Hydrocortison crème/ zalf...

Psoriasis (1 mening)

14-06-2018 | Man | 55
hydrocortison (10mg/g)
Eczeem
Bultje van halve centimeter op de huid, al jaren, maar lijkt erger te worden. Jeukt soms. analyse huisarts: exceem, maar ik heb mijn twijfel. Dit middel doet er in ieder geval niets aan. Ligt volgens mij meer aan de diagnose dan het middel.

18-11-2017 | Man | 30
hydrocortison (10mg/g)
Eczeem
Hydrocortison is zo'n zwak medicijn dat het voor eczeem patienten niet effectief is. Ooit voorgeschreven door de huisarts en lange tijd gebruikt met klein effect. Inmiddels bij dermatoloog geweest en die zei onmiddelijk al dat ik een sterkere zalf nodig had die wel snel het eczeem onder controle kreeg. Het smeren met hydrocortison is namelijk zelf al irriterend (fysieke sm[lees meer...]ering, zalf/creme) waardoor je weer meer gaar krabben en de eczeem erger wordt. Daarna overgestapt op Elocon (mometason) en dit werkte prima. Had daarnaast ook een veel aangenamere geur dan de hydrocortison, wat ook niet onbelangrijk is.

12-04-2013 | Man | 30
hydrocortison
Ik gebruikte de zalf ''unguentum hydrocortisoni'' voor een extreem droge huid. Mij is nooit verteld dat het een kuur was, waardoor ik het dus vanaf mijn geboorte bijna tot mijn 26e gebruikt heb. Uiteindelijk heb ik heel veel last gekregen van bijwerkingen, en na een enorme molen van onderzoeken, bloedtesten, scans en zelfs een botbiopt (botboring) was er uit gekomen dat ik[lees meer...] door gebruik van deze creme botontkalking heb gekregen! Zeer slechte creme dus. Niemand die dit natuurlijk gelooft, omdat het zeer zeldzaam is. Maar leg de logica zelf. Deze extreem dikke en vette zalf isoleert de huid heel erg waardoor er niet voldoende vitamine D word opgenomen door het lichaam (uit zonlicht bijvoorbeeld) Hierdoor heb ik ook weer heel veel andere problemen gekregen, waardoor ik niet eens meer werken kan nu. Ik ben verdorie nog maar 30 en heb nog een heel leven voor me. Daarom dank ik mijn toenmalige huisarts ten zeerste. Ik kan deze vieze vette creme die tevens je wasmachine verpest en andere kleding die mee word gewassen bij de vette zalf kleding iedereen afraden. Het is gewoon troep!

10-03-2013 | Man | 68

02-05-2010 | Man
Eczeem
Probeer eens DerMel ipv de vette zalven . bij ons bleef het eczeem hierdoor beter onder controle en hadden we minder Hydrocortison nodig .

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum