Imuran

azathioprine

Ziekte van Crohn (17 meningen)
Colitis ulcerosa (12 meningen)
Reuma (1 mening)
Psoriasis (1 mening)

31-03-2018

Colitis ulcerosa

Sinds men 17 colitis, met ups en downs Begonnen met de medicatie imuran in februari Dosis was verkeert in het begin daardoor overgeschakeld naar 3 pillen van 50 gr In 1 dag, momenteel nog vermoeidheid en droge hoest Met 2 weken moet ik terug naar specialist en zal er bekeken worden hoe de dosis moet worden aangepast.
27-11-2017

Colitis ulcerosa

In mei 2017 colitus ulcerosa vastgesteld asacol 3x800 mg per dag en budenofalk schuim als klisma ,dit hielp niet,toen 40 mg prednison 3 mnd geslikt en afgebouwd naar 10 mg en weer opgehoogd naar 20 mg,hielp ook niet.Toen imuran met 50 mg begonnen en op gehoogd naar 150 mg,na 3 weken kreeg ik hevige rillingen en 40,8 gr.koorts en huiduitslag en ontstoken onderbenen ben opg[lees meer...]enomen in het ziekenhuis en antibiotica en paracetamol gehad,direct gestopt met de imuran, na een week mocht ik naar huis ,voel me na een week nog steeds niet de oude moeheid en geen fut
23-10-2017

Imuran (azathioprine)

Enkele weken hiervoor reeds drie maanden Imuran gebruikt, wegens eens operatie drie weken moeten stoppen en toen op 10-10-2017 weer begonnen. Bij het eerdere gebruik ook klachten ervaren, alleen was toen niet duidelijk of het door de Imuran kwam of " naweeën" waren van de doorgemaaktd longontsteking. Longarts adviseerde nu twee weken te stoppen en dan weer ter hervatten, m[lees meer...]aar in een lagere dosering, ik zie hier echter erg tegenop...
03-05-2017

Colitis ulcerosa

Het medicijn werkte niet met 100mg, verhoogt naar 150mg en dan naar 200mg. Serieuze allergische reactie van opgelopen, overal uitslag, rode vlekken, bolletjes, jeuk en ook dagelijks hoofdpijn en misselijkheid. Imuran werd dan ook direct stopgezet. Serieuze vermoeidheid van dit medicijn en eigenlijk zo goed als geen werking. Ontsteking van de dikke darm bleef er zitten. Duu[lees meer...]rde ook lang voor het begon te "werken", hiervoor Medrol moeten nemen wat ook een groot probleem was. Maanden lang niet naar school kunnen gaan door problemen met mijn darmen en met mijn medicatie.
29-07-2016

Ziekte van Crohn

Ik neem Imuran omdat ik de ziekte van Crohn heb. Mijn symptomen zijn echt wel verbeterd, zo hoef ik bijvoorbeeld niet meer te rennen voor de wc als ik het voel opkomen en kan ik me wel een tijdje ophouden (dit kon ik voordien niet). Toch blijf ik diarree hebben en heb ik nog echt slechte dagen. Na follow-up onderzoek bleek dat een deel van mijn dunne darm nog steeds onts[lees meer...]token is en zal ik met grote waarschijnlijkheid moeten overschakelen op andere medicatie. Ik ben dus matig tevreden, dit middel heeft me alvast vooruit geholpen maar heeft zeker niet alles opgelost. Qua bijwerkingen ben ik wel tevreden : ik merk er eigenlijk helemaal niets van buiten een beetje (vrij onzichtbare) uitslag op mijn schouder. En meer sproeten in mijn gezicht.
14-06-2016

Dermatomyositis

Ik hen dermoyosites dat is een huidziekte en spierziekte, komt zelden voor. Veel medicatie geprobeerd. Heb nu nog 20mg prednisolon, daarnaast nu gestart met imuran 's morgens 100mg en 's avonds 50mg. Nog niet veel bijwerkingen, wel kon ik vannacht niet meer liggen op mijn rug. Lijkt wel of er een steen tussen mijn schouderbladen zit en ik daar op lig. Ik heb jeuk, maar dat[lees meer...] hoort ook bij mijn ziekte en mijn ontlasting is vreemd. Morgen eerste verhoging van het imuran, kijken wat dit doet.
16-07-2015

Ziekte van Crohn

In 2006 werd bij mij Crohn geconstateerd. Prednison werd eerst voorgeschreven. Heerlijk, ik kon alles weer doen. Helaas is Prednison niet aan te bevelen voor langdurig gebruik dus werd Imuran voogeschreven. Ik kan Imuran absoluut niet aanbevelen. Een paar dagen ging het goed, daarna met heel veel ondraaglijke pijnen plat (of krom) op het bed moeten liggen. Het ging steeds [lees meer...]een aantal dagen goed en daarna een aantal dagen slecht. Ik werd heel erg ziek van Imuran, koorts, overgeven, niet meer kunnen bewegen van de pijn, niemand kon me aanraken, ik lag hele dagen te slapen. Ik moest weer terug naar mijn ouders, zodat ze voor mij konden zorgen. Ze wisten niet goed wat ze konden doen. Enkel mij comfortabel bed aanbieden en eten (wat ik de helft van de tijd niet kon eten of binnen kon houden). De specialist had ik geinformeerd na de tweede week. Hij wilde het nog aanzien ondanks mijn uitvoerige beschrijving. Na de 4e week weer een contactmoment met de specialist, hij wilde het opnieuw aanzien maar nu moest ik het medicijn elke dag op hetzelfde moment tijdens de maaltijd innemen. Ook al gaf ik aan dit gedaan te hebben. Deze situatie heb ik bijna 3 maanden moeten verduren, oa omdat ik na de 2e maand puri-nethol kreeg en dat duurde zeker een maand voordat het effectief was. Aan het einde van deze periode was ik ipv 53 kilo (1,65m) afgevallen naar 47 kilo. Ik was al mager maar nu was ik een skelet. Imuran heeft mij veel schade toegebracht, op lichamelijk, mentaal en op sociaal vlak.
02-06-2015

Crohn

Mijn arts schreef me Budenofalk en Imuran voor omdat na een onderzoek bleek dat ik opnieuw veel ontstekingen had aan het einde van de dunne darm. Ik had in het verleden al 2 operaties, nl rond mijn 20 jaar en rond mijn 41 jaar. Nu ben ik 54 jaar. Na 18 dagen gebruik, eigenlijk nog bij de start van de therapie had ik klachten, moeilijke stoelgang (nog erger dan voorheen), b[lees meer...]uikpijn, opgeblazen gevoel en enkele dagen 's avonds koorts. Na het onderzoek stelt men vast dat ik pancreatitis heb en dus onmiddellijk moet stoppen met de Imran. Gelukkig belde mijn huisarts want anders zou ik nog 3 weken langer blijven sukkelen tot mijn volgende afspraak bij de gastro-enteroloog. Als Crohn patiënt heb ik geregeld periodes dat het wat minder gaat en dat ik op mijn tanden moet bijten, dus dat zou ik nu ook gedaan hebben. Opletten dus voor wie dezelfde klachten ervaart, niet mee blijven lopen.
09-03-2015

Ziekte van Crohn

Ik rook. Maar met de Imuran heb ik zelfs dan geen last. Maar ik heb ook wel een dieet en voedingssuplementen.
01-01-2015

Psoriasis

sinds juni dit jaar gebruik ik imuran en heb ik sinds september last bvan de omgekeerde psoriasis [natte psoriasis graag zou ik met mensen in contact willen komen die hier ook last van hebben sinds zij imuran gebruiken
09-06-2013

Ziekte van Crohn

Hey allemaal. Ik wou even wat vragen misschien dat ik dan wat meer duidelijkheid krijg via deze weg. Ik ben een meisje van 17 jaar die +- een maand terug een week in het ziekenhuis is moeten verblijven met veel te veel buikpijn. Conclusie na een week: Ziekte van Crohn. Nu goed, ik heb van de dokter Entocort met cortisone gekregen, wat ik wat vervelend vind omdat ik hier[lees meer...] erg opgeblazen van word, en sinds 2 weken ook Imuran. Ik neem er nu 3 per avond na een positieve 1ste bloedafname vorige week. Nu heb ik wel heel erg veel spierpijn, en ineens blauwe plekken op mijn benen etc.. Ik maak me wat zorgen aangezien mijn bloed wel oke was? Ook de blauwe plek van het bloedprikken is erg vergroot en nog steeds zichtbaar. Alvast bedankt!
30-05-2013

Ziekte van Crohn

Hallo, Ik heb de ziekte van crohn en dat is nu sinds een paar jaar bekend.Ben dat ze er eindelijk achter zijn gekomen wat ik nu eindleijk had. Heb in het begin medicijnen gehad maar die hielpen niet echt,uiteindelijk kreeg ik imuran. Nu merk ik dus dat ik snel geriteerd ben,moe futloos,en veel last van misselijkheid,geen zin in eten. Heb bloed laten prikken en bleek[lees meer...] dat mijn witte en rode bloedcellen te lage waardes hebben.Ben eingelijk nu best wel gestresst want het middel werkt goed maar alle andere bijwerkingen die ik heb daar ben ik ik niet echt blij mee.Zijn er meer mensen met deze klachten bij de ziekte van crohn.
17-04-2013

Ziekte van Crohn

ik gebruik al 9 jaar 1 keer per dag 3 tabletjes imuran van 50 mg ik moest in het begin wel ff wennen en ik moest die tabletten s middag innemen voor het overgeven tegen te gaan en naar 3 weken de tabletten te hebben gebruikt werdt de dairee echt veel minder ik ben nog steeds heel erg tevreden met de tabletten en ik heb nergens last van ik ga ook maar 1 keer per dag naar de[lees meer...] wc alleen moest ik in het begin veel bloedprikken en nu moet ik om de 3 maanden bloedprikken en het gaat echt al een paar jaar super met mijn alleen ik ben er wel heel erg moe van maar ja dan ga ik maar optijd ff liggen
24-03-2013

Imuran (azathioprine)

Na vele jaren onder behandeling voor grote ontstekingen in mijn gezicht , is de diagnose nu pyoderma gangrenosum. Ik heb gebruikt cyclosporine met remicade. Aangezien ik veel bijwerkingen had van de cyclosporine ben ik nu overgestapt op imuran met remicade. Ik ben heel erg benieuwd of er mensen zij die met huidontstekingen ervaring hebben met deze medicijnen. bvd
03-07-2012

Ziekte van Crohn

Leverwaardes schoten omhoog, zelf geen hinder van ondervonden, maar na 2 weken weer moeten stoppen.
06-11-2011

Auto immuun hepatitis

Ik wil mensen niet bang maken maar wel graag waarschuwen dat je bij langdurig gebruik echt een vergrote kans op huidkanker hebt. Ik had het nodig om mijn leversiekte te onderdrukken, maar heb er na ruim 20 jaar gebruik wel huidkanker van gekregen. Ik heb van mezelf een vrij donkere huid, dus de kans zou normaal geproken klein zijn, maar iig is mijn hele lijf al voorzien va[lees meer...]n actinische kerastose, waarvan sommige plekjes uitgroeien tot huidkanker, en wel een vorm die echt vewijderd moet worden, heb nu in een half jaar tijd al 2 x een stukje huid (met ruime marge) moeten laten verwijderen. Als het eenmaal aan het licht komt, breid het zich snel uit, mijn lichaam begint steeds meer op een kraterlandschap te lijken met alle jeuk die daarbij komt.Ze hebben het gebruik bij mij nu zelfs stopgezet omdat het bijna niet meer opweegt tegen mijn leverziekte. Denk dus niet een beetje zon kan wel, maar gebruik 's zomers en 's winters altijd een hoge bescherminsfactor.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum