Ervaringen met Activelle

Osteoporose/botontkalking (1 mening)
Borstkanker (1 mening)

07-03-2024 | Vrouw | 51
Overgang
Ik ben ze meteen gaan slikken toen de hevige overgangsklachten begonnen....wilde geen opvliegers en dat mijn gemoedstoestand niet goed daardoor aanvoelde. En kreeg ook nog eens een hele droge mond dat ik er bijna niet van kon slikken geen spuug meer. Zonder hormoontabletjes zou ik de rest van het leven niet kunnen dragen ! Ik heb eerst Angelique geslikt die vond ik geweld[lees meer...]ig !!! Toen ze hier uit de handel werden genomen niet meer verkrijgbaar via recept bij mijn apotheek was het drama !! Dacht wat nu....heb toen even ander hormoon geslikt maar die deed mij niet goed dus ook mee gestopt. Toen met huisarts overlegd en uitgekomen op de activelle....en die voelt ook geweldig !!! Activelle ik noem het een gelukstabletje want zonder gaat alles niet goed. Ik heb er geen enkele nare bijwerking van alleen goede voordelen....en slik nu bijna 5 jaar overgangshormonen blijf ze ook levenslang slikken. In België zijn er meerdere dokters goed mee bekend en daar slikken ook veel meer vrouwen hormonen vanaf dat de overgang begint en blijvend. Mijn huisarts stond er ook achter toen ik er mee begon....alleen maar voordelen geen nadelen ! Maar er zijn er ook die er nog steeds huiverig tegen aan kijken .Er wordt wel van te voren gevraagd of je borstkanker hebt gehad en of je rookt....want dan mag het niet gebruikt worden. Maar als dat niet het geval is kun je ze langdurig slikken. Het is ja lichter hormoon dan de anticonceptiepil....en de oestrogeen is vervangen door estradiol. Ik zou het fijn vinden als hier meer huisartsen van weten dat het een mens goed kan doen. Ik denk dat een mens met overgewicht en die fastfood eet niet beweegd en rookt veel meer kans maakt op borstkanker en hart en vaat ziekten. Een mens zoals ik die niet rookt gezond eet genoeg beweegd veel water drinkt veel baat heeft bij activelle en het veel goeds doet !!!! Stop er ook niet mee want het onderdrukt alle nare dingen als je stopt breekt alles uit ! Ken uit eigen omgeving mensen die stopte ermee op 62 jarige leeftijd en toen kwamen alle overgangs verschijnselen nog uit.....dus waarom stoppen ermee. En ik kan vrouwen die geen hormonen hebben gehad....en vroeg in overgang waren maar deze nog altijd voelde met 65 jaar....en ook veranderde daardoor op niet positieve manier....als deze wel hormoon tabletje hadden geslikt was ze mischien veel leed bespaart. Want het is niet niks moet veel meer aandacht aan worden besteedt. Nogmaals ben erg blij met de activelle....en met de moderne progestron en oestradiol is natuurlijk veel minder kans op borstkanker dan de hormonen die ze vroeger hadden met hoge dosering oestrogeen. Deze lichte doseringen mensen die deze slikken hebben ook maar een ietsje hogere kans op borstkanker dan mensen die geen hormonen slikken ! Maar het is een keuze een afweging wat ieder mens zelf moet maken. Ik vond de Angelique erg erg goed.....en nu de Activelle lichte dosering ook goed

25-03-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Activelle was prima de eerste 4 maanden. Echt super. Nu voel ik teveel mijn hart sneller kloppen dan normaal. Ik bekijk het nog even en ga naar een cardioloog gaan. Afbouwen is gevaarlijk. Men moet er inn1x mee stoppen. Tip: ga naar gynecoloog ipv eigen diagnoses op internet te maken. Ieder lichaam is anders

28-10-2021 | Vrouw | 57
Menopauze
Ben sinds 7 jaar in de overgang en heb van alles geprobeerd,femoston hielp in het begin heel goed maar daarna niet meer. Angeliq heeft me daarna nooit geholpen en toen kwam ik op livial. Dit hielp geweldig tegen de opvliegers maar kon na een tijdje niet meer goed slapen van de gespannen spieren en was altijd maar agressief en boos. Toen ik daarmee stopte werd ik een stu[lees meer...]k rustiger. Na een 4 maanden begonnen de opvliegers weer met voorafgaande paniekaanvallen. Na zelf onderzoek gedaan te hebben ben ik op activelle gekomen. Slik het nu 3 dagen en opvliegers zijn al zo goed als verdwenen. Paniekaanvallen al gelijk bij de eerste tablet. En...voel me heel erg goed.

15-08-2021 | Vrouw | 49
Overgang
Nadat 'Angeliq' uit de handel werd genoemen, schreef de arts Activelle voor. Ik kreeg erg snel terug opvliegers en voelde me inwendig erg nerveus. Toen las ik zelf over de samenstelling die anders is dan 'Angeliq'. Terug naar dokter... Ondertussen is Angeliq vervangen door KLIMIDIX, en is in België reeds verkrijgbaar. Na één week merk ik terug het verschil! Ben teru[lees meer...]g mezelf... (ps ik ben nu 49 en zit als zes jaar in de overgang)

18-03-2021 | Vrouw | 64
Overgang
Geen problemen of bijwerking. Goed geholpen met opvliegers. Wel gemerkt dat jij blijft langer “jong” huid, uiterlijk. Wel gelezen van vergrote kans op borst kanker en endometriosis. Ik slikt activelle sinds mijn 53 , nu ruim 10 jaar. Misschien ga ik nu stoppen . Ik heb gelezen dat jij het kan meteen stoppen ( niet geleidelijk!) Ik ga er voor.

29-12-2014 | Vrouw | 52
Overgang
Ja dit middel helpt er goed tegen de verschijnselen van de overgang (al had ik toch ook nog wel eens opvliegers) maar is erg gevaarlijk. veel meer kans op borstkanker en nu hoor ik ook op een beroerte. Ik kwam heel vroeg in de overgang en had last van opvliegers. De arts die ik toen had schreef me dit voor. Eigenlijk zonder enige uitleg. Ik heb diverse keren getracht [lees meer...]er mee te stoppen maar bleef de opvliegers houden dus de arts zei, ja dan ben je nog in de overgang en heb je het nodig." (bleek dus eigenlijk niet te kloppen achteraf) Nu werd ik gebeld dat ik er mee moest stoppen. Ik heb eens gegoogled en wat blijkt. De overgang sla je niet over . Gelijk als je met dit spul stopt begint je overgang weer. Je zult daar doorheen moeten dus nu kan ik ook nog gaan afkicken van dit medicijn. Als ik dat had geweten had ik ze niet genomen. Elk jaar getest op borstkanker want je loopt veel meer gevaar. Ik ga het nu wel afbouwen maar rustig. Begin er niet aan!!!! De overgang sla je niet over. Je zult er toch een keer door heen moeten!!

29-05-2013 | Vrouw | 51
estradiol / norethisteron continu
ik gebruik activelle nu al bijna 24 jaar, als aanvulling voor mn hormoon tekort. van alle medicijnen die ik gebruik is deze het meest geschikt voor mij. wel hoor ik dat langdurig gebruik niet wenselijk is, maar daar is mij nooit iets over verteld. ik ben nu 51 jaar en moet nog tot mn 55 ste doorslikken, weet iemand hoe het daarna zou gaan als ik stop? en bloedverlies tijde[lees meer...]ns gebruik, wordt dat altijd aan een arts vermeld?

23-04-2013 | Vrouw | 52
Overgang
helpt zeer goed, heb overal meer zin in en vooral sex gaat weer beter! Wel bijwerkingen, kleine jeukbultjes over mijn rug en armen, maar dat vind ik in verhouding niet erg! Alle overgangsverschijnselen zijn weg en daar ging het om, ipv depressief te worden van dit middel is dit juist verdwenen.

10-09-2012 | Vrouw | 49
estradiol / norethisteron continu
Ik gebruik dit middel al jaren. heb getracht te stoppen maar dan kreeg ik hele zware opvliegers. Nu heb ik een hele vervelende bijwerking en die wordt steeds erger. Heb vroeger een zwangersschapsmasker gehad tijdens zwangerschap,in mijn gezicht,en nu heb ik lelijke bruine vlekken in mijn nek. Lijkt net alsof ik mijn nek niet was. Deze aandoening heet Melasma. Heb er heel [lees meer...]lang geen last van gehad maar het wordt steeds erger en dat komt volgens mij door deze medicatie. p.s Ik krijg wel elk jaar nu een mammografie vanwege meer kans op borstkanker.

15-04-2012 | Vrouw | 60
Borstkanker
Gebruik sinds jaren Kliogest of Activelle, voel mij daar super goed mee, iedere dag 1 pil 's morgens bij ontbijt. Dokters keuren dit af en zien niet in wat dit zo goed kan doen aan ons vrouwelijk lichaam!! Wij hebben supplement van hormonen nodig.

21-02-2011 | Vrouw | 48
Botontkalking en overgangsklachten
Het middel werkt perfect tegen alle overgangsklachten alleen heb ik sinds het gebruik veel migriane en last van vocht in de onderbenen. Ook ben ik zwaarder geworden door Activelle. Na een stop van 4 maanden viel ik meteen 3 kg af. Het middel is en blijft gevaarlijk bij langdurig gebruik.

17-05-2010 | Vrouw
Opvliegers overgang
het lijkt of ik wat sipper wordt (depressief vind ik een groot woord), en ik slaap vaak niet goed. Ik heb geen opvliegers maar lijk 's nachts gewoon een paar graden warmer te zijn. Ik weet nog niet of dit bijwerkingen van Activelle zijn.

02-10-2008 | Vrouw
Opvliegers
Na verschillende homoepatische middelen geprobeerd te hebben, en daarna via een aantal andere produkten toch helaas terecht gekomen bij Activelle. Ik mag het van mijn gynaecoloog slechts 5 jaar gebruiken en heb ieder jaar een uitgebreide mammografie en een papsmear. Herhaalde malen heb ik geprobeerd te stoppen, door te beginnen met een halve pil iedere dag en de bedoelin[lees meer...]g was dan na een maand om de dag een halve pil. Dit alles in overleg. Maar helaas binnen de eerste maand krijg ik zoveel last dat weer teruggegaan wordt naar het oude regime. De effectiviteit van deze medicijn is dus absoluut aangetoond, voor zover ik weet zijn er geen bijwerkingen.