infliximab

Ziekte van Crohn (63 meningen)
Colitis ulcerosa (22 meningen)
Reumatoïde artritis (10 meningen)
Ziekte van Bechterew (10 meningen)

Methotrexaat (253 meningen)
Azathioprine (136 meningen)
Enbrel (118 meningen)
Imuran (54 meningen)
Arava (43 meningen)

21-09-2021 | Man | 50
infliximab (450mg)
Ziekte van Bechterew
Ik gebruik het inmiddels al 17 jaar, en vanaf dag 1 was mijn bezinking weer <0. Nooit bijwerkingen gehad. Dus ben zeer tevreden

27-04-2021 | Vrouw | 63
Ziekte van Bechterew
Altijd slikken vergat het vaak al jonge vrouw erg ziek geweest en toen de stap gedaan na infuus remicade sindsdien weinig last meer maar groei in gewicht waar ik nu last van krijg maar er word slecht na je geluistert nu op zoek wie mij verder kan helpen

07-01-2021 | Vrouw | 33
Ziekte van Crohn
Na jaren aanmodderen met mijn darmen en geen arts die een diagnose wilde stellen in aug 2019 middels een calprotectine test toch eindelijk de diagnose ziekte van Crohn gekregen. Calprotectine was toen ruim 3500. Meteen de volgende dag begonnen met slikken van azathioprine en infliximab via het infuus. Ondanks de extreme vermoeidheid voelde ik me na een paar dagen al beter[lees meer...] qua buikpijn. Na mijn tweede infuus op dag 6 kreeg ik een vertraagd allergische reactie. Ik zwol binnen mum van tijd op, gezicht dik en rood en verder hield ik veel vocht vast in armen en benen. Ook heb ik sinds infuus 1 continue een opgezette buik waardoor ik geen normale broek aankan, alleen een positiebroek past. Ook kreeg ik last van een branderig rood gezicht, enorm pijnlijk, alsof ik verbrand was. Antihistamine gekregen en toen ging het beter. Elke dag verhogingen gemeten dus na overleg besloten:. Infuus 3 moest beter zijn, anders overstappen op nieuw medicijn. Infuus 3 na dag 2 weer verhoging en opgezwollen, extreme vermoeidheid en algehele malaise. Helaas geen infliximab meer, nu beginnen met adalimumab. Ben benieuwd. Bloed en ontlasting onderzoek is super goed, ondanks de bijwerkingen Is dat heel fijn.

16-05-2020 | Man | 56

03-10-2019 | Vrouw | 29
Colitis ulcerosa
Inmiddels al 3.5 jaar remicade voor Colitis. Na de eerste paar infusen veel hoofdpijnklachten en algehele malaise. Daarna hydrocortisol erbij gekregen, sindsdien gaat het beter. Ook gebruikt tijdens zwangerschap tot 32 weken. Om de 6 weken een infuus, aantal dagen van te voren vaak al vermoeid. Bijwerkingen zijn verder bij een ontsteking of ziekte dat ik altijd een AB [lees meer...]kuur nodig heb om er weer bovenop te komen. Tandheelkundige ingrepen betekenen bij mij ook altijd ontsteking en AB kuur.

30-11-2018 | Man | 61
Colitis ulcerosa
na endoscopie jaar lang diaree. opgenomen zh. prednison daarna diabetes. insuline en infliximab na aantal maanden allergisch voor infliximab nu remicade. door dieet koolhydraatarm geen diabetes meer . veel last van hoofdpijn en vermoeidheid

07-09-2018 | Vrouw | 34

03-08-2018 | Vrouw | 41
infliximab (400mg)

15-02-2018 | Vrouw | 25
infliximab (600mg)
Colitis ulcerosa
Ik heb al vanaf mijn jeugd last van extreme buikpijn. 5 jaar geleden is de diagnose Colitis ulcerosa gesteld en na heel veel experimenteren met medicijnen (prednison, etc.) mocht ik 3 jaar geleden starten met Remicade. De kwaliteit van mijn leven is hierdoor zoveel beter geworden! Ik kan nu zonder heftige buikpijn uiteten en genieten van het leven! Daarnaast werk ik 32 uur[lees meer...] per week en heb ook nog energie over om andere leuke dingen te doen. Ik vind het lastig te zeggen of ik door de Remicade bijwerkingen heb gekregen, misschien had ik klachten (als huiduitslag) ook wel gekregen zonder dat ik dit middel gebruik.

03-11-2017 | Man | 64
Reumatoïde artritis

01-11-2017 | Vrouw | 24
infliximab (300mg)
Ziekte van Crohn
Weinig bijwerkingen in beginfase totdat ik gevoeligheid opbouwde. Enkel moeheid indien ik aan volgende gift toe was na 5 weken. Naarmate ik heftiger ging reageren op het infuus, moest deze ook steeds langzamer inlopen. Met als gevolg dat ik uiteindelijk met de hydrocortison en tavegyl erbij, ruim 8 uur lang aan het infuus zat en alsnog doodziek werd van de bijwerkingen. Na[lees meer...] omslagpunt, ontstekingen kwamen terug, grieperig, extreem moe, continu verhoging en vaak koorts, ontsteking van tong en gehemelte, oogontstekingen, keelontstekingen, uitslag in gezicht en lichaam. Uiteindelijk op een avond met koorts, uitslag en extreme benauwdheid en hartkloppingen naar de seh gegaan. Hier was de arts van mening dat het een longontsteking was, terwijl ik 3 uur daarvoor de remicade had gehad! Toen zelf maar het heft in eigen hand genomen, second opninion geeist en overstap gemaakt naar entyvio.

08-10-2017 | Man | 57
Gewrichtsontsteking

03-03-2017 | Vrouw | 46
Colitis ulcerosa
Sinds gebruik Remicade is mijn Colitus rustig.

05-08-2016 | Man | 40
Colitis ulcerosa
In 2012 is bij mij colitis ulcerosa en reumatische atritis geconstateerd. Remicade is hierin een wondermiddel, ieder 6 weken 600 ml. Binnen enkele dagen is de aanval van CU tot rust gebracht. Erg tevreden. Betreft RA helpt Remicade goed samen met prednison en azathioprine om ziekte onder controle te houden. Ben na 5 weken ook echt toe aan de Remicade, anders neemt RA klach[lees meer...]ten toe.

01-06-2016 | Man | 40
infliximab (400mg)
Crohn
Super medicijn. Al lange tijd op de markt en bewezen effectief. Nadat diagnose was gesteld heb ik eerst vele pillen geslikt, vermoeidheid was niet normaal. Na x-maanden 100% afgekeurd voor werk. Nu ruim twee jaar remicade, gaat zeer goed, darmen zijn netjes terwijl ze praktisch geperforeerd waren. Heb helaas van de voorgaande medicijnen een prednison verslaving overgeh[lees meer...]ouden, gelukkig heb ik die kunnen afbouwen en ben nu ca 5 maanden ervan af. Alleen nog remicade. Wel na een infuus een aantal dagen moe, soms ook behoorlijke buikpijn. Echter na een dag of 4 a 5 alles weer rustig.

21-04-2016 | Man | 45
Ziekte van Crohn
Van kinds af aan problemen gehad met maag/darmen. Na enkele jaren eindelijk de juiste diagnose Crohn :-(. Diverse behandelingen humira, Chinese geneeskunde met massages kruiden naar remicade, in eerste instantie een wondermiddel na 1 behandeling klachten vrij. Totdat de allergische reactie kwam. Verschrikkelijke jeuk. Nu dus onderzoeken bij dermatoloog om een oplossing te[lees meer...] geven voor de jeuk.

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (574) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum