categorie

Hoest / verkoudheid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hoest / verkoudheid

22-03-2020

Hoest

Ik werd er ook duizelig van en helemaal in de ochtend wanneer ik wakker word , zwaar hoofd niet te snel bewegen met me.hoofd anders werd ik duizelig
06-03-2020

Darolan Hoestprikkeldempend (dextromethorfan)
Kinkhoest

Ik nam smorgens een capsule om 8 uur lang geen last te hebben en ik had zelfs langer geen last. Misschien omdat ik weinig medicatie gebruik Voor vannacht neem ik er weer in om te kunnen slapen.
02-03-2020

Hoest

Pijn op de borst met hoesten en het gevoel dat ik geen adem kreeg in een hoestbui. Bisolvon gaat in ongeveer 1 dag werken. De beste hoestdrank die er is Meteen van de pijn af.
25-02-2020

Hoest

ik heb een ontsteking in de kleine bronchiën in de longen, daarnaast nog 40 graden koorst en griep, omdat ik zo gek van het hoesten werd en uitendelijk bloed op hoestte vroeg ik aan de huisarts iets om van die hoest af te komen, na dagen niet geslapen te hebben en 1 pilletje van 10mg heerlijk weer even 3 uurtjes slaap zonder hoest! nu gebruik ik het ook overdag omdat som[lees meer...]s de hoest te erg blijft, de enige bijwerking is: ik word er een beetje warm van en suffies maar dat vind ik helemaal niet erg! top product
23-02-2020

Acetylcysteine Bruistabletten / Granulaat /Poeders (acetylcysteine)

Al jaren hoest ik vreselijk, ook inhalers helpen niet. Van alles geprobeerd, resultaat 0 De huisarts denkt aan maagzuurremmers, ook 0 Nu moet ik weer terug voor verdere of andere medicatie. Ik heb nergens meer vertrouwen in, maar de hoest moet beheersbaar worden. Alleen de vraag is HOE
21-02-2020

Hoest

Deze drank na kriebelhoest gehaald bij de huisartsenpost. Zn 1.5 uur na inname EXTREME buik krampen! Kruik gemaakt, paracetamol ingenomen maar niets mocht helpen. Huisartsenpost gebeld en gevraagd of dit door de Noscapine kon komen, antwoord: nee mevrouw komt u maar even langs. Toch niet gerust dus even de bijsluiter gelezen en ja hoor bijwerkingen .. buikpijn. Voortaan [lees meer...]voor de Bisolvon bruis want dit NOOIT meer!
17-02-2020

Hoest

Totaal geen effect...niks, noppes, nada...
29-01-2020

Hoest

Kriebelhoest komt volgens mij vooral voor als je probeert te gaan slapen. Het is weg, nee hoor, daar komt die irritante kriebel weer, bleef maar hoesten en daardoor slaap je slecht en voel je je miserabel en ben je vatbaarder voor virussen etc. Met 1 tabletje is de kriebel zo weg en slaap je heerlijk in, het werkt al bijna direct, en als je slaapt voel je de kriebel niet e[lees meer...]n als het is uitgewerkt, gewoon weer 1 nemen en lekker verder slapen. Nog nooit last gehad van enige bijwerking maar misschien komt dat ook omdat je lekker slaapt en dan merk ik misschien niet dat ik eventueel misselijk zou zijn. Overdag heb ik geen Noscapect nodig omdat de kriebel dan niet overheerst omdat je gewoon misschien met andere dingen bezig bent. Mijn man gebruikt 2 tabletjes voor het slapen gaan, heeft ook nergens last van.
26-01-2020

waardeloos, helpt niets
25-01-2020

Acetylcysteine Bruistabletten / Granulaat /Poeders (acetylcysteine)

Na 5 dagen gebruik nog steeds taai slijm en daarbij gekregen last van oorsuizen.Blijkt het ook in de bijsluiter te staan. Nu kan het ook door iets anders zijn gekomen, maar ik heb het wel gekregen terwijl ik dit middel gebruikte én het staat in de bijsluiter. Misschien dé trigger geweest?
24-01-2020

Hoest

Pilletjes helpen mij enorm goed wil geen andere dan deze ..
12-12-2019

Hoest

Ik kreeg dit middel voorgeschreven na een griepaanval om de hoestprikkel te verminderen. 2 uur na inname werd ik badend in het zweet wakker met een gigantische buikpijn die leek op galsteenkoliek. De pijn hield ongeveer een half uur aan en ik kon niet meer zitten, liggen, of staan. Een galblaas heb ik niet meer. Aan het begin van dezelfde week heeft een echo uitgewezen d[lees meer...]at ik geen galstenen heb.
14-11-2019

Chronisch pijnsyndroom

2018 van de ha gekregen.. gestopt vanwege bijwerkingen (obstipaat) en nu weer door men doos aan pijnstilling gegrabbeld en kwam het doosje uit 2018 tegen. 20 mg doormidden gebroken.. 11 00 uur ingenomen en 15 minuten later een akelige tinnitus in men linkeroor. Houdt al 2 uur aan.. en kreeg ondertussen ook hoestbuien.. hoe bizar daar is codeine in 1ste instantie voor be[lees meer...]doelt. Wachten maar ff af.. ik zal geen nwe tablet innemen.. pijn zakt wel.. das een + maar ik hoor de tv nauwelijks meer en dat is een -
12-11-2019

Natterman Noscasan (noscapine)
Keelontsteking

De stroop heeft een hele erge vieze smaak. Bij inname van de stroop: braakneigingen en overgeven.
19-10-2019

Hoest

Na ongeveer 1.5 uur na inname van 2 tabletjes kreeg ik vreselijke maagpijn. Kriebelhoest werd helaas niet minder. Ik neem deze tabletten absoluut niet meer. Eerder gebruikte ik altijd Daro capsules. Die hielpen geweldig goed. Helaas zijn deze niet meer te verkrijgen.
06-10-2019

Hoest

Nare kriebelhoest waar ik doodmoe van werd. Kon niet meer slapen en daardoor oververmoeid. Codeine 20 heeft mjj zeer goed geholpen. Helaas obstilatie gekregen, na stoppen gebruik codeine ging dat over binnen 2 dagen.
02-10-2019

Keelontsteking

Ik heb deze medicijn gekregen nadat ik een fikse keelontsteking heb opgelopen en ik veel pijn had. Na het innemen van deze medicijn kreeg ik gelijk pijn/krampen in me bovenbuik. Heb een opgeblazen gevoel gekregen. ook beïnvloed het je gedrag dat je er suf van word en ook stemmingswisselingen. Deze medicijn helpt goed tegen de hoest want je bent er gelijk van af en je slaap[lees meer...]t er gelijk door alleen raad ik het niet aan, teveel bijwerkingen.
05-09-2019

Mucoangin (ambroxol)
Keelpijn

Ik heb dit jaren genomen. Zeer effectief voor mijn keel, maar eindelijk heb ik beseft dat dit medicijn de schuldige is van aanhoudende problemen met spijsvertering. Het verstoort mijn darmflora, met gevolg veelvuldige stoelgang en opgeblazen gevoel.
29-08-2019

Hoest

Na een paar nachten niet hebben kunnen slapen vanwege extreem hoesten (droog/kriebel), toch de huisarts maar gebeld. Wat een verademing na een tabletje codeine. Minder last van de hoest en normaal kunnen slapen!
27-08-2019

Galstenen

Ik had ergens gelezen dat n acetylcysteine al het vocht in t lichaam meer vloeibaar maakt, en dus ook galvloeistof. Dat was nadat ik eens een fikse kou had en fluimicil had gebruikt, de slijm kwam los, en ik droomde heel helder, en voelde me goed, en mn reuk was beter. Ik sliep beter, en ben gaan uitzoeken wat dit zwavelhoudend middel doet. Veel ! Het lost dus ook ga[lees meer...]lstenen op, of voorkomt dat je ze krijgt, doordat het taaie vocht meer vloeibaar wordt. Preventief dus, met ALLE voordelen erbij. n a c is zeer brees inzetbaar. Los gekocht, in een reformzaak, en dus veel goedkoper dan de bruistabletten, capsules ;dus geen toevoegingen.
17-08-2019

Mucoangin (ambroxol)
Keelpijn

Koop dit niet! Dit middel was goedkoper dan andere merken, dus ik gaf het een kans. Ik nam een zuigtabletje zonder de bijsluiter te lezen of te googelen. In eerste instantie merkte ik posifief resultaat: de keelpijn werd minder, een soort verdoofd gevoel. Een (half)uur later werd ik opeens misselijk, zo misselijk dat ik moest braken en de restanten van dit tabletje in het [lees meer...]toilet belandden. Vervolgens de bijsluiter geraadpleegd, waarin ook staat dat 1 op de 10 mensen misselijkheid ervaart. Nu lees ik hier ook reviews van mensen die er langdurige buikklachten van hebben gekregen.. daar kan ik nu nog weinig van zeggen, maar hoop het niet!! Doe jezelf een plezier en koop gewoon strepsils / strepfen / trachitol o.i.d.!
21-06-2019

Hoest

Een half uur na inname van mijn eerste tablet van 20 mg begon buikpijn. Werd steeds heviger, totdat het ondraaglijk werd. Zitten of lopen lukte niet meer. Vanwege misselijkheid en draaierigheid. De pijn in de maangstreek was constant. Oppervlakkige ademhaling door de pijn. Na vijf uur nam de pijn ineens af. En verdween helemaal. De arts die net nadat de pijn was weggetr[lees meer...]okken arriveerde, constateerde alleen een wat verlaagde bloeddruk (110/60). Van enig positief effect op mijn hoest heb ik niets gemerkt. Was allergische reactie . Dit was mijn eerste kennismaking met codeine en mijn laatste.
19-05-2019

Ademhalingsproblemen

De huisarts raad ten zeerste af dit product te gebruiken. Het haalt niks uit behalve enige verlichting. Ikzelf ervaar alleen een toename van prikkels en irritatie. Het maakt dik slijm wat vloeibaarder voor 5 min maar maakt het tegelijk draderiger en moeilijke los van elkaar op te hoesten. Verslikking in slijm doordat het blijft hangem is dan ook aanwezig.
03-05-2019

Hoest

Het medicijn helpt mij niks. Ik heb het voorgeschreven gekregen omdat ik al twee weken niet kon slapen door mijn hoest. Deze pil helpt mij niet. Ik voel me beroerd, heb hoofdpijn en ben bijwerkingen en kan alsnog niet slapen. Enkel de lasten.
26-04-2019

Natterman Noscasan (noscapine)
Verkoudheid

Deze tabletten geprobeerd tijdens een vervelende verkoudheid. De dosering is 3 a 4 keer per dag 1 of 2 tabletten dus ik nam 2 tabetten met water in. Een half uur later werd ik erg misselijk en moest ik overgeven. Hierna had ik nog 1 a 1.5 uur last van buikpijn. Waarschijnlijk kwam dit omdat ik allergisch ben voor morfine. Na wat online speurwerk kwam ik er nml achter dat n[lees meer...]oscapine (het werkzame middel in de tabletten) gerelateerd is aan morfine. Het wordt uit dezelfde plant gewonnen. Voor mij dus geen tabletjes met noscapine meer maar dat zegt niks over de kwaliteit van het product, het is voor mij gewoon niet geschikt. Ik deel dit voor andere mensen die mogelijk dergelijke bijwerkingen hebben en zich afvragen waarom.
21-04-2019

Hoest

Codeine geeft verlichting bij kriebelhoest maar helaas ook wat bijwerkingen maar doordat je wel kan slapen neem je die voor lief.
21-04-2019

Hoest

Had een kriebelhoest. Op aanraden van de huisartsassistent Noscapect aangeschaft, wilde eigenlijk codeine tabletten maar dit werd afgeraden. In siroop zit heel veel suiker daarom voor de tabletten gegaan. Ook hier zit suiker in, waarom? Eerste avond leek het wat te doen, 2de avond moest ik al meer gaan slikken voor enig effect, 3de avond na 2,5 uur steeds een nieuwe pil di[lees meer...]e echt minimaal werkte. Ga nu de codeine aanvragen. Ben er klaar mee.
15-02-2019

Hoest

Heel vast slijm vanwege griep. Na 12 uur werd slijm al dunner en makkelijker op te hoesten. Zeer tevreden.
10-02-2019

Hoest

Ik ben dit gaan gebruiken omdat ik niet tegen codine tabletjes kan. Een uur voor het slapen neem ik 1 tablet. Ik ga dan wel wat hoger liggen met 2 of 3 kussens. Ben tijdens de nacht maar 1 x wakker geworden. Je wordt er lekker rustig van. Voor mij is dit middel erg effectief. Ik raad aan om dit niet overdag in te nemen, je wordt er namelijk rustig en slaperig van.
19-01-2019

Hoest

Helpt goed om te kunnen slapen in plaats van urenlang s-nachts te hoesten. Inmiddels ben ik een paar dagen gestopt maar heb nog steeds veel last van bijwerkingen. Erg duizelig bij opstaan of als ik een snelle hoofdbeweging maak, het is alsof ik een aanval van draaiduizeligheid krijg en ik word meteen erg misselijk. Verder last van verstopping. Tijdens het gebruik voelde [lees meer...]ik me erg afwezig en traag met denken en vermoeid.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5027)
Anticonceptie - overig (3699)
Cholesterol (2871)
Depressie - antidepressiva overig (2689)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2302)
Pijn - morfine-achtigen (2179)
ADHD - psychostimulantia (2029)
Pijn (1957)
Verslavingsziekten (1907)
Bloeddruk - betablokkers (1659)
Maagzuur - protonpompremmers (1547)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1501)
Anticonceptie - eenfase (1372)
Angststoornissen (1193)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1135)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1108)
Depressie - antidepressiva TCA (1034)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (948)