Ervaringen met Imuran

azathioprine

Ziekte van Crohn (19 meningen)
Colitis ulcerosa (14 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Psoriasis (1 mening)

27-08-2020 | Vrouw | 26

29-11-2019 | Vrouw | 26
azathioprine (100mg)
Ik heb jarenlang oogonstekingen gehad. Na veel onderzoek blijkt het om een auto immuunziekte te gaan. Eerst geprobeerd het lokaal te bestrijden maar nu sinds februari aan de azathioprine imuran. Werkte eigenlijk binnen een paar maanden. En na 9 maanden waren al mijn bloedwaarden binnen de norm. Heb nu zelden een ontstoken oog en als het wel ontsteekt is het veel sneller we[lees meer...]g. Heb eigenlijk geen last van bijwerkingen. Ik moet wel elke 3 maanden bloedprikken om alle waarden en orgaanfuncties te controleren.

09-03-2015 | Man | 28
azathioprine (175)
Ziekte van Crohn
Ik rook. Maar met de Imuran heb ik zelfs dan geen last. Maar ik heb ook wel een dieet en voedingssuplementen.

30-06-2011 | Man | 28
Crohn
Ik heb als bewerking vaak last huid bultjes. Maar vind het wel een makkelijk medicijn. Heb het nu samen met salofalk tabletten en remicade infuus, en het gaat goed samen.

31-03-2018 | Man | 29
Colitis ulcerosa
Sinds men 17 colitis, met ups en downs Begonnen met de medicatie imuran in februari Dosis was verkeert in het begin daardoor overgeschakeld naar 3 pillen van 50 gr In 1 dag, momenteel nog vermoeidheid en droge hoest Met 2 weken moet ik terug naar specialist en zal er bekeken worden hoe de dosis moet worden aangepast.

30-05-2013 | Man | 32
Ziekte van Crohn
Hallo, Ik heb de ziekte van crohn en dat is nu sinds een paar jaar bekend.Ben dat ze er eindelijk achter zijn gekomen wat ik nu eindleijk had. Heb in het begin medicijnen gehad maar die hielpen niet echt,uiteindelijk kreeg ik imuran. Nu merk ik dus dat ik snel geriteerd ben,moe futloos,en veel last van misselijkheid,geen zin in eten. Heb bloed laten prikken en bleek[lees meer...] dat mijn witte en rode bloedcellen te lage waardes hebben.Ben eingelijk nu best wel gestresst want het middel werkt goed maar alle andere bijwerkingen die ik heb daar ben ik ik niet echt blij mee.Zijn er meer mensen met deze klachten bij de ziekte van crohn.

03-07-2012 | Vrouw | 34
Ziekte van Crohn
Leverwaardes schoten omhoog, zelf geen hinder van ondervonden, maar na 2 weken weer moeten stoppen.

05-05-2022 | Vrouw | 36

06-11-2011 | Vrouw | 41
Auto immuun hepatitis
Ik wil mensen niet bang maken maar wel graag waarschuwen dat je bij langdurig gebruik echt een vergrote kans op huidkanker hebt. Ik had het nodig om mijn leversiekte te onderdrukken, maar heb er na ruim 20 jaar gebruik wel huidkanker van gekregen. Ik heb van mezelf een vrij donkere huid, dus de kans zou normaal geproken klein zijn, maar iig is mijn hele lijf al voorzien va[lees meer...]n actinische kerastose, waarvan sommige plekjes uitgroeien tot huidkanker, en wel een vorm die echt vewijderd moet worden, heb nu in een half jaar tijd al 2 x een stukje huid (met ruime marge) moeten laten verwijderen. Als het eenmaal aan het licht komt, breid het zich snel uit, mijn lichaam begint steeds meer op een kraterlandschap te lijken met alle jeuk die daarbij komt.Ze hebben het gebruik bij mij nu zelfs stopgezet omdat het bijna niet meer opweegt tegen mijn leverziekte. Denk dus niet een beetje zon kan wel, maar gebruik 's zomers en 's winters altijd een hoge bescherminsfactor.

28-10-2020 | Vrouw | 44
azathioprine (75mg)
De schade aan mijn lever ( fibrose) herstelt zich. Na 8j inname van Imuran kan ik beginnen afbouwen van medicatie. Had dit nooit durven dromen.

17-04-2013 | Vrouw | 46
Ziekte van Crohn
ik gebruik al 9 jaar 1 keer per dag 3 tabletjes imuran van 50 mg ik moest in het begin wel ff wennen en ik moest die tabletten s middag innemen voor het overgeven tegen te gaan en naar 3 weken de tabletten te hebben gebruikt werdt de dairee echt veel minder ik ben nog steeds heel erg tevreden met de tabletten en ik heb nergens last van ik ga ook maar 1 keer per dag naar de[lees meer...] wc alleen moest ik in het begin veel bloedprikken en nu moet ik om de 3 maanden bloedprikken en het gaat echt al een paar jaar super met mijn alleen ik ben er wel heel erg moe van maar ja dan ga ik maar optijd ff liggen

19-04-2020 | Vrouw | 48

01-01-2015 | Vrouw | 48
Psoriasis
sinds juni dit jaar gebruik ik imuran en heb ik sinds september last bvan de omgekeerde psoriasis [natte psoriasis graag zou ik met mensen in contact willen komen die hier ook last van hebben sinds zij imuran gebruiken

14-06-2016 | Vrouw | 53
Dermatomyositis
Ik hen dermoyosites dat is een huidziekte en spierziekte, komt zelden voor. Veel medicatie geprobeerd. Heb nu nog 20mg prednisolon, daarnaast nu gestart met imuran 's morgens 100mg en 's avonds 50mg. Nog niet veel bijwerkingen, wel kon ik vannacht niet meer liggen op mijn rug. Lijkt wel of er een steen tussen mijn schouderbladen zit en ik daar op lig. Ik heb jeuk, maar dat[lees meer...] hoort ook bij mijn ziekte en mijn ontlasting is vreemd. Morgen eerste verhoging van het imuran, kijken wat dit doet.

02-06-2015 | Man | 54
Crohn
Mijn arts schreef me Budenofalk en Imuran voor omdat na een onderzoek bleek dat ik opnieuw veel ontstekingen had aan het einde van de dunne darm. Ik had in het verleden al 2 operaties, nl rond mijn 20 jaar en rond mijn 41 jaar. Nu ben ik 54 jaar. Na 18 dagen gebruik, eigenlijk nog bij de start van de therapie had ik klachten, moeilijke stoelgang (nog erger dan voorheen), b[lees meer...]uikpijn, opgeblazen gevoel en enkele dagen 's avonds koorts. Na het onderzoek stelt men vast dat ik pancreatitis heb en dus onmiddellijk moet stoppen met de Imran. Gelukkig belde mijn huisarts want anders zou ik nog 3 weken langer blijven sukkelen tot mijn volgende afspraak bij de gastro-enteroloog. Als Crohn patiënt heb ik geregeld periodes dat het wat minder gaat en dat ik op mijn tanden moet bijten, dus dat zou ik nu ook gedaan hebben. Opletten dus voor wie dezelfde klachten ervaart, niet mee blijven lopen.

24-03-2013 | Vrouw | 56
azathioprine
Na vele jaren onder behandeling voor grote ontstekingen in mijn gezicht , is de diagnose nu pyoderma gangrenosum. Ik heb gebruikt cyclosporine met remicade. Aangezien ik veel bijwerkingen had van de cyclosporine ben ik nu overgestapt op imuran met remicade. Ik ben heel erg benieuwd of er mensen zij die met huidontstekingen ervaring hebben met deze medicijnen. bvd