Ervaringen met Remicade

infliximab

psoriasis slijm ophoesten ontstoken ogen hyperactiviteit gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Ziekte van Crohn (66 meningen)
Colitis ulcerosa (23 meningen)

Methotrexaat (282 meningen)
Azathioprine (144 meningen)
Enbrel (125 meningen)
Imuran (56 meningen)
Arava (45 meningen)

25-02-2024 | Vrouw | 36
Colitis ulcerosa

psoriasis slijm ophoesten hyperactiviteit ontstoken ogen gemakkelijk blauwe plekken krijgen

Sinds januaro 2019 de diagnose colitis Ulcerosa gekregen. Alle variaties medicatie gehad . In maart 2022 kreeg ik ( op eigen aandringen) infliximab toegediend.. het heeft tot mei 2023 goed gewerkt. Ik had ontzettend jeuk__) ik legde zelf wel de link naar infliximab, de rest natuurlijk niet.... dermatoloog gaf aan dat ik psoriasis had ontwikkeld... toen ben ik gestopt met[lees meer...] infuus...en de psoriasis is verdwenen, wauw!! .....nu geen medicatie, dat gaat met vallen en opstaan....maar ben nog meer met leefstijl/supplementen/ voeding aan de slag ..

30-07-2022 | Man | 50
Ziekte van Crohn
Reeds 14 jaar kreeg mijn man (nu 50) remicade, 2 maandelijks. 5 jaar geleden begon hij neurologische verschijnselen te vertonen, zijnde naast dingen grijpen, broek plassen, moeilijk stappen, moeilijker praten. Na een MRI hersenen bleek dat er letsels op de hersenstam zijn tgv de remicade. Mits medicatie is mijn man nu grotendeels gerecupereerd, alhoewel hij nog steeds de g[lees meer...]evolgen er van draagt en zal blijven dragen, levenslang. Wij hebben de behandelende gastro-enteroloog op de hoogte gebracht van de neurologische klachten, doch heeft die nog een dosis remicade toegediend, met alle gevolgen vandien.

21-07-2022 | Vrouw | 47
Ziekte van Crohn
In het verleden heb ik Remicade gehad voor Crohn wat toen altijd goed ging. Na jaren dat Crohn rustig was geen medicatie gebruikt. Totdat ik weer klachten kreeg en ik Infliximab per infuus heb gekregen. 10 dagen later kreeg ik heftige spier en gewrichtspijnen in schouders wat uitstraalde naar mijn armen en handen. Waardoor ik mijn armen nauwelijks nog kon bewegen. Had hoge[lees meer...] koorts, hoofdpijn, oorsuizen en flauwtes. Later begonnen ook mijn heupen, knieeen en de spieren in mijn benen pijn te doen. Waardoor lopen ook lastig ging. Ik ben er echt goed beroerd van geweest. Nu nog steeds zeurende pijn in de schouders. Als ik ze beweeg voel ik een soort gekraak. Wat ik voor Infliximab niet had. In het verleden heb ik ook prednison gebruikt waar ik dezelfde allergische reactie van kreeg. Alleen daardoor had ik toen langere tijd spierzwakte in mijn benen aan overgehouden. Ik hoop dat deze reactie op Infliximab sneller zal uitwerken en er niets aan over zal houden.

05-05-2022 | Vrouw | 36
infliximab (500mg)
Nvt

21-09-2021 | Man | 50
infliximab (450mg)
Ziekte van Bechterew
Ik gebruik het inmiddels al 17 jaar, en vanaf dag 1 was mijn bezinking weer <0. Nooit bijwerkingen gehad. Dus ben zeer tevreden

27-04-2021 | Vrouw | 63
Ziekte van Bechterew
Altijd slikken vergat het vaak al jonge vrouw erg ziek geweest en toen de stap gedaan na infuus remicade sindsdien weinig last meer maar groei in gewicht waar ik nu last van krijg maar er word slecht na je geluistert nu op zoek wie mij verder kan helpen

07-01-2021 | Vrouw | 33
Ziekte van Crohn
Na jaren aanmodderen met mijn darmen en geen arts die een diagnose wilde stellen in aug 2019 middels een calprotectine test toch eindelijk de diagnose ziekte van Crohn gekregen. Calprotectine was toen ruim 3500. Meteen de volgende dag begonnen met slikken van azathioprine en infliximab via het infuus. Ondanks de extreme vermoeidheid voelde ik me na een paar dagen al beter[lees meer...] qua buikpijn. Na mijn tweede infuus op dag 6 kreeg ik een vertraagd allergische reactie. Ik zwol binnen mum van tijd op, gezicht dik en rood en verder hield ik veel vocht vast in armen en benen. Ook heb ik sinds infuus 1 continue een opgezette buik waardoor ik geen normale broek aankan, alleen een positiebroek past. Ook kreeg ik last van een branderig rood gezicht, enorm pijnlijk, alsof ik verbrand was. Antihistamine gekregen en toen ging het beter. Elke dag verhogingen gemeten dus na overleg besloten:. Infuus 3 moest beter zijn, anders overstappen op nieuw medicijn. Infuus 3 na dag 2 weer verhoging en opgezwollen, extreme vermoeidheid en algehele malaise. Helaas geen infliximab meer, nu beginnen met adalimumab. Ben benieuwd. Bloed en ontlasting onderzoek is super goed, ondanks de bijwerkingen Is dat heel fijn.

16-05-2020 | Man | 56

03-10-2019 | Vrouw | 29
Colitis ulcerosa
Inmiddels al 3.5 jaar remicade voor Colitis. Na de eerste paar infusen veel hoofdpijnklachten en algehele malaise. Daarna hydrocortisol erbij gekregen, sindsdien gaat het beter. Ook gebruikt tijdens zwangerschap tot 32 weken. Om de 6 weken een infuus, aantal dagen van te voren vaak al vermoeid. Bijwerkingen zijn verder bij een ontsteking of ziekte dat ik altijd een AB [lees meer...]kuur nodig heb om er weer bovenop te komen. Tandheelkundige ingrepen betekenen bij mij ook altijd ontsteking en AB kuur.

30-11-2018 | Man | 61
Colitis ulcerosa
na endoscopie jaar lang diaree. opgenomen zh. prednison daarna diabetes. insuline en infliximab na aantal maanden allergisch voor infliximab nu remicade. door dieet koolhydraatarm geen diabetes meer . veel last van hoofdpijn en vermoeidheid

07-09-2018 | Vrouw | 34

03-08-2018 | Vrouw | 41
infliximab (400mg)

15-02-2018 | Vrouw | 25
infliximab (600mg)
Colitis ulcerosa
Ik heb al vanaf mijn jeugd last van extreme buikpijn. 5 jaar geleden is de diagnose Colitis ulcerosa gesteld en na heel veel experimenteren met medicijnen (prednison, etc.) mocht ik 3 jaar geleden starten met Remicade. De kwaliteit van mijn leven is hierdoor zoveel beter geworden! Ik kan nu zonder heftige buikpijn uiteten en genieten van het leven! Daarnaast werk ik 32 uur[lees meer...] per week en heb ook nog energie over om andere leuke dingen te doen. Ik vind het lastig te zeggen of ik door de Remicade bijwerkingen heb gekregen, misschien had ik klachten (als huiduitslag) ook wel gekregen zonder dat ik dit middel gebruik.

03-11-2017 | Man | 64
Reumatoïde artritis

01-11-2017 | Vrouw | 24
infliximab (300mg)
Ziekte van Crohn
Weinig bijwerkingen in beginfase totdat ik gevoeligheid opbouwde. Enkel moeheid indien ik aan volgende gift toe was na 5 weken. Naarmate ik heftiger ging reageren op het infuus, moest deze ook steeds langzamer inlopen. Met als gevolg dat ik uiteindelijk met de hydrocortison en tavegyl erbij, ruim 8 uur lang aan het infuus zat en alsnog doodziek werd van de bijwerkingen. Na[lees meer...] omslagpunt, ontstekingen kwamen terug, grieperig, extreem moe, continu verhoging en vaak koorts, ontsteking van tong en gehemelte, oogontstekingen, keelontstekingen, uitslag in gezicht en lichaam. Uiteindelijk op een avond met koorts, uitslag en extreme benauwdheid en hartkloppingen naar de seh gegaan. Hier was de arts van mening dat het een longontsteking was, terwijl ik 3 uur daarvoor de remicade had gehad! Toen zelf maar het heft in eigen hand genomen, second opninion geeist en overstap gemaakt naar entyvio.

08-10-2017 | Man | 57
Gewrichtsontsteking