Ervaringen met Diane-35

cyproteron / ethinylestradiol

25-11-2023 | Vrouw | 26
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik was 26, ik had Dian 35 voor acne, na 6 maanden kreeg ik de diagnose agressieve hormonale borstkanker, twee keer ging ik naar de dokter thuis om te vragen of ik een klein knobbeltje onder mijn borst had, ze stuurde me naar huis, met de uitleg: ik ben jong, niets ernstigs, zonder testen, ik ben naar de spoeddienst gegaan om een verwijzing te krijgen voor een mammografie[lees meer...] en een afsprak bij de gynaecoloog, na een week lag ik op de operatietafel, de biopsy was duidelijk . 0,85 mm en agressief hormonal kanker Ik werd 2 keer geopereerd, alle ledematen aan de rechterkant werden verwijderd, bestraling, 5 jaar hormoontherapie, en na 40 jaar viel ik ziek met artrose van mijn heup dankzij deze Nolvodex. persoon spreekt over het gevaar waaraan we worden blootgesteld met "medicatie", de zeer belangrijke bijwerkingen, ik ben slechts in de statistieken, een van de 1000? die heeft kunnen begrijpen te lang, het gevaar van Diane 35 en de blootstelling aan hormonen.

19-10-2023 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Ik heb de merkloze variant van de Diane pil ongeveer 12 jaar geslikt (vanaf mij 16e). Ik ben er toen mee begonnen omdat ik erge last kreeg van acné. Verder vond ik het een mooie oplossing, omdat het direct als anticonceptie werkt. De acné verdween als sneeuw voor de zon. Ik heb de pil dan ook jarenlang met plezier genomen. Toen de pil negatief in het nieuws kwam ging i[lees meer...]k me wat zorgen maken. Ik ben er toen niet direct mee gestopt. Met de jaren kreeg ik er wat vage klachten bij. Vaak pijnlijke borsten, neerslachtig gevoel en geen libido. De reden dat ik niet durfde te stoppen was omdat ik bang was dat de acné weer terug zou komen. Ik heb zo'n beetje alle horrorverhalen gelezen over het stoppen met de Diane pil. Nu ik zo'n 1,5 jaar geleden zelf gestopt ben wilde ik dit graag delen. Mijn ervaring met het stoppen is zowel positief als negatief. Ik ben ontzettend blij dat ik gestopt ben, maar helaas is de acné wel terug. Mijn libido is terug en ik voel me een stuk beter en meer mezelf. Na het stoppen merkte ik wel dat mijn haar wat dunner en sneller vet werd. Dit is na een paar maanden vanzelf gestopt. De acné kwam na een paar maanden weer terug. Dit is gelukkig goed onder controle te houden met peelings en opletten op suikerinname etc. Mijn menstruatie kwam direct de eerste maand weer opgang en is sindsdien regelmatig geweest. Ik mis af en toe mijn mooie huid wel, maar ik zou de Diane pil nooit meer willen nemen.

05-10-2023 | Vrouw | 34
Acne/puistjes
Ik ben heel blij om dit te lezen. Ik neem al mijn pil van mijn 17 tot mijn 33 jaar . Recent gestopt met het nemen van de Daphne pil omdat Ik overtuigd was dat dit niet gezond is maar ik voel me slecht in mijn vel . Ik ben 34 en heb opnieuw acne in het gezicht (vooral op mijn kin) en op mijn rug . Ik ben ook zwaarder dan voordien. Ik voel me heel slecht waardoor ik terug wi[lees meer...]l de pil gaan nemen …. :-(

01-09-2023 | Vrouw | 41
Haaruitval
Ik ben 9 maanden geleden begonnen met het nemen van de Diana pil. Sindsdien heb ik best wel wat stemmingswisselingen en vind ik het moeilijk om oprecht gelukkig te zijn, ook al heb ik daar alle redenen toe. Elke maand tijdens mijn stopweek krijg ik helse hoofdpijnen en deze worden precies elke maand erger. Het is zelfs zo erg, dat als ik midden in mijn strip zit en mijn pi[lees meer...]l een paar uur te laat inneem dat de hoofdpijn al opkomt. Ik neem deze pil speciaal omdat ik in de loop der jaren minder en minder haar heb op mijn hoofd .. wat eens een redelijke mooie haardos was, is nu pierenverdriet. Sinds ik deze pil neem merk ik dat er minder haar uitvalt tijdens het douchen enzo, dus ik merk wel degelijk dat ze helpt, maar is het me dit wel allemaal waard? ... ik herinner me dat ik voor het nemen van deze pil continu haar verloor, overal waar ik kwam, en nu bijna nooit meer dus ik ben echt bang dat dit weer vollenbak terug uit gaat vallen .. ik twijfel ondertussen al 2 maanden en blijf ze elke keer gewoon slikken omdat ik mijn haar niet wil verliezen, maar hoe lang kan ik deze bijwerkingen nog negeren? ...

21-05-2023 | Vrouw | 30
Acne/puistjes
Ik heb de Diane 35 ongeveer 15 jaar geslikt met een tussenpozen i.v.m. tussentijds bloedverlies. Na vele onderzoeken is er onlangs uitgekomen dat ik PCOS heb. Nu zijn we zoekende in welke anticonceptie dan geen bloedverlies veroorzaakt. De acne is door het gebruik van de microgynon terug gekomen. Als het aan mij ligt ga ik weer terug naar de Diane. Alle anticonceptie heeft[lees meer...] als bijwerking bloedverlies.

06-04-2023 | Vrouw | 28
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik raad deze pil zeker niet aan. Ja, hij helpt je zeer goed indien je niet zwanger wilt worden en puistjes verdwijnen als sneeuw voor de zon maar dat is het ook. Hier komen alle negatieve bijwerkingen: 1) Gewichtstoename 5 kg verdikt in zelfs geen 1 jaar tijd 2) Breder geworden aan heupen, borsten ook cup groter (heel raar hoe een pil je hele lichaam kan veranderen) 3)[lees meer...] Depressief gedachten - minder gelukkig (zelfs familieleden hebben dit door) 4) Stemmingswisselingen 5) Verlaagd libido 6) Geen energie, minder actief (constant willen slapen) Ik heb net beslist om ermee te stoppen, hopelijk niet al te veel bijwerkingen.

30-12-2022 | Vrouw | 51
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik heb veel spijt dat ik ooit 14 jaar lang de diane 35 pil innam !!Het eerste jaar viel het mee omdat mijn huid mooier werd en ik werd minder gevoelig en minder pijnlijke regels maar elk jaar ging mijn energie meer en meer achteruit !! Ik was heel snel moe en had constipatie en was minder gelukkig en mijn gevoelens vlakten meer en meer af...ik werd oppervlakkig terwijl ik [lees meer...]de jaren ervoor een meisje was met veel energie en heel gelukkig. Ik zie de inname van die pil als de fout van mijn leven ....bij het minste wat ik deed was ik moe...toen ik ermee stopte kreeg ik allerlei afkickverschijnselen maar gelukkig kwam mijn energie terug maar nu sukkel ik met de darmen want ik heb mijn darmen 14 jaar vertraagt...een mens is best puur natuur zonder chemische hormonen !!!

27-11-2022 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
10 jaar deze pil geslikt, en ik raad hem voor iedereen aan. Ik ben in 2015 een keer gestopt, toen kwam alle acne weer terug. Nu vanwege kinderwens gestopt, en het is weer compleet terug zoals vroeger. Gelukkig ben ik wel snel zwanger geraakt na het stoppen met de pil(4e maand). Nu erg vette huid en onregelmatige huid. Veel kleine bultjes en onderhuidse witte bultjes. Van d[lees meer...]e huisarts antibiotica lotion gekregen maar ook dit helpt niet volledig. Als ik bevallen ben ga ik meteen weer terug.

22-11-2022 | Vrouw | 57
Acne/puistjes
Ik neem de Dianepil sinds mijn 19de. Ben enkel gestopt voor mijn drie zwangerschappen, intussen ben ik 57. Voor mij zeer doeltreffend tegen acne en lichte overbeharing. Mijn haar was mooi en vol en glansde, mijn huid effen, zonder puistjes, mijn borsten iets groter en daar was ik blij mee gezien kleine cup A. Enige nadeel was enkele dagen hoofdpijn in de stopweek (ik n[lees meer...]am ze drie maand door, dus maar om de drie maand hoofdpijn. Nu gestopt op advies van gynaecoloog. Ik neem nu Progynova en Progebel. Heb terug acne, grovere poriën, haaruitval en haartjes waar ik ze niet wil. Ik overweeg opnieuw te starten met Diane, voelde me veel beter over heel de lijn. Iemand van mijn leeftijd die hier ervaringen mee heeft, met de Diane pil te blijven nemen, ook na de menopauze?

01-02-2022 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb deze pil van mijn 16e tot 27e geslikt, met een pauze van 8 maanden toen ik 21 was. De pil werkte voor mij fantastisch: prachtige huid, minder beharing en geen last van mijn menstruatie. Op mijn 21e ben ik gestopt, maar na een maand of 4 werd mijn huid weer heel slecht. Toen microgynon en yasmin geprobeerd, maar daar werd ik echt labiel van, huilde echt om niets. [lees meer...] Dus weer terug naar de Diane (wel merkloos ondertussen, denk dat ik wel 5 soorten heb gehad, maar dat maakte weinig verschil). Deze werkte weer heel goed. De enige bijwerking is een laag libido. In de tijd dat ik geen Diane slikte had ik echt veel meer zin. Nu kom ik met veel moeite wel klaar, maar echt zin of genieten is het niet. Daarom nu besloten te stoppen en een mirena-spiraal te nemen. Ik vind het wel heel spannend met mijn huid, de puisten triggeren echt een heel grote onzekerheid, maar ga het toch proberen. Verder kan ik iedereen aanraden te stoppen met melkproducten (melk, kaas, yoghurt, room, weipoeder), dat maakt zoveel verschil voor de huid en is voor mij dé reden om het nu aan te durven! Ook retinol (vitamine A, ik heb 0,5% van The Ordinary) kan ik aanraden. Dat bevat dezelfde werkzame stof als roacutane, maar dan minder heftig. Voor iedereen die wil stoppen met de pil: succes, you can do it!

15-06-2021 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik ben op mijn 15 begonnen deze pil te nemen voor mijn acne. Ik ben altijd last blijven hebben van mijn acne, wel minder. Ik heb door deze pil hart ritme stoornissen gekregen, een angst stoornis en nu tijdens het stoppen al 2 weken last van non stop zware migraine, zo erg dat ik nog amper kan functioneren. Denk aan jullie gezondheid. Een puistje hier en daar veel liev[lees meer...]er dan alle nare bijwerkingen dat deze pil geeft, vertrouw mij.

15-11-2020 | Vrouw | 34
cyproteron / ethinylestradiol (0)
Acne/puistjes
Deze pil genomen van mijn 17 tot 25 (8 jaar). Elke maand zware hoofdpijn tijdens stopweek. Ook had ik erg droge huid, acne was wel weg maar over de rest van mijn lichaam zeer droge jeukerige bultjes. Ook zeer droog downunder en pijn bij het vrijen... dit heeft mij veel relatieproblemen bezorgd. Gestopt dus met deze pil en elke vorm van synthetische hormonen. Intussen heb i[lees meer...]k 2 gezonde kinderen van 1 en 3 jaar. ik was bij mijn 1e kindje 3 jaar pilvrij en ik heb nooit geen pil meer genomen. Hoofdpijn heb ik nu veeeel minder, quasi nooit meer! Acne is teruggekomen na het stoppen maar is wel verbeterd sinds 2 zwangerschappen. Enige waar ik nu mee worstel is extreem uitgedund haar. Ik vraag me af of er een verband kan zijn met mijn vroegere Diane 35 gebruik...?

27-09-2020 | Vrouw | 20
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Ik neem nu al een jaar deze pil, 6kilo bijgekomen. Oke zeker niet helemaal de schuld van de pil dacht ik. Maar ik heb ook heel veel last van stress en dat is begonnen sinds ik de pil neem. Bloed laten testen, bleek dat men cortisol (stresshormoon) zeer hoog was, door de pil. Alle bijwerkingen en dus ook bijkomen heb ik daar aan te danken. Binnen 2 weken afspraak bij in het[lees meer...] ziekenhuis om een koperspiraal in te steken zonder enige hormonen. Heef nogal met mijn lichaam gespeeld. Metabolisme is ook vertraagd door de pil, waardoor ik zeer moeilijk afval.

22-08-2020 | Vrouw | 34
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Dit was de enige pil waar ik niet vervelende bijwerkingen van kreeg. Veel andere pillen kreeg buikpijn hoofdpijn en vloeide ik gewoon tijdens het slikken. Deze pil had ik al sinds mijn 16, tijdens de 1e zwangerschap gestopt ik was 26. In 2019 kreeg ik hem weer na enig aandringen bij mijn arts. Wel elke maand even een gesprek hoe het gaat. Maar de trombose nooit geen last [lees meer...]van, overigens alle pillen kan je dat van krijgen.

17-08-2020 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Ik ben net begonnen met Daphne pil (lijkt sterk op Diane), ik vroeg me af na hoeveel weken/maanden ik mijn acne zal zien verminderen.

12-07-2020 | Vrouw | 35
cyproteron / ethinylestradiol (2mg/35ug)
Sinds ik de u Huisarts nadrukkelijk verzocht had om me weer diane voor te schrijven (had ik sinds pubertijd maar moest toen rond nieuwsberichten erover stoppen) en weg eczeem rond vagina, rest is stukken rustiger. En ik houd m'n migraine op afstand door geen stopweek in te lassen. Enige is als ik em dan eens vergeet, dan heb ik ook gelijk binnen 6 a 12 uur migraine.