Ervaringen met Rytmonorm

Hartkloppingen (1 mening)

30-03-2020 | Man | 73
propafenon (150mg)
Boezemfibrilleren
na jaren sotalol te hebben geslikt kreeg ik een te lage hartslag toen naar metoprolol en hetzelfde effect nu aan de rytmonorm en meteen minder storingen soms om de 3weken ,heb ook hoge bloeddruk medicatie halve plaspil 20 mg lisonopril en 2.5 mg amlodipine ik voel me er wel goed bij alleen als je wat snel wilt gaan doen gauw hartkloppingen en gauw moe en een bloedverdunne[lees meer...]r van eliquist 2.5 mg 2x per dag.ik heb alleen bij inname eliquist altijd een half uurtje hartkloppingen maar dat had ik ook toen ik bij de trombosedienst liep voor de rest wel tevreden.

12-12-2017 | Man | 54
propafenon (300mg)
Atriumfibrilleren
Ik (man 54 jaar) slik al enkele jaren rytmonorm om boezemfibrileren tegen te gaan, na 2x een ablatie, met Wisselend succes. Sinds januari 2x 150 mg per dag, dit bleek in juli dit jaar niet voldoende. Na weer een cardioverswie overgegaan op 300mg 2x per dag, en eerlijk is eerlijk, sindsdien wel af en toe een onrustig hart maar geen recidieve. Ik heb geen enkele last van [lees meer...]bijwerkingen. Kan gewoon schaatsen, racefietsen en mountainbiken. Wat ik daar heb ingeleverd, heb ik al ingeleverd na de ablatie. Toen heb ik echt minder power gekregen, zeg maar van de kopgroep in het peleton naar mee kunnen fietsen achterin. In het dagelijks leven ervaar ik geen beperkingen.

21-05-2017 | Man | 70
propafenon (300mg)
Atriumfibrilleren
man 70 jr. hartritmestoringen ca. 17 maal een cardioversie gehad daarna 3 maal een ablatio. Na alle medicijnen gehad te hebben, rytmonorm gekregen 300 mg 2 maal daags, de bijwerkingen overgroeid. Kreeg 3 jaar na de laatste ablatio ernstige klachten verhoogde hartslag en bij inspanning bij een hartslag van 120 bpm overmatig hijgen, flauw worden en verlammend gevoel in de b[lees meer...]enen. Bij inspanningstest ging mijn hart aan de fladder. Per direct moeten stoppen met rytmonorm en ben nu aan het afkicken van een medicijn vergiftiging. Ben niet de eerste volgens de cardioloog.Het had ook anders kunnen aflopen. Mag voorlopig geen medicijn gebruiken.