ziekte

Bestaat uit:
Boezemfibrilleren (77)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor Atriumfibrilleren

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: Atriumfibrilleren

13-05-2022 | Vrouw | 66
Atriumfibrilleren
Ik gebruik nu 6 maanden Xaralto. In het begin had ik geen last van bijwerkingen. Misschien wat meer problemen met poepen. Ik gebruik geen alcohol meer en drink ook geen alcoholvrije rode wijn (sulfiet) , door deze triggers kreeg ik boezemfribrilleren Vier maanden geen last. Wel extreme vermoeidheid, niet vooruit kunnen komen en een hoofd vol watten. Ben gevallen en hie[lees meer...]rdoor kwam mijn fiets op mijn borst , 2 maanden geleden en mijn borst is nog gekleurd en doet nog pijn. Volgens mijn tandarts is er geen medicijn om dit medicijn op te heffen. Bij een extreem ongeval, kun.je makkelijk doodbloeden. Verder na telefonisch contact van 5 minuten met de cardioloog. Niets meer gehoord. Ook geen controle afspraak. Ik stop met dit medicijn.

27-04-2022 | Vrouw | 73
Atriumfibrilleren
April 2021 hartritmestoornissen Xarelto voorgeschreven,voel me dodelijk vermoeid . 2cardioversie en ablatie ondergaan hartritmestoornissen verholpen,moet xarelto blijven gebruiken wil stoppen wat een bijwerkingen nog steeds.

25-04-2022 | Man | 59
Atriumfibrilleren
Moe moe en moe en totaal geen energie Wat een troep

18-04-2022 | Man | 79
Onnodig voorgeschreven, vermoeidheid!!!

01-04-2022 | Vrouw | 55
Atriumfibrilleren
Na een ablatie nog veel last van extrasystolie, iom cardioloog op geleide vd klachten begonnen met deze medicatie, sinds 4 weken overgestapt op 2x daags 50mg, klachten zijn op dit moment vrijwel verdwenen.

22-03-2022 | Man | 55
Atriumfibrilleren
Na 2j gebruik amiodaron kreeg ik ineend de eene na andere boezemfibrilleren, bloedonderzoek wees uit ernstige schildklierontsteking 3x dag strumazol en cortisonen hoge dosis krijgen de waarden na 4weken niet omlaag en nu spreken ze van de schildklier volledig te verwijderen

Pradaxa

21-03-2022 | Man | 65
dabigatran etexilaat
Atriumfibrilleren
Eigenlijk moet ik er 2 per dag nemen van 150 mg,maar neem er maar 1,ik voel me erg vermoeid,het voelt ook alsof ik geen kracht hebt in mijn spieren ,of het effectief is kan ik niet beoordelen .

06-03-2022 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
Het werkt tot heden maar mijn leven beperkt zich tot achter mijn voordeur en zo wil ik niet leven. onwijs veel spierpijn kan bijna niet lopen meer. Heel erg last van kortemijn geheugen. Over 14 dagen slik foto van het hart en heb de cardioloog al verteld dat ik daarna stop met dat gif.

21-02-2022 | Vrouw | 67
Atriumfibrilleren
Af en last van hartkloppingen en altijd in rust als ik in bed lig. Zou dit medicijn alleen voor zonodig willen gebruiken, dus alleen als ik hartkloingen heb, weet niet of dit mogelijk is. Heb nu erge duizelingen bij opstaan.

Acenocoumarol

05-02-2022 | Man | 77
acenocoumarol
Atriumfibrilleren
Na een maand voel ik me futloos, koud en pijnlijke spieren benen en schouders

06-01-2022 | Man | 77
Atriumfibrilleren
Gestopt met xarelto door de bijwerkingen. Gebruikte hiervoor ascetyl 80mg cardio. Omdat ik ouder ben dan 75 jaar nu voor de veiligheid overgestapt op ecenocoumarol via de trombosedienst met zelf prikken. Bevalt tot nu toe goed.

03-01-2022 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
Samen met de metoprolol retard gekregen. Zie bijwerkingen!

03-01-2022 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
4 wkn ellende!Op een paar dagen na,vanaf begin erg duizelig en hoofdpijn. Duizeligheid na 4 wkn nog steeds en ik werd heel labiel,huilerig en soms op het hysterische af!Advies cardioloog:afbouwen .Hielp wel voor het boezemfibrileren, maar verder vreselijk dagen gehad. Ik heb bij alle medicatie last van veel bijwerkingen, helaas. Dit was het derde in 3 mnd.Hoop toch iets [lees meer...]te vinden wat werkt en waarbij het leefbaar blijft.

Acetylsalicylzuur Cardio / Neuro

16-12-2021 | Man | 70
acetylsalicylzuur
Atriumfibrilleren
De cardiologen willen dat mensen met hartritme stoornissen een beter medicijn gaan gebruiken om een mogelijk CVA te voorkomen

16-12-2021 | Man | 70
Atriumfibrilleren
Op verzoek van alle cardiologen om Xarelto toegebruiken voor mensen met hartritme stoornissen. i.p.v. acetyl Cardio

14-12-2021 | Vrouw | 72

09-12-2021 | Man | 65
Atriumfibrilleren
ga steeds meer last krijgen van soort pijnelijke huid ,geprik,en hartkloppingen ,dat vindt ik vreemd want daat bloedstolsels kreeg ik ze voor.

08-12-2021 | Man | 65
Atriumfibrilleren
ik heb sinds het slikken van elquis 2 migraine aanvallen met aura verschijnselen gehad,komt dit door het middel?

20-11-2021 | Man | 77
Ik ben weer terug naar asperinec80 mg

30-10-2021 | Man | 57
Atriumfibrilleren
Ik ben een sporter (hardlopen en motorsport), heb helaas last van AF gekregen, gebruik nu sinds 2 jaar Flecaneide icm Metoprolol. Werkt prima, af en toe wat last van korte AF episodes na zwaardere inspanning, meestal met een paar uurtjes weer voorbij. Werkt voor mij uitstekend, soms wat beverige handen voor de rest geen noemenswaardige bijwerkingen.

26-10-2021 | Man | 78
Atriumfibrilleren
Na zes en een half jaar amiodarongebruik (200 mg per dag) wegens boezemfibrilleren had ik vrijwel alle bijwerkingen al : leisteenachtige verkleuring van de huid, overgevoeligheid voor UV-licht, schildklierafwijking, oogbeschadiging, wazig zien en verschrikkelijke nachtmerries. Toen volgde een verblijf in het ziekenhuis wegens een ernstige longbeschadiging met als gevolg te[lees meer...] weinig zuurstof in het bloed en in coma raken. Op vele manieren werd zuurstof toegediend waarbij twee keer geïntubeerd werd. Twee en een halve liter vocht achter de longen werd afgetapt. 6 zakken bloed werden toegediend. 8 kilo verlies aan lichaamsgewicht. En een vreselijke delier. 30 dagen verdeeld over 3 perioden op de Intensive Care, totaal 52 dagen in het ziekenhuis. Diverse malen kregen mijn naasten te horen dat mijn situatie kritiek was, een verpleeghuis het maximaal haalbare en laten inslapen werd als optie genoemd. De eerste diagnose was een bacteriële longontsteking. Dat betekende veel antibiotica en veel pogingen om een bacterie op te sporen. Na 2 weken was 20 keer getest, na 3 weken 24 keer, na 5 en een halve weken 32 keer en na 7 weken 39 keer. Alle keren met negatief resultaat. Na 3 weken werd amiodaron een keer genoemd en na 5 en een halve weken werd amiodaron d.d. als oorzaak aangewezen. d.d. staat voor differentiaal diagnose. Er is een lijst met mogelijke oorzaken en je streept bijvoorbeeld een bacterie als oorzaak door omdat die niet aangetoond kan worden. Uiteindelijk kom je dan bij amiodaron uit. Als je op het internet wat zoekt kom je steeds hetzelfde tegen: er wordt verwoed naar een bacterie gezocht en amiodaron als oorzaak komt pas (te) laat in beeld. Het advies dat gegeven wordt is: artsen wees alert, als er geen verklaring is voor een longbeschadiging, denk dan aan amiodaron. Mijn situatie was na 5 en een halve weken zo slecht geworden dat een behandelbeperking werd vastgesteld waarin werd “besloten tot niet-intuberen en niet-invasief beademenbeleid in verband met te zwakke conditie en onderliggend lijden (organiserende pneumonie, d.d. door amiodaron veroorzaakt), met tevens hartfalen, pulmonale hypertensie en inmiddels algehele ontstane zwakte en gegeneraliseerde spieratrofie en marginale kansen op verbetering tot goede kwaliteit bij noodzaak tot nieuwe intubatie en mechanische beademing”. In mijn geval werd na 32 negatieve testen (5 en een halve weken) besloten dat amiodaron de oorzaak was. Of dat kwam omdat 24 negatieve testen nog niet voldoende waren om een bacterie uit te sluiten of dat men niet (voldoende) op de hoogte dan wel niet overtuigd was van de longtoxiciteit van amiodaron weet ik niet, maar het was me erg veel waard geweest als dat na 3 weken (of eerder) was gebeurd. Er werd namelijk een forse dosis prednison per dag gegeven met verbluffend resultaat. Men had “zelden een 77-jarige man zo snel zien opknappen”. Ik schrijf dit ongeveer een jaar na de eerste prednison. Na nog 2 weken ziekenhuis en 2 en een halve week revalidatie was ik zelfverzorgend en weer thuis. Amiodaron werd in het ziekenhuis al van mijn medicatielijst verwijderd. Mijn longen zijn geheel hersteld. De huidverkleuring is weg. De schildklier is (nog) niet goed. Amiodaron werkt goed tegen boezemfibrilleren, maar als ik sommige bijdragen hier lees, verbaas ik me er over hoe gemakkelijk aan de mogelijke bijwerkingen wordt voorbij gegaan.

03-10-2021 | Man | 39
Atriumfibrilleren
ivm ablatie moet ik deze medicatie preventief innemen.

30-07-2021 | Vrouw | 62
Atriumfibrilleren
Xarelto voorgeschreven na aanval van atriumfibrileren. In eerste instantie weet ik mijn somberheid, slapeloosheid en angstklachten aan de diagnose. Nadat ik ivm extreme duizeligheid (gevoel van steeds om te kunnen vallen, in een winkel met spiegels evenwicht volkomen kwijtgeraakt) en eetproblemen (totaal geen eetlust en snel gewichtsverlies) gestopt was met Xarelto verdwen[lees meer...]en ook mijn somberheid en angstklachten als sneeuw voor de zon en ook de energie en eetlust kwam binnen een week terug. De klachten namen toe na langer gebruik. Nu over op edoxaban en binnen een week dezelfde stemmingsstoornis gerelateerde klachten (somber, angstig, niet slapen en geen eetlust en energie). Blijft zoeken naar iets anders. Voor preventieve medicatie zijn deze bijwerkingen voor mij onacceptabel. Ik wil niet perse een lang leven, maar wel kwaliteit van leven.

07-07-2021 | Man | 74
Atriumfibrilleren
Ik ben 74 jaar en gebruik dit medicijn nu meer dan anderhalf jaar ik had een ritme probleem na een bij pass operatie, dit kon niet onder controle worden gekregen ook niet met stroomstoten. Begonnen met Amiodaron, eerst 3 pd, daarna 2 pd en na drie weken 1 pd. Een half jaar later tot heden terug naar een halve pil pd. Ik voel me goed en heb geen bijwerkingen, wel blijf ik z[lees meer...]oveel mogelijk uur de zon en smeer me in met factor 50.

15-05-2021 | Man | 49
Atriumfibrilleren
30 april heb ik een ablatie ondergaan, om van mijn atriumfibrileren af te komen. Ik had gemiddeld 1 cardioversie per 2 maanden( laatste 1,5 jaar +- 10). Nu 10 dagen na mijn ablatie 3 cardioversies verder en een gejaagd gevoel in me lijf hebben ze de flecainide opgehoogd van 100 naar 150 mg. Ik heb niet het gevoel dat dit gaat werken. Ben tot nu toe teleurgesteld in de abl[lees meer...]atie. Zijn er mensen die zoiets ook hebben meegemaakt en dan bedoel ik de snelle hartritmestoornissen na de ablatie . Is bij jullie ook de flecainide opgehoogd en wordt het daarvan beter( minder hartritmestoornissen). En het belangrijkste !! Hoe kan ik voorkomen dat ik hartritmestoornissen krijg. ( ben al gestopt met alcohol en een heet bad dat waren bij mij triggers).

13-05-2021 | Vrouw | 74
Atriumfibrilleren
Middel voorgeschreven ter vervanging combi asfalt 100 + dipyridamol 200. Vanwege plotseling boezemfibrilleren. Moet antistolling en bloedverdunner slikken vanwege stolling stoornis FVL(erfelijk) en meerdere CVA en TIA'S. Met schade(NAH) voorheen geen problemen MET Combi. Eerder allergisch gebleken voor clopidogrel en Rivaroxaban. Nu met eliquis apixaban constant opgej[lees meer...]aagd hart slapeloosheid enorme branderige jeuk op hoofdhuid armen en lichaam. En onverklaarbaar gewichtsverlies. Huisarts zegt dat deze bijwerkingen niet ineens zijn???? Ik ben inmiddels moe wanhopig moe met kapotgekrabd lichaam.

Lixiana

01-05-2021 | Vrouw | 43
edoxaban
Atriumfibrilleren
Gebruik begonnen nav hartfibrilatie nav ziekte van Graves. Gebruik het nu 4 jaar. Ik heb meerdere verschillende soorten bloedverdunners gebruikt en Lixiana gaf de minste bijwerkingen. Soms last van duizeligheid maar ervaar verder geen noemenswaardige bijwerkingen. Eenmaal daags neem ik de lixiana s ochtends in.

21-04-2021 | Vrouw | 67
Atriumfibrilleren
Na een paar uur op de Eerste Hart Hulp kreeg ik Flecainide toegediend. Het hielp onmiddellijk; mijn hart werd rustig. Dit vertelde ik de verpleegster; ja zei ze, dit helpt goed. Direct daarna zei ik: ik word wel erg moe. Ze keek op de monitor en schrok. Bloeddruk daalde naar 60/40. Snel stonden er veel mensen rond het bed in lichte paniek. Na veel vocht kwam ik er na ee[lees meer...]n half uur weer een beetje bovenop. Ik dacht dat het mijn laatste uurtje was.

14-04-2021 | Man | 74

02-04-2021 | Man | 58
Atriumfibrilleren
Het haalt de kwaliteit van leven echt weg Ik stop er mee wat een tering zooi

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2748)
Depressie (2203)
Angst & paniekstoornis (2190)
Hoge bloeddruk (1573)
Blaasontsteking (1159)