lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 1

29-12-2014

Overgang

Ja dit middel helpt er goed tegen de verschijnselen van de overgang (al had ik toch ook nog wel eens opvliegers) maar is erg gevaarlijk. veel meer kans op borstkanker en nu hoor ik ook op een beroerte. Ik kwam heel vroeg in de overgang en had last van opvliegers. De arts die ik toen had schreef me dit voor. Eigenlijk zonder enige uitleg. Ik heb diverse keren getracht [lees meer...]er mee te stoppen maar bleef de opvliegers houden dus de arts zei, ja dan ben je nog in de overgang en heb je het nodig." (bleek dus eigenlijk niet te kloppen achteraf) Nu werd ik gebeld dat ik er mee moest stoppen. Ik heb eens gegoogled en wat blijkt. De overgang sla je niet over . Gelijk als je met dit spul stopt begint je overgang weer. Je zult daar doorheen moeten dus nu kan ik ook nog gaan afkicken van dit medicijn. Als ik dat had geweten had ik ze niet genomen. Elk jaar getest op borstkanker want je loopt veel meer gevaar. Ik ga het nu wel afbouwen maar rustig. Begin er niet aan!!!! De overgang sla je niet over. Je zult er toch een keer door heen moeten!!
29-05-2013

Activelle (estradiol / norethisteron continu)

ik gebruik activelle nu al bijna 24 jaar, als aanvulling voor mn hormoon tekort. van alle medicijnen die ik gebruik is deze het meest geschikt voor mij. wel hoor ik dat langdurig gebruik niet wenselijk is, maar daar is mij nooit iets over verteld. ik ben nu 51 jaar en moet nog tot mn 55 ste doorslikken, weet iemand hoe het daarna zou gaan als ik stop? en bloedverlies tijde[lees meer...]ns gebruik, wordt dat altijd aan een arts vermeld?
23-04-2013

Overgang

helpt zeer goed, heb overal meer zin in en vooral sex gaat weer beter! Wel bijwerkingen, kleine jeukbultjes over mijn rug en armen, maar dat vind ik in verhouding niet erg! Alle overgangsverschijnselen zijn weg en daar ging het om, ipv depressief te worden van dit middel is dit juist verdwenen.
10-09-2012

Activelle (estradiol / norethisteron continu)

Ik gebruik dit middel al jaren. heb getracht te stoppen maar dan kreeg ik hele zware opvliegers. Nu heb ik een hele vervelende bijwerking en die wordt steeds erger. Heb vroeger een zwangersschapsmasker gehad tijdens zwangerschap,in mijn gezicht,en nu heb ik lelijke bruine vlekken in mijn nek. Lijkt net alsof ik mijn nek niet was. Deze aandoening heet Melasma. Heb er heel [lees meer...]lang geen last van gehad maar het wordt steeds erger en dat komt volgens mij door deze medicatie. p.s Ik krijg wel elk jaar nu een mammografie vanwege meer kans op borstkanker.
15-04-2012

Borstkanker

Gebruik sinds jaren Kliogest of Activelle, voel mij daar super goed mee, iedere dag 1 pil 's morgens bij ontbijt. Dokters keuren dit af en zien niet in wat dit zo goed kan doen aan ons vrouwelijk lichaam!! Wij hebben supplement van hormonen nodig.
21-02-2011

Botontkalking en overgangsklachten

Het middel werkt perfect tegen alle overgangsklachten alleen heb ik sinds het gebruik veel migriane en last van vocht in de onderbenen. Ook ben ik zwaarder geworden door Activelle. Na een stop van 4 maanden viel ik meteen 3 kg af. Het middel is en blijft gevaarlijk bij langdurig gebruik.
17-05-2010
Vrouw

Opvliegers overgang

het lijkt of ik wat sipper wordt (depressief vind ik een groot woord), en ik slaap vaak niet goed. Ik heb geen opvliegers maar lijk 's nachts gewoon een paar graden warmer te zijn. Ik weet nog niet of dit bijwerkingen van Activelle zijn.
02-10-2008
Vrouw

Opvliegers

Na verschillende homoepatische middelen geprobeerd te hebben, en daarna via een aantal andere produkten toch helaas terecht gekomen bij Activelle. Ik mag het van mijn gynaecoloog slechts 5 jaar gebruiken en heb ieder jaar een uitgebreide mammografie en een papsmear. Herhaalde malen heb ik geprobeerd te stoppen, door te beginnen met een halve pil iedere dag en de bedoelin[lees meer...]g was dan na een maand om de dag een halve pil. Dit alles in overleg. Maar helaas binnen de eerste maand krijg ik zoveel last dat weer teruggegaan wordt naar het oude regime. De effectiviteit van deze medicijn is dus absoluut aangetoond, voor zover ik weet zijn er geen bijwerkingen.
Pagina 1 van 1

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!