Ervaringen met Metoject

methotrexaat

Ziekte van Crohn (4 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Artritis psoriatica (1 mening)
Colitis ulcerosa (0 meningen)
Psoriasis (0 meningen)
Systemische Lupus Erythematodes (SLE) (0 meningen)

18-11-2010 | Vrouw
RA
IK had eerst gemaakte spuit van de apotheek en 2 mnd(1xpw) gebruikt zonder probleem en nu bij de eerte spuit Metoject probleem met de naald na 4x is het gelukt stompe naald en bij de tweede spuit begon mijn lichaam warm worden en druk in mijn hoofd en steken in mijn lijf en bij de derde keer is mijn lichaam met gevoel van stroomstoten en moet krabben en het erstig is dat m[lees meer...]ijn gezicht is warm en rood net als ik ben in de zon hele dag gelegen en mijn gezicht jeuk en krabben tot bloeden en op mijn lijf krijg ik kleine roode puisje en na krabben bloeden ze . Mijn verstand en lichaam zeg dat iets is verkeerd en deze Motject is niet goed . Gisteren naar huisartsenpost en dokter zeg dat het een reacte is en 2x per dag Tavegyl . Maar helaas dat bij Reaumatoloog moet ik doorgaan met de spuit want ze geloven mij niet . Charde nr M00421BDNL Exp 04/2012

19-10-2010 | Man
Reuma
Je moet wel goed injecteren en dat was errug lastig in het begin. Ik heb de reumazuster om hulp gevraagd en nu gaat het prima. Onder een hoek van 90 graden injecteren heb ze gezegd. Ik heb van haar ook een handig bakje gekregen om het dopje van de spuit te halen.

08-06-2010 | Man
Reuma atritisch
te veel wisseling van injectiesoorten/hoeveelheid vloeistof en vermoeidheid

25-09-2009 | Vrouw
Ziekte van Crohn
Veel last van vermoeidheid. Niet duidelijk is of dit bijwerking is van dit medicijn of van de andere medicijnen die ik gebruik.

23-01-2011 | Vrouw | 28
Reuma
geen mening

06-06-2011 | Vrouw | 46
RA
De injecties helpen wel. Maar de hoofdpijn, de misselijkheid, de vermoeidheid en de stompe naalden zijn teveel van het goede. Iedere keer als ik alleen maar de verpakking zie word ik beroerd.

14-04-2017 | Vrouw | 51
methotrexaat (25mg)
Sarcoïdose
voor mij weinig effect, heb daarnaast ook nog prednison.

20-12-2020 | Vrouw | 53
methotrexaat (10mg)
Artritis psoriatica
Ik gebruik mtx al zeker 15 jaar. Sterkte varierend van 5 tot 25 mg. Momenteel 10 mg. Naast reuma heb ik ook crohn. Kort geleden is er een stuk darm verwijderd. Tabeltvorm werkt niet meer, injectie wel. Ik wordt erg misselijk en dit is door de jaren heen steeds erger geworden. Het lijkt ook of de misselijkheid langer aanhoudt. Ik kom nu op een punt dat ik meer last heb[lees meer...] van de bijwerkingen dan dat ik profiteer van het positieve effect. Want mtx heeft me zeker geholpen. Ik ben zelfs geheel klachtenvrij geweest en daar had ik een dagje misselijk graag voor over. Nu niet meer dus. Ga binnenkort met mijn arts bespreken wat we kunnen doen.

11-10-2019 | Vrouw | 54
methotrexaat (15mg)
Systemische sclerose
Sinds begin september spuit ik subcutaa deze medicatie in. De eerste twee weken ging het goed. Nu al drie weken misselijk, diarree, en overgeven. Ik voel me op geen enkel moment van de dag nog goed.

07-09-2014 | Man | 54
methotrexaat (15mg)
Ziekte van Crohn
Omdat Imuran en Puri-nethol bij mij goed werkten ben ik overgestapt op Metoject injecties. In het begin een dosis van 25 mg. gehad. Hier kreeg ik veel last van: duizeligheid en extreme vermoeidheid. In de loop van de week nam het wel af. Na twee weken de dosis aangepast naar 15 mg. De bijwerkingen namen toen aanzienlijk af. Na de eerste injecties kreeg ik wel heel veel las[lees meer...]t van spier- en gewrichtspijn. Nu twee maanden later is ook dat gelukkig aan het afnemen. Voor mijn darmklachten helpt het in ieder geval prima.

16-02-2015 | Man | 55
methotrexaat (10mg)
Crohn
Ik spuit sinds 8 maanden 1 keer per week methotrexaat. Het middel helpt prima tegen de Crohn. De bijeffecten zijn helaas groot voor mij. Na drie maanden kreeg ik steeds meer last van oorpijn, oorsuizen en duizeligheid. Dat is op zijn hevigst de dag na het spuiten. Dan neemt het in een paar dagen af. Bij de volgende spuit begint het opnieuw. Naast dit middel slik ik pantopr[lees meer...]azol. Dit lijkt mijn klachten alleen maar te verergeren. Om die reden probeer ik dit dan ook af te bouwen, wat maar zeer moeizaam gaat

19-07-2012 | Man | 59

09-05-2021 | Vrouw | 63
methotrexaat (20mg/ml)
Reumatoïde artritis
AR en PALINGDROOM reuma veel baat bij deze injecties in samenwerking met orencia spuiten

07-07-2019 | Vrouw | 65
methotrexaat (15)
Reumatoïde artritis
veel diarree en een schrijnende anus

12-01-2012 | Vrouw | 67
Reumatoïde artritis
ging eerst goed, opeens ging leverfunctie achteruit.

18-10-2012 | Vrouw | 68
Artritis
erge misselijkheid daar heb ik nu zelfs een ander middel door gekregen.