Ervaringen met Elocon

Eczeem (11 meningen)
Psoriasis (2 meningen)

26-11-2017 | Man | 40
Eczeem
Vanaf kinds af aan altijd al last van exceem gehad. Vooral na zwemmen in chloorhoudend water en stoffige omgevingen. Veel verschillende zalfjes en crèmes waaronder uiteindelijk ook corticosteroïden geprobeerd maar niets hielp echt. Ik gebruik sinds een jaar of 20 geleden bij exceem klachten de elocon vet. Ik herken in een vroeg stadium als mijn exceem opspeelt en het vo[lees meer...]ldoet dan om enkele dagen de zalf 1 tot 2 keer per dag aan te brengen. Nooit meer last gehad van open gebaste of gekrabte huid. Nooit last van bijwerkingen gehad.

18-11-2017 | Man | 30
Eczeem
Elocon vet voorgeschreven gekregen door dermatoloog. Voorgeschreven medicijn huisarts (hydrocortison) niet effectief genoeg, omdat de lotion/zalf zelf van die hydrocortison ook mijn huid irriteerde. Deze creme werkt zo goed dat je na 3 keer smeren van je eczeem af bent en de irritatie op die manier zo reduceert t.o.v. de veel minder krachtige middelen als hydrocortison. S[lees meer...]meert makkelijk uit; echter opletten op veelvuldig gebruik. Huid kan er van gaan schilferen wat geen mooi gezicht is. Dit is makkelijk te voorkomen door niet door te smeren maar te kiezen voor een schema (bijv. 3 dagen wel 4 dagen niet).

29-11-2016 | Man | 41
Psoriasis
Schilfers / psoriasis in oor en oorschelp. Heb veel en dikke schilfers die 2 tot 3 keer per dag terugkomen (als ik het verwijder). Na 2x per dag aanbrengen voor 2-3 dagen lang is de schilfering geheel weg. Daarna nog 2 dagen doorgezet. Meestal blijft het dan meer dan een maand weg.

02-08-2016 | Vrouw | 28
Eczeem
Elocon is mijn grote redder geweest. Ik heb last van zeer ernstige eczaam (vanaf geboorte). De combinatie van xyzal/levocetirizine (tegen allergie pillen) en elocon (voor op de heftige plekken) hebben mijn leven echt zin gegeven. Elocon is voor mij een middel die helpt tegen alles, jeuk, pijn, irritatie, zelfs koortsuitslag en puistjes. Laat de apotheker je echter niet ver[lees meer...]tellen dat Elocon hetzelfde is als Elocom. Toen ik de Elocom meekreeg was ik direct weer paars en onder de wonden. Elocom werkt niet, Elocon is top!

30-04-2015 | Man | 39
Allergische reactie
Ik ben een paar jaar geleden er achter gekomen dat ik een heftige nikkelallergie heb en daardoor mijn handen gingen jeuken en veelvuldig pijnlijke kloven ontstonden in mijn vingers. Het is bij onoverkombaar om niet met je handen in contact te komen met nikkel het zit namelijk in ons muntgeld, sleutel etc. maar met Elocon kan de ergste symptomen zoals schilferende huid en k[lees meer...]loven in mijn handen tot een minimum beperken. Helaas gaat nikkelallergie niet over met het medicijn maar het verzacht de ergste klachten,

10-11-2014 | Man | 52
Eczeem
Ik had zwaar eczeem op mijn handen in mijn ellebogen in mijn gezicht en haren, dit was tot bloedens toe en veel schilfers. Door eerst twee maal daags aan te brengen van drie vingertoppen zalf in mijn gezicht en twee op mijn handen en arm en knie holtes ben ik het kwijt geraakt. Dit heb ik afgebouwd tot nu twee maal per week. Daar naast gebruik ik een vette zalf[lees meer...] als onderhoud. Mijn huid ziet er nu gaaf uit. Voor mijn haar heb ik een lotion dat zeer goed werkt.

03-07-2012 | Man | 51
Psoriasis
Ik kreeg van mijn dermatoloog dit medicijn voorgeschreven zowel als Elocon Vet als Elocon Lotion. Beiden werkten effectief. De plekken verdwenen. Maar smeren verveelt. Nu ik dimethylumaraat tabletten heb, gebruik ik Elocon ter ondersteuning. Meet grrots resulaat.

09-01-2012 | Man | 50
mometason
Ik had vorig jaar hardnekkige eczeem rond mijn lies en op mijn bovenbeen. Veel geprobeerd maar niets hielp. Toen ik deze zalf kreeg voorgeschreven, in combinatie met koelzalf, was mijn eczeem binnen een paar dagen verdwenen. Nu gebruik ik het nog bij beginnende klachten. Binnen twee dagen zijn de eczeemplekken weg.

21-02-2011 | Vrouw | 32
werkt heel goed, binnen 2 dagen is het weg

07-04-2010 | Man

30-03-2010 | Vrouw
mometason
Huiduitslag in vorm van eczeem wel of niet gepaard met jeuk.
Gebruik het als ik als gevolg van het eten van bepaald voedsel een allergische reactie krijg. Huiduitslag in verband met voedselallergie, bij warmte uitslag of bv bij reactie door onedele metalen. (jeansknoop, bh-sluiting, fashionketting ... ) 's avonds dunnetjes smeren en als het niet ernstig is, is het de volgende dag weer weg. Hooguit 2 dagen en het is over. Werkt bij[lees meer...] mij heel effectief.

27-01-2010 | Vrouw
Eczeem
Mijn dochter heeft sinds geboorte last van eczeem. Inmiddels is ze 6,5 jaar oud. Tot vorige maand kreeg ze simpele vette zalfen als cetamacrogrol. Onlangs ben ik maar naar een dermatoloog geweest. Hij heeft in 1x iets goeds voorgeschreven. en binnen 3 dagen verdween de klachten van eczeem. We zijn al een maand verder en het gaat goed.

06-01-2010 | Man
mometason
zalf is wat minder, maar de lotion is makkelijker aan te brengen op de huid... meestal binnen 1 dag is de eczeem verdwenen en komt bijna niet meer terug.

13-10-2019 | Vrouw | 47
Eczeem
Ik heb rosacea en clownseczeem, 8 soorten zalf incl, demavaste en topicorte en metronidazol en 2 antibiotica kuren verder en alleen elocon helpt en ze zeggen dat ik het niet meer mag smeren 🥺 omdat je huid er dunner van wordt. Sorry, maar na 2,5 week doxycicline is het veel erger geworden dus smeer ik sinds vandaag weer en het is na 1x smeren al weer minder vurig en puste[lees meer...]lig

14-12-2016 | Man | 69
Netelroos
Gebruik dit product sinds een jaar voor de behandeling van urticaria in combinatie met loratadine, estevan, attarax en maandelijkse xolair inspuitingen. De zalf elocon gebruik ik nu éénmaal per dag op de flare ups. De zalf slaat pas aan na 4 á 5 dagen aan. Nadelige bijwerkingen: branderigheid, huidverdunning, vettigheid. Waarom wordt dit product niet gemaakt met een betere[lees meer...] indringbaarheid?

04-05-2012 | Man | 32
mometason
Werkt goed maar heeft geen blijvend effect, mijn eczeem kwam altijd terug. Groot nadeel: je huid wordt er erg dun en perkamentachtig van, niet echt aangenaam als je het in je aangezicht moet smeren.