categorie

Hoest / verkoudheid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hoest / verkoudheid

07-01-2024 | Vrouw | 56
Hoest
Vanwege slijm was advies alleen 's nachts te gebruiken. Ik hoest al ruim 6 weken. Gestart met halve tablet. Het duurt een half uur voordat het werkt en is na 3 uur uitgewerkt. Dus 2x eruit 's nachts om opnieuw een halve pil te nemen. Werkt redelijk. Vanwege slijm durf ik geen hogere dosis te nemen.

29-12-2023 | Vrouw | 63
Hoest
Heb 2 weken last gehad van droge/kriebelhoest. Na een tip van een collega - ze zwoer bij dit medicijn- heb ik Noscapect v. Roter gekocht. Heb meteen na het kopen 1 tablet ingenomen( merkte al na een uur dat de hoest minder werd), en na 4 uren weer 1 tablet ingenomen. Geen last meer van hoest tot nu toe. Dus ik stop na 2 tabletteninname. Noscapect 20 tabletten €8,99![lees meer...] is wel heel duur maar het is het geld waard!

23-12-2023 | Vrouw | 34
Hoest
Lig plat met de griep maar wordt gek van de hoest die ook nog eens zeer pijnlijk is op de ribben, borstbeen en longen. Na dagen wakker te hebben gelegen van de hoest, toch maar eens contact gezocht met de huisarts. Ja ik schrijf je wat codeine tabletten voor, deze moet je het s’avonds voor het slapen gaan innemen want je kan er wat suf van worden en slaap je wellicht ook w[lees meer...]at beter werd er gezegd. Nou.. ik lig wederom wakker de pijn is inderdaad weg tijdens het hoesten en ja ik hoest nog steeds! Maar ik lig nu wakker door de hevige jeuk op de benen en de armen.

19-12-2023 | Vrouw | 60
Hoest
Ik heb bij griep enorme last van kriebelhoest . Mijn moeder had goede ervaring met dit medicijn en ik nu ook. De hoest was na het slikken langere tijd weg.

19-12-2023 | Vrouw | 33
Hoest
Gebruik bij kriebelhoest. Na gebruik krijg ik enorm pijn op de borst. Geen hoest meer maar de bijwerkingen zijn niet mis. Eerst dacht ik toeval maar na een aantal keer weet ik het zeker.

14-12-2023 | Vrouw | 53
Hoest
Die is geld in de prullenbak gegooid met de bonus van alle bijwerkingen. Het waardeloos! Niet kopen.

Mucoangin

07-12-2023 | Man | 59
ambroxol
Keelpijn
Zag het bij een drogist en heb het gekocht. De keelpijn verdwijnt zeer snel, maar de tong verdooft ook heel snel. Ik heb het 2 dagen gebruikt en dan 2x per dag. Nu heb ik nog steeds last van een vervelend gevoel achter op de tong. Alsof hij stijf aanvoelt. Waar ik het meest over verbaast ben is dat dit vrij verkocht mag worden. Ik lees nergens in de bijsluiter of j[lees meer...]e het kunt gebruiken als je bijv iboprufen of paracetamol in neemt. Ja er staat gebruikt u andere medicijnen raadpleeg uw arts. Maar velen zullen een paracetamol.niet zo zien dat ze daarvoor een arts vragen. Voor mij is het eerste en laatste keer dat ik dit gekocht heb.

05-12-2023 | Vrouw | 55
Hoest
Na 10 dagen bijna onophoudende hoest, moest ik van de huisdokter een corona test doen, ik zei of ik nou corona of de griep heb, ik wil van de aanhoudende hoest af, vooral s'nachts of ik ging liggen of halfzittend sliep, de codeine werkten echt niet, ik hoeste nog net zoveel, eerder had ik een keer 2 tabletten ingenomen, en kon niet meer slikken mijn keel leek verlamd, dus [lees meer...]dat durf ik niet meer. Na enkele nachten ben ik gestopt, kreeg er wel erge hoofdpijn van, deze ging weer weg met saridon, het enige middel wat tegen mijn hoofdpijn werkt. Dus jammer bij mij werkt het niet. Gelukkig bij velen wel.

01-12-2023 | Vrouw | 43
Hoest
Enorme last van prikkelhoest drogehoest, ik dacht het is zo mooi uitgelegd en keer op keer trap ik erin. DURE TABLETTEN die helemaal niet zijn werk doen, ook niet 2%. Zonde van het geld. Niet kopen!!

19-07-2023 | Vrouw | 48
codeine
Voor het slapen 2x paracetamol en codeine tablet genomen. Na een uur heftige maagkrampen, niet wetende hoe je moest zitten/liggen….echt vreselijk. Ondanks dat ik geen gal meer heb, voelde dit echt als koliekPijn. Denk je het in te nemen tegen pijn, krijg je nog meer pijn!

29-03-2023 | Vrouw | 51
Hoest
Bij het 1 e gebruik 2 tabletten ingenomen, merkte na 20 minuten al afnamen van het hoesten. Gedurende elke 4 uur een tablet genomen, met resultaat! Wat een superspul, blij dat ik t aangeschaft hebt. Is elke euro waard,ondanks de negatieve reacties!!

Mucoangin

24-03-2023 | Vrouw | 52
ambroxol
Keelpijn
Ik ben altijd wat huiverig als ik keelpijn krijg en dit uitmondt in eventuele Angina. Dus zodra mijn keel begint te irriteren, pijnlijk aanvoelt met slikken ga ik preventief aan de slag met het gorgelen van zoutwater. Nu liep ik in de kruitvat en dacht zo voor het na bed gaan is een zuigtablet wellicht ook niet verkeerd. Gekozen voor mucoangin, en een hele tevreden klant! [lees meer...]Nam er 1 voor het slapen gaan gedurende 4 nachten, en geen pijnklachten meer ervaren. Ook geen last van bijwerkingen, als alleen dat ik de smaak niet helemaal geweldig vindt.

07-03-2023 | Vrouw | 37
Hoest
Sinds een paar dagen slik ik nu 1x per dag codeine (20 mg) voor mijn langdurige kriebelhoest en ik moet zeggen dat ik redelijk weinig bijwerkingen ervaar. Het enige wat mij opvalt is dat ik een beetje last heb van obstipatie. Dus dat wordt de komende dagen veel water drinken.

21-02-2023 | Vrouw | 28
Hoest
Van de huisarts codeine voorgeschreven gekregen voor het hoesten. Ik had 1 voor het slapen ingenomen en kreeg 4 uur later ontzettende buikpijn. Ook moest ik overgeven.

13-01-2023 | Vrouw | 41
Hoest
Deze pilletjes gekregen tegen hoest. Ik heb me dagen naar gevoeld na inname, ik neem het in de avond in. Volgende dag huilerig, niets kunnen doen, onrustig en angstig. In de nacht heftig zweten en doorweekt wakker worden. Ik wist eerst niet waar het van kwam. Maar na wat zoek werk ben ik erachter dat codeïne wordt omgezet in morfine. Van morfine weet ik dat ik zeer slecht [lees meer...]op reageer. Nooit meer deze pillen voor mij!

10-01-2023 | Vrouw | 63
Hoest
Dit is een waardeloze middel, hartstikke duur ook. Tegenwoordig kost 't 9 euro, dat is puur oplichterij. Ik snap het niet dat in Nederland dat soort z.g. geneesmiddelen fabrikanten, het volk zo mag oplichten, met de goede keuring van de Overheid.

Bisolvon

08-01-2023 | Man | 63
Hoest
draaierig en ik blijf gewoon hoesten, het slijm in de luchtpijp laat niet los

03-01-2023 | Vrouw | 43
Hoest
Omdat ik al 11 dagen ziek was en bleef hoesten kreeg ik Codeïnefosfaat Expharma 10 mg tabletten. Ik heb de eerste dag 1 ingenomen voor het slapengaan. Binnen een half uur begon ik te hallucineren en kreeg ik hevige pijn bovenin de maag. I.p.v. suf worden, kon ik met geen mogelijkheid in slaap komen. Dit kwam door de medicatie en de pijn. Ik vond het een beangstigende erva[lees meer...]ring. Ik was de desbetreffende dag om 10 uur opgestaan en tot in de avond de volgende dag, heb ik geen oog dicht gedaan.

Fluimucil bruistabletten/capsules etc

16-12-2022 | Man | 73
acetylcysteine
Hoest
Na het innemen van de Fluimucil bruistablet kwam de hoest goed los, maar na enige uren begon ik me misselijk te voelen, wat uiteindelijk resulteerde in braken zonder inhoud. Ben uiteindelijk na 2 kwartier staan (lucht) braken in mijn bed terecht gekomen, Zonder het innemen van een nieuwe bruis tablet volgde het bovenstaande verhaal zich de volgende dag opnieuw.

13-12-2022 | Vrouw | 63
Hoest
Een niet normale droge hoest... Ik bleef er bijna in Wilde graag paracetamol met codeïne Mocht niet van huisarts Noscapect werd me aangeraden

23-09-2022 | Man | 56
Hoest
Ik heb in 1 jaar 3x dikke griep gehad met extreem hoesten. De ene keer longonsteking en nu mezelf een oorontsteking gehoest. Driemaal bij huisarts geweest. Alles in orde gewoon pech en uitzieken. Neem paracetemol en ijsjes tegen hoesten. Ik ben echt na 8 dagen helemaal kapot gehoest. Vriendin raadde noscapet aan en nam er twee om 1700. Vanaf 1730 tot op heden 0115 niet m[lees meer...]eer gehoest en heb mn leven weer terug. Ik kan wel janken van blijdschap. Gr Marcus

Natterman Noscasan

28-05-2022 | Vrouw | 55
Hoest
De sirop geprobeerd. Mss beter de tabletten want je moet veel van de sirop slikken. Tien minuten later buikpijn die duurde best lang. Jammer want het helpt wel met de kriebelhoest. Ik wil graag begrijpen waarom krijg jij zon buikpijn. Het is een beetje eng. Ik heb een paracetamol genomen en dat hielp.

Broomhexine drank/tabletten

21-05-2022 | Vrouw | 56
Hoest
Kreeg ernstige netelroos. Wrschl ben ik allergisch voor dit middel

18-05-2022 | Man | 17
Hoest
Het smaakt vies en werkt helemaal niet. Het werkt eigenlijk averechts, mijn zoon begon na het gebruik veel meer hoesten. Zonde van het geld zo’n product! We gaan terug gewoon naar tijm siroop, salvia en tea tree oil.

07-05-2022 | Man | 39
Hoest
Vaak na een verkoudheid heb ik last van een vreselijk irritante kriebelhoest, vooral als je dan net wilt slapen. 2 van deze pilletjes voor het slapen gaan en binnen 15 minuten is de kriebelhoest verdwenen en kan ik gewoon slapen. Waardoor ik ook weer sneller herstel en eerder geen last meer heb van het hoesten. Blij dat dit vrij verkrijgbaar is.

25-04-2022 | Man | 57
Hoest
Ik had al enige weken last van een droge (kriebel)hoest. Dit middel Roter Noscapect gekocht. Nou, het werkt voor geen meter. Wat een waardeloze rommel en nog bijna € 8,00 voor betaald ook. Waardeloze troep!!

24-04-2022 | Vrouw | 67
Buikpijn
Ik mag ivm darmperforatie geen diclafenac of zoiets meer van de huisarts. Tramadol wilde ik niet meer ivm afkicken maar dit is niet beter. Ik durf het alleen nog voor het slapen gaan te nemen.

Broomhexine drank/tabletten

19-03-2022 | Man | 69
Bronchitis
Heb longziekte COPD en vaak last van taaislijm waarbij benauwdheid. Tevreden met gebruik van Broomhexine.

19-02-2022 | Vrouw | 44
Hoest
Ben zeer tevreden. Helpt goed bij droge hoest. Voor het slapen innemen en indien nodig als het weer begint.

26-11-2021 | Vrouw | 24
Hoest

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6311)
Anticonceptie - overig (4470)
Cholesterol (3277)
Depressie - antidepressiva overig (3104)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2858)
ADHD - psychostimulantia (2530)
Pijn - morfine-achtigen (2516)
Verslavingsziekten (2299)
Pijn (2252)
Bloeddruk - betablokkers (1915)
Maagzuur - protonpompremmers (1778)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1702)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1662)
Anticonceptie - eenfase (1586)
Angststoornissen (1569)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1444)
Antibiotica - urineweginfectie (1266)
Depressie - antidepressiva TCA (1227)