Ervaringen met Rytmonorm

Atriumfibrilleren (3 meningen)
Hartkloppingen (1 mening)

07-05-2019 | Vrouw | 56
Hartritmestoornis
Ik heb een hartritmestoornis met een ritme van max 220 per minuut. Door de Rytmonorm, in de 1e instantie 3 tabletten per dag, heb ik minder ritmestoornissen en minder hoog ( max 160 per minuut). Helaas de laatste maanden weer meer ritmestoornissen, daardoor dosering moeten verhogen naar 5 tabletten per dag. Ben erg moe en last van hoofdpijn en droge mond

25-03-2020 | Man | 55
Hartritmestoornis
Gebruik ivm atrium flutter. Bisoprolol, Sotalol en Flecainide zeer zware bijwerkingen en niet effectief. Daarom zeer te spreken over Propafenon/Rytmonorm. Na de ablatie die gepland staat zeer waarschijnlijk niet meer nodig.

08-05-2014 | Man | 75
Hartritmestoornis
Het spul is dermate effectief en enkele bijwerkingen waren groter dan ik mij zou wensen, zodat ik ca. 20 april j.l. de dosis heb gehalveerd: inplaats van 2x per dag een heel tablet van 150 mg, gebruik ik nu 2x per dag een HALF tablet, dus 75 mg per keer. De effectiviteit is naar mijn gevoel gelijk gebleven, de bijwerkingen zijn gedaald tot een alleszins acceptabel niveau. [lees meer...] Heel belangrijk is dat ik m'n favoriete sport, roeifietsen, weer intensief kan beoefenen. Ik ben met roeifietsen al meerdere malen voluit gegaan, zo'n 15-30 km, zonder dat ik last had van onregelmatige hartslag. "Gewoon" trikefietsen kan ik zo'n 40-50 km voluit gaan. Ook kan ik weer veel beter trappenlopen en daarbij een hoogteverschil van 6-8 meter doorlopen. Mijn inname van overige hartmedicijnen -betablokker, ACE-remmer, bloedverdunner- zijn hierbij ongewijzigd gebleven.

21-09-2012 | Man | 47
Hartritmestoornis
Had eerst sotalol maar deze hielpen echt niet. Heb nu Rytmonorm gekregen maar heb echt heel veel last van duizeligheid en val echt bijna flauw. Dat gevoel heb ik een paar keer per dag en moet ook veel plassen. zeker 15 x p.d. mijn zicht is ook afgenomen sinds deze pillen. Ritmestoornissen heb ik sinds het gebruik niet meer gehad en dat vind ik belangrijker dan de bijwer[lees meer...]kingen ookal zijn deze erg vervelend.

02-11-2011 | Man | 64
Hartritmestoornissen
Rytmonorm versterkte mijn boezemfibrilatie. Na verhoging van het medicijn nagenoeg de gehele dag last van boezemfibrilatie. Durfde mij bijna niet meer te verroeren.

02-11-2011 | Man | 64
Hartritmestoornissen