Ervaringen met Benepali

Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)

20-09-2022 | Vrouw | 40
Artritis
mijn dochter heeft benepali al 6 maand nog steeds onstekingen is dit normaal dat het nog niet werkt.

25-07-2020 | Man | 9
Etanercept (25mg)
Juveniele reumatoïde artritis
Over gezet van Enbrel naar Benepali. Over bijwerkingen etc kunnen we nog niet veel zeggen, maar wat een verschrikkelijk vervelende spuiten zijn dit. Onze zoon gebruikt al vanaf zijn 3e jaar de enbrel zonder problemen, de benepali doet hem ontzettend veel pijn. In mijn beleving niet te doen voor een kind van 9.

18-08-2019 | Man | 45
Ziekte van Bechterew
Van Humira overgezet naar Benepali. Na 3 maanden flinke bijwerkingen. Verhoogde oogdruk, vreemde waarneming alsof vissenkom kijkt, nierfunctiestoornissen en duizeligheid. Daarnaast door verhoogde oogdruk bleke oogzenuw. Het is een biosimular zoals blijkt, dus niet de echte werkzame stof zoal vanuit origine gemaakt bij de originele fabrikant. Ben nu driekwart jaar later [lees meer...]redelijk aan het herstellen van de enorme bijwerkingen. Het gaat stap voor stap maar ben niet meer zoals voorheen, met name gezichtsveld en waarneming beleving is anders.

03-04-2021 | Man | 30
Ziekte van Bechterew
Al een hele tijd reuma, hele tijd rond gelopen zonder dat ze het echt wisten, ongelofelijk veel pijn gehad niet kunnen lopen of zelfs bewegen, toen de tijd begonnen met de humira helaas werkte dat op een gegeven moment niet toen over gegaan op de inflixomab en dat werkte heel goed en makkelijk omdat ik mezelf niet hoefde te prikken, helaas maakte mij lichaam antistoffen aa[lees meer...]n, nu sinds vorige week begonnen met de etanercept benepali en ik zal het je eerlijk zeggen ik durf me zelf niet te prikken het doet gewoon echt pijn en zo een nare pen is het, iemand wat tips? Het duurt zo lang tot ik mezelf kan prikken omdat het gewoon pijn doet waardoor mijn hersenen alles blokkeren

17-08-2023 | Man | 65
Artritis psoriatica
De pen is pijnlijker dan een losse injectie! De pen heeft een dikkere naald, geef de injectie op 5 cm naast de navel, eerst desinfecteren met een alcohol doekje dan in 1 keer inbrengen, na 15 jaar gaat dit nog steeds prima en is nagenoeg pijnloos!!

21-10-2021 | Vrouw | 68
Etanercept (25mg)
Artritis
Ik gebruik de Kinder dosis en dat is met een injectie ,daar voel je echt niks van .2 keer per week 25 mg .Ik denk dat dat misschien makkelijker is als een pen. Succes!

18-01-2021 | Vrouw | 49
Juveniele reumatoïde artritis
Ik ben 49 jaar en heb 5 jaar lang zonder problemen Enbrel gebruikt. Sinds ca 3 jaar gebruik ik nu Benepali i.c.m. MTX tabletten. Ik heb geen bijwerkingen ervaren en de reuma is nog steeds rustig. Heb alleen v.n.l. last van extreme vermoeidheid. V.w.b. het zetten van deze spuit; spuit in je buik! Ik heb jaren in mijn bovenbeen gespoten en dat deed meestal vreselijk veel pij[lees meer...]n. In de buik daarentegen is het prima te doen.

31-07-2019 | Man | 38
Ziekte van Bechterew
Buiten de haarzakjes die ontsteken en de immuniteit die wat zwakker is ben ik eigenlijk wel tevreden over dit medicijn. Mijn beweeglijkheid is er enorm op vooruit gegaan alsook die indringende pijn aan de gewrichten is zogoed als weg. Ben nu 38 jaar en sinds enkele jaren neem ik dit medicijn. Sinds mijn 13 jaar (toen is de ziekte vastgesteld) tot mijn 31 jaar kan ik mij g[lees meer...]een enkele dag herinneren waar ik geen pijn heb gevoeld. Eén minpuntje is dat we niet weten wat dit medicijn doet met ons lichaam bij gebruik over zeer lange periode. (Spreek dan wel over 20-30 jaar of meer) Op dit moment kan ik dit iedereen aanraden die last heeft met ontstekingen aan de gewrichten. Veel succes. Grtjs B.

13-09-2018 | Vrouw | 75
Artritis psoriatica
Ik had erg veel last van handen en andere gewrichten. Heeft mij voor 95 procent geholpen. Ik heb wel wat last van lichte slijmvorming in de bovenste luchtwegen en lichte kortademigheid

21-12-2021 | Man | 26
Ziekte van Bechterew
Jarenlang met klachten rond gelopen. Tot ik uiteindelijk niet meer kon bewegen. Tot tranen in de ogen toe van de pijn. Het was echt verschrikkelijk. Eindelijk werden klachten serieus onderzocht en kreeg de diagnose ziekte van Bechterew. Na twee keer een ander medicijn te hebben geprobeerd met vervelende bijwerkingen kreeg ik Benepali. Echt super blij met deze medicatie. He[lees meer...]b mijn leven weer volledig kunnen hervatten en doe alles wat een 'normaal' persoon ook kan. Af en toe nog klachten als stijve rug maar over het algemeen nergens meer last van. Sport daarbij wel 4 a 5 dagen in de week. Injecties zijn daarbij wel pijnlijk. Eerst de pen gekregen maar gauw over gegaan naar de spuit. Tip voor andere: spuit kan je zelf geleidelijk inspuiten. Bij pijn stop je even en ga je verder wanneer het niet meer zeer doet. De pen is een klik en je krijgt de vloeistof met een noodgang in je lichaam wat bij mij zeer pijnlijk was.

06-09-2018 | Vrouw | 51
Reumatoïde artritis
Zeer tevreden, het minpuntje is dat het zeer pijnlijk is om de spuit te zetten en de blauwe plekken op die plaatsen en het onderbreken van de wekelijkse dosis omwille van zware ingreep ( operatie ) De zware reuma opstoot is eindelijk rustig met de benepali.

07-06-2018 | Vrouw | 46
Reumatoïde artritis
Ben er super blij mee,het heeft mijn pijn heel veel verminderd