Ervaringen met Ciclosporine

Auto-immuunziekte (1 mening)

01-07-2021 | Vrouw | 38
ciclosporine (50mg/ml)
Eczeem
Gestart door ernstig eczeem 3 dagen gebruikt en ineens een herpes en krentenbaard infectie gekregen. Ik ben per direct gestopt.

19-11-2020 | Man | 69
Netelroos
Voor mijn urticaria heb ik alles geprobeerd wat maar in aanmerking kwam: niets hielp. Alleen omalizumab moet ik nog proberen, maar dat krijg ik niet.

02-10-2020 | Vrouw | 55
Eczeem
Ik slik geen 100 maar 2 x 125 mg per dag, die keuze kon ik hierboven niet maken. Ik zou het twee maanden moeten slikken, het is nu met een maand verlengt. Mijn immuunsysteem zou gereset moeten worden. Nu na twee maanden komt de eczeem er helaas gewoon doorheen.

16-08-2018 | Vrouw | 40
Eczeem
Ben nu 3 jaar bezig met hormoonzalven, waar het eczeem doorheen brak. Prednison, waar het eczeem na de 3de kuur doorheen brak. Nu ciclosporine, vorige arts wilde het niet voorschrijven, omdat hij dacht dat Mn nieren het niet aan konden. Deze arts wilde wel voorschrijven. Het leek even te helpen, nu na 2 maanden gebruik breekt het eczeem weer door de medicatie heen. Nooit j[lees meer...]eukVrij of eczeemvrij geweest zoals andere bevindingen. Wel 1ste 2 weken veel last gehad van: misselijkheid, diarree en buikpijn. Dat is nu wel minder. Ook in die wenperiode veel hoofdpijn. Ook dat is weg, nu nog af en toe wat minor discomfort zoals droge mond en af en toe diarree. Kan het wel aanbevelen, maar kijk echt goed of het binnen 1 maand aanslaat, anders moet je misschien ophogen (dat ga ik nu proberen)

04-05-2015 | Vrouw | 29
Eczeem
Dit medicijn werkt erg goed tegen de klachten. Ze verdwijnen als sneeuw voor de zon. Wel heb ik vreselijk veel last van bijwerkingen. Vooral het branderige gevoel in handen, voeten en lippen, maar ook pijn in de spieren, pijn met plassen en een op hol geslagen hart. Zodra ik stop met de medicijnen zijn de klachten ook direct weer terug.

18-11-2021 | Vrouw | 19
Eczeem
ik heb sinds baby zijnde eczeem. De jeuk irriteerde me het meest. Ik heb aanvallen die me nergens anders aan laten denken dan de jeuk en dat duurt soms uren. Ook ben ik allergisch voor veel stoffen in zalfjes. dus alles geprobeerd wat ik kon maar helaas had het weinig effect. toen maar beginnen aan de ciclosporine., maar wat een bijwerkingen! Gelukkig kan het niet slechter[lees meer...] als die vervelende jeuk maar ik voel me niet helemaal mezelf. eczeem is 95% weg! dus dat is mooi. ik hoop dat er snel wat anders op de markt komt waar ik niet zulke bijwerkingen van krijg

02-08-2020 | Vrouw | 37
Psoriasis
Ik ben 37 en heb sinds mijn 19de psoriasis. Ik heb alles geprobeerd; cortizone zalfjes, pillen, pure aloe Vera, zon, zee, dieet, bioresonantie, homeopathie. Rond mijn 32ste werd de psoriasis erger en had ik op elk lichaamsdeel plekken, die uiteindelijk zo groot werden, dat het uiteindelijk samen kwam en er plekken van meer dan 15 cm ontstonden om mijn armen en onderbenen[lees meer...]. Ik was verbaasd met de ciclosporine, want niks had ooit zo goed geholpen, al verbeterde het maar met 50%, maar ik was al blij dat het minder werd. Je moet veel discipline hebben om constant pillen te nemen, en de bijwerkingen waren vervelend; zo ongeveer een half uur na inname werd ik duizelig en kreeg ik vreselijke tintelingen in mijn vingers, waardoor ik bijna niet naar mijn werk durfde omdat ik bang was flauw te vallen. Uiteindelijk geswitched naar Stelara, wat mijn leven heeft veranderd! Binnen 5 dagen waren alle plekken wit (voorheen vuurrood) en binnen een maand was bijna alles weg (mijn benen duurde het langst). Ik heb 3,5 jaar Stelara genomen. Ik heb alleen wat hoofdpijn in de eerste week nadat ik de prik heb gekregen. Het is ongelofelijk hoe ik 3 jaar 100% psoriasis vrij ben geweest!! Ik ben nu sinds maart gestopt doordat de ziekenhuizen dicht gingen voor de covid19 (ik woon in Portugal en heb hier de behandeling, en het wordt 100% vergoed), en omdat ik zwanger wil worden heb ik besloten tijdelijk te stoppen. Het is nu 7 maanden na mijn laatste prik en de psoriasis begint nu terug te komen. Hopelijk snel zwanger zodat ik weer snel kan beginnen.

08-09-2019 | Man | 24
Psoriasis
Sinds mei heb ik psoriasis. Het begon met een paar pijnlijke bobbeltjes. Naar de huisarts gegaan en vervolgens crème/zalf gekregen voor ‘eczeem’. sindsdien ging het alleen maar slechter en ben ik doorverwezen naar de dermatoloog, die constateerde psoriasis. Eerst allerlei antibiotica kuren voorgeschreven gekregen, maar niets hielp. Totdat ik Dermovate in combinatie met pr[lees meer...]ednison meekreeg. Dit begon te helpen en de huid werd weer wat rustiger. Maar zodra de prednison kuur was afgelopen kwam het weer terug. Sinds 3 weken zit aan ciclosporine, 200mg per dag. Maar tot op heden geen verbetering mogen merken. De opgezwollen rode pijnlijke plekken soms gevuld met pus zitten op mijn buik gedeelte en op het gelaat (snor en baard)

06-07-2019 | Vrouw | 31
ciclosporine (100mg)
Ciclosporine samen met Cellcept gaan gebruiken als mogelijke vervanger voor Prednisolone (ter behandeling van autoimmuunziekte POHS en AZOOR, vallende in de Uveitis categorie). Mag inmiddels overstappen naar Humira maar behoud in de tussentijd nog de Ciclosporine en Prednisolone tot Humira is ingewerkt. Effectiviteit kan ik niks over zeggen aangezien de Prednisolone alles[lees meer...] opvangt. Sinds de start met Ciclosporine met name last van licht bevende, droge en tintelende handen en voeten. Gaat met vlagen en is prima te doen. Haargroei in het gezicht iets meer, maar is goed bij te houden (omdat ik blond ben ook niet goed zichtbaar voor anderen).

20-03-2018 | Vrouw | 48
ciclosporine (200mg)
Eczeem
Op 19 januari begonnen met 250 mg Ciclosporine tegen ernstig eczeem over mijn hele lijf. Jarenlang wilde ik dit middel niet slikken maar nu had ik gewoon geen keus meer. Na 4 !! dagen inname begon het eczeem langzaam te verminderen en de jeuk was weg. Geweldig. In de eerste week wel een paar keer flink misselijk geweest en hoofdpijn gehad maar met een maagbeschermer was [lees meer...]de misselijkheid ook weg. Hoofdpijn heeft ook niet langer dan een week geduurd. De vreselijke vermoeidheid begon na een week of twee. Viel in slaap op mijn werk. Ben 3 dagen in de ziektewet gegaan en vanaf dat moment slaap ik nu elke woensdag-en zaterdagmiddag. Om 21.00 ga ik elke avond slapen tot 06.30 uur. Een sociaal leven heb ik eventjes niet maar ben wel in staat om goed te kunnen werken en sporten op deze manier. De eczeem komt weer iets terug maar goed onder controle te houden met hormoonzalf. Het wachten is nu op een nieuw medicijn welke middels injecties toegediend wordt en minder bijwerkingen heeft. Mijn specialist verwacht het zeer binnenkort in ons ziekenhuis en ik ben een van de 5 mensen die het gaat proberen. Mijn 3-wekelijkse bloedcontroles zijn prima. Ontstekingswaarden dalen nog steeds en mijn lever en nieren functioneren prima. Al met al toch blij dat ik er aan begonnen ben!

17-04-2013 | Vrouw | 34
Psoriasis
Na veel verschillende keren (vaak!) lichttherapie en medicatie (zalven, lotions maar ook bijv. Mtx) te hebben gebruikt zonder (of niet voldoende) resultaat ciclosporine voorgeschreven gekregen. Voor mijn huid werkt het goed, maar de bijwerkingen zijn erg vervelend! Heb last van tintelende handen en voeten en lippen vooral bij temperatuurverschillen (zoals handen wassen, do[lees meer...]uchen). En zelfs een geheel naar gevoel tot (bijna) flauwvallen en wat gewichtstoename. Ik ben toen een lagere dosis gaan gebruiken, met als gevolg meteen de psoriasis die in alle hevigheid terug kwam. Nu zit ik op een tussen dosis, neem 1x per dag 100in en 1x per dag 50. Mijn huid wordt nu weer wat beter, al nemen de bijwerkingen ook weer toe al is het nog niet zo vervelend als het eerder was.

01-12-2011 | Vrouw | 62
ciclosporine
eigenlijk alleen in maanden van allergie en bij droge ruimtes in principe niet elke dag.

18-07-2019 | Vrouw | 27
ciclosporine (150mg)
Eczeem
Al jaren hormoonzalven gebruikt, en was semi-beheersbaar. Na weer een ernstige periode met eczeem aanvallen waar ik niet meer door kon slapen van de jeuk en normaal kon functioneren, toch naar de ciclosporine overgestapt. In het begin last van hoofdpijn, misselijk, moeheid. Nu na 4 weken en een verlaging in de dosis, zijn de bijwerkingen dusdanig afgenomen dat er goed me[lees meer...]e te leven is. Beetje moe af en toe en misselijkheid als ik de pil zonder eten inneem. De jeuk is bijna helemaal weg, mijn huid is helemaal gaaf en voelt super aan. Dus al met al werkt het erg goed.

18-04-2019 | Man | 12
ciclosporine (125mg)
Eczeem
Mijn zoon van 12 sikt sinds 3 april 2019 de ciclosporine. Na 12 jaar verdween de eczeem als sneeuw voor de zon. Wat een verademing voor hem, hij zak me; “mam, het voelt of mijn lijf bevrijd is”! We merken dat sinds 2 dagen zijn gezicht weer erg droog wordt! Hopelijk door de spanning van een eind toets van groep 8. Morgen bloedcontroles en dan maar hopen dat het snel nog [lees meer...]beter gaat en zijn nieren prettig mee werken.

28-07-2014 | Vrouw | 47
Eczeem
Ciclosporine is uiterst effectief, echter mijn bloeddruk is erg gestegen. Krijg deze met verschillende medicatie moeilijk onder controle.

08-07-2021 | Vrouw | 55
Eczeem
Na vele medicijnen,tabletten,zalven,lichttherapie,sloeg dit medicijn wel meteen aan,al na 4dagen zichtbaar resultaat. Het regelmatig bloedonderzoek,en bloeddrukmetingen,heb ik het er graag voor over. Hopelijk na het afbouwen,blijft het weg. (Extreme handen /vingers eczeem)