Ervaringen met Aldara

imiquimod

spierpijn stemmingswisselingen gewrichtspijn koorts vermoeidheid

Condyloma (14 meningen)
Huidkanker (10 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (10 meningen)
Wratten (7 meningen)

18-08-2017 | Man | 58
imiquimod (50mg/g)
Condyloma
Van huisarts dit recept ontvangen, totaal geen verbetering. Meteen bij eerste constatering naar huisarts gegaan en begonnen met dit recept. Nu bij dermatoloog en meteen verbetering (stikstof behandeling).

13-01-2012 | Vrouw | 59
imiquimod
Bij mij is in november 2011 het zgn. voorstadium van vulvakanker ontdekt,ook wel VIN3. Ik gebruik Aldara voor behandeling van mijn schaamlippen. Vooral de eerste 2 weken had ik na het smeren een onhoudbare jeuk die gelukkig verdween op het moment dat ik mocht spoelen. Het effect van de Aldara is dat er open plekken ontstaan op de plaatsen waar de huid is aangedaan. Di[lees meer...]t is ook de bedoeling: de open plekken krijgen nieuwe gezonde huid. Een paar tips van tevoren was echter wel handig geweest. Ik wil die voor geinteresseerden hier vermelden. De open plekken zijn ontzettend gevoelig voor urine. Knip daarom de helft af van een 1/2 liter waterflesje en gebruik dat als plasflesje. Zorg dat je wc-papier en een nat washandje voor de greep hebt om alles direct voorzichtig schoon te maken. Mijn ervaring is dat de open plekken zelf niet gevoelig zijn voor de Aldara; ik heb ze er mee ingesmeerd en had daar geen last van. Ik heb Simplexzalf (een vette zalf) gekregen voor gebruik tussen de smeerbeurten door. Dit verlicht de jeuk; je mag het zo vaak gebruiken als je wilt. De gebruiksaanwijzing van Aldara vermeldt geen beschrijving voor gebruik bij VIN3. Er staat dat je alleen de aangetaste plekken moet smeren. Mijn ervaring bij VIN3 is dat het handig is alles in te smeren. De gezonde huid reageert niet op Aldara; je krijgt daar dus geen jeuk of open plekken. Maar latente en (nog) niet zichtbare afwijkingen reageren wel en je ontdekt ze dus op deze manier. Koop een rokzadel om druk en schuren op de open plekken te vermijden. En tot slot: naarmate de huid reageert op Aldara neemt de jeuk tijdens de smeerbeurten zienderogen af. Ik heb er na 7 weken gebruik helemaal geen last meer van. De open plekken zijn inmiddels dicht. Veel sterkte en succes.

07-11-2021 | Vrouw | 61
imiquimod (50mg/g)
Huidkanker
Ik ben nu 3x aan t smeren met aldara..helse pijnen branderig 2 uur lang na t aanbrengen dan neemt het af..daarna 1 dag te doen en vervolgens gaat de huid stuk..plassen is een hel..ik plas met een ijskoude opgerolde washand tegen de zweren anders red ik het niet en heb zo n fles aangeschaft voor spoelen wat ook pijnlijk is . Het zit bij mij 1 cm buiten de vulva en anderhal[lees meer...]f binnen in de vulva..het zitten wordt nu ook moeilijker en heb nog maar 3x gebruikt dus bel morgen naar de gynaecoloog want vind dit onmenselijk qua pijn..het belemmerd ook om de deur uit te gaan want moet geheel uit de onderkleren om te durven plassen..wijdbeens waslap er tegenaan en op 1 bil..ben wel benieuwd of er ook natuurlijke geneesmiddelen zijn die helpen en minder pijnlijk zijn..plassen wordt bij mij een nachtmerrie zo en t is vuurrood..erger als toen ik begon ..begint nu ook wat te bloeden en moet nog 15 weken..ik ga er achter aan bellen want weet dat ik dit niet Vol houd..😢

09-09-2012 | Vrouw | 63
Huidkanker
bij de bijsluiter staan de bijwerkingen die heb ik allemaal gehad. En een hele gevoelige hoofdhuid. Ik ben in de derde week ermee gestopt( moest eigenlijk 4 weken), maar kon er niet meer tegen.Als mij van te voren verteld was over deze zware bijwerkingen had ik daar rekening mee kunnen houden.

13-01-2020 | Vrouw | 66
imiquimod (250mg)
Ik heb LS en kreeg vanwege de witte plekken die deze ziekte met zich mee brengt Aldara van de gynaecoloog. Enorme moeheid kreeg ik en vooral de jeuk was niet vol te houden. De avonden (2x in de week) dat ik gesmeerd had waren de nachten niet vol te houden door de enorme jeukaanvallen. Witte plekken wel weg ervoor, dat wel maar ik ben eerder gestopt dan moest.

19-10-2018 | Man | 71
imiquimod (3,75mg)
Actinische keratose
Ik weet nog niet wat het uiteindelijk resultaat is maar in overleg met de specialist ben ik gestopt. Wat kan men in een korte tijd ongelofelijk ziek worden en niet meer toonbaar zijn Omdat mijn lijf er zo heftig op reageerde meende de specialist dat ik direct moest stoppen.

25-08-2015 | Man | 82
imiquimod (5mg/g)
Huidkanker
nadat ik de eerste negatieve verschijnelen van het product had waargenomen, maakte ik een afspraak met de dermatoloog, die probeerde mij gerust te stellen met de woorden het wordt nog veel erger maar gewoon doorgaan. ik zou nog drie weken door moeten gaan maar overweeg te stoppen in de hoop dat de onstane plekken weg gaan.???

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum