Etanercept

Imuran (53 meningen)

25-07-2020 | Man | 9
Etanercept (25mg)
Juveniele reumatoïde artritis
Over gezet van Enbrel naar Benepali. Over bijwerkingen etc kunnen we nog niet veel zeggen, maar wat een verschrikkelijk vervelende spuiten zijn dit. Onze zoon gebruikt al vanaf zijn 3e jaar de enbrel zonder problemen, de benepali doet hem ontzettend veel pijn. In mijn beleving niet te doen voor een kind van 9.

18-08-2019 | Man | 45
Ziekte van Bechterew
Van Humira overgezet naar Benepali. Na 3 maanden flinke bijwerkingen. Verhoogde oogdruk, vreemde waarneming alsof vissenkom kijkt, nierfunctiestoornissen en duizeligheid. Daarnaast door verhoogde oogdruk bleke oogzenuw. Het is een biosimular zoals blijkt, dus niet de echte werkzame stof zoal vanuit origine gemaakt bij de originele fabrikant. Ben nu driekwart jaar later [lees meer...]redelijk aan het herstellen van de enorme bijwerkingen. Het gaat stap voor stap maar ben niet meer zoals voorheen, met name gezichtsveld en waarneming beleving is anders.

31-07-2019 | Man | 38
Ziekte van Bechterew
Buiten de haarzakjes die ontsteken en de immuniteit die wat zwakker is ben ik eigenlijk wel tevreden over dit medicijn. Mijn beweeglijkheid is er enorm op vooruit gegaan alsook die indringende pijn aan de gewrichten is zogoed als weg. Ben nu 38 jaar en sinds enkele jaren neem ik dit medicijn. Sinds mijn 13 jaar (toen is de ziekte vastgesteld) tot mijn 31 jaar kan ik mij g[lees meer...]een enkele dag herinneren waar ik geen pijn heb gevoeld. Eén minpuntje is dat we niet weten wat dit medicijn doet met ons lichaam bij gebruik over zeer lange periode. (Spreek dan wel over 20-30 jaar of meer) Op dit moment kan ik dit iedereen aanraden die last heeft met ontstekingen aan de gewrichten. Veel succes. Grtjs B.

13-09-2018 | Vrouw | 75
Artritis psoriatica
Ik had erg veel last van handen en andere gewrichten. Heeft mij voor 95 procent geholpen. Ik heb wel wat last van lichte slijmvorming in de bovenste luchtwegen en lichte kortademigheid

06-09-2018 | Vrouw | 51
Reuma
Zeer tevreden, het minpuntje is dat het zeer pijnlijk is om de spuit te zetten en de blauwe plekken op die plaatsen en het onderbreken van de wekelijkse dosis omwille van zware ingreep ( operatie ) De zware reuma opstoot is eindelijk rustig met de benepali.

07-06-2018 | Vrouw | 46
Reuma
Ben er super blij mee,het heeft mijn pijn heel veel verminderd

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum