Remicade

infliximab

Ziekte van Crohn (61 meningen)
Colitis ulcerosa (22 meningen)
Reuma (10 meningen)
Ziekte van Bechterew (8 meningen)

Methotrexaat (237 meningen)
Azathioprine (125 meningen)
Enbrel (113 meningen)
Imuran (47 meningen)
Arava (41 meningen)

03-10-2019

Colitis ulcerosa

Inmiddels al 3.5 jaar remicade voor Colitis. Na de eerste paar infusen veel hoofdpijnklachten en algehele malaise. Daarna hydrocortisol erbij gekregen, sindsdien gaat het beter. Ook gebruikt tijdens zwangerschap tot 32 weken. Om de 6 weken een infuus, aantal dagen van te voren vaak al vermoeid. Bijwerkingen zijn verder bij een ontsteking of ziekte dat ik altijd een AB [lees meer...]kuur nodig heb om er weer bovenop te komen. Tandheelkundige ingrepen betekenen bij mij ook altijd ontsteking en AB kuur.
30-11-2018

Colitis ulcerosa

na endoscopie jaar lang diaree. opgenomen zh. prednison daarna diabetes. insuline en infliximab na aantal maanden allergisch voor infliximab nu remicade. door dieet koolhydraatarm geen diabetes meer . veel last van hoofdpijn en vermoeidheid
07-09-2018

03-08-2018

15-02-2018

Colitis ulcerosa

Ik heb al vanaf mijn jeugd last van extreme buikpijn. 5 jaar geleden is de diagnose Colitis ulcerosa gesteld en na heel veel experimenteren met medicijnen (prednison, etc.) mocht ik 3 jaar geleden starten met Remicade. De kwaliteit van mijn leven is hierdoor zoveel beter geworden! Ik kan nu zonder heftige buikpijn uiteten en genieten van het leven! Daarnaast werk ik 32 uur[lees meer...] per week en heb ook nog energie over om andere leuke dingen te doen. Ik vind het lastig te zeggen of ik door de Remicade bijwerkingen heb gekregen, misschien had ik klachten (als huiduitslag) ook wel gekregen zonder dat ik dit middel gebruik.
03-11-2017

Reuma

01-11-2017

Ziekte van Crohn

Weinig bijwerkingen in beginfase totdat ik gevoeligheid opbouwde. Enkel moeheid indien ik aan volgende gift toe was na 5 weken. Naarmate ik heftiger ging reageren op het infuus, moest deze ook steeds langzamer inlopen. Met als gevolg dat ik uiteindelijk met de hydrocortison en tavegyl erbij, ruim 8 uur lang aan het infuus zat en alsnog doodziek werd van de bijwerkingen. Na[lees meer...] omslagpunt, ontstekingen kwamen terug, grieperig, extreem moe, continu verhoging en vaak koorts, ontsteking van tong en gehemelte, oogontstekingen, keelontstekingen, uitslag in gezicht en lichaam. Uiteindelijk op een avond met koorts, uitslag en extreme benauwdheid en hartkloppingen naar de seh gegaan. Hier was de arts van mening dat het een longontsteking was, terwijl ik 3 uur daarvoor de remicade had gehad! Toen zelf maar het heft in eigen hand genomen, second opninion geeist en overstap gemaakt naar entyvio.
08-10-2017

Gewrichtsontsteking

03-03-2017

Colitis ulcerosa

Sinds gebruik Remicade is mijn Colitus rustig.
05-08-2016

Colitis ulcerosa

In 2012 is bij mij colitis ulcerosa en reumatische atritis geconstateerd. Remicade is hierin een wondermiddel, ieder 6 weken 600 ml. Binnen enkele dagen is de aanval van CU tot rust gebracht. Erg tevreden. Betreft RA helpt Remicade goed samen met prednison en azathioprine om ziekte onder controle te houden. Ben na 5 weken ook echt toe aan de Remicade, anders neemt RA klach[lees meer...]ten toe.
01-06-2016

Crohn

Super medicijn. Al lange tijd op de markt en bewezen effectief. Nadat diagnose was gesteld heb ik eerst vele pillen geslikt, vermoeidheid was niet normaal. Na x-maanden 100% afgekeurd voor werk. Nu ruim twee jaar remicade, gaat zeer goed, darmen zijn netjes terwijl ze praktisch geperforeerd waren. Heb helaas van de voorgaande medicijnen een prednison verslaving overgeh[lees meer...]ouden, gelukkig heb ik die kunnen afbouwen en ben nu ca 5 maanden ervan af. Alleen nog remicade. Wel na een infuus een aantal dagen moe, soms ook behoorlijke buikpijn. Echter na een dag of 4 a 5 alles weer rustig.
21-04-2016

Ziekte van Crohn

Van kinds af aan problemen gehad met maag/darmen. Na enkele jaren eindelijk de juiste diagnose Crohn :-(. Diverse behandelingen humira, Chinese geneeskunde met massages kruiden naar remicade, in eerste instantie een wondermiddel na 1 behandeling klachten vrij. Totdat de allergische reactie kwam. Verschrikkelijke jeuk. Nu dus onderzoeken bij dermatoloog om een oplossing te[lees meer...] geven voor de jeuk.
05-04-2016

Crohn

na drie maanden erge diarree werd me dit voorgeschreven, om de twee maanden via infuus, de verbetering is verbluffend...ik heb al 30 jaar crohn, maar vorig jaar de eerste keer een enorme opstoot
19-03-2016

Colitis ulcerosa

Remicade verdraag ik zeer goed. Ik heb heel veel spierkrampen, vooral 's nachts.
27-01-2016

Ziekte van Crohn

Sinds 20 juni 2013 Crohn patient (Diagnose), volgens mij had ik het al jaren van te voren. Eerst was de behandeling voor 2 maanden 32 mg medrol (prednison). Daarna 150 mg Imuran hetgeen ik 15 maanden heb geslikt, maar hielp uiteindelijk niet. Op het laatst had ik een darm invaginatie van 2.3 cm. over een lengte van 15 cm. Toen ben ik overgestapt op Remicade. Sindsdien he[lees meer...]b ik geen echo of mri meer gehad. De bijwerkingen varieeren van ernstige spierpijnen en druk op de beenderen waarbij het kan voorkomen dat het weken duurt. Ook merk ik dat er iets aan de hand is met mijn rechter onderbeen, vaak krijg ik daar ernstige pijnscheuten in. De pezen trekken de beenderen stevig aan. Voelt echt niet prettig. Aan het einde van de 8 weken cyclus vraagt het lichaam om meer wat ik niet prettig vind.
24-11-2015

Ziekte van Crohn

Vandaag mijn 2e gift Infliximab gekregen in het ziekenhuis, weet niet precies hoeveel ml. De eerste gift ging perfect, enige van bijwerkingen wat ik had, was spierpijnen. Vandaag mijn 2e gift. ( voorheen had ik al infliximab gekregen en dat ging goed), maar vandaag is het niet goed gegaan,ze moesten na een half uurtje inloop ermee stoppen. De reden dat ik weer Infliximab [lees meer...]kreeg, ik ben voor de 3e keer geopereerd aan mijn dunne darm, afgelopen maart 2015 was mijn laatste operatie en al snel kwamen de ontstekingen terug in mijn dunne darm, dus besloten aan de sondevoeding, sondeslng zit tot diep in mijn dunne darm, geen verdere voedseltoename, alleen water en thee. De artsen hebben dus weer overlegd, wat te doen met mij. Dus even terug te komen op mijn 2e gift Infliximab vandaag, na half uurtje inname, kreeg ik het warm, rode wangen, zweet brak me uit, arts erbij, even half uurtje stoppen, temperatuur, bloeddruk checken en doorgaan..... kreeg koorts en begon ineens te klappertanden en te rillen van de kou, kon niet stil blijven liggen, zo koud, kreeg 2 moltondekens erbij en nog klapperen, arts gewaarschuwd, kreeg paracetamol om koorts te laten zakken, wilde niet baten, kreeg plots ook heftige hoofdpijn (ik heb zelden hoofdpijn) en werd misselijk, conclusie naar huis, maar wel met veel emoties. De infliximab was mijn laatste middel om de ontstekingen de kop in te drukken, ik heb alle mabben verder al gehad en niks slaat aan bij mij, nu gaan de artsen weer overleggen. Ze hebben wel gelijk vandaag, bloed afgenomen voor antistoffen.. jammer, ze willen de ontstekingen minder laten worden, darmen tot rust brengen via de sondevoeding, er zit wel weer een operatie in het verschiet, er wordt een stoma geplaatst, maar eerst de dunne darm tot rust laten komen. Ik reageerde in het verleden goed op Infliximab, maar nu is het een drama, hier word ik verdrietig van, zo een allergische reactie, vond dit vandaag een heftige ervaring en ik ben heel veel gewend, hoop dat bij de andere het wel een goed resultaat oplevert.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum