds het meeste last had. Werkt goed, ik heb nauwelijks bijverschijnselen. Soms bij sporten een heel licht draaierig gevoel en wat [lees meer...]kortademigheid. Dit is helaas niet te voorkomen, volgens mijn arts. Bij dit soort medicijnen is het van belang om ze heel nauwkeurig in te nemen, dus dat doe ik keurig elke dag om half 8. Als ik het tabletje vergeet en later neem, lijkt de werking anders te zijn. Dus regelmaat is echt belangrijk. Volgens mij helpt het ook om met een lage dosis te beginnen en langzaam uit te bouwen naar een hogere dosis, zodat je lichaam er aan kan wennen. Ik heb dat gemerkt met een bètablokker, die ik hiervoor gebruikte.

30-06-2021 | Man | 71

17-06-2021 | Man | 71

Lopresor

06-06-2021 | Man | 55

Sotalol

06-06-2021 | Man | 55
sotalol
Hartritmestoornissen
Al 23 jaar hartritmestoornissen rechterkamer sinds 3 jaar ook atrium vibreren eerst 20 jaar metropolol gebruikt hierbij geen bijwerkingen Sinds 3 jaar sotalol hierbij veel last van koude handen en voeten en vooral moeheid in benen ook vergeetachtig geworden Altijd zeer sportief en actief geweest nu niet meer vooruit te branden vooral bij iets warmer weer 20 + Iemand her[lees meer...]kent zich hierin bij warmer weer?

Verapamil

21-05-2021 | Vrouw | 33
Hartritmestoornissen
In augustus 2020 ivm hartritmestoornissen een cardioversie uitgevoerd bij mij. Hierna van de cardioloog metropolol 50mg voorgeschreven. Na wat onderzoeken aan mijn hart en bloeddruk, waar overigens niets zorgwekkends uit is gekomen, kreeg ik na telefonisch consult met een cardioloog een vervolg met de metropolol. Just in case. De cardioloog belde later terug en wilde mij t[lees meer...]och van de metropolol af hebben ivm mijn psoriasis. Er blijkt een stofje in de metropol te zitten welke psoriasis triggert. Ik mocht over op de Verapamil 120mg 1x daags. Wat een verademing. Ik was niet meer de hele dag misselijk, geen kloppingen en duizelingen meer. Heel blij met deze overstap. En de psoriasis is ook rustiger geworden.

10-05-2021 | Man | 74
Hartritmestoornissen
jaren sotalol gebruikt en een jaar rytmonorm tussendoor nog eens verapromil nu aan de metoprolol van 25 mg bij mij werkt het het beste als ik de helft neem dan krijg ik weinig storingen en het is niet zo heftig als sotalol

Eliquis

06-05-2021 | Vrouw | 69
apixaban
Hartritmestoornissen
Vanwege boezemfibrilleren en diabetes met dit middel begonnen op voorschrift van cardioloog. Al snel kwam de onrust en een opgejaagd gevoel, alsof ik 20 kopjes koffie op had. Ik voelde permanent mijn hartwerking door mijn hele lijf, mijn hart bonkte al bij geringe inspanning. Ook het slapen ging slecht, met name het inslapen. Ik zat als een angstig en hopeloos wezen vaak [lees meer...]lamgeslagen op de bank en vroeg me af hoe nu verder. Na overleg met apotheker contact opgenomen met cardioloog, die meteen een ander middel (Xarelto) voorschreef. Dit verminderde de klachten met zo'n 80%.

22-04-2021 | Vrouw | 56
Hartritmestoornissen
Gebruik 2 maal daags metoprolol 50 retard Geweldig middel voor mij ! Zou niet meer zonder kunnen . En totaal geen bijwerkingen.

Fenprocoumon

20-04-2021 | Vrouw | 66
fenprocoumon
Hartritmestoornissen
Ik heb hartritmestoornissen en na een ablatie behandeling zakt mijn hartslag weg. Ik heb sinds die tijd een pacemaker en slik al bijna 15 jaar fenprocoumon. Al die tijd slaap ik slecht. De laatste jaren krijg ik steeds meer last van mijn gewrichten. Is dit voor meer mensen herkenbaar en wat kan ik doen? Overstappen naar een andere kortwerkende bloedverdunners?

Eliquis

18-04-2021 | Vrouw | 78
apixaban
Hartritmestoornissen
Ik gebruik eliquis al 5 jaar na een vervanging van de mitrailleur klep , biologische klep en voel mij prima .

17-04-2021 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Na ablatie gedurende drie maanden voorgeschreven. Zeer sterke huidirritatie . Zelfs een jaar na het stoppen met dit medicijn nog steeds zeer snelle verbranding in de zon ondanks beschermingsfactor 50

Slow-K

14-04-2021 | Man | 61
kaliumchloride oraal
Kaliumgehalte te laag

13-04-2021 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Na ruim twee jaar gebruikt te hebben werd mijn zicht verminderd. Tevens zwelde mijn gezicht op en kon moeilijk naar het toilet. Dit resulteerde in een longoedeem met alle gevolgen van dien. Nu werkt mijn schildklier te traag.

Flecainide

12-04-2021 | Vrouw | 67
Hartritmestoornissen
Door het uitspuiten van mijn oren kreeg ik last van draaiduizeligheid, die verergerde door het gebruik van flecainide 200mg. Toen ik stopte met flecainide verdween de draaiduizeligheid. Van de arts kreeg ik nu 150 mg voorgeschreven, die ik ben gaan slikken na een maand zonder medicatie. Twee weken ging het goed en toen kreeg ik de eerste bijwerkingen zoals in de avond pi[lees meer...]jn op de borst en een pauze in mijn hartslag. (net als eerder bij de 200mg). Ik neem de medicijnen in voordat ik naar bed ga. Na drie weken en ook na het gebruik van Nitrolingual (spuitje voor onder mijn tong) werd ik heel duizelig wakker en zodra ik probeerde op te staan ook heel erg misselijk zodat ik amper naar het toilet kon. Ik kon niet eten en drinken, braakte zelfs slokjes water uit en kon alleen maar liggen. Ik durfde s'avonds mijn medicijnen niet in te nemen en doe dat nog steeds niet. De volgende dag kon ik langzaam weer wat drinken en een beetje eten, wel voel ik af en toe steken in mijn lever en pijn in mijn nierstreek en heb een soort opvliegers, blozen noemen ze dat in de bijsluiter. Nu de vierde dag, kan ik weer zitten aan de eettafel, maar ben nog steeds een beetje duizelig en heb jeukende uitslag vooral op mijn borst. Ik voel me erg slap, maar het gaat beter.

Ritmoforine

21-03-2021 | Man | 71
disopyramide
Hartritmestoornissen
Na 8 ablaties ivm boezemfibrillatie bleven er nog ongewenste overslagen over. Deze worden succesvol met Ritmoforine behandeld. Ben hiermee tevreden. Ongewenst ritme komt vrijwel niet meer voor.

Tambocor

16-03-2021 | Vrouw | 22
Hartritmestoornissen
Iets meer dan anderhalf jaar geleden is bij mij de hartritme stoornis AVNRT vastgesteld. Na metoprolol te hebben geprobeerd zonder effect (iedere maand minimaal 1 aanval en meerdere keren opgenomen en adenosine toegediend) stelde de arts bijna een jaar geleden een ablatie voor. Een andere mogelijkheid was nog 1 medicijn proberen, maar de kans op succes was klein. Ik besloo[lees meer...]t toch het medicijn, de Tambocor, een kans te geven. En wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan. Sinds de start met Tambocor geen (grote) aanval meer gehad. Af en toe gedacht dat de aanval opkwam maar deze heeft nooit door gezet of het was toch niet zo.

Rivaroxaban

11-02-2021 | Man | 69
rivaroxaban
Hartritmestoornissen
In toenemende mate last van vermelde bijwerkingen. Overgestapt van 20 mg naar 15 mg, geen effect. Na overleg met cardioloog na 4e ablatie (eindelijk succesvol) gestopt met Rivaroxaban.

Bisoprolol

23-12-2020 | Vrouw | 56
bisoprolol
Hartritmestoornissen
Hartritme stoornissen van linkervoorkamer. Ik moet de Bisoprolol samen met Apocard Retard 3 maanden innemen en dan op controle terug komen. Als deze bijverschijnselen na een paar weken niet verminderen/overgaan neem ik contact op met de cardioloog.

03-12-2020 | Man | 65
Hartritmestoornissen
Gevoel van zwakte en onwel zijn. Lusteloosheid, vermoeidheid. Hoofdpijn, misselijkheid. Wazig zien en door een gele waas zien. Verwardheid. Hartkloppingen. bleek overdoseringsverschijnselen bij 0,25 mg Laat je goed controleren op de digoxinespiegel in je bloed zoals beschreven in het https://www.farmacotherapeutischkompas.nl/ lage doseringen kunnen al leiden[lees meer...] tot intoxinatie En kijk eens naar internet; per direct gestopt met dat gif Is gemaakt van het vingerhoedskruid !!!!!!!

Lixiana

16-10-2020 | Man | 64
edoxaban
Hartritmestoornissen
Lixiana werkt probleemloos. Na mijn mini mazeoperatie i.v.m. hartritmestoornissen probeerde het ziekenhuis over te schakelen op andere bloedverdunners onder toezicht van de trombosedienst. Dit gaf heel veel bloedingen (zelfs 1 keer 112 gebeld) zowel in als na ontslag uit het ziekenhuis. Daarna weer snel overgestapt op Lixiana en het probleem van bloedingen was over. Dit m[lees meer...]edicijn is wel een stuk duurder dan de andere bloedverdunners maar je hoeft niet naar de trombosedienst. Uiteindelijk is dit medicijn veel goedkoper.

Vasexten

13-10-2020 | Man | 71
barnidipine
Hartritmestoornissen
Eenmaal hartritmestoornis 2005 bij onderzoek Ingang aorta te wijd door hypertensie inmiddels al een paar jaar stabiel en geen problemen dankzij medicaties. Eenmaal per jaar onderzoek door cardioloog in de Hartkliniek in Lelystad.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2633)
Depressie (2122)
Angst & paniekstoornis (2083)
Hoge bloeddruk (1503)
Blaasontsteking (1086)