Bestaat uit:
Hartritmestoornis (238)   Sotalol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartritmestoornissen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartritmestoornissen

16-03-2024 | Vrouw | 39
Hartritmestoornissen

agressie gebrek aan energie vermoeidheid acute hoofdpijn

Ik gebruik metropolol al 3 jaar. Eerst 100 mg maar daardoor werd ik een zombie en vaak gevoel van flauwvallen. Duizelig. Naar 50 mg en uiteindelijk tijdens Zwangerschap naar 25 mg. Mijn man merkt karakterverandering. Snel boos, meer angsten. Helaas moet ik dit medicijn mijn hele leven blijven slikken. Ben na 3 jaar nog steeds snel moe en kramp in de benen tijdens sporten[lees meer...].

12-02-2024 | Man | 76

Propranolol

21-01-2024 | Man | 46
propranolol
Hartritmestoornissen
Ik heb propranolol 5 jaar geleden voorgeschreven gekregen via cardioloog voor een hartritmestoornissen (sporters hart), dosis waar ik mee begon was 80mg en dat beviel toen uitstekend. Klachten werden minder zo ook mijn paniekaanvallen, later 2X40mg omdat de 80mg uit de handel ging. Na gebruik van nu 4 jaar later kwamen de eerste klachten, begon met pijnlijke koude handen, [lees meer...]vingers die blauw werden en voeten en tenen. Vooral eerst met koude dagen later constant koude handen en voeten, duizeligheid had ik toen ook wat steeds erger werd tijdens schoonmaken. Advies dosis verlagen naar 1X40mg eigenlijk vanaf 2023 werden de klachten alleen maar erger. Inmiddels nu meer klachten door bijwerkingen dan toen ik begon zoals: Lage bloeddruk Lage hartslag vermoeidheid Duizeligheid Kortademigheid Koude handen en voeten Verhoging van het cholesterol Luchtwegen klachten met name neus en holtes Moeite met inslapen Onrustige benen Zit nu ook weer aan een astma pufje door benauwdheidsklachten, longen waren schoon op de fotos alleen bloedvaten waren wat meer aanwezig. (Teken van harde werkende bloedvaten) Hart was mooi vermaat en verder geen afwijkingen te zien. Inmiddels ben ik 2024 begonnen met afbouwen om erna volledig te stoppen, ik zou waarschijnlijk alleen nog maar 10mg mogen gebruiken tijdens een ritmestoornis indien deze langer dan 5 minuten aan houd. Mijn advies zou zijn om dit medicijn bij langer gebruik te realiseren wat de bijwerkingen zijn, daar wordt pas achteraf over gesproken indien deze vorm krijgen.

20-12-2023 | Man | 51
Hartritmestoornissen
Ben bekend met extra overslagen, en de ene dag is beter dan de andere. Het kan geen kwaad en je kunt er 100 mee worden. Maar af en toe is dat overslaan zo vermoeiend. Nu eergisteren voor de tweede keer een hartslag van 170, uit het niets in rust. Op mijn werk naar de medische dienst die me daar metoprolol gaf omdat het ritme niet echt terug liep na 3 kwartier. Na overle[lees meer...]g met een cardioloog in het ziekenhuis besloten om lanoxin in voor te schrijven en een bloedverdunner. Moest eerst ‘opladen’ met een hoge dosering (elke 3 uur, drie keer. En daarna een onderhoud dosis. Aanvankelijk geen probleem, moest een afspraak maken met een cardioloog via de huisarts en kon gelukkig de volgende dag terecht. Na onderzoeken van bloed, hartfilmpje en echo een kleine afwerking in de hartklep, waar ik over een half jaar voor terug moet komen. De cardioloog heeft me meteen van van de lanoxin afgehaakt en metoprolol voorgeschreven en ik moet doorgaan met de bloedverdunners. Eenmaal thuis begonnen de bijwerkingen van de lanoxin. De volgende dag hondsberoerd en overgeven en diarree. Mijn maag is helemaal van streek en zo ook mijn darmen. Vermoeidheid en een somber gevoel ook ging het slapen niet meer. Gelukkig hoef ik die niet meer in te nemen, en ben terug op metoprolol. Heeft ook zijn nadelen, zoals ultra realistische sombere dromen, maar daar is enig sinds mee te leven. Heb in eerste instantie een halfje metoprolol genomen, just in case.

Cordarone

08-12-2023 | Vrouw | 64
amiodaron
Hartritmestoornissen
Voorgeschreven in april door éne cardioloog en weggeschreven in augustus door andere cardioloog want "van die Cordarone moet je af, dat is vergif !" Nu in december (dus nu 4 maanden later) nog steeds metaalsmaak. maw, h vergif is nog steeds niet uit mijn lichaam en alles ruikt en smaakt n rattengif ! Ik train nu met geurtherapie = 36 weken.... Hopelijk is de geurzenuw [lees meer...]niet kapot gemaakt !

26-11-2023 | Man | 66
Hartritmestoornissen
Na 2 x een cardioversie te hebben ondergaan, gaat het nu goed is is de controleafspraak met de cardioloog verruimd naar 1 jaar.

22-11-2023 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Na jaren tobben met hartritme stoornissen , diverse electro cardioversie's en geëxperimenteer met medicijnen in 2019 en in 2020 chirurgische ablatie ondergaan. Sotalol afgebouwd tot 0. Sinds enkele maanden weer klachten en opnieuw moeten starten met sotalol 2x 40 mg per dag. Ben moe gejaagd kortademig en onzeker.Voel me niet goed.

16-11-2023 | Man | 69
Hartritmestoornissen
Erg snel moe zijn, lusteloos en nu na het lezen van andere ervaringen ook rode bultjes die erg jeuken, dacht eerst dat het van insecten waren, maar nu is dus duidelijk dat het waarschijnlijk van dit medicijn komt.

Propranolol

31-10-2023 | Vrouw | 66
propranolol
Hartritmestoornissen
Bijna 26 jaar geslikt,eerste jaren 3x10 mg maar effect nam af. Toen jarenlang 40 mg maar nu helpt het niet echt meer,helaas. Ga morgen beginnen aan metoprolol,1x daags 100 mg. Ben benieuwd.

29-10-2023 | Vrouw | 73
Hartritmestoornissen
In april in ziekenhuis beland met hartkloppingen en ritmestoornissen . Na diverse onderzoeken Apixaban van Sandoz gekregen. In juli herhaalrecept gekregen Eliquis. Eind juli opeens heel pijnlijke voet. wordt steeds erger. Blijkt artrose te zijn. Ik wijd dit aan dit middel, omdat het vitamine K afremt! Ook veel buikklachten. Diarree en wel 5 keer per dag naar toilet. Ook [lees meer...]duizelig. Ik ga afspraak maken met cardioloog voor ander middel.

Flecainide

13-10-2023 | Vrouw | 45
flecainide

09-10-2023 | Man | 31
Hartritmestoornissen
Sinds een jaar last van hartritmestoornissen, iedere keer zat er 4 maanden tussen maar nadat ik er eind mee 2 in een week had ben ik Sotalol gaan slikken. Ik heb nu 4 hartritmestoornissen gehad. Sinds dien niks meer gehad maar erg vermoeid, hangerig en ik voel vaak een brandend gevoel rond mijn borst of 'electrische' steekjes die ik eerst niet had... Ik sta op de wacht[lees meer...]lijst voor ablatie en hoop van harte dat ik daarna mijn oude leven met enkel acenecomerol en laat opblijven weer kan oppakken maar als ik de reacties lees zakt mij de moed in de schoenen.

08-10-2023 | Vrouw | 65
Hartritmestoornissen
Had zeer harde ontlasting, kon dagen niet naar de wc en veel bloed bij ontlasting. Kreeg macrogol voorgeschreven. Na 2 maanden kreeg ik pijn aan mijn tandvlees en tanden. Uiteindelijk was het niet uit te houden. Ik ben in die tussentijd meerdere malen naar de tandarts geweest. Tanden werden slechter. Toch nog regelmatig een cardio versie. Na half jaar gestopt met de pillen[lees meer...] kreeg daarvoor in de plaats 2x daags 80mg sotalol. Nu een half jaar later nog last van tandvlees en tanden, maar al een half jaar geen cardio versie meer gehad.

11-09-2023 | Vrouw | 74
Hartritmestoornissen
Altijd Eliquis gebruikt E 204,00 voor 90 stuks. Krijg een keer Apixaban Sandoz E 9,00 voor 90 stuks , scheelt bijna E 200,00. Nu krijg ik weer Eliquis, ben ik weer E 200,00 duurder uit, schandalig.

08-09-2023 | Man | 73
Hartritmestoornissen
5 jaar lang gebruikte ik alpixaban Eliquis.Geen bijwerkingen of bloeding gehad.Was zeer tevreden over dit medicijn.In mei kreeg ik alpixaban 5 mg van het merk Sandoz. Veel bijwerkingen zoals misselijk,ongemakkalijk gevoel,diaree.Vooral s,morgens. Via mijn cardioloog weer terug gezet op Eliquis.Geen problemen meer. Blijf er niet mee lopen als u ook deze ervaringen heb.Ze[lees meer...] zetten u zo weer terug naar Eliquis.Veel klachten over bijwerkingen van alpixaban Sandoz 5 mg.

04-09-2023 | Vrouw | 57
Hartritmestoornissen
Metoprolol retard 190 mg van Mylan werkt matig voor mij. Vooral in combinatie met procoralan werken. Echter. Sinds het gebruik heel veel diarree. Sindsdien ook gewichtverlies .

Verapamil

26-08-2023 | Man | 69
Het helpt bij mij 12 uur daarna weer hartritmestoornissen stoornis

Lixiana

24-08-2023 | Man | 72
edoxaban
Hartritmestoornissen
Meerdere bijwerkingen bij gebruik van Acenocoumarol. Racemisch mengsel. 50% onwerkzaam. Moet lichaam opruimen. Slecht in te stellen. Zeer attent zijn bij eten drinken en werken. Moeilijk en echt een opgave bij een internationale job met reisbewegingen.

Lixiana

24-08-2023 | Man | 72
edoxaban

24-08-2023 | Vrouw | 75
Hartritmestoornissen
Na div medicatie als laatste Stallone 80 mg 2X per dag naar de helft 1 x p dag afwachten cardiovascular gehad volgende week weer een ECG etc. Hen 2 winterjassen uitgedaan accepteer het niet. Ga verder zoeken dit is geen leven maar overleven , loop als een bezopene.

20-08-2023 | Vrouw | 22
Hartritmestoornissen
Ik heb een te hoge hartslag van mezelf. Dit medicijn zorgt ervoor dat ik alles weer kan. Echt onmisbaar. Geen spontane tachycardie episodes meer en ik gebruik het al 2 jaar. Wees niet bang om het te gebruiken. Als je teveel op hebt, gebruik je de dag erna gewoon weer iets minder. Even kijken wat het beste voor je werkt.

Diltiazem

14-08-2023 | Vrouw | 61
diltiazem
Hartritmestoornissen
Na 30 jaar Verapamil over moeten stappen omdat het geen effect meer op mij had. Hartkloppingen en overslaan blijft. Middel werkt niet bij mij helaas.

28-07-2023 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Dit medicijn is vreselijk Ik kon niet meer lopen .lag als een zombie op de bank .darmklachten .

Bisoprolol

24-07-2023 | Vrouw | 61
bisoprolol
Hartritmestoornissen
Ik heb 3 maand na een ablatie tegen ritmestoornis opeens een te hoge hartslag in rust gekregen (tussen de 95-100 in slaap). De ritmestoornis is dus weg , maar vervangen door een lichte tachycardie. Tot dat moment naam ik 1.25 mg bisoprolol, maar nu is deze verhoogd naar 5 mg per dag. Dit helpt om de hartslag in rust naar 70 te halen, maar niet stabiel. Het springt nogal wa[lees meer...]t op en neer. Maar sinds ik de hogere dosis neem heb ik een wazige kop, constant moe, raak snel buiten adem bij inspanning en ik heb opeens weer opvliegers. Ook is mijn bloeddruk opeens erg laag, wat mij duizeligheid geeft bij het opstaan van bed of een stoel. Ik vind dit nogal vervelend en lastig en zou graag weer omlaag met de dosis, maar durf niet.

14-07-2023 | Vrouw | 75
Hartritmestoornissen
Na de eerste week overal rode bultjes die heel erg jeukten

09-07-2023 | Man | 66
Hartritmestoornissen
Na een jaar Eliquis gebruikt te hebben,keeeg ik plots Sandoz apixaban van de apotheek i.v.m preferentie. Na 14 dagen die rommel aan de kant gegooid en teruggebracht naar de apotheek.Werd er beroerd van,erg duizelig,botste tegen muren aan bij het om de bocht lopen,autorijden werd moeilijk( alles ging in vertraging) Op Sandoz apixaban moet zeker de waarschuwingssticke[lees meer...]r komen voor autorijden en gebruik machines wegens verminderd reactievermogen. Ben na 14 dagen weer overgestapt op Eliquis. Moest het zelf betalen,maar heb de factuur opgestuurd naar de zorgverzekeraar en die trekt het af van de eigen bijdrage. Indien deze vol is krijg ik het medicijn gewoon 100% vergoed

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

05-07-2023 | Man | 69
acetylsalicylzuur

28-06-2023 | Vrouw | 70
Hartritmestoornissen
Na jaren verapamil van sandoz geslikt te hebben, zonder klachten, kreeg ik isoptin begin vandit jaar. Eerste dagen misselijk., ging wel over. Al snel daarna duizelig en dikke enkels en eigenlijk extreem moe. Wekenlang tintelingen in voet gehad ,wat een troep is dit. Uiteindelijk via arts nu weer oude pillen van sandoz, maar zelf betalen. Want via verzekering wordt all[lees meer...]een isoptin vergoed. Binnen 1 week niet meer duizelig, hallelujah!

Amlodipine

26-06-2023 | Man | 73
amlodipine
Hartritmestoornissen
Cardioloog vermoedde een verband tussen mijn klachten en het gebruik van Amlodipine. Liet mij switchen naar Isoptin 120. Klachten verdwenen.

26-06-2023 | Man | 73
Hartritmestoornissen
Gebruikte Amlodipine. Kreeg plotseling veel last van tachycardie en atriumfibrilleren. Cardioloog vermoedde een verband met gebruik Amlodipine, dat ik al jaren gebruikte. De overstap naar deed het atriumfibrilleren en de tachycardie verdwijnen.