ziekte

Bestaat uit:
Boezemfibrilleren (61)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Atriumfibrilleren

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Atriumfibrilleren

26-05-2020

Ritmoforine (disopyramide)
Atriumfibrilleren

Omdat combi flecainide+ Verapamil niet meer hielp tegen aanvallen atriumfibrilleren door cardioloog overgezet op ritmoforine + 1/2 Verapamil . De aanvallen zijn in frequentie niet veel minder maar voel me minder ellendig tijdens de aanval. Nadelen: enorme droge mond en keel ‘s nachts, daardoor ws meer gaatjes in kiezen. En de vermoeidheid is heftig, er zijn betere dage[lees meer...]n bij. Maar m,n energie is duidelijk minder.
27-01-2020

15-12-2019

Atriumfibrilleren

Na atriumfibrilleren sotalol 2x daags 40 mg gaan gebruiken. De eerste 3 maanden enorme hoofdfpijn gehad en veel zweten. Bloeddruk steeg enorm. Boven de 200. Daarna zwakte alle bijwerkingen langzaam af en nu heeft mijn lichaam dit blijkbaar goed geaccepteerd. Voel me veel beter dan voorheen. H Al met al nu zeer tevreden.iervoor gebruikte ik verapamil en metoprolol. Nu merk [lees meer...]ik enorm verschil. Mijn lichaam was altijd aan het stuiteren, veel last van hartritmestoornissen en was altijd moe. Nu is mijn lichaam tot rust gekomen en voel ik me super. Heel af en toe nog 2 a 3 tellen even hartkloppingen.
13-10-2019

Atriumfibrilleren

Eerst andere middelen geprobeerd zoals Sotalol (extreme bijwerkingen voor mij, zoals ernstige rheumatische verschijnselen in gewrichten tot aan onmogelijkheid van lopen en bewegen en extreme pijn + meer nare bijwerkingen), Verapamil (eveneens te veel levensbeperkende bijwerkingen), overgestapt op Metoprolol (ca 5 jaar geleden). Eerst een veel te hoge dosering van 2x 100 [lees meer...]voorgeschreven gekregen voor en na mijn operatie (met bijwerkingen als gevoel van flauwte, overslaan van hartkloppen, algeheel gevoel van malaise, onfit voor normale dagelijkse prestaties). Uiteindelijk nu op 1x 50 per dag in de ochtend, bevalt goed. Als ik een keer vergeet (zelden) dan merk ik dat ik het echt nodig heb (anders gaat bloeddruk wat omhoog en voel ik mij niet zo fit + duf in het hoofd). Ik kreeg ook perindopril 2mg (en daarvoor 3mg) erbij voorgeschreven na diagnose van onregelmatige hartslag (en af en toe atriumfibrileren), maar moest daarmee stoppen omdat de bloeddruk te laag werd, het hartritme op hol ging slaan 1-2 uur na inname en ik duizelig en misselijk ervan werd. Mijn notering van 'nauwelijks/geen bijwerkingen' is een eindconclusie: Het proces van zoeken naar een bruikbaar medicijn heeft 2-3 jaar geduurd en dat kan beter denk ik, als artsen beter luisteren naar de ervaringen van de patient en beter naar de algehele constitutie kijken, de reacties van de patient op medicijnen in het algemeen en in vergelijking met de gemiddelde patient (zijn er allergieen bekend? werkt het immuunsysteem van de patient anders dan gemiddeld? heeft de patient altijd sterke bijwerkingen met alles inclusief koffie, alcohol, sommige voedingsmiddelen, etc?). Ik raad mensen aan die een hoge afweer tegen medicijnen (en andere stoffen) hebben, d.w.z. veel bijwerkingen met alles + allergische reacties, plus een andere of sterkere reactie dan gemiddeld hebben met/tegen alles, een lagere dosering uit te proberen. Sommige mensen hebben echt veel minder medicijn nodig om het werkzaam te laten zijn, is mijn persoonlijke ervaring. Tot slot over gebruiksgemak: de pillen zijn behoorlijk groot en met water wegslikken lukt mij niet, maar met een hapje voedsel gaat het goed.
11-10-2019

Atriumfibrilleren

Nadat ik op de eerste hulp terecht ben gekomen vanwege langdurig atriumfibrilleren mocht ik toen het weer normaal ritme was naar huis met 2 extra pilletjes...Lixiana en Flecaïnideacetaat. Intussen een ablatie verder voor boezemfibrileren en medicatie blijven gebruiken (terwijl mij een ablatie was geadviseerd om van de bijwerkingen van medicatie af te komen omdat ik die kon[lees meer...] laten staan) Echter...na ablatie het hart onrustiger dan voorheen en de medicatie moet ik blijven gebruiken en dat stuit me tegen de borst omdat ik in mijn beleving dan ook geen ablatie had hoeven ondergaan. Ik ben veel duizelig, ogen gaan hard achteruit, druk op de oren en veel last van koude ledematen etc etc...Ik ben nu dus maar even in de bijwerkingen van de medicatie gedoken om er zelf maar achter te komen wat er aan de hand is en welk medicijn wat doet. Helaas...de bijwerkingen zoals ik die ervaar op duizeligheid na kom ik niet tegen hoewel ik er van overtuigd ben dat het aan 1 van de medicijnen ligt. Bij het lezen van de commentaren bij dit geneesmiddel (Flecaïnideacetaat) valt het mij wel op dat de gebruikers (een aantal) om 4 uur 's nachts wakker worden van onregelmatig ritme....Raar toch? Bij mij is het hart meer van slag dan ooit en dat mat je wel een beetje af. Ik ben er dus niet over te spreken en heb met de cardioloog besproken dat we dit medicijn (ondanks de lage dosering) toch gaan staken om te kijken wat het hart dan doet. Vandaag eerste dag zonder die troep en ik hoop van ganser harte dat het beter gaat!
11-10-2019

10-10-2019

Nebivolol (nebivolol)
Atriumfibrilleren

nebivolol helpt wel ter voorkomen van boezemfibrileren,indien toch dan gebruik ik flecainide acetaat.
11-08-2019

Atriumfibrilleren

Veel pijn in benen ,ben ook bang om een bloeding te krijgen .terwijl er niet in alle ziekenhuizen tegen gif is voor een bloeding
14-06-2019

Atriumfibrilleren

Niet erg effectief, en hartkloppingen als bijwerking

Atriumfibrilleren

Ik kreeg dit medicijn van de cardioloog na boezemfibrilleren. Na 6 weken ging ik slechter zien. Oogarts kon geen afwijking vinden. Opticien constateerde vergrote pupil, is niet te corrigeren met andere glazen. Tweede bijwerking is winderigheid, ook is de ontlasting zachter dan eerder. Vanwege de problemen met de ogen vandaag weer teruggegaan naar nebivolol wat ik ee[lees meer...]rder gebrukte.

Atriumfibrilleren

Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Gebruikte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over 6 weken evaluatie,

Atriumfibrilleren

Heb dit medicijn gekregen na boezemfibrilleren, Genbruokte eerder ascal. Heb van deze medicijnen erge jeuk. Vandaag besloten door de cardioloog over te schakelen op xarelto. Over k6 weken evaluatie,
06-03-2019

Fenprocoumon (fenprocoumon)
Atriumfibrilleren

zeer veel jeuk en irritatie van de huid, kleding en beddengoed onder het bloed ondanks hydrocortison zalven
20-02-2019

Verapamil (verapamil)

02-11-2018

Atriumfibrilleren

Had geen klachten over stoornissen, maar hartprobleem was bijvangst van een ander onderzoek. Kwam op dit middel uit na eerst proberen sotalol en amiodaron, flecainide was derde middel en werkt, onderdrukt de ritmestoornissen. Inmiddels wel toevoeging gekregen van metoprolol dat de werking van flecainide versterkt, met als gevolg wat last van lichte bijwerkingen. Inname 's [lees meer...]ochtends probleemloos. Mag van cardioloog zelf dosering regelen, inmiddels weer op laagste niveau (1 capsule, halve pil metoprolol). Opvallend: bij stressloze periodes (vakantie!) blijkt het nodig om de dosering te verdubbelen! naderhand weer verminderen. In het dagelijks leven is hier prima mee te werken.
10-10-2018

Verapamil (verapamil)
Atriumfibrilleren

de veraail is wel werzaam om de hartfrequentie teverlagen en de bloeddruk zakt ook een beetje maar de spierzwakte die ook op treed is heel vervelend . Levenisbewegenmaar zo kan ik niet plezierig meer physieke activititen ondernemen.
31-08-2018

Atriumfibrilleren

Eerst gebruikt ivm Atriumfibrilleren, daarna een half jaar Pradaxa gebruikt als aanloop voor een ablatie. Na de ablatie in mei 2018 weer overgegaan naar Apixaban Eliquis. In mijn geval merk ik niets van bijwerkingen oid. Ook geen last van bloeduitstortingen na stoten. Voor mij een ideaal medicijn.
30-08-2018

Atriumfibrilleren

Na cardioversie dit middel voorgrschreven gekregen. Had al lage bloeddruk, nu vaak 105 bo endruk. Voel me erg beroerd.
14-05-2018

Atriumfibrilleren

Goed middel,geen bloedprikken en ik ervaar geen bijwerkingen
15-04-2018

Xarelto (rivaroxaban)
Atriumfibrilleren

Makkelijk medicijn.Vervelende bijwerkingen.Moet het levenslang innemen.
26-03-2018

Atriumfibrilleren

Door dit middel ontstaat impotentie!
24-03-2018

Xarelto (rivaroxaban)

Onregelmatige hartslag
08-03-2018

Atriumfibrilleren

Ondanks pradaxa toch herseninfarct,dat gelukkig practisch restloos is gebleven na snelle interventie!
08-03-2018

Atriumfibrilleren

Na 10 maand gebruik geen negatieve ervaringen.
08-01-2018

Bisoprolol (bisoprolol)

Soms een beetjevduizelig
12-12-2017

Rytmonorm (propafenon)
Atriumfibrilleren

Ik (man 54 jaar) slik al enkele jaren rytmonorm om boezemfibrileren tegen te gaan, na 2x een ablatie, met Wisselend succes. Sinds januari 2x 150 mg per dag, dit bleek in juli dit jaar niet voldoende. Na weer een cardioverswie overgegaan op 300mg 2x per dag, en eerlijk is eerlijk, sindsdien wel af en toe een onrustig hart maar geen recidieve. Ik heb geen enkele last van [lees meer...]bijwerkingen. Kan gewoon schaatsen, racefietsen en mountainbiken. Wat ik daar heb ingeleverd, heb ik al ingeleverd na de ablatie. Toen heb ik echt minder power gekregen, zeg maar van de kopgroep in het peleton naar mee kunnen fietsen achterin. In het dagelijks leven ervaar ik geen beperkingen.
01-12-2017

Atriumfibrilleren

kan er nog niet over oordelen maar de bijwerkingen liegen er bij mij niet om. Wacht nog tot na het weekend om te informeren bij de cardioloog . opgejaagd gevoel, heel slecht slapen, doodmoe, malen ,pijn benen vooral onderbenen, maag en darmklachten krampen dus heel vaak stoelgang
30-11-2017

Diltiazem (diltiazem)
Atriumfibrilleren

Ik weet niet wat het is maar ben niet vooruit te branden Aan een bijsluiter heb ik niets. Je kunt totaal niet vinden wat voor een troep als bijstoffen worden gebruikt En wat dit doet men de gebruiker
18-10-2017

Atriumfibrilleren

Ik kreeg last van boezemfibrilleren en moest op aanraden cardioloog aan de pradaxa. Maar nu ik het hier allemaal zo lees, vraag ik mij af of dit wel het juiste medicijn is. Ben erg moe, ook kortademig. Ben erg angstig voor dit middel.
14-10-2017

Atriumfibrilleren

Het ging na een uur wel over, maar ik ben nu al 3 dagen ziek. Als het met propranolol niet over gaat dan neem ik sotalol.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2342)
Depressie (1897)
Angst & paniekstoornis (1797)
Hoge bloeddruk (1337)
Acne/puistjes (947)