Ervaringen met Triamcinolon crème/ zalf/ smeersel

Triamcinolon crème/ zalf/...

Eczeem (19 meningen)
Jeuk (5 meningen)
Huiduitslag (2 meningen)

29-12-2021 | Vrouw | 70
Jeuk
gebruik deze zalf al paar weken en was erg tevreden, tot de samenstelling is gewijzigd. De creme is nu veel te vet en plakt aan kleding. Ook niet meer zo effectief.

18-05-2017 | Vrouw | 52
Eczeem
Geen fijne crème die mij enkel meer pijn gaf en meer huidbeschadigingen bij eczeemklachten. Kreeg ook pijnklachten in slijmbeurs in bovenarm (eczeem zat op hand) maar ik weet niet of dit toeval was. Wel namen die pijnklachten gelijk af toen ik stopte met de creme. Ook een bult op de schildklier gekregen de afgelopen dagen, weet ook niet of dit in verband staat met deze cre[lees meer...]me. Moet dit nog laten uitchecken.

03-12-2011 | Man | 47
triamcinolonacetonide
Zeer veel ondraagelijke pijn bij het gebruik van dit medicijn. Kan nauwelijks zitten en lopen omdat ik eczeem heb op bovenbenen en bilen/bilnaad. Na 2e keer bezoek huisarts volgende week naar dermatoloog. Ik sta echt in de fik.

26-10-2010 | Vrouw
Eczeem
Ik heb dit middel gekregen voor mijn eczeem. Als ik het er op smeer gaat het heel erg branden. Ook is er geen verbetering te zien, dus ben gestopt.

10-05-2010 | Man
Eczeem in het gezicht
Ik heb de zalf 2 dagen gebruikt, en het leek erop dat alles weg was, dus ik stopte met het gebruiken. 2 dagen later kwam het terug en deze keer erger en anders, het lijkt nu meer op Rosacea. Nu durf ik de zalf dus niet meer te gebruiken want er staat op niet te gebruiken bij acne rosacea. Volgende week heb ik weer een afspraak met mijn huisarts, kijken wat die er van z[lees meer...]egt.

02-04-2020 | Vrouw | 70
Rosacea
Rosacea op oogleden en rond de ogen - in 3 jaar langzaam erger wordend. Eerst allerlei hormonale cremes, triamcinolon sinds januari 2019 - daarna sinds januari 2020 antibiotica dochcicline en sinds 5 weken metronidazol zalf. Langzame verbetering, maar de roodheid blijft nog. Na smeren tranende ogen.

17-01-2019 | Vrouw | 54
triamcinolonacetonide (100mg/g)
De reden van mijn reactie is de herkenning van symptomen die meerdere mensen geven. Ik heb 7 jaar samengewoond met iemand die aan alle kenmerken van Verborgen Narcisme voldoet. Gedurende die 7 jaar heb ik last gehad van veel vage klachten waaronder eczeem op o.a. mijn handen. Bovendien kreeg ik een knobbel op mijn schildklier die alsmaar groter werd; van 8mm naar 8 cm. [lees meer...]Deze is operatief verwijderd. Vorige jaar ben ik uit huis gevlucht en sindsdien heb ik geen zalf meer nodig gehad. Alle lichamelijke klachten en de eczeem zijn volledig verdwenen.

12-05-2015 | Man | 67
triamcinolonacetonide (1mg/g)
Ik had erge jeuk aan mijn benen en knie gewrichten , ik krabde zo erg dat er wondjes onstonden. Na gebruik van de zalf zoals voorgeschreven door de huisarts , werd het jeukende gevoel op mijn benen minder, maar de jeuk zit nu op mijn rug en buik , en ondanks dat ik al enkele dagen insmeer met Triamcinolon creme 1mg/g word de jeuk nog steeds niet minder. Op de huid zelf [lees meer...]is niets te zien, ik moet eind deze week terug komen bij de huisarts, ben zelf ook aan het Googlen gegaan en dacht dat in mijn geval eerder het medicijn Colestyramine in aanmerking zou kunnen komen, ook omdat ik in het verleden na inname van medicijnen soms wel eens last had van z.g. galbulten, die hevig jeukten en na een minuut of tien weer waren verdwenen. dat is dus mijn ervaring met deze zalf.

04-01-2015 | Vrouw | 53
Eczeem
Ik heb het dagelijks gebruikt en het doet helemaal niets bij mij, sterker nog, het is alleen maar erger geworden.

07-01-2013 | Vrouw | 67
triamcinolonacetonide
Ik kreeg nu van de huisarts(waar ik na een paar jaar"toenemende "jeukellende" voor de tweede keer kwam met hetzelfde probleem, maar die het probleem de eerste keer niet had onderzocht op de aard) een creme voorgeschreven die aanvankelijk wel hielp. Ze stelde een diagnose, die later ook juist bleek te zijn. Maar na een paar weken meldden hevige Jeuksteken zich weer regelm[lees meer...]atig. Ik ben teruggegaan naar de huisarts die mij heeft doorgestuurd naar een gynaecoloog. Deze laatste schreef de Dermovate voor die aanslaat.. De arts wil me wel elk jaar terugzien.

06-05-2009 | Man
Ontsteking aan eikel(penis)
gesmeerd volgens voorschrift maar huid blijft gevoelig zeker bij erectie is gehele penis gevoelig ook irritante droge eikel en huid onder de de voorhuid.

21-05-2023 | Vrouw | 81
Jeuk
ik heb gordelroos. had veel jeuk en pijn. ben naar de huisarst geweest, die gaf mijn triamcilonacetonide aurobindo creme. 2x dag insmeren. nog steeds pijn en jeuk . nu o0k op mijn arm. heeft iemand ook ervarenen met gordelroos. gaarne reaces.

01-03-2021 | Man | 7
Eczeem
Voor onze zoon van 7 van baby af aan hormoonzalf gebruikt ivm eczeem. Volgens advies dermatoloog geprobeerd af te bouwen. Omdat "eczeem" steeds terugkwam, in blokken gaan smeren, indien nodig, volgens geadviseerde schema. Nooit meer dan aanbevolen dosering. Nu na 7 jaar en website gevonden en diverse wetenschappelijke artikelen gelezen. Zalf afgebouwd, en mijn zoon krijgt [lees meer...]alle symptomen van TSW: topical steroid withdrawal. Als je ervoor kiest deze zalf te gebruiken, weet waar je aan begint. Als ik dit had geweten, was ik er nooit mee begonnen. Het werkt niet alleen lokaal: als wij op zijn arm smeren, verdwijnen ook de rode vlekken op zijn nek (wat dus bijwerkingen van de zalf zijn, en geen eczeem). Met deze review hoop ik anderen te waarschuwen.

19-01-2018 | Vrouw | 69
Eczeem
Het middel helpt wel tegen eczeem klachten ( op rug en nek ). Echter hiervoor in de plaats verergerden mijn ( reeds lang ) aanwezige hooikoorts gerelateerde, allergische klachten. Extreem veel niezen, loopneus en rode ogen. Ook een "prikkelend"gevoel op de tong en jeuk op andere plaatsen op het lichaam zonder visueel waarneembare plekken. Het leek wel alsof het zich "naar [lees meer...]binnen " had verplaatst. Ik denk niet dat ik dit middel blijf gebruiken en waarschijnlijk andere wegen zal inslaan om van mijn eczeem klachten af te komen.

28-09-2022 | Vrouw | 19
triamcinolonacetonide (100mg/g)
Eczeem
Deze zalf werkt perfect voor mijn eczeem. Hierdoor trekt de jeuk weg en heelt de huid die kapot is gekrabt. Enig nadeel is dat er pigment uit mijn huid wegtrekt en daardoor lichte witte vlekken op mijn eczeemplekken heb. Maar qua werking van de zalf werkt het erg goed.

12-10-2020 | Vrouw | 28
Eczeem
Ik gebruik deze crème/zalf al vele jaren wanneer ik last heb van eczeem. Sporadisch dus, en zeker niet elke dag. Komt neer op zo'n 1x per week of minder. Ik voel weinig bijwerkingen gelukkig. Daarnaast hou ik de huid gevoed/vettig met jojoba olie of shea butter (koudgeperst/biologische kwaliteit). Het vettige laagje die deze producten achterlaten lijken op het eigen huidve[lees meer...]t (iets wat mijn huid niet zo goed aanmaakt). Naar mijn ervaring en mening hoef ik de triamcinolon nog minder te gebruiken hierdoor. Misschien op een gegeven moment wel helemaal niet meer.