ziekte

Bestaat uit:
Hartritmestoornis (214)   Sotalol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartritmestoornissen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartritmestoornissen

22-09-2019

nagenoeg geen last meer
12-09-2019

Hartritmestoornissen

Je krijgt ineens een hoeveelheid medicijnen waar je u tegen zegt, ik had nog nooit van mijn leven medicijnen geslikt, allelerlei tegenstrijdige verhalen en contraindicaties en alles werkt elkaar tegen, volgens mij kreeg ik veel teveel medicatie van de cardioloog moest ik alles blijven slikken en niets mideren. Van die bloedvedunners werd ik vergeetachtig en ik was mezelf n[lees meer...]iet overigens andere medicatie werkt daar ook noet bevorderlijk op. En plotselinge bloedingen zogenaamd nierbekkenontstekkibg, flauwekul het kwam uit mijn vagina, ontkennen dat het van die bloedverdunner kon komen terwijl ik nooit last had na de overgang. Korom ik ben gestopt met al die reguliere troep, alles liep namelijk in de war en mijn hele energiehuishouding lag stil en de spanning in mijn hoofd voelde ik stees hoger worden, dan krijg je pas een hersenbloeding, ik was als een dood vogeltje. Ik voel mij stukken beter nu ik met alle chemische troep ben gestopt. Het lichaam kan zelf met de juiste stimulatie veel zelf opvangen voeding goed afstemmen en goede kruiden ter ondersteuning en een goede integrale arts. Veel reguliere artsen en specialisten in Nederland zijn daar helaas erg fobisch daarover, Nederland loopt daardoor fors achter, laat je niet gek maken. Mijn lijf kan die chemische troep niet aan alleen symptoombestrijding. Overigens mensen die er wel baat bij hebben wil ik natuurlijk niet tekort doen, maar het is niet mijn keuze.
12-09-2019

Sotalol (sotalol)
Hartritmestoornissen

Hartritme storingen zijn voorbij. Maar zodra het onder de 20 graden komt steenkoude voeten en handen. Ook duizeligheid.
13-08-2019

Xarelto (rivaroxaban)
Hartritmestoornissen

had vroeger nooit hoofdpijn, nu dagelijks druk in mijn hoofd.
09-08-2019

Flecainide (flecainide)
Hartritmestoornissen

In principe tevreden over het medicijn. Wie kan mij echter verklaren dat ik tot voor kort (al een paar jaar lang) rond de € 0,10 per tablet betaalde en nu opeens in een keer € 0,32. Dus van € 3,00 naar € 10,00 per maand! Ik vind deze prijsstijging eigenlijk pure diefstal! Kan een fabrikant de prijs zo maar zo belachelijk verhogen. Het gaat hier om Sandoz.
27-06-2019

Hartritmestoornissen

Vrouw, 66 jaar. Woonachtig in Zweden waar de gezondheidszorg onder de maat is. In oktober 2018 in de auto en op weg naar Nederland sloeg mijn hart op hol. Ik dacht dat het snel afgelopen zou zijn met mij. Na een week Nederland, ik leefde nog steeds, terug naar Zweden en daar geprobeerd kontakt op te nemen met een arts. Dat lukt niet zomaar. 21 Nov. afspraak en doorverwezen[lees meer...] naar het ziekenhuis voor een holterapparaat. Deze kreeg i 6 januari 2019. Na 3 dagen terugbrengen. Op 6 april naar het ziekenhuis voor de inspanningstest. Resultaat o.a. veel ventriculaire extra slagen. Ik kreeg metoprolol voorgeschreven. De intensiteit van de slagen is wat minder maar verder doet het eigenlijk niet veel. Als ik in rust ben of in bed lig, breekt de hel los. Het lijkt wel alsof er elke avond een disco geopend wordt in mijn lijf en de bezoekers hard tegen de wanden aan trappen en schoppen. Ik heb verder geen last van bijwerkingen, maar merk ook niks van de positieve effecten die dit medicijn zouden moeten bewerkstelligen. Bloeddruk, die tijdens het artsenbezoek te hoog was, is hetzelfde als altijd (rond 117 en 77) die is met ongeveer 2 punten gezakt. Hartslag is zelfs hoger geworden van 71 naar 78. Ik vraag me af of ik met dit resultaat van die medicijnen de rest van mijn leven de aarde moet vervuilen met al die resten van die medicijnen die mijn lijf uitscheidt.
07-05-2019

Flecainide (flecainide)
Hartritmestoornissen

Heb 3 maanden flecainide gebruikt en voelde me moe en lusteloos. Maar het meest vervelend was dat ik vanaf 1 week na het starten met dit medicijn geen stem meer had. 3 dagen nadat ik gestopt was met de flecainide kwam de stem weer terug
05-05-2019

Hartritmestoornissen

3e keer dat ik gedurende een langere tijd metropolol gebruik, altijd van de fabrikant Sandoz, telkens gestopt omdat de nachtmerries uiteindelijk dusdanig ernstig worden dat ik niet meer durf te geaan slapen, en ook geweldadige gedachtengangen krijg doordat ik totaal gesloopt ben van het slaapgebrek, alles wordt me teveel na een tijdje dit medicijn te gebruiken en ik kan ni[lees meer...]ets meer hebben. Aangezien ik normaliter een totaal vriendelijk mens ben en totaal niet agressief en meestal vrolijk, en van dit medicijn langzaamaan innerlijk verander in een monster (mede door de meest bizarre levendige bloederige dromen), heb ik besloten maar wederom te stoppen met dit medicijn. Ik hoop dat ik een andere manier kan vinden om mijn hartritmestoornissen onder controle te krijgen, want di medicijn wil ik eigenlijk liever nooit meer gebruiken.
03-05-2019

Tambocor (flecainide)
Hartritmestoornissen

Na de tweede ablatie gaat het steeds beter. Nu de Teva versie van Tambocor aan het afbouwen want zonder het middel gaat mijn hart wat onregelmatig slaan. Soms is de gereguleerde afgifte blijkbaar te snel van dit middel want het kan ook zomaar een storing opwekken bij mij. De combinatie met Verapamil (zonodig) werkt perfekt. Ik ben van 200 mg naar 50 Tambocor gegaan en ik [lees meer...]heb nu veel minder klachten. Blij met de tweede ablatie in het Anthonius ziekenhuis en met de combi met Verapamil. NB ervoor allerlei versies van betablokkers geprobeerd, werkte bij mij niet goed en veel bijwerkingen. Zoals slapeloosheid en moeheid
18-04-2019

Lixiana (edoxaban)
Hartritmestoornissen

I.v.m. hartritmestoornissen deze medicatie voorgeschreven gekregen van de Cardioloog. Bevallen verder "goed: , geen bijwerkingen tot nu toe (1/2 jaar gebruik).
10-04-2019

Verapamil (verapamil)
Hartritmestoornissen

Gebruik Verapamil 3x80mg per dag sinds een half jaar en ben er zeer tevreden over. Na diverse bètablokkers tevergeefs uitgeprobeerd te hebben gaf de huisarts, i.o.m. de cardioloog, deze calciumblokker. De eerste maanden was ik moe en leek alles trager te gaan, maar sliep goed (een van de voordelen in het begin). Kreeg 1x ook een allergische reactie in de vorm van netelro[lees meer...]os wegens combinatie Verapamil én alcohol, maar dat was na 5 dagen weg en is niet meer teruggekomen. Daarna kwamen de hartritmestoornissen alleen terug als ik 1 of 2 pilletjes achter elkaar vergat. Ben erg benieuwd of dit zo blijft.
01-04-2019

26-03-2019

Xarelto (rivaroxaban)

23-03-2019

Hartritmestoornissen

I.v.m hartrythmestoornissen gebruik ik Amiodaron 200g /dag ruim 2,5 jaar, het helpt me goed het nadeel is dat de joudium wat deze medicijn bevat heeft mijn schildklier aangetast en veroorzakte een hyperthyroidie. Ik gebruik nu strumazol 30 mg en prednison 30 mg X2/ per dag, de genezing gaat wat traager . Ik blijf wel amiaodaron gebruiken deze mag niet gestakt w[lees meer...]orden volgens mijn cardioloog, Ik had wel om een alternatieff voor amiaodaron gevraagd het antwoord was nee, Zijn er mensen die hyperthyroidie door Amiodaron gekregen hebben? En wel behandeling is gevolgd?
10-02-2019

Hartritmestoornissen

Prima middel en geen bezoekjes aan de trombosedienst. Alleen wat last van branderig gevoel in de maag, vooral ‘s avonds.
09-02-2019

Verapamil (verapamil)
Hartritmestoornissen

Ik heb na mijn bypassoperatie in september 2014 last gekregen van hartritmestoornissen. Ben begonnen met Metoprolol 50 mg retard.Kreeg hierdoor een veel te lagen rust pols van rond de 42 slagen per minuut en bij inspanningen niet hoger dan rond de 110 slagen.Over gestapt op Sotalol 3x daags 40 mg.Veel bijwerkingen van dit medicijn gehad zoals misselijk, geen eetlust en v[lees meer...]aak een onstabiel gevoel.Kreeg later meer last van boezemfibrilleren die over gingen in flutter.Betablokkers gooit een rem op jou lichaam wat niet natuurlijk is.Ik kan slecht tegen betablokkers.Nu met goed keuring van de cardioloog,overgestapt op Verapamil 120 mg retard om uit te proberen.Ik gebruik dit medicijn wat geen (betablokker is maar een calsiumblokker),nu 6 weken.Wat een verschil zeg.De rem is er af.Mijn hart maakt in rust weer rond de 70 slagen per minuut.Bijna geen bijwerkingen.Alleen wat vaker plassen.Het geeft ook de zelfde bescherming tegen hartritmestoornissen als een betablokker.Maar wat een verschil dit medicijn,met die betablokkers.Maar niet te vroeg juichen ik gebruik het pas 6 weken. Voor mij tot nu toe een perfecte alternatief.In het begin moet je wel uitkijken met het doen van inspanningen.Het lichaam is nog niet gewend dat de rem er af is.Dus alles heel rustig aan opbouwen.
06-02-2019

Tambocor (flecainide)
Hartritmestoornissen

op advies specialist en academisch ziekenhuis
26-01-2019

Hartritmestoornissen

Geen gezeur met prikken iedere 14 dagen, melden bij trombosedienst voor controle.

Simvastatine (simvastatine)
Hartritmestoornissen

Mijn cholesterolgehalte was 2.9 mmol/l. prima dus. Toch heb dit medicijn 40 mg per dag gekregen om de wanden glad te maken of te houden ter voorkoming van het dichtslibben te voorkomen. Geen problemen bij het innemen en ook geen bijwerkingen.

Hartritmestoornissen

Sinds december 2017 Metoprolol 50 mg gebruikt voor bevordering hartslag en bloeddruk. De specialisten zeggen dat het werkt dus sluit ik me er maar bij aan. Per 31 mei 2018 verlaagd naar 25 mg. Gemakkelijk in te nemen. Bijwerking koude handen en koude voeten. Dat is erg vervelend. Daarom per 31 mei 2018 gewisseld naar Nobivolol 2.5 mg. Ook hiermee koude handen en voeten en [lees meer...]nu een koude neuspunt. Zelfs de afgelopen mooie zomer. Of het effectief is weet ik niet maar de cardioloog zegt van wel. Dus!

Hartritmestoornissen

Pradaxa 110 mg. De capsules zijn moeilijk uit de verpakking te krijgen. Inname gemakkelijk met een slokje water. Gen bijwerkingen gehad. Gebruikt van 10 dec. 2017 tot 21 jan. 2019.

Valsartan (valsartan)
Hartritmestoornissen

Gemakkelijk in te nemen. Geen bijwerkingen gehad.Gekregen na hartritme stoornissen . Verwijd de bloedvaten zegt men.

Hartritmestoornissen

Ik heb dit middel na opname van de cardioloog gekregen om de hartslag te bevorderen. Nu 22-01-19 bij een andere cardioloog wordt er gezegd dat dit medicijn overbodig is???? Gelukkig maar want het medicijn heeft geen bijwerkingen en was wel gemakkelijk in te nemen maar de gebruikers mogen niet te veel in de felle zon of UV lamp.
22-01-2019

Sotalol (sotalol)
Hartritmestoornissen

Sinds ik sotalol gebruik, ondanks de niet heel hoge dosis, ben ik moe, moe en nog eens moe. Ik ben slaperig, ook overdag, alles kost me energie en bij houdingsveranderingen ben ik regelmatig duizelig. Door het gebrek aan energie heb ik overal minder zin in. Ik heb een drukke baan, maar de combinatie met mijn klachten is bijna niet vol te houden. Afbouwen van 3 naar 2x da[lees meer...]ags heeft ook niet geholpen helaas. Ik ga overleggen om overgezet te worden op een ander middel.
05-01-2019

Hartritmestoornissen

jaren acenecoumerol gebruikt zonder problemen enige nadeel het regelmatig controleren/prikken dit gaan gebruiken na bypass in rechter been
01-01-2019

Hartritmestoornissen

Na twee hartinfarcten 2007, bypass operatie 4 omleidingen gehad, maar bleef hartritmestoornissen houden begonnen met 50 Mg . Bleef toch steeds last hebben van zeer onregelmatige hartslag wat ervoorzorgde dat ik niet behoorlijk kon functioneren . Dosis verhoogd naar 100 Mg. En nu gaat het beter alleen bij grote inspanning krijg ik last omdat mijn hartslag laag blijft. Maa[lees meer...]r als ik rustig aandoe gaat het goed. Alleen nog last van moeheid. Maar ritmestoornissen heb ik nog wel alleen in veel mindere mate.
21-12-2018

Hartritmestoornissen

Fijn medicijn, doet wat het doen moet. Hartslag en bloeddruk omlaag halen. Bijwerkingen kloppen met het geen wat er op de gebruiksaanwijzingen staat. Reeds met 12,5 mg verhoogd, verder geen rare bijwerkingen dan soms wat duizeligheid. Na een week of 4 of 5 ben je aan de bijwerkingen gewend.
17-12-2018

Hartritmestoornissen

boezem defribillatie, over-oververmoeidhuid, kortademigheid bij inspanning , bukken
29-11-2018

Hartritmestoornissen

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2195)
Depressie (1805)
Angst & paniekstoornis (1646)
Hoge bloeddruk (1258)
Acne/puistjes (868)