categorie

Hoest / verkoudheid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hoest / verkoudheid

14-11-2019

Chronisch pijnsyndroom

2018 van de ha gekregen.. gestopt vanwege bijwerkingen (obstipaat) en nu weer door men doos aan pijnstilling gegrabbeld en kwam het doosje uit 2018 tegen. 20 mg doormidden gebroken.. 11 00 uur ingenomen en 15 minuten later een akelige tinnitus in men linkeroor. Houdt al 2 uur aan.. en kreeg ondertussen ook hoestbuien.. hoe bizar daar is codeine in 1ste instantie voor be[lees meer...]doelt. Wachten maar ff af.. ik zal geen nwe tablet innemen.. pijn zakt wel.. das een + maar ik hoor de tv nauwelijks meer en dat is een -
12-11-2019

Natterman Noscasan (noscapine)
Keelontsteking

De stroop heeft een hele erge vieze smaak. Bij inname van de stroop: braakneigingen en overgeven.
19-10-2019

Hoest

Na ongeveer 1.5 uur na inname van 2 tabletjes kreeg ik vreselijke maagpijn. Kriebelhoest werd helaas niet minder. Ik neem deze tabletten absoluut niet meer. Eerder gebruikte ik altijd Daro capsules. Die hielpen geweldig goed. Helaas zijn deze niet meer te verkrijgen.
06-10-2019

Hoest

Nare kriebelhoest waar ik doodmoe van werd. Kon niet meer slapen en daardoor oververmoeid. Codeine 20 heeft mjj zeer goed geholpen. Helaas obstilatie gekregen, na stoppen gebruik codeine ging dat over binnen 2 dagen.
02-10-2019

Keelontsteking

Ik heb deze medicijn gekregen nadat ik een fikse keelontsteking heb opgelopen en ik veel pijn had. Na het innemen van deze medicijn kreeg ik gelijk pijn/krampen in me bovenbuik. Heb een opgeblazen gevoel gekregen. ook beïnvloed het je gedrag dat je er suf van word en ook stemmingswisselingen. Deze medicijn helpt goed tegen de hoest want je bent er gelijk van af en je slaap[lees meer...]t er gelijk door alleen raad ik het niet aan, teveel bijwerkingen.
05-09-2019

Keelpijn

Ik heb dit jaren genomen. Zeer effectief voor mijn keel, maar eindelijk heb ik beseft dat dit medicijn de schuldige is van aanhoudende problemen met spijsvertering. Het verstoort mijn darmflora, met gevolg veelvuldige stoelgang en opgeblazen gevoel.
29-08-2019

Hoest

Na een paar nachten niet hebben kunnen slapen vanwege extreem hoesten (droog/kriebel), toch de huisarts maar gebeld. Wat een verademing na een tabletje codeine. Minder last van de hoest en normaal kunnen slapen!
27-08-2019

Galstenen

Ik had ergens gelezen dat n acetylcysteine al het vocht in t lichaam meer vloeibaar maakt, en dus ook galvloeistof. Dat was nadat ik eens een fikse kou had en fluimicil had gebruikt, de slijm kwam los, en ik droomde heel helder, en voelde me goed, en mn reuk was beter. Ik sliep beter, en ben gaan uitzoeken wat dit zwavelhoudend middel doet. Veel ! Het lost dus ook ga[lees meer...]lstenen op, of voorkomt dat je ze krijgt, doordat het taaie vocht meer vloeibaar wordt. Preventief dus, met ALLE voordelen erbij. n a c is zeer brees inzetbaar. Los gekocht, in een reformzaak, en dus veel goedkoper dan de bruistabletten, capsules ;dus geen toevoegingen.
17-08-2019

Keelpijn

Koop dit niet! Dit middel was goedkoper dan andere merken, dus ik gaf het een kans. Ik nam een zuigtabletje zonder de bijsluiter te lezen of te googelen. In eerste instantie merkte ik posifief resultaat: de keelpijn werd minder, een soort verdoofd gevoel. Een (half)uur later werd ik opeens misselijk, zo misselijk dat ik moest braken en de restanten van dit tabletje in het [lees meer...]toilet belandden. Vervolgens de bijsluiter geraadpleegd, waarin ook staat dat 1 op de 10 mensen misselijkheid ervaart. Nu lees ik hier ook reviews van mensen die er langdurige buikklachten van hebben gekregen.. daar kan ik nu nog weinig van zeggen, maar hoop het niet!! Doe jezelf een plezier en koop gewoon strepsils / strepfen / trachitol o.i.d.!
21-06-2019

Hoest

Een half uur na inname van mijn eerste tablet van 20 mg begon buikpijn. Werd steeds heviger, totdat het ondraaglijk werd. Zitten of lopen lukte niet meer. Vanwege misselijkheid en draaierigheid. De pijn in de maangstreek was constant. Oppervlakkige ademhaling door de pijn. Na vijf uur nam de pijn ineens af. En verdween helemaal. De arts die net nadat de pijn was weggetr[lees meer...]okken arriveerde, constateerde alleen een wat verlaagde bloeddruk (110/60). Van enig positief effect op mijn hoest heb ik niets gemerkt. Was allergische reactie . Dit was mijn eerste kennismaking met codeine en mijn laatste.
19-05-2019

Bisolvon (broomhexine)
Ademhalingsproblemen

De huisarts raad ten zeerste af dit product te gebruiken. Het haalt niks uit behalve enige verlichting. Ikzelf ervaar alleen een toename van prikkels en irritatie. Het maakt dik slijm wat vloeibaarder voor 5 min maar maakt het tegelijk draderiger en moeilijke los van elkaar op te hoesten. Verslikking in slijm doordat het blijft hangem is dan ook aanwezig.
03-05-2019

Hoest

Het medicijn helpt mij niks. Ik heb het voorgeschreven gekregen omdat ik al twee weken niet kon slapen door mijn hoest. Deze pil helpt mij niet. Ik voel me beroerd, heb hoofdpijn en ben bijwerkingen en kan alsnog niet slapen. Enkel de lasten.
26-04-2019

Natterman Noscasan (noscapine)
Verkoudheid

Deze tabletten geprobeerd tijdens een vervelende verkoudheid. De dosering is 3 a 4 keer per dag 1 of 2 tabletten dus ik nam 2 tabetten met water in. Een half uur later werd ik erg misselijk en moest ik overgeven. Hierna had ik nog 1 a 1.5 uur last van buikpijn. Waarschijnlijk kwam dit omdat ik allergisch ben voor morfine. Na wat online speurwerk kwam ik er nml achter dat n[lees meer...]oscapine (het werkzame middel in de tabletten) gerelateerd is aan morfine. Het wordt uit dezelfde plant gewonnen. Voor mij dus geen tabletjes met noscapine meer maar dat zegt niks over de kwaliteit van het product, het is voor mij gewoon niet geschikt. Ik deel dit voor andere mensen die mogelijk dergelijke bijwerkingen hebben en zich afvragen waarom.
21-04-2019

Hoest

Codeine geeft verlichting bij kriebelhoest maar helaas ook wat bijwerkingen maar doordat je wel kan slapen neem je die voor lief.
21-04-2019

Hoest

Had een kriebelhoest. Op aanraden van de huisartsassistent Noscapect aangeschaft, wilde eigenlijk codeine tabletten maar dit werd afgeraden. In siroop zit heel veel suiker daarom voor de tabletten gegaan. Ook hier zit suiker in, waarom? Eerste avond leek het wat te doen, 2de avond moest ik al meer gaan slikken voor enig effect, 3de avond na 2,5 uur steeds een nieuwe pil di[lees meer...]e echt minimaal werkte. Ga nu de codeine aanvragen. Ben er klaar mee.
15-02-2019

Bisolvon (broomhexine)
Hoest

Heel vast slijm vanwege griep. Na 12 uur werd slijm al dunner en makkelijker op te hoesten. Zeer tevreden.
10-02-2019

Hoest

Ik ben dit gaan gebruiken omdat ik niet tegen codine tabletjes kan. Een uur voor het slapen neem ik 1 tablet. Ik ga dan wel wat hoger liggen met 2 of 3 kussens. Ben tijdens de nacht maar 1 x wakker geworden. Je wordt er lekker rustig van. Voor mij is dit middel erg effectief. Ik raad aan om dit niet overdag in te nemen, je wordt er namelijk rustig en slaperig van.
19-01-2019

Hoest

Helpt goed om te kunnen slapen in plaats van urenlang s-nachts te hoesten. Inmiddels ben ik een paar dagen gestopt maar heb nog steeds veel last van bijwerkingen. Erg duizelig bij opstaan of als ik een snelle hoofdbeweging maak, het is alsof ik een aanval van draaiduizeligheid krijg en ik word meteen erg misselijk. Verder last van verstopping. Tijdens het gebruik voelde [lees meer...]ik me erg afwezig en traag met denken en vermoeid.
27-12-2018

Amandelontsteking

Ontzettend pijnlijke keel en dikke rode amandelen. Verhoging tot 37,8. Net voor kerst en op zoek naar een laatste redmiddel naar de drogist. Omdat ik last heb van de suiker in strepsils, mijn tanden waren ook gevoelig door de ontsteking, op zoek naar iets suikervrij. De drogist adviseerde me mucoangin. Een beetje geschrokken door alle nare verhalen hier toch begonnen. Net[lees meer...]jes drie dagen lang zes zuigtabletten. Ja. Je tong verdooft eventjes. Maar dat is na minuutje weg. De tweede dag van gebruik raakte ik de verhoging al kwijt. De de derde dag de keelpijn. Zeer tevreden over dit middel. Ik kan het iedereen aanraden.
23-12-2018

Hoest

Ik gebruik ze bij kriebelhoest vooral voor het slapen gaan en ben blij met deze tabletten. Vooral als ik net inslaap begon te vallen werd ik getroffen door die kriebelhoest, ja dan schiet ik overeind en stiktezowat van het hoesten. Met een codeinetabletje merk ik hier niks van en slaap lekker. Soms neem ik eentje in de middag maar heb geen last van nare bijwerkingen, de[lees meer...] hoestbuien zijn niet meteen over maar zonder vooraf die vreselijk “ harde” kriebel! Ikben er erg blij mee.
20-12-2018

Fluimucil bruistabletten/capsules etc (acetylcysteine)
Hoest

Volgens site apotheek online , zou het binnen 1-2 uur moeten werken maar het doet na 12 uur nog steeds helemaal niks. Waardeloos product wat wordt bevestigd door andere info online
19-12-2018

Noscapect Roter (noscapine)

Gebruik nu drie dagen een enkele dosis voor het slapen gaan en merkte geen verschil. Vanacht een dubbele dosis genomen en 2 uur later lijkt de kriebelhoest zelfs erger dan voorheen! Vroeger Daro gebruikt en dat werkte perfect zonder merkbare bijwerkingen maar dat is tegenwoordig helaas niet meer zonder recept te krijgen.
16-12-2018

Hoofdpijn

Word gebruikt ter bestrijding van migraine aanvallen, de " gewone " migraine middelen werken op zich prima maar geven onacceptabele hartklachten ( krampen ). Dit middel geeft bij mij geen enkele bijwerking en is niet verslavend.
10-12-2018

Ademhalingsproblemen

Ik ben zelf Astma Patiënt, en putjes helpen mij niet. Ik heb op advies van een mede patiënt deze Acetylcesteine RXT 200mg Bruistabletten gekocht bij de Lidl (€2,49) en gebruik ze 3 x daags, samen met 3 x p.dg. 2 tabletten Paracetamol met Coffeïne (Kruitvat), deze laat ik samen met het Acetyl bruistablet oplossen in een half glas water, en drink dit dan op met nog een glas[lees meer...] water er achteraan. Ik moet zeggen dat ik er zelf veel baat bij heb.
23-09-2018

Hoest

Na een zak keelsnoepjes, hoestsiroop en veel honing dit uiteindelijk maar gekocht. Na 2 tabletten is mijn hoest aanzienlijk minder! Bijwerkingen die ik heb ervaren zijn: duizeligheid, slaperigheid en lichte misselijkheid.. Maarja dat had ik er wel voor over om eindelijk van die hoest af te komen!
19-08-2018

Ademhalingsproblemen

Ik heb COPD en het gebruik van pufjes was niet voldoende. en na aanraden van de kliniek in amsterdam ben ik acetylcysteine bruistabletten bij gaan gebruiken en het gaat prima. heb minder last van kortademigheid. ieder die last van astma, bronchitus, copd ect heeft. is dit 100% de oplossing
13-05-2018

Hoest

Helpt bij mij altijd binnen een uur na innemen als ik niet van mijn hoest afkom. Een medicijn waarmee ik bekend ben en altijd helpt. De bijwerkingen vind ik niet te heftig dus voor mij een wondermiddel tegen hoest!
21-04-2018

Hoest

Ik had ontzettend veel hoestbuien waardoor ik al 3 nachten niet had geslapen. De huisarts heeft me dit gegeven voor de nacht. Gevolg: Ik kon weer slapen!
06-04-2018

Hoest

Afschuwelijke kriebelhoest al dagen, mn keel en luchtwegen waren zo pijnlijk geworden. Toch maar naar de huisarts na de 5e slapeloze nacht. Ze schreef dit voor, vol vertrouwen meteen begonnen. Maar gaf absoluut geen enkele verbetering, echt nul !!! Verder geen akelige bijwerkingen, misschien iets loom maar niet opvallend Tip: De dag erna honing en laurierdrop lat[lees meer...]en halen door mijn man . Daar had ik snel baat bij.
21-03-2018

Hoest

Al weken aan het hoesten en proesten. Gingen op wintersport en bij de gebruikelijke medicatie ook nog wat codeïne meegenomen. Gelukkig na 2 hele slechte nachten van constant hoesten tot kokhalzen toe heeft de codeïne me toch nog plezier gebracht. Alleen voor de nacht ingenomen. Ooit als pijnstiller gekregen. Thuis weer gestopt en nog wel aan het hoesten maar veel minder.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4841)
Anticonceptie - overig (3541)
Cholesterol (2790)
Depressie - antidepressiva overig (2590)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2213)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1870)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1323)
Angststoornissen (1132)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1070)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)