Ervaringen met Norprolac

Hersentumor (0 meningen)

13-04-2015 | Vrouw | 64
quinagolide (50ug)
Prolactinoom
Van af 1991 heb ik ong 5 jaar norprolac gebruikt. Was in het begin moe en slaperig, maar ging snel over. De preciese dosering weet ik niet meer. Na een MRI bleek de erwt grootte tumor kapot te zij en mijn prolactine heel laag. Gestopt met de norprolac. Is dit nog steeds laag (0,27). Ga nog wel elk jaar naar de endocrinoloog en eens in de 6 jaar een MRI. Heb nergens meer l[lees meer...]ast van

11-05-2012 | Vrouw | 27
quinagolide
Sinds maart is er bij mij een gezwel in de hypofyse ontdekt; een prolactinoom die ervoor zorgt dat ik melkproductie ontwikkel zonder dat ik zwanger ben. I.v.m. een kinderwens en het uitblijven van mijn menstruatie is dit onderzoek gedaan. Sinds 28 maart slik ik 75 mg en sinds 10 mei 150 mg. De normale waarde is 0.50, Bij de eerste keer prikken (dus nog geen medicatie ges[lees meer...]likt) was het 5,19 en na 5 weken slikken was het al gedaald naar 1,75! Mijn menstruatie is ook nog niet op gang gekomen, dus ben daar ook wel ongeduldig voor. Maar ik ben blij dat het zo snel al effect heeft en hoop dat dit zo blijft en dat mijn gezwel ook kleiner wordt. Alleen bij de eerste keer slikken heb ik moeten spugen en ook bij de verhoging van 1 naar 2 tabletten is dit gebeurd. Verder ben ik een paar keer duizelig geweest, maar verder geen problemen en ben ik er tot nu toe erg tevreden over!

17-04-2011 | Vrouw | 35
Goedaardig gezwel bij hypofyse
Ik slik het al een periode, en mijn prolactine gehalte is gezakt. ik moet het blijven slikken of verdere groei te remmen. Maar nu wil ik aan de pil gaat dit samen met norprolac?

19-10-2010 | Vrouw
Micro anenoom bij hypofyse
Ik slik dit medicijn al zo'n 15 jaar en ik heb tot nu geen bijwerkingen gehad (voor zover je dat dan kan merken). Ik ben er erg tevreden over zodat ik tijdens de menstruatie geen melkvloed meer heb.

16-08-2010 | Man
Tumor en vergrote hypofyse
Zeer goede begeleiding in ziekenhuis (Martini in Groningen). Geen benoembare klachten tot nu toe en (dankzij mijn grote nuchterheid) geen paniek.

16-06-2010 | Man
Prolactinoom
Ik slik dit medicijn vanaf medio 1999 voor het afremmen van de groei bij een tumor. Heb nauwelijks bijwerkingen en ben zeer tevreden over dit medicijn. Een uitkomst mij gezien mijn klacht van voor 1999. Het is wel noodzakelijk dit medicijn consequent is te nemen op vaste tijden en geen dosis te vergeten. Dat verminderd bij mij aanzienlijk de bijwerkingen.

23-05-2021 | Vrouw | 32
Prolactinoom
op vorige maand op 8 april is bij mij een macroprolactinoom geconstateerd van 2,2 cm. Na een maand zijn mijn waardes na bloedprikken gezakt van 40000 naar 467. De internist had dit nog niet veel meegemaakt. De ongesteldheid is al een aantal jaar weg.. Hopelijk komt het weer terug en kunnen wij nog een kindje krijgen.. De medicijnen doen in ieder geval hun werk. Waardes zij[lees meer...]n gezakt, borsten zijn niet meer beurs en een beetje afgevallen. Over 3 maand opnieuw een MRI, heel spannend allemaal.

11-06-2014 | Vrouw | 50
quinagolide
Sinds 1993 gebruik ik ( na eerst Parlodel te hebben gebruikt) het middel norprolac voor een macroprolactinoom. Sinds die tijd geeft mri geen prolactinoom meer weer, dus het middel heeft goed geholpen. Ik zou heel graag willen proberen met het medicijn te stoppen, maar mijn specialist wil hier niet aan, omdat mijn prolactinegehalte wel altijd iets verhoogt is. Wie heeft hie[lees meer...]r ervaring mee? Ik moet binnen kort wel op controle bij de cardiolooog omdat dit middel schijnbaar bijwerkingen kan geven aan het hart.

17-10-2012 | Vrouw | 30
quinagolide
Ivm een prolactinoom en zwangerschapswens gestart met norprolac. Na 6 weken weer eerste menstruatie op gang gekomen. Soms last van duizeligheid en misselijkheid.

30-03-2012 | Vrouw | 26
quinagolide
Sinds september 2011 proberen mijn echtgenoot en ik een kind te krijgen. In maart hebben ze een adenoom van 5mm ontdekt waardoor ik niet meer ongesteld wordt. Ik gebruik nu norprolac met de volgende bijwerkingen: - overgeven - concentratieverlies - elke week gewichtsverlies (ik ben van 50kg naar 47kg gegaan). Voor nu is mijn gehalte aan prolactine goed omlaag gegaan,[lees meer...] maar mijn menstruatie is nog niet terug gekomen. Ik begin de moed te verliezen......

25-11-2011 | Vrouw | 49
Prolactinoom
22 jaar geleden is bij mij een prolactinoom ontdekt. In eerste instantie het medicijn Parlodel voorgeschrven gekregen, na een jaar overgegaan op Norprolac en dit gebruik ik al 20 jaar. Alleen tijdens de zwangerschappen van mijn 2 kinderen heb ik geen medicijnen geslikt. Ik heb jarenlang geen bijwerkingen gehad bij het gebruik van Norprolac. ik heb een aantal keren gepro[lees meer...]beerd of ik kon stoppen met de medicatie, maar dan komen mijn klachten weer terug. na dit tijdelijke stoppen, had ik in het begin wel last van duizeligheid en een vermoeid gevoel.

26-05-2010 | Vrouw
Te hoge prolactine gehalte
heel goed medicijn. ik heb hele erge onregelmatige menstruatie door mijn hypere prolactine gehalte en sinds die medicijn is het echt regelmatig geworden

01-05-2010 | Vrouw
Hyperprolactinemi
Ben weer terug op de Norprolac naar een aantal jaar Dostinex.(nare bijwerking berichten) Ik heb er wel baat bij denk ik maar heb een aantal lastige bijwerkingen die ik voorheen nooit gehad heb(heb eerder Norprolac gehad)zoals uitslag en soms zweet aanvallen.Binnekort weer testen en dan zien we weer verder

17-02-2021 | Man | 52
quinagolide (50ug)
Prolactinoom
ik heb een macroprolactinoom waar al veel klachten aan vastzitten maar Norprolac helpt wel met het slinken van de tumor (2.5 cm). De moeheid en slapeloosheid zijn zo lastig dat leven moeilijk is. Mensen om me heen begrijpen dit niet. alsmede ook de hormoonwisselingen die zijn ook niet uit te leggen. Ik ben afgekeurd,

01-11-2020 | Vrouw | 32
Prolactinoom
Circa 10 jaar geleden ondervond ik hinder van melk wat vloeide uit mijn tepels. Een aantal bezoeken bij de huisarts bleken weinig succesvol. Zijn conclusie was: stress 'doe maar rustig aan'. Nadat het probleem met verharde borsten (soms zelfs beurs en blauw en paars gekleurd) niet ophield, ben ik voor een second opinion gegaan. De tweede huisarts nam het probleem serieus e[lees meer...]n ik werd direct doorwezen voor verschillende bloedtesten en een MRI. Een prolactinoom was de uitkomst (dit zat er volgens hen al 10 jaar). Eerst gebruikte ik Cabergoline, dit werkte goed (van prolactinewaarde verminderd met de helft 8.0 in 2 weken) maar gaf buiten alle bijwerkingen zoals bij Norprolac, ook nog eens angst om naar buiten te gaan doordat ik weinig bij bewust zijn was na inname van dit medicijn. Het plan was om 5 jaar mijn lichaam te voorzien van de Norprolac medicatie met afwisseling tussen 3-5 dagen. Soms meer, soms minder. Om te bekijken of mijn lichaam het nu ook zonder de medicatie aan kon. Echter, na het plan van 5 jaar ging we onverminderd verder. Na 8 jaar medicatie vond ik genoeg. Actief als Personal Trainer, dus ik vond dat mijn sportieve lichaam het ook zou kunnen oplossen zonder medicatie, immers: 'mijn lichaam moet toch in staat zijn dit zelf te kunnen bestrijden, ik ben toch gezond?' Ik ging aan de slag met mijn mentale gesteldheid. In de periode waarin mijn prolactine waarde op een hoogtepunt stond kampte ik met meer problemen dan ik wilde toegeven. Mijn middel was sporten. Echter, te extreem, ik sloeg geheel de andere kant op. Buiten het creëren van een sporthart ontstond er een ander soort tegen drug, namelijk: de drang om steeds meer, langer en zwaarder te gaan trainen. Mijn hormoonhuishouding raakte duidelijk verstoord. Testosteron ging omhoog en mijn oestrogeen verlaagde. Wel is het zo dat mijn menstruatie nooit is gestopt. Op een hand te tellen is het enkele maanden wel eens uitgebleven. Het kwam echter gelukkig altijd weer terug. De laatste 2 jaar trainde ik minder zwaar, werkte ik minder uren, de rust die ik nam leek ten goede te komen van de resultaten. Of, kwam dit door Norprolac? Door een geboekte vakantie besloot ik ook mijn lichaam vakantie te geven van de medicatie (ik slikte toen 2 maal per week). Uiteindelijk nam ik 2 maanden geen medicatie. Bij een terugkomst werden mijn bloedwaarden getest alsmede ondersteund door een MRI scan. .. Mijn waarden waren flink gezakt!! - Ik had op de een of andere manier het voor elkaar gekregen mijn waarden te laten zakken zonder ondersteuning van Norprolac?! Met nieuwe motivatie ging ik ondanks mijn gezonde levensstijl nog meer onderzoek doen om dit zelfstandig onder controle te krijgen. Ik paste mijn voeding aan, meer kool producten, nog meer bladgroenten, heel weinig suiker, geen vlees maar fruit en groenten bleven de basis en al het andere nam ik in balans. Ik drink geen alcohol, maar als ik dit wel dronk was ik hier ook mee gestopt. Ondanks dat mijn waarden bleven zakken raadde de arts na een gesprek mij aan alsnog 3 maal Norprolac te nemen. Ik vroeg hem naar beargumentatie. Een week later nam hij telefonisch contact op om mij mede te delen, dat na een gesprek met een team van 7 specialisten zij het eens waren geworden om mij, in ieder geval voor 3 maanden, te laten stoppen met het innemen van Norprolac. 3x 3 maanden heb ik mijn bloedwaarden laten nakijken zonder ondersteuning van Norprolac. In die laatste periode nam ik geen medicatie meer maar was ik zelf wel gestart met het nemen van plantaardige suppletie als toevoeging op mijn voedingspatroon. Uiteraard, dit is niet wetenschappelijk bewezen, dus dit is op zelfstandige basis geweest en de artsen hebben hier nooit een negatieve of positieve uitspraak over gedaan. De bloedwaarden bleven positief en onder controle. Voor eenieder die Norprolac neemt kent de bijwerkingen van vermoeidheid, misselijkheid, duizeligheid en hinder of zelfs onderbreking van je persoonlijk en werkende leven. Mijn persoonlijke (niet wetenschappelijke of medische) advies is om toch aan de slag te gaan met het optimaliseren van je levensstijl. Ik refereer de uiting van het prolactinoom namelijk wel degelijk aan een stressvolle periode (het lichaam uit zich bij stress vaak mentaal of fysiek bij je meest 'zwakke plek'). Ik ben dankbaar voor dit proces, de medici, de wetenschap, de medicatie en de kennis die er reeds is vergaard om mensen te helpen in de bestrijding tegen een prolactinoom of elk soort ander probleem bij de hypofyse maar bovenal mijn strijdlustigheid om niet alleen afhankelijk te zijn van medicatie maar ook kritisch mijn eigen levensstijl onder de loep te nemen (mentaal en fysiek). Wellicht is het de samenwerking tussen de medicatie en de levensstijl. Hoe dan ook, geef je lichaam en de kracht die het bezit niet zomaar op. Voorlopig ben ik sinds kort voor een jaar ontslagen voor de afname van bloed testen in het ziekenhuis. De kans dat het terugkomt is er, altijd. De kans dat het wegblijft die is er natuurlijk ook, en daar focus ik mij nu op. - Disclaimer: Ieder lichaam werkt anders, artsen hebben het beste met een ieder voor dus ga niet zomaar in tegen medici en stop niet abrupt met de inname van de medicatie -

06-03-2019 | Man | 30
Prolactinoom
In Juli 2018 is bij mij een Prolactinoom ontdekt na lang e omzwervingen. Mijn hormoonwaarden waren bizar hoog, dat de behandelend specialist niet geloofde dat de test correct uitsloeg. Begonnen met slikken van medicatie 150ug op 18.658 hormoonwaarden prolactine. Dit is in zeer korte tijd behoorlijk snel afgenomen, met nodige druk op mijn hoofd en hoofdpijnen. Nu na 7 maa[lees meer...]nden en 1 terugval ben ik redelijk gewend aan de bijwerkingen, maar zijn nog steeds aanwezig. Naast de verhoogde Norprolac 225ug die ik slik, neem ik ook hydrocortison omdat na 10+ jaar ziekte mijn lijf compleet uitgeput is geraakt. De hydrocortison veroorzaakt ook misselijkheid en hoofdpijnen, duizelingen. Dus het is niet een voordelige combinatie. In december en januari erg depressief geweest, daar ben ik mezelf nu uit aan het vechten. Toch wil ik niet meer terug, ik zal dit traject afmaken om mezelf de beste kans te geven op een toekomst. Het is nog even de vraag hoe mijn lijf zal zijn over 1,5jr, of ik nog vruchtbaar ben en een kans heb om kinderen te kunnen krijgen, of mijn lichaam weer zelf cortisonen aan gaat maken. Wel reageert de testosteron goed op de verminderde prolactinewaarden, daardoor ben ik ook aan het afvallen en verlies ik mijn ronde, ‘vrouwelijke’ vormen. Ik kijk uit naar hoe ik mezelf zal zien als het herstel afgelopen is.