Ervaringen met Hydrocortison crème/ zalf/ smeersel

Hydrocortison crème/ zalf...

Eczeem (12 meningen)
Allergie (3 meningen)
Psoriasis (1 mening)

09-07-2021 | Vrouw | 24
Eczeem
Al sinds mijn geboorte heb ik last van eczeem. Hier heb ik al meerdere zalfjes voor gekregen en nog nooit heeft iets echt geholpen. Sinds een ruime week gebruik ik deze zalf omdat het eczeem al een tijdje weer aan het etteren op mijn handen. Echter is de eczeem 10 keer zo erg geworden sinds deze zalf. Waar het voorheen alleen een droge huid was wat af en toe erg jeukte zij[lees meer...]n het nu plekken met diepe kloven die niet meer dicht gaan en zitten mijn vingers helemaal vol met blaasjes. Ik stap voor nu af van de zalfjes en ga natuurlijke producten proberen.

14-06-2018 | Man | 55
Eczeem
Bultje van halve centimeter op de huid, al jaren, maar lijkt erger te worden. Jeukt soms. analyse huisarts: exceem, maar ik heb mijn twijfel. Dit middel doet er in ieder geval niets aan. Ligt volgens mij meer aan de diagnose dan het middel.

08-06-2018 | Vrouw | 34
hydrocortison (10mg/g)
De huid kan niet meer zonder, wanneer gesmeerd helpt het maar nog minimaal. Ik ben ermee gestopt en ga geen hormoonzalf meer smeren, alleen nog een neutrale vettige creme en verder experimenteren met vegan voeding. Want dit is niks anders dan symptoombestrijding en niet het oplossen van het probleem. De medische wereld is een geldmachine, gericht op geld verdienen aan ziek[lees meer...]te. Ze willen geen gezonde mensen, daar verdien je niks aan. Schandalig systeem is het.

11-12-2017 | Vrouw | 26
Eczeem
Dunner wordende huid, branderig gevoel, steeds gevoeliger wordende huid, last van moeilijk dichtgaande wonden na even zachtjes wrijven, enorm veel jeuk (onvoorstelbaar veel) en ik had het idee dat het verslavend werkt voor de huid

12-04-2013 | Man | 30
hydrocortison
Ik gebruikte de zalf ''unguentum hydrocortisoni'' voor een extreem droge huid. Mij is nooit verteld dat het een kuur was, waardoor ik het dus vanaf mijn geboorte bijna tot mijn 26e gebruikt heb. Uiteindelijk heb ik heel veel last gekregen van bijwerkingen, en na een enorme molen van onderzoeken, bloedtesten, scans en zelfs een botbiopt (botboring) was er uit gekomen dat ik[lees meer...] door gebruik van deze creme botontkalking heb gekregen! Zeer slechte creme dus. Niemand die dit natuurlijk gelooft, omdat het zeer zeldzaam is. Maar leg de logica zelf. Deze extreem dikke en vette zalf isoleert de huid heel erg waardoor er niet voldoende vitamine D word opgenomen door het lichaam (uit zonlicht bijvoorbeeld) Hierdoor heb ik ook weer heel veel andere problemen gekregen, waardoor ik niet eens meer werken kan nu. Ik ben verdorie nog maar 30 en heb nog een heel leven voor me. Daarom dank ik mijn toenmalige huisarts ten zeerste. Ik kan deze vieze vette creme die tevens je wasmachine verpest en andere kleding die mee word gewassen bij de vette zalf kleding iedereen afraden. Het is gewoon troep!

31-01-2013 | Vrouw | 20
hydrocortison
Ik heb al vanaf mijn geboorte eczeem, maar deze zalf helpt voor geen meter. Ik heb sinds ik verhuisd ben al 6 maanden last boven mijn lippen, het is nog steeds rood, het jeukt zo erg, boven mijn lippen is mijn huid ook kapot. Het is niet veel, maar de ene keer is het bijna weg en de volgende dag helemaal terug. Ik had TOTAAL geen last van schilfertjes boven mijn lippen nu [lees meer...]opeens wel? Nou, volgens mij werkt het bij iedereen anders.

18-11-2017 | Man | 30
Eczeem
Hydrocortison is zo'n zwak medicijn dat het voor eczeem patienten niet effectief is. Ooit voorgeschreven door de huisarts en lange tijd gebruikt met klein effect. Inmiddels bij dermatoloog geweest en die zei onmiddelijk al dat ik een sterkere zalf nodig had die wel snel het eczeem onder controle kreeg. Het smeren met hydrocortison is namelijk zelf al irriterend (fysieke sm[lees meer...]ering, zalf/creme) waardoor je weer meer gaar krabben en de eczeem erger wordt. Daarna overgestapt op Elocon (mometason) en dit werkte prima. Had daarnaast ook een veel aangenamere geur dan de hydrocortison, wat ook niet onbelangrijk is.

04-11-2010 | Vrouw
Rood plekje op been
2 x per dag dun insmeren, geen effect na 2 weken (voorschrift arts)

11-12-2009 | Vrouw
Exczeem

19-01-2024 | Vrouw | 38
Netelroos
Na een enorme stres periode netelroos uitgebroken op wangen en nek/schouders. Calendula heeft eerst al iets verzacht maar deed niet genoeg. Nu vanavond voor het eerst deze zalf erop gesmeerd en heb voor het eerst geen enorme netelroos uitbraak na het douchen dus dat is al heel fijn. Ik ga elke dag updaten of het helpt en tips die helpen bij netelroos

18-04-2016 | Vrouw | 26
Eczeem
Naast het gebruik van een vette creme, deze creme gekregen voor eczeem op oogleden. Eczeem (vooral de roodheid) ging weg, maar de huid bleef enorm droog. Hormooncreme mag niet lang gebruikt worden op oogleden en daarom gestopt met deze zalf en overgestapt op protopic.

10-03-2013 | Man | 68

06-04-2011 | Vrouw | 27
Jeuk, eczeem
k gebruik de creme dagelijks wanneer ik er mee stop zijn de klachten binnen een paar weken weer terug smeer dus nu elke dag maar uit voorzorg.

05-10-2010 | Vrouw
Pityriasis rosea
Zowel creme als vette zalf gebruikt. Eerste is wat makkelijker te smeren. Pityriasis gaat vanzelf weer weg, maar dit verzacht en vermindert jeuk en schilfering van de rode plekjes en bultjes.

02-05-2010 | Man
Eczeem
Probeer eens DerMel ipv de vette zalven . bij ons bleef het eczeem hierdoor beter onder controle en hadden we minder Hydrocortison nodig .

29-03-2010 | Vrouw
Exceem