This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

17-03-2015
Vrouw, 45 jaar

Reuma

Vanwege reuma 7 jaar lang Remicade gebruikt. Moest tijdelijk stoppen. Kwam er toen pas achter wat de invloed op mijn psyche was. Nu na een tijd entree begint het wederom. in Nederland wordt er weinig ruchtbaarheid aan gegeven maar op Engelse forums en in Engelstalige wetenschappelijke artikelen wordt het wel degelijk genoemd. Ik was totaal mijzelf niet meer. Depressie, imp[lees meer...]ulsiviteit, gedragingen die ik nooit had gehad, suicidaliteit en zelfs opname in psychiatrisch ziekenhuis. Het hielp geweldig tegen de reuma maar dit gun je niemand. Kortom wees er alert op. Voor die tijd had ik wel aanleg voor depressie maar al de andere dingen waren mij vreemd.
12-03-2015
Vrouw, 23 jaar

Ziekte van Crohn

Met lichte Crohn maar flinke vorming van perianale fistels een hoop operaties meegemaakt, maar niets dat hielp. Daarom Remicade maar eens gaan uitproberen, omdat dat toch ook vaak tegen fistels helpt. Ik heb er inmiddels bijna anderhalf jaar mee bezig. Na ongeveer 3 maanden gebruik ben ik heel erg ziek geworden (een onidentificeerbaar virus met hoge koorts + veel oedeem +[lees meer...] intense uitslag), echter is het onduidelijk of dit door de Remicade is (mede) veroorzaakt. Waarschijnlijk niet. Het fistel loopt ietsje minder dan eerst en doet geen pijn meer, het lijkt dus wel een beetje effectief te zijn. Ik maak geen antistoffen aan, dus om te kijken of we de effectivieit nog kunnen verhogen, krijg ik het sinds kort iedere 6 weken. Geen probleem om elke 6 weken naar het ziekenhuis te gaan: vlak bij mijn studie, en binnen 2 uur sta ik meestal weer buiten (UMCU). Wel wat vermoeidheid, maar is onmogelijk te zeggen of dat van de medicatie of de Crohn komt. Gebruik het icm met puri-nethol (mercatopurine). Wat huidprobleempjes (lichte eczeem, ernstige roos, rocaseae), maar volgens de dermatoloog komt ook dát niet van de Remicade (wel toevallig allemaal binnen maanden na het starten met Remicade begonnen ;-) ). Ik ben in elk geval wel tevreden.
28-02-2015
Vrouw, 35 jaar

Ziekte van Crohn

Reeds een aantal jaren heb ik de ziekte van crohn. Het was in het begin even zoeken naar de juiste frequentie maar nu, om de 6 weken, hebben we het gevonden en blijft het allemaal heel er stabiel,,,, voor nu, want het blijft altijd afwachten natuurlijk
18-02-2015
Man, 40 jaar

Crohn

Had matig tot ernstige klachten, drie darm operaties en zelden een rustig ziektebeeld. Na een paar maanden werd mijn Crohn heel rustig en ik heb nu al elf jaar nauwelijks klachten. Alleen mijn littekens en mijn gewrichten leveren nog wat pijn op.
12-02-2015
Vrouw, 32 jaar

Ziekte van Crohn

Ik heb nu 10 jaar crohn en sinds een jaar gebruik ik remicade. 1 x per 8 weken word ik opgenomen in het ziekenhuis. helaas heb ik er hydrocortison en trafigil bij nodig omdat ik enorm duizelig word en enorme hoofdpijn krijg tijdens de behandeling. helaas slaat het niet aan zoals mijn arts graag zou zien. ik word per 8 weken alleen maar vermoeider en iedere dag word steeds [lees meer...]meer een opgave om door te komen. dit valt me erg zwaar gezien ik ook een zoontje heb van bijna 2 jaar.
09-02-2015
Man, 52 jaar

Crohn

Ik werd in het jaar 2000 erg ziek (Crohn). Begon met pentasa, daarna pretnison. Maar niets hielp en ik werd alleen maar zieker. Na opname in het ziekenhuis moest ik door naar het academisch ziekenhuis in Utrecht. Nog steeds werk ik zieker. Artsen zeiden: als we de remicade nu niet geven hoeft het morgen niet meer. Het was afwachten of het zou werken. De volgende dag was i[lees meer...]k al wat opgeknapt. enige tijd later kreeg ik nog een keer remicade, waarna ik snel naar huis kon, na een verblijf van 3.5 maand in het ziekenhuis. Nu krijg ik elke drie maanden remicade en dat gaat redelijk goed. Het is mijn redmiddel geweest (en is het nog).
21-01-2015
Vrouw, 28 jaar

Colitis ulcerosa

Maart 2014 werd ik opgenomen in het ziekenhuis met colitis ulcerosa. Dit was de eerste opvlamming voor mij. Allereerst werd er milde medicatie gegeven zoals pentase, klysma,s. Helaas sloeg dat niet voldoende aan en kwam er later prednison bij en uiteindelijk remicade. Ook remicade leek in eerste instantie niet aan te slaan. Ik heb daarom een paar dagen later een tweede kee[lees meer...]r remicade gekregen. Dat sloeg gelukkig aan!!! Nu een jaar verder krijg ik weer een darmonderzoek. We gaan kijken hoe de darm er momenteel uit ziet. Goed, dan kan ik wellicht stoppen met de remicade. Het middel heeft mijn darm stabiel gekregen en ik ben klachtenvrij, maar wel last van bijwerkingen zoals jeuk, huidproblemen, haaruitval, geen weerstand dus iedere virusje pak ik op. Daarnaast wordt afgeraden om remicade te gebruiken als je zwanger wilt worden. Kortom, ik wil afbouwen en hopelijk blijft mijn darm ook dan stabiel. Ik ben benieuwd hoe het met patienten gaat die gestopt zijn met remicade. Vooral de patienten die weer een opvlamming hebben gekregen. Wederom remicade gekregen? Sloeg dat aan? NOOT: ik weet niet welke dosering ik krijg toegediend. Ik heb daarom gewoon iets ingevuld omdat ik anders het bericht niet kan plaatsen. Bij een volgende remicade gift hou ik dit in de gaten.
27-12-2014
Vrouw, 12 jaar

Ziekte van Crohn

Het wordt nog steeds elke maand toegediend via een infuus 280 ml. Mijn bijwerkingen zijn vooral 1 dag na de toediening dan krijg ik gewrichtspijn en veel bloedverlies. De resultaten zijn ook niet echt denderend, en daarna krijg ik ook vaak een infuus met ijzer voor wat meer energie. Ik hoop voor de gene die ermee beginnen betere resultaten gaan hebben. Veel succes.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (647) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (323) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely