Synapause E3 ovules/vagin...

Overgang (13 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

25-05-2010 | Vrouw
Blaasontstekingachtige klachten
na 3 maanden gebruik van de tabletvorm, deze 3 maanden gebruikt: geen vooruitgang-geen achteruitgang, voor mij frusterend en doelloos

21-04-2010 | Vrouw
Blaasontstekingsgevoel-overgang
Kwaal werd niet minder! Ben overgegeaan op tabletvorm en daar werd het slechts erger van! Weer terug naar ovules doch het werd er niet beter van. Voorlopig gestopt want anders zou ik knettergek worden.

07-03-2010 | Vrouw
Lichen srlerosus

21-12-2009 | Vrouw
Pijn bij het vrijen

02-09-2013 | Vrouw | 46
estriol vaginaal
Klachten: terugkerende vaginale klachten zoals vaginitis en pijnklachten na veelvuldig AB gebruik en Trichomonas infectie welke twee jaar niet ontdekt werd in het Lab van Den Bosch, ik werd dus steeds behandeld voor een gewone BV maar mijn partner niet. Uiteindelijk beiden behandeld maar blijvende klachten van pijn, jeuk, branderig gevoel, beetje BV. Diagnose: Atrofisch[lees meer...]e vaginitis. Behandeling: Synapause ovules E3 voor twee weken. Na één week resultaat: Pijn weg maar na seksueel contact branderig gevoel. Bijwerkingen: Drie dagen zware migraine aanval, hevige buikkrampen, eczeem, erg depressief gevoel. (score: bijna alle depressieve kenmerken)

23-06-2022 | Vrouw | 48
Premature menopauze
De eerste 2 nachten, zo'n 10 minuten na inbrengen, een vervelende branderige pijn. Ging snel over. Gedurende de dag meteen een verschil van dag en nacht. Was erg droog, nu weer 'alsvanouds' . Best veel afscheiding en inlegkruisjes zijn echt nodig. Maar tjee.... ik heb een jaar last gehad van droge vagina/ pijn bij vrijen tot 'dan naar geen seks meer'. Nu gebruik ik het 10 [lees meer...]dagen en voel me weer vrouw!! Seks is fijn, heb weer zin en alles is vochtig genoeg. Geen pijn meer bij het vrijen. Was ik hier maar eerder aan begonnen!!

29-10-2021 | Vrouw | 50
estriol vaginaal (1mg)
Lichen sclerosus
Door mijn lichen sclerosus en overgang had ik een zeer droge en jeukende vagina .. ook zaten er overal kleine wondjes. Van de huisarts een hormoonzalf gekregen welke gelijk effectief was en de jeuk na een aantal dagen was verdwenen.. voor de zeer droge vaginale de zalf synopause gekregen. Ik gebruik hem nu bijna een week en het voelt al vochtiger aan. Geen bijwerkingen va[lees meer...]n de zalf gehad. Enige echte nadeel van de LC is dat penetratie niet meer gaat.

05-10-2018 | Vrouw | 50
estriol vaginaal (0,5mg)
sinds 3 mnd krijg ik lucrine injekties om versneld door de overgang te komen.dit doordat ik 18 dgn ,n week niet 14 dgn last van menstruaties had ,een regelrechte ramp dus maar door deze injekties werdt ik zo droog als wat seks was/is geen pretje zo en kreeg ik synapauze ovules voorgeschreven!!tja t is niet droog meer maar het brand verschrikkelijk en nog erger ik ben net [lees meer...]ongesteld geworden/vloeien.en daar had ik dus geen last meer van !!!ik stop met dit middel ik koop wel n glijmiddel op waterbasis..

08-09-2016 | Vrouw | 50
estriol vaginaal (0,5mg)
Door chemo en bestralingen en de overgang is het slijmvlies zeer dun geworden. Al na 2 dagen krijg ik ontzettende buikpijn, hoofdpijn, hartkloppingen. Dus ben er direct mee gestopt. Ik heb in t verleden nl een herseninfarct gehad.

09-11-2017 | Vrouw | 51
Vaginale schimmelinfectie
Dit product maakte mijn klachten alleen maar erger. Ik gebruik nu Vagifem en ik mag wel zeggen dat dit mijn stoutste verwachtingen overtreft. Uitstekende ervaring, alle pijn- en ontstekingsklachten zijn verdwenen en ik heb geen bijwerkingen.

03-09-2015 | Vrouw | 51
estriol vaginaal (0,5mg)
Helpt goed tegen vaginale droogte, waardoor het vrijen geen pijn meer oplevert. Rond de overgang kreeg ik pijn tijdens gemeenschap, maar dat is nu over. Ik heb alleen wel het idee dat het middel je SHBG omhoog stuwt, waardoor er van je vrij testosteron (nodig voor zin in vrijen) minder overblijft. Paar maanden na het stoppen kreeg ik wel weer klachten, dus ben weer begonne[lees meer...]n. Eerste weken verwacht ik nog wel beetje branderig gevoel maar ik weet dat dat weer weggaat. Dit middel is iig te verkiezen boven de pil doorslikken, want dan krijg je echt teveel oestrogeen binnen, met vergroting kans op borstkanker, althans voor de rokenden onder ons.

06-03-2021 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Ik heb de vaginale crème voorgeschreven gekregen door mijn huisarts vanwege terugkerende blaasontstekingen, meestal na het vrijen. Een fantastisch middel: geen pijn meer bij het vrijen, geen blaasontsteking meer, geen pijnlijk kruis meer bij fietsen en mijn seksleven is er enorm van opgeknapt.

02-10-2014 | Vrouw | 52
estriol vaginaal
IK heb de indruk dat dit geneesmiddel wordt voorgeschreven om de farmacie te verrijken. Kreeg gelijk buikpijn en na 2 dagen ook hoofdpijn. Dit middel helpt zeer weinig moet ik eerlijk zeggen. Als je de bijsluiter leest wordt daar niets over gezegd. Ja, lekker makkelijk om dat soort bijwerkingen niet te noemen. Had een tijd geleden Gyno Datoryn gekregen, de 3 eitjes zeg [lees meer...]maar. Middel is effectiever.

16-02-2019 | Vrouw | 53
Vaginale schimmelinfectie
Ik gebruik het middel nu 3 weken en naar volle tevredenheid. Heb minder last van droogheid en irritatie bijv. tijdens het fietsen. Tot nu toe geen enkele bijwerking opgemerkt. Effectief middel.

18-02-2016 | Vrouw | 53
Overgang
Gebruikte Synapause voor droge vagina, waar scheurtjes in kwamen. Het middel hielp goed, maar ik had veel last van de bijwerkingen. Ik ben daarom gestopt. Gebruik nu Premeno Duo, wat ook effectief is, maar geen bijwerkingen heeft.

22-08-2015 | Vrouw | 53
estriol vaginaal (0,5mg)
Aantal jaren na de overgang last van vaginale droogte. Medicijn als vaginale zetpil voorgeschreven. Na 2 weken gebruik last van gevoeligheid blaasuitmonding en vaginale afscheiding die niet prettig ruikt. Voorzetting gebruik medicatie 1x per week en dan kijken of bijwerkingen minder worden.