Prolactinoom (2 meningen)
Neuro-endocriene tumor (NET) (0 meningen)

02-11-2011 | Vrouw | 26
Prolactinoom
na het vaststellen van een prolactinoom, kreeg ik twee weken geleden dostinex voorgeschreven. aangezien ik het al gegoogeld had was ik nogal huiverig mbt de bijwerkingen. vorige week vrijdag na aarzelen toch de eerste gepakt. heb wat last gehad van tintelingen, warmte gevoel in ledematen, ietwat misselijk en de dag erna erg suf soort van stoned gevoel. gisteren de tweede g[lees meer...]epakt (ik pak ze voor het slapen, zodat ik door de bijwerkingen heen slaap) en heb amper iets gemerkt ervan. behalve dan dat ie zo makkelijk blijft hangen in je keel. ik hoop dat ze net zo snel werken als dat de bijwerkingen uitgewerkt zijn. ik ben er wel tevreden over.

07-10-2011 | Vrouw | 32
Prolactinoom
Ben net gestart met Dostinex 0.5mg, 1 tablet per week. Flinke bijwerkingen (hoofdpijn, buikpijn, slecht reactievermogen, stemmingswisselingen met huilbuien, vermoeidheid en opvliegers), waarvan ik hoop dat ze af zullen gaan nemen naarmate ik ze vaker heb ingenomen. Over de effectiviteit kan ik nog niets zeggen en ben daarom nog neutraal in mijn mening, die nu voornamelijk [lees meer...]gebaseerd is op de bijwerkingen . De controle is op 11-11-'11...

26-10-2013 | Man | 42
cabergoline
Geachte forumleden, onfortuinlijke medegebruikers, na diagnose prolactinoom 2002 aan hypofyse gestart met dostinex, in begin 3 stuks per week; bijwerkingen extreem kort lontje en enorme agressieaanvallen, geheel niet fijn (prolactine kwam wel binnen de normaalwaarden) Nu sinds jaren, 2 de week en nog altijd stemmingwisselingen depressie versterkende bijwerking, verm[lees meer...]oeidheid en veelvuldig gapen, dit blijft na 11 jaar innemen onveranderd. Helaas noodzakelijk. Bij een tijdje (4 maanden) geen gebruik, weer stijging prolactine (botontkalking) en daling testosteron waardoor impotentie weer opspeelt. Ervaring met endocrinologen (Radbout Nijmegen) slecht, wordt enkel naar bloedwaarden gekeken, hoe een mens/patiënt zich voelt is geheel bijzaak. N.B. voor de diagnose 2002 zijn in de loop der jaren mijn voeten/enkels gaan doorzakken, veel en altijd spierpijn, lopen en staan zeer vermoeiend, weingig kracht is gebleven, vermoed door jarenlange testosteron te kort door de tumor. Heeft iemand hier ervaring mee???

06-03-2012 | Vrouw | 47
cabergoline
2 jaar geleden ook Dostinex gebruikt gedurende 8 weken en toen alleen veel last van koude/tintelende vingers en tenen. Werkte toen prima, prolactine gehalte flink gedaald. . Nu in Januari weer gestart,omdat gehalte weer te hoog was en ik daar klachten van had. Na 2 weken begonnen de klachten, ontzettend vermoeid, warm en koude aanvallen, tintelende vingers, reactieve[lees meer...]rmogen sterk verminderd. Kreeg 1x mijn ogen haast niet meer open, Tintelingen in benen,slaapaanvallen,lusteloos moeite met concentreren, zo erg dat werken niet meer ging. Omdat ik aan mijn lichaam kon voelen dat mijn spiegel aan het dalen was toch maar even doorgezet, had medicatie voor 8 weken... na 6.5 week gestopt was er klaar mee en wilde me weer normaal voelen. Was een soort zombie afgelopen weken. Nooit meer Dostinex. ...Dan maar weer terug op Norprolac ook niet prettig maar alles beter dan dit.... Heel bijzonder dat ik er 2 jaar geleden niet zo.n last van had. Maar goed er zijn hier meer mensen die weinig last hebben. Je weet het pas als je het probeert :-)) Want het is wel een heel effectief medicijn!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum