Ervaringen met Dupixent

Toctino (31 meningen)
Denorex RX (28 meningen)

13-09-2023 | Vrouw | 68
Astma
Al ruim 40 jaar last van astma en chronische bijholtenontstekingen met poliepen. Meerdere malen geopereerd. Geen reuk. Nu ruim anderhalf jaar Dupixent. Ruik weer en heb alle long-en neusmedicatie inmiddels afgebouwd. Poliepen nu minimaal. Eerste half jaar mogelijk wel huiduitslag op de benen gehad. Tijdelijk gestopt maar weer begonnen en geen last meer. Nu spuit om de [lees meer...]drie weken.

29-04-2023 | Vrouw | 47
dupilumab (300)
Astma
Sinds begin december 2022 met dupixent begonnen. Vanaf de eerste spuit stem breuken of helemaal stem kwijt zijn. Maar longarts zegt dat dat niet aan het medicijn ligt. Wel gek dat ik daarvoor vaak karaoke zong of met koor. En nu na 2/3 nummer moet playbacken omdat stem weg is. Ook bij heftige gesprekken is naderhand mijn stem gebroken. In januari 3.5 week echt heel veel l[lees meer...]ongproblemen gehad 2 kuren en een lange stootkuur prednison terwijl dat juist doel is om dat af te bouwen ivm mijn diabetes. De maanden erna veel slijm ontwikkeling. Half april weer ernstige klachten gekregen onwijs benauwd, hoesten maar niks kunnen ophoesten maar het de hele dag voelen en horen. Weer kuren gekregen. Maar blijf meer slijm ontwikkelen echt heel veel meer dan voor de spuiten. Maar longarts wuift alles weg en niks kan aan het middel liggen. Maar heb nog nooit zo snel achter elkaar kuren gehad en stoot kuren prednison zat vaak 12/13 maanden tussen. Ik merk verslechtering en geen verbetering

06-01-2023 | Vrouw | 56
dupilumab (300)
Astma
Sinds 6 jaar astma klachten, benauwdheid, piepen, verstopte neus/sinusitis. KNO operatie gehad, heeft even geholpen daarna weer verstopte neus of vieze neus met veel slijm, reukverlies. Puffers voor astma matig resultaat. Steeds vaker aanvallen. Nu 3 mnd Dupilumab en voel me veel beter. Neus is open en ik ruik weer! Geen grote astma aanvallen meer gehad. Af en toe nog wel [lees meer...]hoest en piepen maar beduidend minder nu met Dupilumab. Mag nog iets stabieler worden maar ben al blij. Succes allemaal!

05-11-2021 | Vrouw | 66
Astma
Reden: chronische bijholteontstekingen en neuspoliepen. Geen reuk. Reuk is terug en vrij constant.

24-04-2024 | Man | 42
dupilumab (300mg/2ml)
Astma
Heeft goede werking meer reuk en open neus, alleen spuiten zijn vernieuwd en moet heel hard duwen tot de klick wat meeste keren meer pijn doet dan eerder

09-04-2023 | Man | 57
Astma
Helpt zeer goed tegen Astma. Hoest veel minder en ruik nu veel meer. Spuit doet wel zeer. Maar goed het is om de twee weken. Op termijn misschien 3 weken. Echter ik kreeg zeer veel gewrichtspijnen doordat ik al het syndrome van Tietze heb. Daardoor ga je denken dat je hartklachten hebt. Twijfel nog of ik hiermee doorga. Met name rond het borstbeen.