This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

07-07-2015
Vrouw, 30 jaar

Ziekte van Bechterew

Heb 3,5 jaar Remicade infuus gekregen, 1 x per 4 weken, voorgeschreven door Reumatoloog. Afgezien van het laatste half jaar ben ik zeer tevreden over deze medicatie. Ik vind het persoonlijk geen groot probleem om eens in de 4 weken een halve dag in het ziekenhuis te zitten, maar sommigen zullen dit misschien vervelend vinden. Qua verzorging en begeleiding heb ik wat dat be[lees meer...]treft geen klagen gehad. Ik merkte minder bijwerkingen bij deze tnf-blokker dan bij Humira en Enbrel. Voordeel is ook dat het volledig op gewicht is aangepast. Laatste half jaar merkte ik steeds minder verschil nadat ik weer infuus had gekregen. Langzaamaan gingen ontstekingswaarden ook weer omhoog, uiteraard ook weer meer klachten. Zelfde had ik bij Enbrel en Humira, alleen ging het toen veel sneller slechter (en ook gebruiksperiode was korter daarbij - 12 en 15 maanden).
01-07-2015
Man, 34 jaar

Ziekte van Crohn

Toen ik 7 jaar geleden 9 op 10 scoorde voor darmkanker besloot ik naar ziekenhuis te gaan, daar stelde men ziekte v crohn vast. na verdere onderzoeken raadde men mij remicade aan. wat voor mij toen hemel op aarde was, niets was minder waar want door de remicade kreeg ik 8 maand later teelbalkanker. Na hiervan genezen te zijn stak de crohn terug de kop op, opnieuw 15 kilo m[lees meer...]inder en uitgeput het ziekenhuis in, ten einde raad stelden de dokters mij voor om op eigen verantwoordelijkheid humira te proberen. Voor mij werkt dit product even goed als de remicade 7 jaar geleden, enkel afwachten of er geen complicaties v komen. toch al 3 jaar goed nu.
14-06-2015
Man, 50 jaar

Ziekte van Bechterew

09-06-2015
Vrouw, 21 jaar

Ziekte van Crohn

Sinds ongeveer 2 maanden gebruik ik dit medicijn. Ik moet eerlijk zeggen, wat een opluchting!! Eerst gebruikte ik een combinatie van azathioprine (imuran) en entocort. Dit werkte een half jaar en toen begon ik weer meer last te krijgen. Besloten om het infuus met Remicade (heet nu Infliximab) te nemen om de 2 maanden. Het werkt super goed! Heb nergens meer last van en die [lees meer...]ene middag om de 2 maanden is goed te doen! Ik moet hiernaast nog wel de azathioprine blijven slikken maar ben nu aan het afbouwen met de prednison. Geen bijwerkingen verder ondervonden! Kortom, super medicijn!!
17-03-2015
Vrouw, 45 jaar

Reuma

Vanwege reuma 7 jaar lang Remicade gebruikt. Moest tijdelijk stoppen. Kwam er toen pas achter wat de invloed op mijn psyche was. Nu na een tijd entree begint het wederom. in Nederland wordt er weinig ruchtbaarheid aan gegeven maar op Engelse forums en in Engelstalige wetenschappelijke artikelen wordt het wel degelijk genoemd. Ik was totaal mijzelf niet meer. Depressie, imp[lees meer...]ulsiviteit, gedragingen die ik nooit had gehad, suicidaliteit en zelfs opname in psychiatrisch ziekenhuis. Het hielp geweldig tegen de reuma maar dit gun je niemand. Kortom wees er alert op. Voor die tijd had ik wel aanleg voor depressie maar al de andere dingen waren mij vreemd.
12-03-2015
Vrouw, 23 jaar

Ziekte van Crohn

Met lichte Crohn maar flinke vorming van perianale fistels een hoop operaties meegemaakt, maar niets dat hielp. Daarom Remicade maar eens gaan uitproberen, omdat dat toch ook vaak tegen fistels helpt. Ik heb er inmiddels bijna anderhalf jaar mee bezig. Na ongeveer 3 maanden gebruik ben ik heel erg ziek geworden (een onidentificeerbaar virus met hoge koorts + veel oedeem +[lees meer...] intense uitslag), echter is het onduidelijk of dit door de Remicade is (mede) veroorzaakt. Waarschijnlijk niet. Het fistel loopt ietsje minder dan eerst en doet geen pijn meer, het lijkt dus wel een beetje effectief te zijn. Ik maak geen antistoffen aan, dus om te kijken of we de effectivieit nog kunnen verhogen, krijg ik het sinds kort iedere 6 weken. Geen probleem om elke 6 weken naar het ziekenhuis te gaan: vlak bij mijn studie, en binnen 2 uur sta ik meestal weer buiten (UMCU). Wel wat vermoeidheid, maar is onmogelijk te zeggen of dat van de medicatie of de Crohn komt. Gebruik het icm met puri-nethol (mercatopurine). Wat huidprobleempjes (lichte eczeem, ernstige roos, rocaseae), maar volgens de dermatoloog komt ook dát niet van de Remicade (wel toevallig allemaal binnen maanden na het starten met Remicade begonnen ;-) ). Ik ben in elk geval wel tevreden.
28-02-2015
Vrouw, 35 jaar

Ziekte van Crohn

Reeds een aantal jaren heb ik de ziekte van crohn. Het was in het begin even zoeken naar de juiste frequentie maar nu, om de 6 weken, hebben we het gevonden en blijft het allemaal heel er stabiel,,,, voor nu, want het blijft altijd afwachten natuurlijk
18-02-2015
Man, 40 jaar

Crohn

Had matig tot ernstige klachten, drie darm operaties en zelden een rustig ziektebeeld. Na een paar maanden werd mijn Crohn heel rustig en ik heb nu al elf jaar nauwelijks klachten. Alleen mijn littekens en mijn gewrichten leveren nog wat pijn op.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (355) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely