Imuran

azathioprine

Ziekte van Crohn (17 meningen)
Colitis ulcerosa (14 meningen)
Reuma (1 mening)
Psoriasis (1 mening)

03-05-2017

Colitis ulcerosa

Het medicijn werkte niet met 100mg, verhoogt naar 150mg en dan naar 200mg. Serieuze allergische reactie van opgelopen, overal uitslag, rode vlekken, bolletjes, jeuk en ook dagelijks hoofdpijn en misselijkheid. Imuran werd dan ook direct stopgezet. Serieuze vermoeidheid van dit medicijn en eigenlijk zo goed als geen werking. Ontsteking van de dikke darm bleef er zitten. Duu[lees meer...]rde ook lang voor het begon te "werken", hiervoor Medrol moeten nemen wat ook een groot probleem was. Maanden lang niet naar school kunnen gaan door problemen met mijn darmen en met mijn medicatie.
14-06-2016

Dermatomyositis

Ik hen dermoyosites dat is een huidziekte en spierziekte, komt zelden voor. Veel medicatie geprobeerd. Heb nu nog 20mg prednisolon, daarnaast nu gestart met imuran 's morgens 100mg en 's avonds 50mg. Nog niet veel bijwerkingen, wel kon ik vannacht niet meer liggen op mijn rug. Lijkt wel of er een steen tussen mijn schouderbladen zit en ik daar op lig. Ik heb jeuk, maar dat[lees meer...] hoort ook bij mijn ziekte en mijn ontlasting is vreemd. Morgen eerste verhoging van het imuran, kijken wat dit doet.
16-07-2015

Ziekte van Crohn

In 2006 werd bij mij Crohn geconstateerd. Prednison werd eerst voorgeschreven. Heerlijk, ik kon alles weer doen. Helaas is Prednison niet aan te bevelen voor langdurig gebruik dus werd Imuran voogeschreven. Ik kan Imuran absoluut niet aanbevelen. Een paar dagen ging het goed, daarna met heel veel ondraaglijke pijnen plat (of krom) op het bed moeten liggen. Het ging steeds [lees meer...]een aantal dagen goed en daarna een aantal dagen slecht. Ik werd heel erg ziek van Imuran, koorts, overgeven, niet meer kunnen bewegen van de pijn, niemand kon me aanraken, ik lag hele dagen te slapen. Ik moest weer terug naar mijn ouders, zodat ze voor mij konden zorgen. Ze wisten niet goed wat ze konden doen. Enkel mij comfortabel bed aanbieden en eten (wat ik de helft van de tijd niet kon eten of binnen kon houden). De specialist had ik geinformeerd na de tweede week. Hij wilde het nog aanzien ondanks mijn uitvoerige beschrijving. Na de 4e week weer een contactmoment met de specialist, hij wilde het opnieuw aanzien maar nu moest ik het medicijn elke dag op hetzelfde moment tijdens de maaltijd innemen. Ook al gaf ik aan dit gedaan te hebben. Deze situatie heb ik bijna 3 maanden moeten verduren, oa omdat ik na de 2e maand puri-nethol kreeg en dat duurde zeker een maand voordat het effectief was. Aan het einde van deze periode was ik ipv 53 kilo (1,65m) afgevallen naar 47 kilo. Ik was al mager maar nu was ik een skelet. Imuran heeft mij veel schade toegebracht, op lichamelijk, mentaal en op sociaal vlak.
02-06-2015

Crohn

Mijn arts schreef me Budenofalk en Imuran voor omdat na een onderzoek bleek dat ik opnieuw veel ontstekingen had aan het einde van de dunne darm. Ik had in het verleden al 2 operaties, nl rond mijn 20 jaar en rond mijn 41 jaar. Nu ben ik 54 jaar. Na 18 dagen gebruik, eigenlijk nog bij de start van de therapie had ik klachten, moeilijke stoelgang (nog erger dan voorheen), b[lees meer...]uikpijn, opgeblazen gevoel en enkele dagen 's avonds koorts. Na het onderzoek stelt men vast dat ik pancreatitis heb en dus onmiddellijk moet stoppen met de Imran. Gelukkig belde mijn huisarts want anders zou ik nog 3 weken langer blijven sukkelen tot mijn volgende afspraak bij de gastro-enteroloog. Als Crohn patiënt heb ik geregeld periodes dat het wat minder gaat en dat ik op mijn tanden moet bijten, dus dat zou ik nu ook gedaan hebben. Opletten dus voor wie dezelfde klachten ervaart, niet mee blijven lopen.
03-07-2012

Ziekte van Crohn

Leverwaardes schoten omhoog, zelf geen hinder van ondervonden, maar na 2 weken weer moeten stoppen.
10-01-2009
Man

Colitis-Ulserosa

Na 2 weken gebruik van dit medicijn kreeg ik last van hoge koorts, 40.5. Daarnaast had ik voortdurend last van hoofdpijn, mijn leverfunctie ging achteruit en ik kreeg een heftige pijn aanval rechts onder in de rug. Dit leek verdacht veel op een niersteen aanval maar bleek later nierfalen te zijn. Ik heb 10 dagen in het ziekenhuis gelegen aan de antibiotica en ben de behand[lees meer...]eling met Imuran dan ook gestopt. Imuran zit in de catagorie niveau 2 stoffen, dwz chemische stoffen. Ook anderen moeten oppassen als ze met de stof in aanraking komen, dmv braaksel e.d. Bij Imuran (Azathioprine) werden mij 4 a4 tjes vol info bij geleverd waarvan 1 met de bijwerkingen die ik niet allemaal zal noemen omdat het er te veel zijn. Hier volgen er een paar: Misselijkheid en braken, plotseling moeite met ademhalen, praten of slikken, ernstige jeuk of huiduitslag, leverontsteking, ontsteking van nierweefsel of nierfalen, verminderde rode en witte bloedlichaampjes, darmontsteking, hoge koorts, enz. enz. Dus al met al is mijn ervaring met dit middel niet erg best.
13-05-2020

Colitis ulcerosa

ben 67 jaar neem nu al 2 jaar imuran mijn colitis is onder controle maar heb veel last van mijn gewrichten ga waarschijnlijk overschakelen naar Entivio
27-11-2017

Colitis ulcerosa

In mei 2017 colitus ulcerosa vastgesteld asacol 3x800 mg per dag en budenofalk schuim als klisma ,dit hielp niet,toen 40 mg prednison 3 mnd geslikt en afgebouwd naar 10 mg en weer opgehoogd naar 20 mg,hielp ook niet.Toen imuran met 50 mg begonnen en op gehoogd naar 150 mg,na 3 weken kreeg ik hevige rillingen en 40,8 gr.koorts en huiduitslag en ontstoken onderbenen ben opg[lees meer...]enomen in het ziekenhuis en antibiotica en paracetamol gehad,direct gestopt met de imuran, na een week mocht ik naar huis ,voel me na een week nog steeds niet de oude moeheid en geen fut
23-10-2017

Imuran (azathioprine)

Enkele weken hiervoor reeds drie maanden Imuran gebruikt, wegens eens operatie drie weken moeten stoppen en toen op 10-10-2017 weer begonnen. Bij het eerdere gebruik ook klachten ervaren, alleen was toen niet duidelijk of het door de Imuran kwam of " naweeën" waren van de doorgemaaktd longontsteking. Longarts adviseerde nu twee weken te stoppen en dan weer ter hervatten, m[lees meer...]aar in een lagere dosering, ik zie hier echter erg tegenop...
25-04-2010
Man

Ziekte van chron

Wat na 5 jaar inname
26-02-2020

Colitis ulcerosa

Heb na het mijn baxters infleximab en imuran 50mg 3 per dag. Veel last van mijn gewrichten over gans mijn lichaam
23-11-2019

Imuran (azathioprine)

Ik heb pyoderma gangrenosum . De wonden gezien goed. Maar de bijwerkingen zijn verschrikkelijk!
29-07-2016

Ziekte van Crohn

Ik neem Imuran omdat ik de ziekte van Crohn heb. Mijn symptomen zijn echt wel verbeterd, zo hoef ik bijvoorbeeld niet meer te rennen voor de wc als ik het voel opkomen en kan ik me wel een tijdje ophouden (dit kon ik voordien niet). Toch blijf ik diarree hebben en heb ik nog echt slechte dagen. Na follow-up onderzoek bleek dat een deel van mijn dunne darm nog steeds onts[lees meer...]token is en zal ik met grote waarschijnlijkheid moeten overschakelen op andere medicatie. Ik ben dus matig tevreden, dit middel heeft me alvast vooruit geholpen maar heeft zeker niet alles opgelost. Qua bijwerkingen ben ik wel tevreden : ik merk er eigenlijk helemaal niets van buiten een beetje (vrij onzichtbare) uitslag op mijn schouder. En meer sproeten in mijn gezicht.
01-01-2015

Psoriasis

sinds juni dit jaar gebruik ik imuran en heb ik sinds september last bvan de omgekeerde psoriasis [natte psoriasis graag zou ik met mensen in contact willen komen die hier ook last van hebben sinds zij imuran gebruiken
30-05-2013

Ziekte van Crohn

Hallo, Ik heb de ziekte van crohn en dat is nu sinds een paar jaar bekend.Ben dat ze er eindelijk achter zijn gekomen wat ik nu eindleijk had. Heb in het begin medicijnen gehad maar die hielpen niet echt,uiteindelijk kreeg ik imuran. Nu merk ik dus dat ik snel geriteerd ben,moe futloos,en veel last van misselijkheid,geen zin in eten. Heb bloed laten prikken en bleek[lees meer...] dat mijn witte en rode bloedcellen te lage waardes hebben.Ben eingelijk nu best wel gestresst want het middel werkt goed maar alle andere bijwerkingen die ik heb daar ben ik ik niet echt blij mee.Zijn er meer mensen met deze klachten bij de ziekte van crohn.
24-03-2013

Imuran (azathioprine)

Na vele jaren onder behandeling voor grote ontstekingen in mijn gezicht , is de diagnose nu pyoderma gangrenosum. Ik heb gebruikt cyclosporine met remicade. Aangezien ik veel bijwerkingen had van de cyclosporine ben ik nu overgestapt op imuran met remicade. Ik ben heel erg benieuwd of er mensen zij die met huidontstekingen ervaring hebben met deze medicijnen. bvd

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum