Certican

Enbrel (113 meningen)
Imuran (47 meningen)

17-05-2018

Orgaantransplantatie

Ik onderging een levertransplantatie (vanwege galwegkanker) in UZ Gent sinds 2007. Tien jaar Advagraf Tacrolimus geslikt. Opeens duizelg. mri: letsels in witte stof hersenen. kan veroorzaakt zijn door tacrolimus vanwege neuro toxiciteit. voor de zekerheid overgestapt naar Everolimus Certican. Nu deze klachten niet meer. Ik denk dat Certican een goed medicijn is dat teven[lees meer...]s kanker remmend is voor sommige kankersoorten. Door een eiwit blokkering preventief tegen ontstekingen in de hersenen. Jammer van die aften, maar spoelen met zout water helpt en soms acné is vervelend , maar niet ernstig. Weet niet of het door Certican komt, maar mijn haar lijkt steeds dikker te worden.
01-04-2016

Orgaantransplantatie

Ivm filterschade aan mijn transplantaatnier besloten de switch naar everolimus ( certican ) te gaan starten. Bij dosering 2 X 1,50 spiegel te laag, dus na 1,5 week dosering verhoogd naar 2 X 2,25 mg. Toen begon de echte ellende. Ik had in februari een operatie aan mijn anus gehad (laserexcisie huidaandoening) die haast helemaal genezen was bij start certican. Tijdens gebru[lees meer...]ik certican kreeg ik over mijn hele lichaam ernstige jeuk en uitslag. Helaas ook in het operatiegebied. Hierdoor neuropathische pijn in de "oude" wondjes die niet meer aan te raken waren. Een ware hel nadat het herstel al heel heftig was geweest na operatie. Nu bezig met hormoonzalf en de certican gelukkig afgelopen maandag mogen stoppen. Hopelijk verdwijnen de bijwerkingen nu ook spoedig. Ook fikse diarree gehad van dit medicijn. Voor mij voorlopig geen overstap naar certican.
22-08-2014

Orgaantransplantatie

Omdat Neoral mijn nier verstopte moest ik over naar ander middel, gekozen voor Certican, ondanks hoge bijwerkingverwachting. Tot op heden amper bijwerking, ik neem wel iets mee furosemide omdat ik merk dat ik 's avonds opgeblazen gevoel heb, vochtpobleem. Wel wat pijn op de borst, maar had ik voordien ook al, (nu andere plek) dus of dat door Certican komt betwijfel ik. Ik[lees meer...] hoop dat dit o blijft anders moet ik terug naar Neoral en dat gaat uiteindelijk mijn nier kosten. (transplantatie in 1993) Begonnen met 2 x 1,50 mg/dag, inmiddels bijgesteld naar 2 x 1 mg omdat de spiegel te hoog was. Volgende week nieuwe controle
17-07-2012

Certican (everolimus)

effectief tegen afstoting, van andere middelen ciclosporine en prograft veel meer bijwerkingen. Wel veel buikpijn van het medicament en hoge cholesterolwaarden.
27-06-2011

Niertransplantatie

ik heb zeer slechte ervaring met certican. mijn transplantatie nier is door tedoen van certican afgestoten.het is een zeer slechte middel.vooral voor lange termijn.
31-05-2011

Levertransplantatie

Ik ben niet zo'n verteller maar het is een goed middel. Ik gebruik 250 mg per dag en voel mij daar prima mee.
14-12-2009
Vrouw

Niertransplantatie

Met inname van certican ervaar ik erge zweetaanvallen,waarbij mijn hoofd en lichaam nat is van koud-zweet.Ik heb in de beginfase(ongeveer 2maanden erg last gehad van darmgassen en buik en rugpijn.Ik heb een zeer bleke en gele gelaatskleur. Heb erge haaruitval,maar dit kan ook te wijten zijn aan prograft ,hetwelke ik voordien nam, maar waarvan ik polyneuropathie ontwikkeld[lees meer...]e in erge mate.Al bij al vind ik de bijwerkingen van alle middelen die ik genomen heb ook neoral,zeer lastig.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum