Mabthera

Enbrel (111 meningen)
Imuran (47 meningen)

03-06-2019

Reuma

Sinds 17 jaar ernstige reumatoïde artritis en al van alles geprobeerd tot nu toe werkte Julia erg goed ( voor 2 jaar daarna hielp het niet meer.) Nu gebruik ik sinds 2 jaar Mabthera en die ging pas werken na de 3e infuus. De eerste twee deden helemaal niks en leefde ik op prednison. Ben blij dat dit nu wel werkt.
12-11-2018

Mabthera (rituximab)

Sinds 2015. Via een infuus, 1 x halfjaar, toegediend samen met paracetamol, predison en tavigil. Ben daarmee een halve dag kwijt en loop tevreden het ziekenhuis weer uit, met hooguit een opgeblazen gevoel gedurende 1 dag. Een wereld van verschil vergeleken met de oude medicatie, dagelijks bestaande uit grote dosis prednison en Neoral; geen opgeblazen lijf en geen bijwe[lees meer...]rkingen meer.
02-10-2018

Non-Hodgkin lymfoom

Mijn tweede kuur in verband met Waldenström. De eerste kuur was in 2011 - zie mijn eerder melding toen mijn leeftijd 72 jaar was. De tweede kuur - Cyclofosfamide, Rituximab, dexamethason - was in 2017 en mijn leeftijd 77 jaar. In verband met ernstige bijwerkingen in 2011 betekende de kuur een ziekenhuisopname van zes maal twee dagen voor zes keer infuus verdeeld dus over t[lees meer...]wee dagen - ieder infuus duurde ca. 11 uur. Deze kuur heeft niets gedaan - blijkbaar werkt Rituximab niet meer bij mij. Tussen maart en augustus 2018 heb ik daarom een kuur gevolgd met alleen Bendamustine.
27-06-2013

Mabthera (rituximab)

In verband met Waldenstrom kuur van 6 maanden met 8 maal infuus Rituximab (Mabthera) plus 8 mg leukeran per dag. Infuus 1 maal per 3 weken. Eerste 4 infusen nogal wat reacties. Twee maal buiten westen, na infuus temperatuur tot boven 40 graden en drie dagen lamlendig. Door reacties infuus concentratie verminderd en infuussnelheid verlaagd. Vier laatste infusen geen 5 uur [lees meer...]op 1 dag als aan het begin maar 2 x 11 uur over twee dagen met twee overnachtingen in ziekenhuis. Resultaat is goed. Sinds april 2012 weer in wait en see met IgM stabiel op ca. 20 g/l.
06-03-2012

Auto-immuunziekte

Al eerder gebruikt samen met chemotherapie t.b.v. zeldzame vorm van lymfleklierkanker. Nu gebruikt in combinatie met Tafegil. Dit is een slaapmiddel, dat de aanzienlijke bijwerkingen moet verlichten. Met succes, want behalve dat ik er erg slaperig van werd, heb ik er weinig van gemerkt. Voordat infuus wordt aangebracht, slik je ook nog Paracetamol en Prednison, ook nog t.[lees meer...]b.v. het voorkomen van bijwerkingen. Eerste kuur duurt wel vijf uur, omdat men nauwkeurig in de gaten houd hoe je er op reageert. De volgende kuren kunnen sneller toegediend worden: binnen maximaal 2 uur.
17-12-2009
Vrouw

Reumatoide artritis

29-11-2009
Vrouw

SLE

Ik heb de mabthera iedere 3 maanden vanwege SLE. Het verveelendst vind ik dat je er een hele dag voor uit moet treken om in het ziekenhuis te zijn..... De mabthera heeft volgens mij een goede invloed op de SLE. Mijn gewicht is wel toegenomen sinds de mabthera.
14-11-2008
Man

Non Hodgkin Lymfoma

Non Hodgkin Lymfoma heet vermoedelijk anders in 't Nederlands. Het middel heeft mijn leven gered, ben nu kankervrij. Het wordt intraveneus ingebracht wat een hele dag duurt en je wordt er slaperig en een beetje misselijk van. Maar het is totaal anders dan chemo: ik heb al mijn haar nog. Wordt dit middel nu ook in Nederland gebruikt? Ik woon in Zuid-Afrika.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum