Hydrocortison crème/ zalf...

Allergie (2 meningen)
Psoriasis (1 mening)

14-06-2018

Eczeem

Bultje van halve centimeter op de huid, al jaren, maar lijkt erger te worden. Jeukt soms. analyse huisarts: exceem, maar ik heb mijn twijfel. Dit middel doet er in ieder geval niets aan. Ligt volgens mij meer aan de diagnose dan het middel.
08-06-2018

Hydrocortison crème/ zalf/ smeersel (hydrocortison)

De huid kan niet meer zonder, wanneer gesmeerd helpt het maar nog minimaal. Ik ben ermee gestopt en ga geen hormoonzalf meer smeren, alleen nog een neutrale vettige creme en verder experimenteren met vegan voeding. Want dit is niks anders dan symptoombestrijding en niet het oplossen van het probleem. De medische wereld is een geldmachine, gericht op geld verdienen aan ziek[lees meer...]te. Ze willen geen gezonde mensen, daar verdien je niks aan. Schandalig systeem is het.
11-12-2017

Eczeem

Dunner wordende huid, branderig gevoel, steeds gevoeliger wordende huid, last van moeilijk dichtgaande wonden na even zachtjes wrijven, enorm veel jeuk (onvoorstelbaar veel) en ik had het idee dat het verslavend werkt voor de huid
18-11-2017

Eczeem

Hydrocortison is zo'n zwak medicijn dat het voor eczeem patienten niet effectief is. Ooit voorgeschreven door de huisarts en lange tijd gebruikt met klein effect. Inmiddels bij dermatoloog geweest en die zei onmiddelijk al dat ik een sterkere zalf nodig had die wel snel het eczeem onder controle kreeg. Het smeren met hydrocortison is namelijk zelf al irriterend (fysieke sm[lees meer...]ering, zalf/creme) waardoor je weer meer gaar krabben en de eczeem erger wordt. Daarna overgestapt op Elocon (mometason) en dit werkte prima. Had daarnaast ook een veel aangenamere geur dan de hydrocortison, wat ook niet onbelangrijk is.
18-05-2017

Eczeem

De enige creme die mij helpt bij ernstige eczeemklachten. Vreemd genoeg is dit niet de sterkste creme die er is, maar wel de enige die de klachten niet verergert maar helpt de huid snel te genezen.
18-04-2016

Eczeem

Naast het gebruik van een vette creme, deze creme gekregen voor eczeem op oogleden. Eczeem (vooral de roodheid) ging weg, maar de huid bleef enorm droog. Hormooncreme mag niet lang gebruikt worden op oogleden en daarom gestopt met deze zalf en overgestapt op protopic.
27-11-2015

Allergie

Na maanden met een soort allergie op gezicht te hebben rondgelopen, nu helemaal jeuk en vooral plek vrij!
18-08-2015

Eczeem

Contacteczeem opgelopen nadat mijn oogleden in aanraking zijn gekomen met een irritant (verstopt in een nieuw cosmetica product). Na paar dagen met vaseline gesmeerd te hebben toch naar de huisarts gegaan. Hij heeft Hydrocortison creme voorgeschreven (ondanks dat dit volgens de bijsluiter niet rondom de ogen gebruikt mag worden). Heb nu in totaal 2 dagen gesmeerd en het ec[lees meer...]zeem is bijna helemaal weg! Ik verwacht dat er morgen niets meer van te zien is. (Nu moet ik wel zeggen dat ik bekend ben met een versnelde celdelingsziekte en ik hierdoor altijd snel herstel van dit wonden en huidaandoeningen opmerk: nieuwe cellen worden in raptempo aangemaakt).
12-04-2013

Hydrocortison crème/ zalf/ smeersel (hydrocortison)

Ik gebruikte de zalf ''unguentum hydrocortisoni'' voor een extreem droge huid. Mij is nooit verteld dat het een kuur was, waardoor ik het dus vanaf mijn geboorte bijna tot mijn 26e gebruikt heb. Uiteindelijk heb ik heel veel last gekregen van bijwerkingen, en na een enorme molen van onderzoeken, bloedtesten, scans en zelfs een botbiopt (botboring) was er uit gekomen dat ik[lees meer...] door gebruik van deze creme botontkalking heb gekregen! Zeer slechte creme dus. Niemand die dit natuurlijk gelooft, omdat het zeer zeldzaam is. Maar leg de logica zelf. Deze extreem dikke en vette zalf isoleert de huid heel erg waardoor er niet voldoende vitamine D word opgenomen door het lichaam (uit zonlicht bijvoorbeeld) Hierdoor heb ik ook weer heel veel andere problemen gekregen, waardoor ik niet eens meer werken kan nu. Ik ben verdorie nog maar 30 en heb nog een heel leven voor me. Daarom dank ik mijn toenmalige huisarts ten zeerste. Ik kan deze vieze vette creme die tevens je wasmachine verpest en andere kleding die mee word gewassen bij de vette zalf kleding iedereen afraden. Het is gewoon troep!
10-03-2013

31-01-2013

Allergie

Ik heb al vanaf mijn geboorte eczeem, maar deze zalf helpt voor geen meter. Ik heb sinds ik verhuisd ben al 6 maanden last boven mijn lippen, het is nog steeds rood, het jeukt zo erg, boven mijn lippen is mijn huid ook kapot. Het is niet veel, maar de ene keer is het bijna weg en de volgende dag helemaal terug. Ik had TOTAAL geen last van schilfertjes boven mijn lippen nu [lees meer...]opeens wel? Nou, volgens mij werkt het bij iedereen anders.
28-10-2012

Hydrocortison crème/ zalf/ smeersel (hydrocortison)

maar er zaten rode vlekken in mijn nek, mijn huisarts dacht dat het allergie was voor nikkel of een bepaalde stof in sieraden. ( ik was daar niet zeker van want heb altijd al sieraden gedragen en ineens krijg ik uitslag) HIj schreef mij deze zelf voor om 2 maal daags te smeren en na een paar dagen was het al weg! Het is een onstekingsremmende creme en gebruik het nu nog we[lees meer...]leens voor andere ontstekingen of uitslagen als ik iets heb en het werkt perfect! Het enige wat ik moet zeggen is dat de creme niet snel intrekt maar als dat alles is? het werkt top voor me
06-04-2011

Jeuk, eczeem

k gebruik de creme dagelijks wanneer ik er mee stop zijn de klachten binnen een paar weken weer terug smeer dus nu elke dag maar uit voorzorg.
04-11-2010
Vrouw

Rood plekje op been

2 x per dag dun insmeren, geen effect na 2 weken (voorschrift arts)
05-10-2010
Vrouw

Pityriasis rosea

Zowel creme als vette zalf gebruikt. Eerste is wat makkelijker te smeren. Pityriasis gaat vanzelf weer weg, maar dit verzacht en vermindert jeuk en schilfering van de rode plekjes en bultjes.
02-05-2010
Man

Eczeem

Probeer eens DerMel ipv de vette zalven . bij ons bleef het eczeem hierdoor beter onder controle en hadden we minder Hydrocortison nodig .

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum