Ervaringen met Topicorte

Psoriasis (7 meningen)

09-08-2018 | Vrouw | 100
desoximetason (2,5mg/g)
Voor de aandoening die ik heb weet ik dat er geen wondermiddel voor is maar een specialist heeft het me wel voorgeschreven. Ik wilde even melden dat het niks van werkt. echt 0% sterker nog, -30% mijn aandoening is erger geworden. er is geen bewijs dat het echt daardoor kwam maar het is wel aannemelijk omdat het begonnen is sinds ik dit ben gaan gebruiken.

14-11-2019 | Man | 82
Psoriasis
Lichttherapie verergerde mijn klachten en werd bedolven onder huidproblemen. Ben daarmee gestopt en via de Dermatoloog Topicorte gaan gebruiken. Snel bracht deze creme mij weer naar weer een in de hand te houden klacht. Maar nu is het niet meer leverbaar. Wanneer weer wel is niet te zeggen. Moet een vervanger vinden.

26-09-2019 | Man | 82
Psoriasis
Mijn hele lichaam was helemaal bedolven onder rode onstekingsplekken. Had al veel cremes al geprobeerd. Lichttherapie had een zeer negatieve werking en kreeg naderhand veel meer last. Na het zoveelste bezoek aan de dermatoloog kreeg ik het recept voor desoximetason emulsie cutaan 2.5mg.( Topicorte) Onverwacht groot succes Jeuk weg en rode plekken werden snel minder. Ik heb[lees meer...] het ook op mijn hoofdhuid gebruikt en na eenmaal smeren een reuze succes. Ik heb ondervonden dat deze huidaandoening niet voor iedereen gelijk is en dat bij anderen een ander type creme wel helpt. Breng nu de emulsie om de dag aan en hoop er wat beter van te worden alhoewel ik weet er nooit helemaal vanaf zal komen.

25-05-2019 | Man | 75
Allergische reactie
ik ben uiterst gevoelig voor Dazenbeten. Nagenoeg ieder jaar in de maand juli word ik wel gebeten. Dan volgt er een acute allergie die acute hulp behoeft. Veelal is de huisarts voldoende , zo niet het ziekenhuis. Verschijnselen, acute zwelling, gepaard gaan met acute jeuk. Behandeling: tavegil tabl. 1 mgr. antibiotica caps. c.q. locale antibiotica zalf. Natte verbanden. De[lees meer...] herstelperiode duurt meestal 14 dagen. Als onderhoud therapie, Topicort crême voornamelijk tegen de jeuk en infectie gevaar. De bijwerking kan nog maanden duren, afhankelijk van het weer. voornamelijk bij warm weer komt de jeuk regelmatig terug, m.n. in de zomer. Ook na het douchen speelt de jeuk een grote rol. Het is en blijft een steeds terugkerende jeuk.

16-04-2012 | Man | 74
Psoriasis
Ureum 10% in Topicorte EM. pas na enige maanden dagelijks gebruik is het resultaat goed merkbaar en vraagd daarna om "onderhouds"gebruik, m.a.w. niet elke dag. Trekt snel het snel in de huid. dus geen vlekken in de kleding. Is nagenoeg reukloos. Ben zeer tevreden Nadeel beperkte houdbaarheid.

16-04-2020 | Man | 71
Eczeem
Ik heb van mijn 21 jaar en ben nu 71 geïnfecteerd eczeem op mijn hoofd en in mijn nek plus achter mijn oren.. maar gebruik het ook op mijn lichaam en op mijn knieen en elebogen om dat het goed uitsmeerd en ook goed werkt en de rode plekken ook verwijderd gebruik Topicorte al 50 jaar ik gebruik deze lotion al van af toen ik 21 was binnen een week was alles rustig en de je[lees meer...]uk was weg! Makkelijk in gebruik het enige nadeel is dat je haar enorm vet wordt maar vind dat geen probleem maar ben al 50 jaar zo blij dat dit geholpen heeft! Geen last van bijwerkingen gehad! en geen jeuk meer maar nu heb ik weer een heel groot probleem heb weer veel jeuk en heb weer veel schilfers op mijn hoofd huid topicorte is niet meer te krijgen bij de apotheker is uit de apotheker gehaald maar vertellen mij niet waarom en dat ik nu weer grote problemen heb en veel jeuk heb en veel moet krabben en geen tropicorte meer heb geven ze niets zo veel om ik wil weer zo snel mogelijk topicorte terug in de apotheker wort nu weer gek van dat krabben en de jeuk hoop dat de topicorte weer snel terug komt in de apotheker

12-04-2024 | Vrouw | 69
Eczeem
Gebruik, zonodig. Dit kan een paar dagen achter elkaar zijn of weken niet. Ik gebruik deze emulsie ongeveer 50jaar en nog steeds effectief! Bijwerking iets drogere huid .

11-03-2013 | Man | 63
desoximetason
Ik krijg redelijk veel hoofdpijn na gebruik. Erg irritant, vooral overdag. Gebruik het volgens voorschrift en dun. Misselijk bij gebruik.

04-12-2019 | Vrouw | 58
desoximetason (2,5mg/g)
Ik gebruik al een jaar Topicorte voor FFA. Het is na enige tijd iets minder geworden, maar ik vraag me af of dat door de Topicorte is gekomen. Ik hoop dat er door onderzoek een oorzaak wordt gevonden en een effertief medicijn wordt gevonden. Insmeren op de behaarde hoofdhuid is een vervelend klusje... Ik heb geen last van bijwerkingen.

11-08-2023 | Vrouw | 56
Lichen planus
Lichen Planopilaris is gediagnostiseerd door de Dermatoloog n.a.v. onderzoeken in het Lab (biopt/hoofdhuid/haarzakjes). Er is topicorte voorgeschreven aan te brengen op de ontstoken hoofdhuid. Het haar wordt vet, het ruikt niet vervelend, het is lastig om aan te brengen op de hoofdhuid. In de nacht klaarwakker door spierkrampen en dezelfde week flauwvallen en hoofdpi[lees meer...]jn. Intussen zie ik geen verbetering en valt het haar uit. Omdat ik 3 maanden moest smeren heb ik een nieuwe afspraak gemaakt en ben hier mee gestopt. De dermatoloog wil dan overgaan op de anti-malaria tabletten.

07-05-2020 | Vrouw | 55
Allergische reactie
Door onbekende oorzaak plotseling opvlammende allergische reactie, die zich uitte via huid, extreme jeuk, bultjes, telkens op andere plekken, niets hielp. Topicorte werkte fantastisch. Onmiddellijk verlichting, huid werd rustig na een aantal keren smeren, dan kon je weer stoppen. Zeer vervelend dat het nu niet meer verkrijgbaar is. De alternatieven met een aantal vergelij[lees meer...]kbare ingrediënten maar verder andere samenstelling stinken, zijn vettig en irriteren. Vreemd dat er niet openbaar wordt gemaakt, waarom Topicorte per direct uit de handel genomen is. De omschrijving dat de stabiliteitsonderzoeken naar dit product ontoereikend waren komt vaag over. De inhoud van mijn flacon van 75 ml bleef een jaar lang in prima conditie. Helaas nu leger dan leeg...

21-04-2023 | Vrouw | 54
Haaruitval
Haaruitval door onstoken hoofdhuid, allopecia areata . Door dagelijks gebruik zijn haartjes terug aan het komen en is hoofdhuid rustig. Ik breng de emulsie s nachts aan en was mijn haar in de ochtend met drupje shampoo omdat t een beetje vettig is. Haartjes zijn nog dun, maar wel weer aanwezig.

21-04-2023 | Vrouw | 54
Haaruitval

11-03-2011 | Vrouw | 49
jeuk/pijn

14-09-2020 | Man | 47
Jeuk
Scrotum-jeuk verdwijnt onmiddellijk .. jammer dat het niet verkrijgbaar is/blijkt, terwijl het wel in het buitenland verkrijgbaar is (helaas alleen op recept en dus NIET bestelbaar) alternatief die word aangeboden werken niet en verergerd alleen

25-05-2019 | Vrouw | 43
Eczeem
Ik had geïnfecteerd eczeem op mijn hoofd en in mijn nek plus achter mijn oren.. Met gebruik van deze lotion was binnen een week alles rustig en de jeuk was weg! Makkelijk in gebruik het enige nadeel is dat je haar enorm vet wordt maar zo blij dat dit geholpen heeft! Geen last van bijwerkingen gehad!