Ervaringen met Femoston continu

Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (13 meningen)

07-02-2024 | Vrouw | 44
Premature menopauze
Na coronavaccinatie nooit meer ongesteld geworden (daarvoor zeer regelmatig). Weggewuifd met ‘komt wel weer’ en ‘U bent al 40 geworden, dit is een normaal proces en iedereen schuift het nu af op vaccinaties’. Ik wist er niet veel van en vond het eerste jaar wel prettig om van dat maandelijkse gedoe af te zijn. In het tweede jaar ineens opvliegers, zweetaanvallen, continu g[lees meer...]ejaagd gevoel, niet meer kunnen slapen door opvliegers, woede-uitbarstingen. Ik werd zelfs moe van mijzelf. Door huisarts serieus genomen en door een testbatterij gehaald. Ter voorkoming van osteoporose en verder onderzoek doorverwezen. Gyn gaf diverse opties (gel, pleister of Femoston) en gekozen voor Femoston. Binnen 3 dagen geen zweetaanval of opvlieger meer gehad! Gejaagd gevoel verdween, er was weer met mij te leven en ik had weer geduld. Ik voel mij zoveel beter waardoor ik ook weer actiever ben en meer beweeg. Na vijf maanden was er weer een taille aanwezig. Ben er heel erg blij mee. Geen bijwerking ondervonden tot op heden

02-04-2021 | Vrouw | 44
Premature menopauze
hallo ik neem dit middel nu bijna 2 jaar, maar sinds kort heb ik last van bijwerkingen: jeuk vooral, soms wat misselijk en behoorlijk hoofdpijn, de jeuk duurt soms enkele uren. zijn er nog vrouwen die na een tijdje meer bijwerkingen kregen? (nu ben ik wel lactose-intolerant en kan niet tegen koemelk, en er zit wel lactosemonohydraat in, heb ik nu achterhaald) ik ben [lees meer...]er jong mee begonnen (42-43) dus wel zinvol om te weten...

19-03-2015 | Vrouw | 41
Vervroegde menopauze
Ik gebruik de femoston 1/5 mg sinds 5 maart '15. Nog geen vervelende bijwerkingen tot nu toe, wel vannacht na 5 mnd weer een menstruatie. Maar weet niet hoe ikme op langere termijn ga voelen? Voel me nu nog prima, gelukkig

07-10-2014 | Vrouw | 29
Premature menopauze
Hoi ik ben een jonge moeder van 29 jaar Toen ik 6 jaar geleden ben bevallen van mijn dochter, Heb ik last gekregen van opvliegers Naar meerdere keren gehoord te hebben van de artsen dat ik niet in de overgang was Adviseerde ze me de pil microgynon 30 En deze dan doorslikken in de stopweek Toen ik dat gedaan had kreeg ik uit het niets verschrikkelijke paniekaanva[lees meer...]llen 4 maanden lang constant Niemand wist wat ik mankeerde ze zeide zit tussen de oren!!. Echter 4 maanden geleden kwamen ze er achter dat ik toch vervroegd in de overgang was!! Eindelijk dacht ik!!! Dan kunnen ze me nu eindelijk van mijn klachten af helpen Ik gebruik namelijk al een jaar rustgevende medicatie Nou heb ik eerst Livial gekregen daar kreeg ik het erg benauwd van Nu heb ik femoston 2/10 gekregen En ben ik wel rustiger minder hartkloppingen en paniekaanvallen Godzijdank maar heb als bijwerking erge hoofdpijn spierpijn en last van maag en maagzuur Is iemand hier mee bekend? En gaat dit terzijndertijd over?? Hopenlijk heeft iemand advies voor mij. Ik heb al voor een lagere dosering gevraagd maar de gynaecoloog weigerd dit ik moet eerst deze 2 maanden gebruiken. Maar ik voel me er zoooooo slecht bij.....

17-03-2014 | Vrouw | 32
Vervroegde menopauze
Met de anticonceptiepil gestopt om zwanger te raken, maanden niet menstrueren en dan erachter komen dat je vervroegd in de overgang bent (30+). Is niet leuk. Vooral niet als je dan ook nog eens in alle hevigheid klachten krijgt zoals slapeloosheid, hartkloppingen en emotioneel labiele buien. Ben meteen doorgestuurd naar een gyn.die mij Femoston voorschreef. Ik had al resea[lees meer...]rch gedaan op internet naar de evt.gevaren van dit middel maar die zijn (in mijn ogen) verwaarloosbaar als je naar gemiddelden kijkt. Nadat ik ruim 6 maanden klachten heb gehad ben ik dit middel sinds vorige week gaan slikken en het lijkt wel een wonder, na dag 4 werden de klachten minder. Nu, dag 7, heb ik sinds een half jaar weer eens eerlijk geslapen. Ik voel me een ander mens.

12-12-2013 | Vrouw | 43
Vervroegde menopauze
Vanaf mijn 38e is mijn menstruatie gestopt en bleek dat ik al in de postmenopauze zat. Ik heb dit medicijn het eerste jaar af en aan gebruikt omdat ik als bijwerking nervositeit heb, hier had ik al last van maar heb het idee dat het door dit medicijn erger wordt. Ook heb ik het idee dat ik verstrooider word door dit medicijn. Toch heb ik het sinds de laatste twee enhalf ja[lees meer...]ar wel ononderbroken gebruikt omdat ik inzag dat het toch wel nodig is omdat ik ook al ernstige osteoporose heb voor mijn leeftijd en de overgangsklachten die ik had, vooral droge ogen en huid, stijve gewrichten zijn zo goed als over. Dus ik zet denk ik toch nog maar even door tot m,n 50e. Om door te gaan met de femoston tot m'n 50e heeft m'n huisarts me aangeraden i.v.m. de osteoporose en hij zei dat het hartklachten kan voorkomen.