categorie

Hoest / verkoudheid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hoest / verkoudheid

Broomhexine drank/tabletten

21-05-2022 | Vrouw | 56
Hoest
Kreeg ernstige netelroos. Wrschl ben ik allergisch voor dit middel

18-05-2022 | Man | 17
Hoest
Het smaakt vies en werkt helemaal niet. Het werkt eigenlijk averechts, mijn zoon begon na het gebruik veel meer hoesten. Zonde van het geld zo’n product! We gaan terug gewoon naar tijm siroop, salvia en tea tree oil.

07-05-2022 | Man | 39
Hoest
Vaak na een verkoudheid heb ik last van een vreselijk irritante kriebelhoest, vooral als je dan net wilt slapen. 2 van deze pilletjes voor het slapen gaan en binnen 15 minuten is de kriebelhoest verdwenen en kan ik gewoon slapen. Waardoor ik ook weer sneller herstel en eerder geen last meer heb van het hoesten. Blij dat dit vrij verkrijgbaar is.

25-04-2022 | Man | 57
Hoest
Ik had al enige weken last van een droge (kriebel)hoest. Dit middel Roter Noscapect gekocht. Nou, het werkt voor geen meter. Wat een waardeloze rommel en nog bijna € 8,00 voor betaald ook. Waardeloze troep!!

24-04-2022 | Vrouw | 67
Buikpijn
Ik mag ivm darmperforatie geen diclafenac of zoiets meer van de huisarts. Tramadol wilde ik niet meer ivm afkicken maar dit is niet beter. Ik durf het alleen nog voor het slapen gaan te nemen.

Broomhexine drank/tabletten

19-03-2022 | Man | 69
Bronchitis
Heb longziekte COPD en vaak last van taaislijm waarbij benauwdheid. Tevreden met gebruik van Broomhexine.

19-02-2022 | Vrouw | 44
Hoest
Ben zeer tevreden. Helpt goed bij droge hoest. Voor het slapen innemen en indien nodig als het weer begint.

26-11-2021 | Vrouw | 24

Fluimucil bruistabletten/capsules etc

17-11-2021 | Vrouw | 70
COPD
Verkoudheid

08-09-2021 | Vrouw | 47
Hoest
Na inname 1 tabletje direct heftige buikpijn binnen 15/20 minuten. Lag vooral in de maagstreek. Meteen gestopt hiermee en toch maar de huisarts gebeld voor codeïne tabletten.. Ik zou hier zeker geen aanbeveling doen voor een pakje met 20 tabletjes voor €8,-

05-06-2021 | Vrouw | 54
Hoest
Door erg veel last van vastzittend harde slijm in keel en bovenste luchtwegen Fluimucil 's nachts ingenomen ....nog geen uur later krijg ik vreselijk veel pijn in rechterflank en begon de koliekaanvallen. Precies als een jaar geleden voordat mijn Galblaas eruit was gehaald. Na herhaardelijk boeren, 60 schuinebuikspier oefeneningen en draaibewegingen om de aanwezigheid [lees meer...]van een mogelijke galsteentje weg te persen, trok ik de pijn niet meer en bracht Neurofen fastine uitkomst. Ik snapte niet waar die pijn vandaan kom komen (weinig en gezond gegeten die dag). Het enigste wat ik kon bedenken dat het door de Fluimucil kwam. Wat was ik opgelucht dat ik het op dit forum tegenkwam dat het zeker door Fluimucil kan komen en eigenlijk een goed teken is om galwegen te reinigen. Plus mijn vastzittende slijm is ook minder. Soms kan een bijwerking dus ook voordelen op leveren. 😁🦋

21-05-2021 | Vrouw | 72
Astma
ACETYLCYSTEINE - BRUIS TABLETTEN HEBBEN MIJ MEESTAL PRIMA GEHOLPEN TEGEN TAAISLIJM. IN COMBINATIE MET 1 TABLET OXAZEPAM. IK HAD , NA COVID - INENTING INEENS LAST VAN ZEER HEFTIGE BENAUWDHEID. DAARDOOR GING IK HYPERVENTILEREN, EN KREEG IK HET STEEDS BENAUWDER. NA E.H.B.O.ZIEKENHUIS CONTROLE KREEG IK FLUTICASON INHALER, MAAR DAAR WERD MIJN KEELSLIJMVLIES NOG DIKKER VA[lees meer...]N. NU KREEG IK VIA HUISARTS : ACETYLCYSTEINE BRUIS TABLET(1MAAL DAAGS) EN1 TABLET OXAZEPAM, TEGEN HEFTIGE PANIEK. OXAZEPAM IS EEN SPIERVERSLAPPER, DIE GOED HELPT TEGEN STRESS EN PANIEK. EN NU GAAT HET EINDELIJK BETER!!!!

03-03-2021 | Vrouw | 33
Coronavirus
Gekregen ivm vele hoesten en astma icm corona. Ik kan eindelijk weer een beetje slapen in plaats van non stop hoesten. Wel heb ik sinds het gebruik met vlagen buikkrampen met veel gas en duizeligheid. De wereld begint dan te draaien. Maar ik ben positief want na 10 dagen corona voel ik mij iets beter

07-06-2020 | Vrouw | 50
Hoest
tegen kriebelhoest tijdens hooikoortsseizoen, werkt goed, bijwerking sufheid vind ik geen probleem. neem halve tablet na het eten en een hele voor het slapen gaan.

22-03-2020 | Man | 43
Hoest
Ik werd er ook duizelig van en helemaal in de ochtend wanneer ik wakker word , zwaar hoofd niet te snel bewegen met me.hoofd anders werd ik duizelig

Darolan Hoestprikkeldempend

06-03-2020 | Vrouw | 41
dextromethorfan
Kinkhoest
Ik nam smorgens een capsule om 8 uur lang geen last te hebben en ik had zelfs langer geen last. Misschien omdat ik weinig medicatie gebruik Voor vannacht neem ik er weer in om te kunnen slapen.

Bisolvon

02-03-2020 | Vrouw | 45
Hoest
Pijn op de borst met hoesten en het gevoel dat ik geen adem kreeg in een hoestbui. Bisolvon gaat in ongeveer 1 dag werken. De beste hoestdrank die er is Meteen van de pijn af.

25-02-2020 | Man | 27
Hoest
ik heb een ontsteking in de kleine bronchiën in de longen, daarnaast nog 40 graden koorst en griep, omdat ik zo gek van het hoesten werd en uitendelijk bloed op hoestte vroeg ik aan de huisarts iets om van die hoest af te komen, na dagen niet geslapen te hebben en 1 pilletje van 10mg heerlijk weer even 3 uurtjes slaap zonder hoest! nu gebruik ik het ook overdag omdat som[lees meer...]s de hoest te erg blijft, de enige bijwerking is: ik word er een beetje warm van en suffies maar dat vind ik helemaal niet erg! top product

23-02-2020 | Vrouw | 70
acetylcysteine
Al jaren hoest ik vreselijk, ook inhalers helpen niet. Van alles geprobeerd, resultaat 0 De huisarts denkt aan maagzuurremmers, ook 0 Nu moet ik weer terug voor verdere of andere medicatie. Ik heb nergens meer vertrouwen in, maar de hoest moet beheersbaar worden. Alleen de vraag is HOE

21-02-2020 | Vrouw | 31
Hoest
Deze drank na kriebelhoest gehaald bij de huisartsenpost. Zn 1.5 uur na inname EXTREME buik krampen! Kruik gemaakt, paracetamol ingenomen maar niets mocht helpen. Huisartsenpost gebeld en gevraagd of dit door de Noscapine kon komen, antwoord: nee mevrouw komt u maar even langs. Toch niet gerust dus even de bijsluiter gelezen en ja hoor bijwerkingen .. buikpijn. Voortaan [lees meer...]voor de Bisolvon bruis want dit NOOIT meer!

17-02-2020 | Vrouw | 39
Hoest
Totaal geen effect...niks, noppes, nada...

29-01-2020 | Vrouw | 50
Hoest
Kriebelhoest komt volgens mij vooral voor als je probeert te gaan slapen. Het is weg, nee hoor, daar komt die irritante kriebel weer, bleef maar hoesten en daardoor slaap je slecht en voel je je miserabel en ben je vatbaarder voor virussen etc. Met 1 tabletje is de kriebel zo weg en slaap je heerlijk in, het werkt al bijna direct, en als je slaapt voel je de kriebel niet e[lees meer...]n als het is uitgewerkt, gewoon weer 1 nemen en lekker verder slapen. Nog nooit last gehad van enige bijwerking maar misschien komt dat ook omdat je lekker slaapt en dan merk ik misschien niet dat ik eventueel misselijk zou zijn. Overdag heb ik geen Noscapect nodig omdat de kriebel dan niet overheerst omdat je gewoon misschien met andere dingen bezig bent. Mijn man gebruikt 2 tabletjes voor het slapen gaan, heeft ook nergens last van.

26-01-2020 | Man | 60
waardeloos, helpt niets

25-01-2020 | Vrouw | 57
acetylcysteine
Na 5 dagen gebruik nog steeds taai slijm en daarbij gekregen last van oorsuizen.Blijkt het ook in de bijsluiter te staan. Nu kan het ook door iets anders zijn gekomen, maar ik heb het wel gekregen terwijl ik dit middel gebruikte én het staat in de bijsluiter. Misschien dé trigger geweest?

24-01-2020 | Vrouw | 44
Hoest
Pilletjes helpen mij enorm goed wil geen andere dan deze ..

12-12-2019 | Man | 67
Hoest
Ik kreeg dit middel voorgeschreven na een griepaanval om de hoestprikkel te verminderen. 2 uur na inname werd ik badend in het zweet wakker met een gigantische buikpijn die leek op galsteenkoliek. De pijn hield ongeveer een half uur aan en ik kon niet meer zitten, liggen, of staan. Een galblaas heb ik niet meer. Aan het begin van dezelfde week heeft een echo uitgewezen d[lees meer...]at ik geen galstenen heb.

14-11-2019 | Vrouw | 53
Chronisch pijnsyndroom
2018 van de ha gekregen.. gestopt vanwege bijwerkingen (obstipaat) en nu weer door men doos aan pijnstilling gegrabbeld en kwam het doosje uit 2018 tegen. 20 mg doormidden gebroken.. 11 00 uur ingenomen en 15 minuten later een akelige tinnitus in men linkeroor. Houdt al 2 uur aan.. en kreeg ondertussen ook hoestbuien.. hoe bizar daar is codeine in 1ste instantie voor be[lees meer...]doelt. Wachten maar ff af.. ik zal geen nwe tablet innemen.. pijn zakt wel.. das een + maar ik hoor de tv nauwelijks meer en dat is een -

Natterman Noscasan

12-11-2019 | Vrouw | 43
Keelontsteking
De stroop heeft een hele erge vieze smaak. Bij inname van de stroop: braakneigingen en overgeven.

19-10-2019 | Vrouw | 46
Hoest
Na ongeveer 1.5 uur na inname van 2 tabletjes kreeg ik vreselijke maagpijn. Kriebelhoest werd helaas niet minder. Ik neem deze tabletten absoluut niet meer. Eerder gebruikte ik altijd Daro capsules. Die hielpen geweldig goed. Helaas zijn deze niet meer te verkrijgen.

06-10-2019 | Vrouw | 55
Hoest
Nare kriebelhoest waar ik doodmoe van werd. Kon niet meer slapen en daardoor oververmoeid. Codeine 20 heeft mjj zeer goed geholpen. Helaas obstilatie gekregen, na stoppen gebruik codeine ging dat over binnen 2 dagen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5661)
Anticonceptie - overig (4164)
Cholesterol (3070)
Depressie - antidepressiva overig (2905)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2605)
Pijn - morfine-achtigen (2375)
ADHD - psychostimulantia (2329)
Pijn (2137)
Verslavingsziekten (2128)
Bloeddruk - betablokkers (1802)
Maagzuur - protonpompremmers (1674)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1607)
Anticonceptie - eenfase (1485)
Angststoornissen (1360)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1320)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1306)
Depressie - antidepressiva TCA (1140)
Antibiotica - urineweginfectie (1111)