ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

28-03-2018

Haaruitval

Begin september Diane 35 voorgeschreven door dermatoloog voor mijn haaruitval, ik vond het eerst een grote stap, omdat diane 35 toch wel negatief in het nieuws komt. Toch besloten om deze pil te gaan slikken, omdat ik me erg ongelukkig voelde door mijn haar. Mijn haaruitval is veel minder geworden en mijn huid is ook helemaal glad. Geen last van bijwerkingen tot nu toe..
01-02-2018

Diane-35 (cyproteron / ethinylestradiol)

In 2017 kreeg ik een beroerte, bloedklonter recht naar de hersenen. Na een scan konden de dokters mij ook vertellen dat ik reeds meerdere tromboses had gehad. De hevige draaiernissen hadden eindelijk een naam! Nog steeds ben ik boos! Ik ben onmiddelijk gestopt met de pil, vroeger vond ik een puistje of wat meer beharing zo erg, maar nu draag ik de gevolgen en weet ik wat [lees meer...]dit aanricht bij een oh zo jong lichaam! Ook mijn grootste fout! Nooit nemen! Ik ben blij dat ik het kan navertellen!!! Er zijn andere alternatieven!
16-12-2017

Acne/puistjes

Ik zie de inname van de Diane 35 pil als de FOUT van mijn leven, heb hier veel spijt van. Elk jaar ging mijn energie meer en meer achteruit, ik leerde minder goed, sportte minder en minder...voelde me minder goed...gevoelens werden afgevlakt....ik heb die ongeveer 12jaar genomen vanaf mijn 19e en op het laatste kon ik niet meer tot op het einde van de straat wandelen.Ik d[lees meer...]acht dat ik chronisch vermoeid was maar het kwam door de Diane 35 pil. Toen ik ermee stopte is mijn energie stillaan teruggekomen maar nu sukkel ik serieus met mijn darmen omdat ik die 12 jaar vertraagd heb.En ik heb maanden aan een stuk afkickverschijnselen gehad, hartkloppingen, ziek gevoel..... Het is echt chemische rommel, een mens is best puur natuur....ok het helpt tegen puistjes ...maar liever puistjes en gezond dan geen puistjes en ongezond....als ik kon terug gaan ik nam dit nooit meer in!!
22-11-2017

Acne/puistjes

Ik heb de Diane-35 ( het originele merk) ongeveer 10 jaar gebruikt vanwege acne. Ik kreeg deze pil voorgeschreven door een plastische chirurg. Ongeveer 6 maanden na gebruik had ik minder last van acne en de productie van talg op mijn gezicht was ook verminderd. Maar het is vooral de combinatie van huidtherapie (acnebehandelingen), kwalitatieve huidverzorgingsproducten en d[lees meer...]eze pil welke mijn acneproblemen onder controle heeft gehouden. Mijn menstruatie is ook minder hevig en ik menstrueer 4 dagen ipv 7 dagen. Door deze pil ben ik wel direct aangekomen, omdat mijn eetlust enorm is toegenomen. Tevens houd ik veel vocht was. In de loop der jaren kreeg ik ook andere bijwerkingen, zoals pijnlijke tepels, cysten in de borsten, prikkelbaarheid, vermoeidheid, zeer droge huid, migraine en misselijkheid. Toen mijn gewicht abnormaal bleef stijgen (ik sport regelmatig en ik let op mijn eten), nam ik de beslissing om met de Diane te stoppen. Ik ben nu in overleg met mijn huisarts overgestapt op Yasmin. Het is te vroeg om mijn mening over Yasmin te geven. Houd dus rekening mee dat de Diane een zware pil is die een enorm impact op je gezondheid kan hebben. Wanneer je deze pil gebruikt, houd je lichaam goed in de gaten en bij enige verandering trek dan aan de bel. Ik had namelijk veel eerder op de symptomen moeten letten.
28-09-2017

Acne/puistjes

Vanaf mijn 14de jaar (inmiddels 41 jaar)slikte ik de diana35 dit vanwege mijn acne. Deze pil werkte super...de acne werd al na 3 maanden minder. Toen ik een jaar of 25 was kreeg ik longembolie, dit kwam door het gebruik van Diana 35. Dit heeft veel invloed op mijn leven gehad oa zoeken naar alternatief....gelukkig kwam toendertijd de Mirena spiraal op de markt. Verder heb [lees meer...]ik 3 weken in het xiekenhuis gelegen en heb 9 maanden bloedverdunners geslikt.
26-09-2017

Acne/puistjes

Ik zit zo ongeveer sinds mijn 14e aan de pil, ben vaak geswitched van pil, maar blijf de Diane 35 het beste vinden. Ik heb de microgynon 30 gehad, de Yazmin, Lovette. En de pil zonder oestrogeen, die je elke dag moet slikken zonder stopweek. Niks werkt beter dan Diane 35 moet ik zeggen, ik heb hiervoor de microgynon 30 gehad en mijn acne werd alleen maar erger, ben gelijk [lees meer...]gestopt natuurlijk en ben weer over geswitched naar de oude vertrouwde Diane 35, en de acne verdween als sneeuw voor de zon. De reden dat ik gestopt was met Diane 35 eerder was omdat deze pil gevaarlijk zou wezen, dus ben ik geswitched naar andere, maar die voldeden mij allemaal niet goed. Met deze pil heb ik ook geen last meer van doorbraak bloedingen, wat ik met de andere pillen wel had. Ook is mijn gewicht gewoon stabiel gebleven, ik ben ietsje afgevallen zelfs, maar goed dat is voor iedereen verschillend.
14-07-2017

Acne/puistjes

Vanaf mijn achttiende begon ik met de Diane. Ik ben nu 25. Toen had ik erg last van puistjes. De pil heeft erg geholpen en mijn gezicht was helemaal acne vrij. Wel had ik erg last van gewichtstoename en depressieve klachten door deze pil, wat ik toentertijd niet besefte . Twee jaar geleden ben ik gestart met de Yasmin vanwege de negatieve verhalen die er toentertijd spee[lees meer...]lde. De Yasmin had wat minder effect op mijn acne en had ik af en toe een puistje, wat eigenlijk helemaal niet zo ernstig was. Maar omdat de Diane zo'n geweldige werking had en daar aan gewend was geraakt, besloot ik 3 maanden geleden weer te beginnen met de Diane. Nu ik voor de tweede keer de Diane ben gaan slikken heb ik enorm veel last van acne, meer dan ooit te voren! Ook ervaar ik darmklachten en opgeblazen gevoel. Ik besef mij nu dat mijn depressieve klachten en gewichtstoename te maken hadden met de pil. Bij de Yasmin ervoer ik juist een gewichtsverlies. Ik had ook begrepen van de arts dat de Diane een slechte invloed heeft op de werking van je darmen wat een bijdrage levert aan gewichtstoename. Ik heb enorm spijt dat ik weer ben begonnen met de Diane en hoop dat de Yasmin snel weer zijn werking doet. Ik vraag me alleen af of ik nu de enige ben die dit heeft ervaren? Voorheen werkte de pil enorm goed en nu, het tegenovergestelde.
30-04-2017

Acne/puistjes

Ik kreeg deze pil tegen acne, omdat niets anders leek te werken. Deze pil werkte enorm goed: nooit puisten (huid kon letterlijk alles aan), nooit vet haar en omdat ik de pil door slikte ook nooit ongesteld. Helaas veel last van hoofdpijn, depressiviteit en stemmingswisselingen. Ik voel me een stuk beter zonder de pil en zou er ook nooit meer aan willen beginnen, hoewel de [lees meer...]puisten net zo erg terug kwamen waardoor de diane wel verleidelijk blijft.
Pagina 1 van 7

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!