Ervaringen met Progynova

Overgang (8 meningen)
Eierstokkanker (1 mening)

09-03-2024 | Vrouw | 35

slapeloosheid duizeligheid

Gebruik voor ferteliteits behandeling bij ivf, bijwerkingen bij mij zijn duizeligheid en slaaploosheid.

18-12-2022 | Vrouw | 35
estradiol oraal (2mg)
Progynova gebruikt voor een terugplaatsing in kunstmatige cyclus. Last van slaapprobleem en nervositeit met name in de nacht.

19-10-2022 | Vrouw | 49
Overgang
49 jaar, erg actief leven en blij ei van mezelf. Drie jaar geleden baarmoeder verwijderd met behoud eierstokken. Ik hoef dus alleen progynova te slikken en geen estradiol. Een jaar geleden begonnen bij mij de opvliegers met op het hoogtepunt meer dan 12 per dag, maandenlang. Bij elke opvlieger totale error en kletsnatte kleding (erg onhandig in mijn vak, waarvoor ik op een[lees meer...] werkdag 12 kilo aan wapens en steekwerend vest draag). Daar werd ik niet blij van en er bleef ook steeds langer een PMS-gevoel bij me hangen in plaats van de voor mij gebruikelijke 2 dagen voor een menstruatie. Ik kreeg meteen Progynova mee van m'n huisarts. Binnen 2 weken verminderden de opvliegers tot een niet hinderlijk blozen en verdween het PMS-grijs. Inmiddels, halverwege de tweede strip, ben ik weer helemaal mezelf en in balans zonder vervelende opvliegers. Ik merk geen bijwerkingen. Gewicht is nog steeds 64 kilo, hou geen vocht vast en geen stemmingswisselingen. Integendeel, ik huppel de dag door. Ohja, een geen haaruitval meer, hoera!

31-05-2022 | Vrouw | 33
Zwangerschap
Start progynova voor fertiliteitsbehandeling. Eerder ook al progynova gekomen, dan een paar maanden gestopt. Nu terug gestart en de bijwerkingen starten meteen. Vooral de angst en vermoeidheid zijn heel erg aanwezig en hebben toch een invloed op je leven.

16-05-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen door de huisarts nav overgangsklachten. Opvliegers, zweten, innerlijke onrust, hartkloppingen, opgefokt etc. Alles wat er beschreven wordt mbt overgang heb/had ik. Progynova werkt. Na 2 weken stuk minder opvliegers en voel me stukken rustiger. Het enige wat ik heb is jeuk. Jeuk in gezicht/hals/lichaam. Lijkt van binnenuit te kom[lees meer...]en, op huid zelf is niks te zien. Volgens huisarts komt dit voor bij 10% van de vrouwen. Heel erg vervelend en zeker met warm weer. Van zweten krijg ik nog meer jeuk. Iemand ervaring met deze klacht? groetjes

05-08-2021 | Vrouw | 86
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Verschrikkelijk middel. Eerste twee dagen huil uitbraken en ontzettende moeheid. Later aanvallen van zweten, duizeliheid, misselijkheid. Eerst liggen of slapen voor dat het weer overging. Ontzettend veel ongemakken aan beleefd het scheelt dat ik vakantie had en kon liggen wanneer ik wou, tijdens het werken had ik dit middel nooit kunnen nemen. Voor mij te intens.

20-03-2021 | Vrouw | 29
estradiol oraal (2mg)
Kunstmatige cyclus met terugplaatsing van een cryo embryo

24-01-2021 | Vrouw | 30
Onregelmatige menstruatiecyclus
Voorgeschreven omdat 7 weken lang last had van bloedingen.

14-01-2021 | Vrouw | 30
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Jaren rondgelopen met constant bloedverlies. Hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door te dun baarmoederslijmvlies & PCOS. Elke mogelijke pil geprobeerd (en ook zonder pil), maar altijd keerde het bloedverlies na enkele maanden weer terug. Met progynova erbij is mijn baarmoederslijmvlies weer dikker en voel ik me fantastisch. Het bloedverlies is opgehouden (enkel reguliere ong[lees meer...]esteldheid 7 dagen per 28 dagen) en ik ben blij. Arts is terughoudend in het langdurig voorschrijven, maar ik hoop alsnog een langlopend recept te krijgen, want eigenlijk wil ik niet meer zonder!

18-04-2020 | Vrouw | 55
Overgang
Vorig jaar constant ziekenhuis in en uit voor onderzoeken naar mijn duizeligheid, flauwvallen, hartkloppingen en algemene malaise, nadien ook heel angstig en paniekaanvallen. Bij cardioloog vonden ze niks, neuroloog ook alles in orde maar schreef anti-psychotica voor, waar ik echt mottig van werd, alle testen voor duizeligheid gedaan bij neus- keel-oren, was volgens hem h[lees meer...]oogsensitief en leed aan chronische hyperventilatie, weer anti-psychotica voorgeschreven. Ik zocht zelf op internet en alle symptomen wezen volgens mij op overgangsproblemen, dus met huisarts besproken na bloedonderzoek, waaruit bleek dat ik wel degelijk volop in de overgang ben (55 jaar) en besloot om progynova te proberen. Ik was daar echt bang voor, borstkanker, tromboses en zo, de bijsluiter lezen is geen pretje, maar ik besloot het te proberen want had geen levenskwaliteit meer. Na 4 dagen zei mijn partner dat ik alweer bijna helemaal mezelf was, en zo voelde ik ook, geen angst meer, voelde me nog duizelig, maar veel minder, hartkloppingen wel nog steeds. De eerste week had ik enorm veel pijn links in onderbuik, maar covid-19 zette ons in lockdown dus durfde ik de huisarts niet lastig te vallen en hoopte dat dit maar tijdelijk zou zijn. Nu, anderhalve maand later heb ik borstspanningen, nog wat buikpijn, maar minder dan de eerste weken, maar nu echt enorme pijnlijk benen en armen, vooral in de kuiten, knieholtes en holte van ellebogen, is een prikkelend gevoel, alsof er electriciteit doorgaat. Ik weet niet hoelang ik dit nog ga verdragen, maar ben bang dat als ik ermee stop, die ansten en paniekaanvallen weer gaan beginnen en in deze stresserende tijd kan ik dat zeker niet aan. We gaan dus ondanks alle bijwerkingen nog een beetje verder....

07-11-2019 | Vrouw | 56
Overgang
Ik zit al sinds mijn baarmoeder eruit in de overgang en heb al 16 jaar opvliegers heb ook van alles geprobeerd en heb nu echt bij de huisarts een noodkreet gegeven en heeft mij ook dit medicijn gegeven.Ben er sinds gisteren mee begonnen ,ben heel benieuwd,moet het eerst 3 weken slikken en dan terug bij de Huisarts.

07-10-2019 | Vrouw | 31
Overgang
Na verwijdering baarmoeder en eileiders voor geschreven gekregen om nog niet in de overgang te raken. Werkt prima, voel mij prettig en geen klachten.

04-09-2019 | Vrouw | 57
estradiol oraal (1mg)
Al meer dan 12 jaar in de overgang. Van alles geprobeerd zoals Ymea, Menocool enz. Na meer dan 12 heftige opvliegers per dag de dokter (bijna gesmeekt) voor hulp. Ta ta taaaa Progynova! Wauw wat een verschil. Dit pilleke per dag geeft mij een goed humeur en zoveel meer. Nu 2 kleine opvliegertjes per dag en nauwelijks aanwezig! Helaas maar voor 6 maanden gehad omdat de ka[lees meer...]ns op bijv. borstkanker groter is. Na 3 maanden zonder geprobeerd, vandaag weer voor 6 maanden bij gekregen. Mijn medische verleden is aan de pil geweest, vanwege hele heftige menstruatie een spiraaltje gehad, toen een Novasure en na dat geklooi maar de baarmoeder eruit. Toen is een eierstok losgekomen door een buikontsteking en geperforeerd door de kop van mijn vagina en die is er ook maar uit gehaald. Nu nog één super actieve eierstok, die weigert om te gaan krimpen. Kan niet wachten om eindelijk ervan af te zijn. April 2020 weer proberen of mijn lijf het in de gaten heeft om mijn laatste "vrouwenfase" in te gaan in de vorm van heel veel genieten van het "vrouw" zijn. Ik ben nu 57 jaar en ik word vast 93 jaar. Tenminste dat heb ik met mezelf afgesproken......

27-06-2019 | Vrouw | 47
Overgang
Zeer tevreden met dit medicijn, weg opvliegers, weg wisselende stemmingen. Maar..na een paar maanden dikke benen, armen en toen ging het gehele lichaam opzwellen. Totaal 4 kilo aan vocht erbij. Sinds kort gestopt en binnen 2 weken 3 kilo vocht spontaan verloren. Het was een afweging maar nu na een jaar heb ik mijn slanke lichaam weer terug. Progynova 1mg helpt erg goed als[lees meer...] je veel opvliegers en stemmingswisselingen hebt maar in mijn geval nam het vocht vasthouden wat geleidelijk ging, echt extreme vormen aan. Ik ben nu een maand gestopt en het gaat erg goed. Het helpt je echt om weer rust terug te vinden maar in mijn geval ben ik er na een krap jaar puur vanwege het vocht mee opgehouden.

29-03-2018 | Vrouw | 51
Overgang
Ik weet niet of het te vroeg is om te juichen..Maar nu na bijna 2 maanden gebruik van dit medicijn merk ik sinds twee weken dat ik veel minder opvliegers heb, ik slaap nu ook af en toe weer nachten door zonder dat mijn lichaamstemperatuur als 50 graden voelt! Zelfs heb ik het idee dat dat labiele gevoel die ik sinds dat mijn overgang begon te pieken weer terug keert naar s[lees meer...]tabiel

07-08-2017 | Vrouw | 41
Eierstokkanker
Na verwijdering baarmoeder en eierstokken voor geschreven gekregen. Na het 1 ste tablet hevige pms. Daarna geen bijwerkingen meer.