Ervaringen met Synapause E3 ovules/vaginaal crème

Synapause E3 ovules/vagin...

estriol vaginaal

branderig gevoel rond buiten de vagina

Overgang (24 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

27-10-2023 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Vertaling: 'Ik ben erg blij met de ovules. Ik had pijn bij het dragen van broeken, fietsen, seks en een chronische blaasontsteking. Wordt na een maand gebruik veel beter.' (Originele tekst: I am really happy with the ovules. I had pain with using pants, biking, sex and a chronic bladder infection. Getting much better after one month of use. )

13-10-2023 | Vrouw | 61
estriol vaginaal (0,5mg)
Deze zetpillen gebruik ik nu zeker 2 jaar. Ik heb ze gekregen na het stoppen van hts van gynaecoloog. Deze zou je altijd kunnen blijven gebruiken.Ze helpen bij mij goed voor mijn licht urineprobleem wat ik had door een verzakte blaas. Ik heb van beide nu geen last meer. Soms vergeet ik de zetpil een tijdje en merk dat ik dan weer lichte klachten krijg. Voor nu helpt dus d[lees meer...]it voor mij. Enige bijwerking, soms brandt het 5 min na inbrengen.

09-08-2023 | Vrouw | 70
Eierstokkanker
Ook ik heb in 2021 eierstok kanker gekregen stadium 3c . Heel ziek . DIT MEDICIJN NIET GEBRUIKEN ZEG IK OOK!

03-02-2023 | Vrouw | 51
Premature menopauze
Beter eerst ipv een hele ovule, slechts een gedeelte ervan gebruiken. En maar 2.of 0f max 3keer per week.., Merk daarbij al goed verbetering. Die hoofdpijn is ook erg onprettig

24-01-2023 | Vrouw | 57
Overgang
Ik ben begonnen met deze tabletten op aanraden van de gynaecoloog na het plaatsen van een pessarium. De eerste dag ging het goed, behalve dat ik in de middag erg moe werd en hoofdpijn klachten kreeg. De dagen daarna steeds 5 minuten na het inbrengen van het tablet vreselijke jeuk en zo'n branderig gevoel dat het haast niet te doen was. Op dag vijf na het inbrengen wer[lees meer...]d het branderige gevoel te gek. Ik heb de tablet verwijderd en besloten op zoek te gaan naar iets anders. Ik ben echt een doorzetter en geen ' klager' maar dit gaat zelfs mij te ver. Het voelt niet goed!

23-09-2022 | Vrouw | 56

23-06-2022 | Vrouw | 48
Premature menopauze
De eerste 2 nachten, zo'n 10 minuten na inbrengen, een vervelende branderige pijn. Ging snel over. Gedurende de dag meteen een verschil van dag en nacht. Was erg droog, nu weer 'alsvanouds' . Best veel afscheiding en inlegkruisjes zijn echt nodig. Maar tjee.... ik heb een jaar last gehad van droge vagina/ pijn bij vrijen tot 'dan naar geen seks meer'. Nu gebruik ik het 10 [lees meer...]dagen en voel me weer vrouw!! Seks is fijn, heb weer zin en alles is vochtig genoeg. Geen pijn meer bij het vrijen. Was ik hier maar eerder aan begonnen!!

15-03-2022 | Vrouw | 72
estriol vaginaal (1mg/g)
Overgang
Een klein beetje synapause vaginaal creme één keer per week op de rand van de vagina is al voldoende. Geen bijwerkingen en geen last meer van blaasontsteking sindsdien. Daarnaast een neutrale vaginaal gel Hyalofemme twee keer per week.

15-03-2022 | Vrouw | 72
estriol vaginaal (1mg)
Overgang
In verband met regelmatig terugkerende blaasontsteking en post menopausaal droog vaginaal slijmvlies gebruik ik maar één keer per week een klein beetje synapause vaginaal creme op de rand van de vagina. Dit op advies van de arts. Dit blijkt genoeg voor een optimaal resultaat! Ik begon met twee weken elke dag en daarna dus één keer per week en heb totaal geen last van bijwe[lees meer...]rkingen. Wat ik wel had van de vaginaal tabletten. En geen blaasontsteking meer sindsdien. Daarnaast gebruik ik een vaginaalgel twee keer week: Hyalofemme.

15-02-2022 | Vrouw | 74
Overgang
Na het vrijen had ik vaak een scheurtje bij de ingang van mijn vagina, of een scheurtje tussen mijn kleine en grote schaamlippen. Ik gebruikte Synapause en zag met een spiegeltje dat mijn vagina er wat meer roze en minder rimpelig uitzag. Soms stop ik een poosje, maar zelfs na een fietstochtje naar de mondhygienist (veel verkeersdrempels!) deed het plassen pijn, auw, wee[lees meer...]r een scheurtje tussen mijn schaamlippen. Dus weer gestart met Synapause en het werkt gewoon. Bijwerkingen? Ja, iets, de dag na het gebruik schrijnt mijn vagina een beetje. Dat is alles. Ik ben zo blij met die Synapause, kan ik tenminste lekker vrijen en lekker fietsen.

19-12-2021 | Vrouw | 66
Overgang
Ik ben 66 jaar. Had pijn in de vagina. Gyneacoloog geweest waar ik onder behandeling staat voor de lichen sclerose. Zij raadde me aan om dit middel te gebruiken. Eerste nacht was branderig. De eerste 10.00 dagen voelde het geweldig. Veertien dagen gebruikt na 12 dagen branderig in schaamstreek. Ging er van uit dat het over zou gaan. 14 dagen afgemaakt. Nu na 5[lees meer...] dagen stoppen. Word er niet beter van. Brand zit nu overal. Is erger dan voorheen. Vrijen gaat ook niet meer. De hele vagina staat in de brand. Zo jammer ik had er goede vertrouwen in. Helaas wordt hier verdrietig van.

29-10-2021 | Vrouw | 50
estriol vaginaal (1mg)
Lichen sclerosus
Door mijn lichen sclerosus en overgang had ik een zeer droge en jeukende vagina .. ook zaten er overal kleine wondjes. Van de huisarts een hormoonzalf gekregen welke gelijk effectief was en de jeuk na een aantal dagen was verdwenen.. voor de zeer droge vaginale de zalf synopause gekregen. Ik gebruik hem nu bijna een week en het voelt al vochtiger aan. Geen bijwerkingen va[lees meer...]n de zalf gehad. Enige echte nadeel van de LC is dat penetratie niet meer gaat.

06-03-2021 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Ik heb de vaginale crème voorgeschreven gekregen door mijn huisarts vanwege terugkerende blaasontstekingen, meestal na het vrijen. Een fantastisch middel: geen pijn meer bij het vrijen, geen blaasontsteking meer, geen pijnlijk kruis meer bij fietsen en mijn seksleven is er enorm van opgeknapt.

10-05-2019 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Na ruim twee jaar getob met veel steeds terugkerende blaasontstekingen en steeds weer antibioticumkuren schreef een nieuwe vrouwelijke uroloog deze ovules voor. Omdat zij vermoedde dat klachten door vaginale droogte kwamen . Aan het begin was het inbrengen even pijnlijk , maar na ruim een week was dat wel over. Sindsdien geen ontstekingen meer . Voel me weer de oude, g[lees meer...]ezond en vitaal.

07-03-2017 | Vrouw | 60
estriol vaginaal (0,5mg)
goede ervaring minder last van vaginale droogheid

05-04-2011 | Vrouw | 60
Hormoon probleem.
Sinds ik het middel gebruik zijn mijn klachten over . En ook nog een bijkomende probleem erbij opgelost . Mijn epilepsie (sinds 2005) slik daarvoor Tergretol en nu met Synapause E3 vaginale crème erbij (sinds october 2009) geen insult meer gehad .