Ervaringen met Aldara

imiquimod

Bij  HuidkankerX

Condyloma (14 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (10 meningen)
Wratten (7 meningen)

07-11-2021 | Vrouw | 61
Huidkanker
Ik ben nu 3x aan t smeren met aldara..helse pijnen branderig 2 uur lang na t aanbrengen dan neemt het af..daarna 1 dag te doen en vervolgens gaat de huid stuk..plassen is een hel..ik plas met een ijskoude opgerolde washand tegen de zweren anders red ik het niet en heb zo n fles aangeschaft voor spoelen wat ook pijnlijk is . Het zit bij mij 1 cm buiten de vulva en anderhal[lees meer...]f binnen in de vulva..het zitten wordt nu ook moeilijker en heb nog maar 3x gebruikt dus bel morgen naar de gynaecoloog want vind dit onmenselijk qua pijn..het belemmerd ook om de deur uit te gaan want moet geheel uit de onderkleren om te durven plassen..wijdbeens waslap er tegenaan en op 1 bil..ben wel benieuwd of er ook natuurlijke geneesmiddelen zijn die helpen en minder pijnlijk zijn..plassen wordt bij mij een nachtmerrie zo en t is vuurrood..erger als toen ik begon ..begint nu ook wat te bloeden en moet nog 15 weken..ik ga er achter aan bellen want weet dat ik dit niet Vol houd..😢

10-04-2020 | Vrouw | 37
imiquimod (250mg)
Huidkanker
Bij mij is eind december vorig jaar tijdens een uitstrijkje een VIN ontdekt, een voorstadium van vulvakanker net buiten mijn vagina. Het was een wit plekje met een doorsnee van 1 centimeter. Ik moest met Aldara beginnen en dat voor 18 weken. Ik werd gelijk gewezen op de bijwerkingen, maar vulvakanker wil je ook niet! Ik ben begonnen met drie keer per week het plekje dun e[lees meer...]n nauwkeuring in te smeren, na de eerste paar keer vernam ik extreme jeuk in de nacht en het werd een wondje, waardoor het pijn begon te doen, maar zoals beschreven hoort dit erbij. Na drie weken gebruik ervaarde ik enorme zere benen en voelde ik mij niet fit. Ik werk fulltime, het was lastig, maar ik heb doorgezet! Wel van 3 keer per week naar 2 keer per week gegaan met aanbrengen. Nu zit ik in de laatste 5 weken en het plekje is aanzienlijk afgenomen, het werkt heel erg goed! Ik denk dat het verdragen van de bijwerkingen per persoon verschillend is, maar houd er op voorhand gewoon rekening mee dat het heftig kan zijn. Ja ik heb slechte dagen gehad dat ik om 20:00 op bed lag, niet kon eten door de misselijkheid en dat fietsen naar werk moeizaam was, maar ik vind het het allemaal wel waard! Over 5 weken ben ik hopelijk klaar en kan ik het voorstadium afstrepen. Het heeft mij heel goed geholpen, dat mag ook gezegd worden over dit product. Als er vragen zijn, ben ik altijd bereid om te helpen.

06-10-2018 | Vrouw | 32
Huidkanker
Ter voorbereiding op grote operatie drie maanden gebruikt om laesie kleiner te maken. Ontzettend pijnlijk in gebruik in de schaamstreek. Toiletbezoek na gebruik was gruwelijk. Verder griepverschijnselen en beven. Wel effectief, daarom kunnen volhouden.

30-08-2018 | Vrouw | 48
Huidkanker
Plek BCC (doorsnee net iets kleiner dan 1 cm) op mijn kuit behandeld. Geen enkele bijwerking. Plekje na 6 weken smeren, 6 weken rust, goed genezen.

19-05-2018 | Vrouw | 52
imiquimod (5)
Huidkanker
ik had een sterke weerstnd om de aladra te gebruiken, deed het op aandringen dermatologe toch met als resultaat een sterk verbrande huid ! Volgens ervaringen die ik nu pas vind kan aldra het immuunsysteel kapot maken dus ik zou deze creme absoluut niet meer gebruiken ! Gebruik enkel natuurlijke middelen !

25-08-2015 | Man | 82
imiquimod (5mg/g)
Huidkanker
nadat ik de eerste negatieve verschijnelen van het product had waargenomen, maakte ik een afspraak met de dermatoloog, die probeerde mij gerust te stellen met de woorden het wordt nog veel erger maar gewoon doorgaan. ik zou nog drie weken door moeten gaan maar overweeg te stoppen in de hoop dat de onstane plekken weg gaan.???

17-06-2015 | Vrouw | 40
Huidkanker
alle bijwerkingen die je kunt hebben, heb ik, grotere plek geworden die hevig ontstoken is met etter, spierpijnen,hevige vermoeidheid, emotioneel,..

25-05-2015 | Vrouw | 48
Huidkanker
Ik denk dat ik alle bijwerkingen heb gehad die in de bijschrijving stonden en iedere keer als ik verontrustend het zkh belde kreeg ik te horen dat het normaal was. Ik had deze carcinoom op mijn borst boven de borsten... Het plekje was heel klein maar uiteindelijk was de plek mega groot. Zoveel korsten en er kwam zelfs pus uit! Ik raakte emotioneel ook helemaal in de war en[lees meer...] huilde om alles. Het is nu meiden de plek is nog steeds rood van huidskleur. Ik denk niet dat ik weer voor deze methode zou kiezen.

09-09-2012 | Vrouw | 63
imiquimod
Huidkanker
bij de bijsluiter staan de bijwerkingen die heb ik allemaal gehad. En een hele gevoelige hoofdhuid. Ik ben in de derde week ermee gestopt( moest eigenlijk 4 weken), maar kon er niet meer tegen.Als mij van te voren verteld was over deze zware bijwerkingen had ik daar rekening mee kunnen houden.