Mucoangin

Keelpijn (4 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

27-12-2018

Amandelontsteking

Ontzettend pijnlijke keel en dikke rode amandelen. Verhoging tot 37,8. Net voor kerst en op zoek naar een laatste redmiddel naar de drogist. Omdat ik last heb van de suiker in strepsils, mijn tanden waren ook gevoelig door de ontsteking, op zoek naar iets suikervrij. De drogist adviseerde me mucoangin. Een beetje geschrokken door alle nare verhalen hier toch begonnen. Net[lees meer...]jes drie dagen lang zes zuigtabletten. Ja. Je tong verdooft eventjes. Maar dat is na minuutje weg. De tweede dag van gebruik raakte ik de verhoging al kwijt. De de derde dag de keelpijn. Zeer tevreden over dit middel. Ik kan het iedereen aanraden.
13-10-2016

Keelpijn

Dit middel gebruikt omdat Stepsils maar 30 min werken. Deze pil zorgt ervoor dat ik zeker de halve dag geen last heb van m'n keel. Dit is heel handig aangezien ik voor m'n werk veel moet praten. Ik heb dus zeker veel baat bij het gebruik van Mucoangin
16-10-2015

Keelontsteking

Het middel werkte bij mij niet. Ik heb amandelontsteking en apotheek wees mij op dit medicijn, gebruik ook antibiotica voor de ontsteking maar wilde iets gebruiken tegen de pijn. Normaal ben ik nergens allergisch voor, van te voren bijsluiter goed doorgelezen, Na 3 uur een nieuw tabletje genomen en ik heb nu gewoon een ronde plek in mijn tong "gevreten". Voelt aan als een [lees meer...]blaar en is een kale rond rode plek geworden . jammer dat ik geen foto kan bijvoegen, maar lijkt alsof het pilletje gewoon de toplaag van mijn tong heeft "weggesmolten". Terug naar de apotheek gegaan, konden mij niet verder helpen en hebben mij iets anders aangeboden. Resterende verpakking nu maar weggegooid
11-07-2015

Keelpijn

Ik heb in 2013 gekozen voor het middel mucoangin i.p.v. strepsels. Binnen het uur (na het nemen van 1 tablet) kreeg ik al last van bijwerkingen. Buikpijn in de bovenbuik, diarree, braken, misselijk, zweten, enz. Ik heb uren op de wc gezeten en uiteindelijk zelfs de dokterswacht gebeld. Dit heeft een aantal dagen aangehouden... Sindsdien is het in mijn buik eigenlijk nooit[lees meer...] meer geweest zoals voordat ik mucoangin heb gebruikt. Altijd een bepaald opgeblazen gevoel, vaak pijn in de bovenbuik, diaree, enz. Het was op dit moment weer zo heftig dat ik naar de huisarts ben geweest en allerlei onderzoeken heb gehad. Daar is tot nu toe nog niets uitgekomen... Nu ik hier lees dat er meerdere mensen dezelfde bijwerkingen hebben gehad, vroeg ik mij af of jullie ook nog steeds last hebben van buikpijn, diarree o.i.d waar jullie voor het gebruik van mucoangin niet last van hadden. Ik vraag me namelijk af of dit medicijn blijvende schade aangericht kan hebben aan bijv. de alvleesklier en dat ik er chronische alvleesklierontsteking aan over gehouden heb. De klachten die ik heb doen mij dat namelijk wel vermoeden en ik wil dat zeker laten onderzoeken. Herkent iemand dit ook? Ik hoor graag meer ervaringen!
08-08-2014

Keelpijn

Ik had last van keelpijn en een heze stem. Na vele strepsils ging ik over naar mucoagin. Na een half uurtje kreeg ik behoorlijke pijn in mijn bovenbuik/maag. De inname is nu 3 dagen geleden en de buikpijn is nog steeds aanwezig, in de mate dat het me snachts wakker houd. De bijwerkingen zijn inmiddels erger dan de keelpijn.
08-03-2014

Keelontsteking

Middel gehaald, nog nooit gehad eerder. Dit eens willen proberen. Bij aanvang enthousiast, keelpijn stuk minder, maar daarna een zich ontwikkelende hevige bovenbuikspijn met uitstraling naar de schouder, boeren, misselijkheid en als klap op de vuurpijl diarree. Drie dagen na gebruik nog steeds een knagende pijn in bovenbuik en beroerd. Keelpijn is inmiddels weg aan het gaa[lees meer...]n, maar heb nog liever keelpijn dan deze hevige bijwerkingen. Klachten leken zelfs op een zich ontwikkelende pancreatitis. Voor mij nooit meer dit middel
05-04-2013

Keelpijn

ik had dit medicijn gekocht om de keelpijn te dempen. na in name werkte het meteen een goed verdoofde keel de pijn bleef zo n 3 uur weg. daarna de 2e genomen werking nog steed hetzelfde. voor de nacht nog een genomen de pijn was weg maar 3 uur later vreselijke brandende pijn in mijn keel met tranen van de pijn in bed gelegen. de volgende dag weer het medicijn[lees meer...] gebruikt om de 3 uur 1 tablet tot ik s nachts wakker werd en de pijn niet meer te houden was mijn hele keel leek wel verbrand door dit medicijn het was geen keelpijn maar een verbrand gevoel voor mij nooit meer dit medicijn.
03-01-2012

Keelontsteking

Bij behoorlijke keelpijn en koortsig gevoel 3 tabletten gebruikt, samen een capsule Advil 400mg. Leidde tot ernstige diarree.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum