Ervaringen met Cetomacrogol creme/zalf FNA

Eczeem (8 meningen)
Allergie (1 mening)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn (1 mening)

Protopic (56 meningen)
Nailner (56 meningen)
Selsun (32 meningen)
Toctino (31 meningen)
Dupixent (31 meningen)

06-03-2020 | Vrouw | 78
cetomacrogolwas
Ik gebruik het in met water verdunde vorm op mijn gezicht in plaats van dagcreme. Op mijn zeer droge huid helpt het echt!

15-09-2018 | Man | 76
cetomacrogolwas (50)
Eczeem
Water is het vergif voor mijn huid. Ik krijg bovendien om de haverklap bloedende kloven in mijn handen en vingers. De zalf cetomacrogrol verzacht de pijn en heelt de kloven. Je kunt deze zalf krijgen in tubes en in grote potten. Ik adviseer: neem de grote potten van Fagron. De tubes zijn inderdaad moeilijk leeg te krijgen. Daarvoor moet je een tubeknijper hebben. Dat is e[lees meer...]en plastic plaatje met een sleuf erin. Je haalt de tube vanaf de onderkant door die zeer smalle sleuf en schuift hem naar gelang de tube leger wordt naar boven. Als de tube leeg is trek je de knijper weer naar onderen vanaf. Is te gebruiken voor alle soorten tubes.

28-04-2019 | Vrouw | 72
cetomacrogolwas (10)
Vaginale schimmelinfectie
Het blijft jeuken. Was volgens gynaecoloog geen schimmel alleen droge huid. Maar dit middel helpt totaal niet.

20-08-2023 | Vrouw | 69
Eczeem
Creme voorgeschreven door dermatoloog, in januari nav plotseling ontstoken oogleden en rosacea achtige klachten. Nu bijna 8 maanden later steeds meer ontstekingen in gezicht. Of het ligt aan deze cetamacrogelcreme of aan de soolantra creme die ik ook al bijna 8 maanden gebruik . Hier ben ik mee gestopt enkele dagen geleden. Maar de ontstekingen zijn nog steeds heftig.[lees meer...] Overal pukkels en uitslag, ontstekingen in hele gezicht. Ik heb al 20 jaar rosacea maar nooit noemenswaardige klachten hierdoor gehad. Ook nooit seciale zalf of crème hiervoor nodig gehad. Maar sinds ik die twee cremes gebruik en allerlei soorten oogzalven tegen ontstekingen aan oogleden is mijn hele gezicht een puinhoop geworden en heb ik nu ook nog occulaire rosacea ontwikkeld.

02-12-2016 | Vrouw | 53
cetomacrogolwas (100g)
Uitdroging
Heb deze crème gekregen omdat ik hele droge plekken op mijn gezicht heb en achter de oren ook maar zodra ik het erop smeer worden de plekken warm is dit normaal???? Wil graag weten of het normaal is dat deze crème eerst warm wordt als het toegepast is.

04-09-2020 | Vrouw | 49
cetomacrogolwas (0.1)
Eczeem
Ik gebruik het al sinds 2004. Het eczeem begon als een klein plekje aan de binnenkant van mijn hand. De laatste jaren is het probleem groter geworden en heb ik het op de beide handen aan de binnenkant. Dit is ontstaan nadat de hormoonzalf een flinke tijd niet meer gebruikt heb. Het lijkt alsof dit een goed middel is zolang het maar blijft gebruiken. Het is geen geneesmidd[lees meer...]el, maar het eczeem blijft onder controle. Dit doe ik samen met koelzalf wat ik smeer als gewone handcrème. Ik bouw het gebruik altijd direct weer af zo gauw mijn eczeem weer verdwenen is . Dit doe ik heel langzaam 1 dagdeel per week minder. Vorig jaar hoefde ik maar om de 6 weken te smeren. Sinds januari heb ik een hele hevige aanval van eczeem gehad die maar niet weg te krijgen was. Nu zit ik gelukkig weer op 2 keer smeren per week. Momenteel heb ik last van een soort netelroos. De huisarts vond het een goed idee om deze zalf daar ook voor te gebruiken. Ik zie het echter niet in de bijsluiter, dus deze jeuk los ik maar anders op. Netelroos schijnt van korte duur te zijn. Ik hoop het maar.

13-10-2016 | Vrouw | 49
cetomacrogolwas (100)
Eczeem
Goede vettige crème. Ben overgestapt naar koelzalf fna zonder rozenolie, omdat het mij een brandend gevoel geeft na het op te brengen op mijn open vurige eczeem.

17-04-2012 | Vrouw | 38
cetomacrogolwas
Ik kreeg van de een op de andere dag een allergische reactie op lippenstift. Brandende lippen, blaasjes vocht. Vanalles geprobeerd. Toen kreeg ik deze zalf en binnen een paar dagen waren mijn klachten verdwenen. Nu bijna 2 jaar verder kan ik af en toe lippenstift gebruiken, maar ik smeer altijd eerst de zalf als basis op mijn lippen. Zal het denk ik altijd moeten blijven [lees meer...]gebruiken. Ik loop er nu standaard mee in mijn tas(net als lippenstift)

24-03-2021 | Vrouw | 24
cetomacrogolwas (1mg)
Eczeem
Ivm droge huid en eczeem. Fijne creme, trekt ook snel in. Helpt goed, minder vaak hormoonzalf via de huisarts nodig.

19-03-2023 | Vrouw | 20
Eczeem
Ik kreeg deze crème voorgeschreven nadat ik een klein eczeemplekje had op mijn arm en eentje op mijn wang, als baby had ik eczeem maar sindsdien nooit meer last van gehad. Als advies kreeg ik om deze als bodylotion te gebruiken na het douchen omdat het toen winter werd, om de huid goed vet te houden. Ik had destijds nooit allergische reacties ervaren op huidproducten, dus [lees meer...]ik die avond mijn hele bovenlichaam ingesmeerd met de cetamacrogolcrème (ivm dat ik lui was niet mijn gehele lichaam ingesmeerd). Na een paar uur begon ik op te zwellen, had ik over mijn gehele gezicht, hals, borst en armen allemaal verheven rode plekken, op mijn buik allergiebultjes. In het begin leek het met de dag erger te worden, mijn ogen werden ook helemaal dik. Dit heeft twee weken geduurd voordat het er "normaal" genoeg uitzag voor mij om weer naar school te kunnen. Afspraak met de dermatoloog was met spoed maar duurde alsnog bijna 2 maanden, als ik me het goed herinner. Bij de dermatoloog heb ik een allergietest laten doen met plakkertjes op mijn rug, hier kwam gek genoeg niks uit. Nog steeds een raadsel waarom mijn huid op deze manier heeft gereageerd. Toen hormoonzalf en koelzalf zonder rozenolie voorgeschreven gekregen, omdat ik sinds de uitbraak nu over mijn gehele bovenlichaam eczeem had. Deze crème heeft waarschijnlijk mijn eczeem getriggerd, het is nu 3,5 jaar later en ik loop er nog steeds mee, in de tussentijd is het ook verspreid naar mijn benen... Ik raad iedereen aan om een allergietest te doen met deze crème aangezien het zo heftig is uitgepakt bij mij en ik nu niet van mijn eczeem afkom.

13-05-2017 | Man | 14
Prima

18-07-2010 | Vrouw
Bijwerking medicijn acné
Ik gebruik het medicijn Dalacin T lotion tegen acne. Hiervan kreeg ik als bijwerking rode, ontzettend jeukende, schilferende, pijnlijke, trekkende, dikke plekken in mijn gezicht. Niet op de plaats waar ik de Dalacin smeer. Als middel tegen de bijwerking heb ik dit medicijn gekregen. Het werkt totaal niet, het lijkt zelfs of de klachten erger worden. Morgen de dokter maar w[lees meer...]eer bellen...

20-06-2010 | Man
ECZEEM
Goede vette zalf voor mijn zoontje.

02-12-2009 | Vrouw
Open bestralingswond