Ervaringen met Aldara

imiquimod (250mg)

17-06-2015 | Man | 45
imiquimod (50mg/g)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Voorgeschreven tegen genitale wratten onder de voorhuid. frequentie voorgeschreven: 3 x per week, ik gebruik het nu 1 dag, 2 dagen niet. (ca. 2,5 x pw) In het begin gebruikte ik redelijk veel. Ik was de volgende ochtend enorm moe, futloos, hoofdpijn, rugpijn, papbenen etc. etc. Na lezen van enkele ervaringen op deze site, alleen een heel klein drupje crème op het wratje[lees meer...] en iets erom heen, tevens 's morgen vroeg direct afwassen. Dit hielp veel, nauwelijks meer vermoeidheidsklachten. De overgebleven klachten: De voorhuid is super gevoelig en pijnlijk na gebruik. De voorhuid naar achteren trekken doet pijn, het lijkt wel of de voorhuid strakker komt te zitten. Als ik hem terugtrek begint de pijn als ik halfweg de eikel ben, daarna schiet hij er ineens (als een elastiek) overheen. Gisteravond bloedde de huid bij de overgang naar de eikel (het dunne velletje aan de onderzijde), dus heb alleen iets aan de bovenzijde gemeerd. Ik heb wel het idee dat de wratten al beginnen te krimpen, dus daarom ga ik er mee door. Kortom de bijwerkingen zijn absoluut niet prettig, maar ik heb wel het idee dat het helpt.

10-02-2014 | Man | 23
imiquimod (250mg)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Sinds twee weken gebruik ik dit medicijn. Net zoals eerdere ervaring bovenstaand was ik vrijwel in paniek toen de huisarts deze ziekte bij mijn diagnosticeerde, aangezien ik nog jong ben en seksueel zeer actief. Het spul lijkt in het begin niet te werken, maar creëert nu rode vlekken rond de wratten (bij de uitgang van de plasbuis). Ook ontstaan daar blaasjes, lichte witt[lees meer...]e bubbeltjes. Het brand licht, en is gevoeliger dan normaal. Als de wratten verdwijnen, dan heb ik het er voorover, maar ik had het fijn gevonden als de huisarts mij had gewaarschuwd voor de eventuele bijwerkingen.