azathioprine

Ziekte van Crohn (17 meningen)
Colitis ulcerosa (14 meningen)
Reuma (1 mening)
Psoriasis (1 mening)

27-08-2020 | Vrouw | 26

13-05-2020 | Man | 67
Colitis ulcerosa
ben 67 jaar neem nu al 2 jaar imuran mijn colitis is onder controle maar heb veel last van mijn gewrichten ga waarschijnlijk overschakelen naar Entivio

19-04-2020 | Vrouw | 48

26-02-2020 | Man | 68
Colitis ulcerosa
Heb na het mijn baxters infleximab en imuran 50mg 3 per dag. Veel last van mijn gewrichten over gans mijn lichaam

29-11-2019 | Vrouw | 26
azathioprine (100mg)
Ik heb jarenlang oogonstekingen gehad. Na veel onderzoek blijkt het om een auto immuunziekte te gaan. Eerst geprobeerd het lokaal te bestrijden maar nu sinds februari aan de azathioprine imuran. Werkte eigenlijk binnen een paar maanden. En na 9 maanden waren al mijn bloedwaarden binnen de norm. Heb nu zelden een ontstoken oog en als het wel ontsteekt is het veel sneller we[lees meer...]g. Heb eigenlijk geen last van bijwerkingen. Ik moet wel elke 3 maanden bloedprikken om alle waarden en orgaanfuncties te controleren.

23-11-2019 | Vrouw | 70
azathioprine (100mg)
Ik heb pyoderma gangrenosum . De wonden gezien goed. Maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk!

31-03-2018 | Man | 29
Colitis ulcerosa
Sinds men 17 colitis, met ups en downs Begonnen met de medicatie imuran in februari Dosis was verkeert in het begin daardoor overgeschakeld naar 3 pillen van 50 gr In 1 dag, momenteel nog vermoeidheid en droge hoest Met 2 weken moet ik terug naar specialist en zal er bekeken worden hoe de dosis moet worden aangepast.

27-11-2017 | Man | 62
azathioprine (150mg)
Colitis ulcerosa
In mei 2017 colitus ulcerosa vastgesteld asacol 3x800 mg per dag en budenofalk schuim als klisma ,dit hielp niet,toen 40 mg prednison 3 mnd geslikt en afgebouwd naar 10 mg en weer opgehoogd naar 20 mg,hielp ook niet.Toen imuran met 50 mg begonnen en op gehoogd naar 150 mg,na 3 weken kreeg ik hevige rillingen en 40,8 gr.koorts en huiduitslag en ontstoken onderbenen ben opg[lees meer...]enomen in het ziekenhuis en antibiotica en paracetamol gehad,direct gestopt met de imuran, na een week mocht ik naar huis ,voel me na een week nog steeds niet de oude moeheid en geen fut

23-10-2017 | Vrouw | 60
azathioprine (75mg)
Enkele weken hiervoor reeds drie maanden Imuran gebruikt, wegens eens operatie drie weken moeten stoppen en toen op 10-10-2017 weer begonnen. Bij het eerdere gebruik ook klachten ervaren, alleen was toen niet duidelijk of het door de Imuran kwam of " naweeën" waren van de doorgemaaktd longontsteking. Longarts adviseerde nu twee weken te stoppen en dan weer ter hervatten, m[lees meer...]aar in een lagere dosering, ik zie hier echter erg tegenop...

03-05-2017 | Vrouw | 21
azathioprine (200mg)
Colitis ulcerosa
Het medicijn werkte niet met 100mg, verhoogt naar 150mg en dan naar 200mg. Serieuze allergische reactie van opgelopen, overal uitslag, rode vlekken, bolletjes, jeuk en ook dagelijks hoofdpijn en misselijkheid. Imuran werd dan ook direct stopgezet. Serieuze vermoeidheid van dit medicijn en eigenlijk zo goed als geen werking. Ontsteking van de dikke darm bleef er zitten. Duu[lees meer...]rde ook lang voor het begon te "werken", hiervoor Medrol moeten nemen wat ook een groot probleem was. Maanden lang niet naar school kunnen gaan door problemen met mijn darmen en met mijn medicatie.

29-07-2016 | Vrouw | 24
Ziekte van Crohn
Ik neem Imuran omdat ik de ziekte van Crohn heb. Mijn symptomen zijn echt wel verbeterd, zo hoef ik bijvoorbeeld niet meer te rennen voor de wc als ik het voel opkomen en kan ik me wel een tijdje ophouden (dit kon ik voordien niet). Toch blijf ik diarree hebben en heb ik nog echt slechte dagen. Na follow-up onderzoek bleek dat een deel van mijn dunne darm nog steeds onts[lees meer...]token is en zal ik met grote waarschijnlijkheid moeten overschakelen op andere medicatie. Ik ben dus matig tevreden, dit middel heeft me alvast vooruit geholpen maar heeft zeker niet alles opgelost. Qua bijwerkingen ben ik wel tevreden : ik merk er eigenlijk helemaal niets van buiten een beetje (vrij onzichtbare) uitslag op mijn schouder. En meer sproeten in mijn gezicht.

14-06-2016 | Vrouw | 53
Dermatomyositis
Ik hen dermoyosites dat is een huidziekte en spierziekte, komt zelden voor. Veel medicatie geprobeerd. Heb nu nog 20mg prednisolon, daarnaast nu gestart met imuran 's morgens 100mg en 's avonds 50mg. Nog niet veel bijwerkingen, wel kon ik vannacht niet meer liggen op mijn rug. Lijkt wel of er een steen tussen mijn schouderbladen zit en ik daar op lig. Ik heb jeuk, maar dat[lees meer...] hoort ook bij mijn ziekte en mijn ontlasting is vreemd. Morgen eerste verhoging van het imuran, kijken wat dit doet.

16-07-2015 | Vrouw | 23
azathioprine (25mg)
Ziekte van Crohn
In 2006 werd bij mij Crohn geconstateerd. Prednison werd eerst voorgeschreven. Heerlijk, ik kon alles weer doen. Helaas is Prednison niet aan te bevelen voor langdurig gebruik dus werd Imuran voogeschreven. Ik kan Imuran absoluut niet aanbevelen. Een paar dagen ging het goed, daarna met heel veel ondraaglijke pijnen plat (of krom) op het bed moeten liggen. Het ging steeds [lees meer...]een aantal dagen goed en daarna een aantal dagen slecht. Ik werd heel erg ziek van Imuran, koorts, overgeven, niet meer kunnen bewegen van de pijn, niemand kon me aanraken, ik lag hele dagen te slapen. Ik moest weer terug naar mijn ouders, zodat ze voor mij konden zorgen. Ze wisten niet goed wat ze konden doen. Enkel mij comfortabel bed aanbieden en eten (wat ik de helft van de tijd niet kon eten of binnen kon houden). De specialist had ik geinformeerd na de tweede week. Hij wilde het nog aanzien ondanks mijn uitvoerige beschrijving. Na de 4e week weer een contactmoment met de specialist, hij wilde het opnieuw aanzien maar nu moest ik het medicijn elke dag op hetzelfde moment tijdens de maaltijd innemen. Ook al gaf ik aan dit gedaan te hebben. Deze situatie heb ik bijna 3 maanden moeten verduren, oa omdat ik na de 2e maand puri-nethol kreeg en dat duurde zeker een maand voordat het effectief was. Aan het einde van deze periode was ik ipv 53 kilo (1,65m) afgevallen naar 47 kilo. Ik was al mager maar nu was ik een skelet. Imuran heeft mij veel schade toegebracht, op lichamelijk, mentaal en op sociaal vlak.

02-06-2015 | Man | 54
Crohn
Mijn arts schreef me Budenofalk en Imuran voor omdat na een onderzoek bleek dat ik opnieuw veel ontstekingen had aan het einde van de dunne darm. Ik had in het verleden al 2 operaties, nl rond mijn 20 jaar en rond mijn 41 jaar. Nu ben ik 54 jaar. Na 18 dagen gebruik, eigenlijk nog bij de start van de therapie had ik klachten, moeilijke stoelgang (nog erger dan voorheen), b[lees meer...]uikpijn, opgeblazen gevoel en enkele dagen 's avonds koorts. Na het onderzoek stelt men vast dat ik pancreatitis heb en dus onmiddellijk moet stoppen met de Imran. Gelukkig belde mijn huisarts want anders zou ik nog 3 weken langer blijven sukkelen tot mijn volgende afspraak bij de gastro-enteroloog. Als Crohn patiënt heb ik geregeld periodes dat het wat minder gaat en dat ik op mijn tanden moet bijten, dus dat zou ik nu ook gedaan hebben. Opletten dus voor wie dezelfde klachten ervaart, niet mee blijven lopen.

09-03-2015 | Man | 28
azathioprine (175)
Ziekte van Crohn
Ik rook. Maar met de Imuran heb ik zelfs dan geen last. Maar ik heb ook wel een dieet en voedingssuplementen.

01-01-2015 | Vrouw | 48
azathioprine
Psoriasis
sinds juni dit jaar gebruik ik imuran en heb ik sinds september last bvan de omgekeerde psoriasis [natte psoriasis graag zou ik met mensen in contact willen komen die hier ook last van hebben sinds zij imuran gebruiken

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum