lees de ervaringen

volgende > >>
Pagina 1 van 7

27-01-2016

Ziekte van Crohn

Sinds 20 juni 2013 Crohn patient (Diagnose), volgens mij had ik het al jaren van te voren. Eerst was de behandeling voor 2 maanden 32 mg medrol (prednison). Daarna 150 mg Imuran hetgeen ik 15 maanden heb geslikt, maar hielp uiteindelijk niet. Op het laatst had ik een darm invaginatie van 2.3 cm. over een lengte van 15 cm. Toen ben ik overgestapt op Remicade. Sindsdien he[lees meer...]b ik geen echo of mri meer gehad. De bijwerkingen varieeren van ernstige spierpijnen en druk op de beenderen waarbij het kan voorkomen dat het weken duurt. Ook merk ik dat er iets aan de hand is met mijn rechter onderbeen, vaak krijg ik daar ernstige pijnscheuten in. De pezen trekken de beenderen stevig aan. Voelt echt niet prettig. Aan het einde van de 8 weken cyclus vraagt het lichaam om meer wat ik niet prettig vind.
24-11-2015

Ziekte van Crohn

Vandaag mijn 2e gift Infliximab gekregen in het ziekenhuis, weet niet precies hoeveel ml. De eerste gift ging perfect, enige van bijwerkingen wat ik had, was spierpijnen. Vandaag mijn 2e gift. ( voorheen had ik al infliximab gekregen en dat ging goed), maar vandaag is het niet goed gegaan,ze moesten na een half uurtje inloop ermee stoppen. De reden dat ik weer Infliximab [lees meer...]kreeg, ik ben voor de 3e keer geopereerd aan mijn dunne darm, afgelopen maart 2015 was mijn laatste operatie en al snel kwamen de ontstekingen terug in mijn dunne darm, dus besloten aan de sondevoeding, sondeslng zit tot diep in mijn dunne darm, geen verdere voedseltoename, alleen water en thee. De artsen hebben dus weer overlegd, wat te doen met mij. Dus even terug te komen op mijn 2e gift Infliximab vandaag, na half uurtje inname, kreeg ik het warm, rode wangen, zweet brak me uit, arts erbij, even half uurtje stoppen, temperatuur, bloeddruk checken en doorgaan..... kreeg koorts en begon ineens te klappertanden en te rillen van de kou, kon niet stil blijven liggen, zo koud, kreeg 2 moltondekens erbij en nog klapperen, arts gewaarschuwd, kreeg paracetamol om koorts te laten zakken, wilde niet baten, kreeg plots ook heftige hoofdpijn (ik heb zelden hoofdpijn) en werd misselijk, conclusie naar huis, maar wel met veel emoties. De infliximab was mijn laatste middel om de ontstekingen de kop in te drukken, ik heb alle mabben verder al gehad en niks slaat aan bij mij, nu gaan de artsen weer overleggen. Ze hebben wel gelijk vandaag, bloed afgenomen voor antistoffen.. jammer, ze willen de ontstekingen minder laten worden, darmen tot rust brengen via de sondevoeding, er zit wel weer een operatie in het verschiet, er wordt een stoma geplaatst, maar eerst de dunne darm tot rust laten komen. Ik reageerde in het verleden goed op Infliximab, maar nu is het een drama, hier word ik verdrietig van, zo een allergische reactie, vond dit vandaag een heftige ervaring en ik ben heel veel gewend, hoop dat bij de andere het wel een goed resultaat oplevert.
07-10-2015

Reuma

Goede ervaring, 1 keer in de 6 weken opname is goed te doen, ook de kroon is gestopt. Dat is een fijne bij komstigheid een stuk mobieler
01-10-2015

Ziekte van Crohn

Zeer effectief tegen buikkrampen en diarree. Zo goed als geen last meer. 1x om de 6 weken. Zware griep gehad begin 2014 met erg hoge koorts. Was jaaaaaaren geleden dat ik nog ziek was. Veel keelontstekingen. Huiduitslag. Blauwe plekken. Lage bloeddruk. Niet altijd 100% voelen. Vermoeid. Slecht genezende wonden. Jeuk. Nieuwe moedervlekjes. Emoties (verdrietig/euforisch)
29-09-2015

Ziekte van Crohn

Remicade werkt goed tegen de buikpijn. Ik ben nu 4x aan het infuus geweest. Wat een minpunt voor mij is, is dat ik nog steeds vermoeid ben en graag meer energie zou willen hebben. Ook krijg ik niet normaal veel ontstekingen op andere plekken en ben ik vaak ziek. Zoals oorontstekingen, keelontstekingen (keelamandelen/tonsillen laten verwijderen), oogontsteking, blaasontstek[lees meer...]ingen, gewrichtsontsteking. Teveel antibiotica gehad, immuun voor geraakt. Daardoor vele schimmelinfecties gekregen. Het fijne eraan is dat ik geen pillen hoef te slikken en gewoon rustig soort van word bijgetapt.
07-09-2015

Ziekte van Crohn

Op mijn 12de zei mijn dokter, na een foute diagnose en een half jaar pijn, dat ik de ziekte van Crohn heb. Op dat moment woog ik nog 35 kg. Eerst kreeg ik een melkachtige oplossing via een sonde, daarna pillen maar die hielpen niet meer. Nu krijg ik om de 8 weken een infuus voor mijn remicade. Ik moet zeggen, ik wou dat ik het eerder had ontdekt! Een kleine bijwerking die [lees meer...]ik steeds krijg is dat ik er euforisch van word. Maar natuurlijk de inname is niet zo leuk... ik ben namelijk geen fan van naalden. Hoe dan ook als je ooit voor de keuze staat om dit te nemen in plaats van iets anders, kies remicade.
07-07-2015

Ziekte van Bechterew

Heb 3,5 jaar Remicade infuus gekregen, 1 x per 4 weken, voorgeschreven door Reumatoloog. Afgezien van het laatste half jaar ben ik zeer tevreden over deze medicatie. Ik vind het persoonlijk geen groot probleem om eens in de 4 weken een halve dag in het ziekenhuis te zitten, maar sommigen zullen dit misschien vervelend vinden. Qua verzorging en begeleiding heb ik wat dat be[lees meer...]treft geen klagen gehad. Ik merkte minder bijwerkingen bij deze tnf-blokker dan bij Humira en Enbrel. Voordeel is ook dat het volledig op gewicht is aangepast. Laatste half jaar merkte ik steeds minder verschil nadat ik weer infuus had gekregen. Langzaamaan gingen ontstekingswaarden ook weer omhoog, uiteraard ook weer meer klachten. Zelfde had ik bij Enbrel en Humira, alleen ging het toen veel sneller slechter (en ook gebruiksperiode was korter daarbij - 12 en 15 maanden).
01-07-2015

Ziekte van Crohn

Toen ik 7 jaar geleden 9 op 10 scoorde voor darmkanker besloot ik naar ziekenhuis te gaan, daar stelde men ziekte v crohn vast. na verdere onderzoeken raadde men mij remicade aan. wat voor mij toen hemel op aarde was, niets was minder waar want door de remicade kreeg ik 8 maand later teelbalkanker. Na hiervan genezen te zijn stak de crohn terug de kop op, opnieuw 15 kilo m[lees meer...]inder en uitgeput het ziekenhuis in, ten einde raad stelden de dokters mij voor om op eigen verantwoordelijkheid humira te proberen. Voor mij werkt dit product even goed als de remicade 7 jaar geleden, enkel afwachten of er geen complicaties v komen. toch al 3 jaar goed nu.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (705) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (353) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (323) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (273) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (256) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over
medicijngebruik en maak kans op
het boek de POWER Patiënt!

Hoe word je sneller beter?
Hoe krijg je de best passende behandeling?
Hoe krijg je minder last van bij-effecten?
Lees het in dit boek!

Als je meer wilt weten over dit boek, klik dan hier.

de Power Patiënt

Geschreven door Wil Konings.