Ervaringen met Ledertrexate

methotrexaat

moeite met beginnen met plassen vermoeidheid oorsuizen moeite met concentreren gevoelige darmen acute hoofdpijn demotivatie dunner wordend haar

11-11-2023 | Vrouw | 49
Artrose

18-04-2023 | Vrouw | 22
Psoriasis
Langzaam moeten opbouwen, heeft zeker 6 maand tijd nodig gehad om iets van resultaat te zien maar ondertussen (na 8 maanden) helemaal verlost van psoriasis op mijn hoofdhuid! Vorige zalven en medicatie werkte niet, dus zeer tevreden!

16-04-2023 | Vrouw | 79
methotrexaat (10mg)
Reumatoïde artritis
Mijn moeder is vrijdag opgenomen met ernstige luchtwegen infectie. Na de inname woensdag van de methotrexaat werd ze steeds benauwder. Kuur voor geschreven, maar hielp niet. Vrijdag moest ze opgenomen worden omdat haar zuurstof gehalte .

04-11-2022 | Vrouw | 38
Reumatoïde artritis
Het begon heel positief..Moest stapsgewijs van 15mg naar 25 mg toe. Helaas ging het op de 2e week met 20 mg finaal mis. Ik ben vreselijk ziek geworden en dacht eerlijk gezegd vergiftigd te zijn. Ik heb last van gruwelijke hoofdpijn, verwardheid, vermoeidheid, duizeligheid en algehele malaise. Dit ging zelfs met afbouwen niet volledig weg. Bleef na de inname last houden van[lees meer...] een verschrikkelijke hoofdpijn. Heel jammer, want het leek een wondermiddel te zijn ivm de pijnklachten. Super effectief, helaas bij mij te heftige bijwerkingen.

29-06-2022 | Vrouw | 28
methotrexaat (2,5mg)
Overgestapt naar imuran omdat ik altijd misselijk werd van het idee alleen al dat ik de pilletjes moest innemen. De stap ook gezet omdat ik zwanger wilde worden. Voel me vele beter bij het innemen van imuran.

11-08-2020 | Vrouw | 25
Dermatomyositis
September 2019 ben ik plots ziek geworden met dermatomyositis . Enorm spierpijn overal in mijn lichaam, zo erg dat ik niet meer uit mijn bed wou. In oktober ben ik begonnen met de behandeling van contirsone en ledertrexate. In het begin enorm veel last gehad mijn mijn medicijnen. Hartklopppingen opgejaagd gevoel geen eetlust. Nu al bijna een jaar later gaat het veel b[lees meer...]eter.

11-03-2024 | Man | 57
methotrexaat (2,5mg)

vermoeidheid moeite met beginnen met plassen moeite met concentreren oorsuizen gevoelige darmen dunner wordend haar

Beste, Ik neem nu zo'n 4 maand Ledertrexate in. pilletjes 1 x 6/week. Ik heb ontzettend last van bijwerkingen. drie dagen vermoeidheid tot slapen toe. hoofdpijn, oorsuizen (pieptoon), hoofdpijn, concentratieproblemen, misselijkheid ... het zorgt er voor dat ik eigenlijk nauwelijks kan functioneren gedurende een drietal dagen per week en d'as niet leefbaar. Dermatoloog hee[lees meer...]ft het nu over inspuitingen 1x/week, maar ik had eigenlijk voor mezelf beslist om ermee te stoppen. Is echt geen leven meer. Natuurlijk.. de klachten aan mijn handen zijn wel wat verbeterd alhoewel er 2 weken geleden, plots een opstoot was.Ik twijfel, moet ik de spuitjes toch doen? maar voor mij zijn de neven effecten nu te groot .

10-12-2023 | Man | 73
Reumatoïde artritis
Reumatische artritis.. Na 20 maanden nog last van chronische pijnen en ochtend stijfheid .

01-08-2023 | Man | 64
Psoriasis
alles weg

20-09-2021 | Man | 53
Artritis psoriatica
Aanvankelijk nam ik ledertrexate 1 x per week (drie tabletten) maar wegens onvoldoende effect werd dosis verhoogd naar tweemaal per week (1 x drie tabletten en 1 x 2 tabletten). Ook met deze verhoogde dosis was effect niet bevredigen: regelmatig lange perioden nood aan meloxicam. Maar het meest vervelend was het gevoel van misselijkheid. Na verloop van tijd werd ik uren/da[lees meer...]gen op voorhand al onpasselijk.

13-05-2019 | Man | 71