Ervaringen met Tambocor

Flecaïnide (Tambocor)

Bojan Nikolik (30-05-2015)

21-05-2012 | Man | 59
Hartritmestoornissen
Veel problemen tijdens sporten (wielrennen) en zelfs bij weinig inspanning. Na verschillende blackouts Tambocor gaan innemen en daarna NOOIT meer enig probleem. Voor mij echt geweldig.

20-05-2012 | Man | 56

30-04-2012 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Heb sinds gebruik nauwelijks stoornissen meer. Soms een enkele keer. Wel krijg ik een behoorlijke rode kleur als ik nu buiten ga in de zon. Overweeg hoofdbedekking. Bij betrokken weer veel minder last van rode waqrme kleur. Kan het svhadelijk zijn zonder hoofdbedekking?

19-03-2012 | Man | 53
Hartritmestoornissen
Boezemfibrileren minimaal 1 maal per week 1 a 3 uur. Na onderzoek van cardioloog Tambocor gehad. 5 maanden geen last gehad nu sinds kort weer 2 keer. Ga maar weer eens langs bij dokter.

17-03-2012 | Vrouw | 42
Hartritmestoornissen
Na de afgelopen 9 jaar diverse malen boezemfibrileren gehad te hebben, waarbij het vaak binnen 24 uur vanzelf goed kwam, maar 2 keer tambocorinfuus in ziekenhuis gekregen heb ik van de cardiloog voor het geval dat het terugkomt tambocor 50 gekregen. Nu bijna 1 jaar na ziekenhuisopname begon het vanmorgen en binnen 2 uur na inname stopte het. Mijn huisarts heeft mij jaren e[lees meer...]en betablokker laten slikken, wat achteraf van de cardioloog nooit had gemogen. Heb daar ook veel last van exceem en droge huid gekregen, herstelt zich nu langzaam.

09-02-2012 | Vrouw | 60
Hartritmestoornissen
Sinds ik Tambocor gebruik heb ik geen last meer gehad.

31-01-2012 | Man | 68
Hartritmestoornissen
al 13 jaar boezemfibr. of onregelmatige hartslag. Soms tijden geen last. Na sotalol sinds april 2011 tambocor, eerst 100 MG, daarna 200MG. Soms weken geen last, dan weer een aanval. Koffie kan nadelig werken, vooral in combinatie met overigens geringe hoeveelheid alcohol. Verder geconstateerd dat matig eten ook wel goed is. Meestal geen directe oorzaak aan te wijzen. [lees meer...] Hartslag ca 80. Hoger dan bij sotalol

14-01-2012 | Man | 46
Hartritmestoornis
In 2005 kwam mijn man op de huisrtsenpost met hartritmestoornissen, na een wielertocht. erst moest hij een half uur liggen met onder zijn tong selokeen. Er is ook nog 'iets roze vloeistof? in zijn mond gespoen. 'Dat werkte niet, dus werd hij naar de acute hartkamer gebracht. Daar kreeg hij (na allerlei bloedonderzoeken etc. 's nachts per injectie Tambocor toegediend. Daar[lees meer...]na kreeg hij een hartstilstand van 18 sec, waarna hij gereanimeerd werd. De hartritmestoornis bleef, toen ik 's ochtend belde naar het ziekenhuis hoe net met hem ging, kreeg ik dit verhaal! Nadat hij mij gesproken had aan de telefoon, werd (gelukkig, na zo' n 12 uren.. ) zijn ritme weer gewoon. Dus voor hem NOOIT meer Tambocor (staat ook aangegeven bij apotheek en huisarts. En een briefje in zijn portemonnaie! Hij was verder heel gezond, geen hart of vaatproblemen. Hij heeft daarna nog lange tijd veel te hoge waarden in zijn bloed gehad vwb lever etc, door de medicatie waarschijnlijk. Hij sport nu gelukkig weer, maar emotioneel kost dat veel tijd.

24-12-2011 | Man | 54

18-12-2011 | Vrouw | 61
Hartritmestoornissen
Medicijn hielp niet. Stoornissen bleven. bijwerkingen duizelig, transpireren, ernistige vermoeidheid.

11-12-2011 | Man | 71
flecainide
Na het langdurig gebruiken van metaprolol (handrem erop) en het proberen van andere medicijnen heeft de cardioloog tambocor 150 voorgeschreven. Voel me stukken be ter, hartritme is ongeveer 55 / 60. Geen vervelende bijwerkingen etc.

14-11-2011 | Man | 57
Boezemfibrilleren
moeilijk behandelbaar atriumfibrilleren. Pas na twee catheter-ablaties en onder "bescherming" van Tambocor 100 een behoorlijke verbetering. Desondanks nog twee aanvallen, waarna dosis verhoogd tot 200 mgTambocor. Sindsdien geen serieuze ritme-stoornissen meer. Het lijkt me een goed middel; hartslag zakt tot een comfortabele 55-65/min., maar reageert toch nog wel op ins[lees meer...]panning. De maximale pols komt echter, bij mij althans, niet meer boven de 95. Dat is voor mij echter geen hinderlijke beperking. Wel heel vervelend is dat dit middel mij opzadelt met erectie-stoornissen. Voordat ik Tambocor ging gebruiken, had ik daar geen problemen mee.

08-11-2011 | Man | 48
Boezemfibrilatie
Inmiddels 8 jaar een pacemaker, ivm plotseling optredende Boezemfibrilatie. 7 jaar lang een betablokker erbij geslikt in heel lage doses. Was niet voor bloedruk, die is nl perfect. Maar de bijwerking van de betablokker haalde de scherpte van de ritmestoornis weg. Na 7 jr, kwam de kwaaal terug en over gegaan op voorschrift cardioloog op Tambocor 1x 200 mg. Middel werkte bin[lees meer...]enn 24 uur uitstekend. Nu na 1 jr 0% ritmestoornis. Bijwerkingen zijn zeer beperkt. Huiduitslag speelt bij mij wel en ik kreeg acne rosasea. Overigens goed te behandelen met zalf en antibiotica (helaas) Verder gebruik ik veel goede voedingsupplementen gericht op verbetering hartconditie en bloedvaten (Dr Rath) Chlorestorol is uitstekend en ik heb geen last van laag libido, vermoeidheid, concetratiestoornis of wat dan ook. Mijn advies: als het middel effectief werkt, zorg goed voor je voeding, rust en vitaminen. Het ondersteunt prima.

20-10-2011 | Man | 65
Hartritmestoornissen
Ik ben zeeeer allergisch voor smaakversterkers. Als ik om 19.00 uur een maaltijd neem met deze chemicalien erin, dan krijk ik om 03.00 uur atrium fibr. Duurt to ca. 16.00, ga daarna kort zweten en het is over. Ben ik vermoeid dan kan het weleens wat langer duren. Daarna verdwijnt het compleet. Geen enkele betablokker werkt!! Dus het is rustig afwachten totdat deze smaakv[lees meer...]ersterker E600 reeks, vejtsin, mono-(enz) glucamaat het lichaam verlaten heeft. Duurt het veel langer dan heeft u wellicht iets anders. Groet jan

08-07-2011 | Man | 55
Boezemfibratie
met tambocor 200 mg ,heb ik totaal geen last meer,geen bijwerkingen ,en voel me prima,ben net op 4200 meter geweest in bolivia ,ook totaal geen last.

30-06-2011 | Man | 64
Hartritmestoornissen
heb al jaren last van hartritmestoornissen. ben een fanatieke duursporter (schaatsen en inline skaten) Merk niets van bijwerkingen. Kan met skaten berg op met de besten mee en ook met marathon eindig ik altijd in de top van mijn leeftijdscategorie. Merk wel dat de maximale hartslag ongeveer 5 slagen lager is.